Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

1080p TV ongelma

Mutoid Man

New Member
Elikkäs tuli hommattua pari päivää sitten samsungin 32 tuumanen full-hd tv. 558 sarjalainen.
Kokeilin sitten noita resoluutioita ninja gaiden sigmalla, niin paras kuva tulee 720p:llä!
1080i ja 1080p:n välillä en nähnyt mitään eroja, mutta 1080p ja 720p:n välinen ero on ihan törkeen iso! Olen koittanut resetoida PS3:n näyttöasetuksia mutta ei auta! Jos joku osais kertoa mistä tämä voisi johtua niin olisin kiitollinen.
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Elikkäs tuli hommattua pari päivää sitten samsungin 32 tuumanen full-hd tv. 558 sarjalainen.
Kokeilin sitten noita resoluutioita ninja gaiden sigmalla, niin paras kuva tulee 720p:llä!
1080i ja 1080p:n välillä en nähnyt mitään eroja, mutta 1080p ja 720p:n välinen ero on ihan törkeen iso! Olen koittanut resetoida PS3:n näyttöasetuksia mutta ei auta! Jos joku osais kertoa mistä tämä voisi johtua niin olisin kiitollinen.
Jos pelin natiiviresoluutio on 720p, sillä yleensä saadaan myös paras kuvanlaatu. Jotkin pelit osaavat skaalata kuvan 1080p:ksi asti, mutta se ei takaa silti parempaa kuvanlaatua.

Update! Jopa Ninja Gaiden Sigman kehittäjät sanovat, että "720p on optimaalinen resoluutio NGS:lle".
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Se voipi olla! Kattelin tältä sivulta screenshotteja niin oli se 720p parempi kuva kuin 1080p:confused:
Vähän aikaa ajattelin jo että oisko TV:ssä vikaa.
Miten sitten ihmiset kehuu tuota 1080p tilaa kun 720p on noin paljon parempi?
Mutta joo, erittäin paljon kiitoksia!
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Miten sitten ihmiset kehuu tuota 1080p tilaa kun 720p on noin paljon parempi?

Natiivisti 1080p olevat onkin oikein nättejä. Vertaa vaikka ihan PS3 menua 1080p:llä ja 720p:llä niin pitäisi huomata eron. Tai vaikka peleistä GT5P, Locoroco esim.

Onhan sitten näitä pelejä, jotka on 1080p:llä todella karmean näköistä (Rainbow Six Vegas 1). Tuota varten pitääkin sitten PS3:n asetuksista ottaa kokonaan tuki pois 720p:tä paremmista tiloista. Vegas2 sitten ei tuekaan enää kuin 720p:tä, kokeilin mitä se tekee jos ottaa 720p:n pois päältä ja tarjolla vain 1080p/i ja pakollinen 576p. Käytti sitten tuota 576p:tä joka olikin aika suhrua.
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Hieman valaisua jollei tiedä mitä nämä 720p ja 1080p jne tarkoittaa:
1080p
720p
Progressive
Interlaced (lomitettu)

Lähes kaikki pelit ovat 720p ja jos alkaa skaalaamaan niitä ylöspäin niin itse ainakin olen huomannut että siitä tulee vaan huonompi kuva. olen laittanut omaan 40" samsung full-hd telkun kans kaikki sen tuetut asetukset päälle, niin se käyttää sitä millä resoluutiolla peli periaatttessa toimii parhainten. 1080i kuvaa olen kylläkin pyrkinyt välttämään koska se aiheuttaa ärsyttävää raitaantumista nopeissa kuvan liikkeissä johtuen kuvan lomituksesta. Eli ei kannata pakottaa ps3 asetuksista 1080p jos näyttö tukee muitakin resoja.
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Skaalaus huonontaa aina kuvan laatua. Natiivi on paras.
Esim. yksikään 1st person shooter ei ole natiivi 1080 resolle vaan kaikki ovat 720:lle tehtyjä (esim. COD4, BF:BC).
Harvemmat pelit kun ovat FullHD 1080, ei riitä PS3:ssa potku. :eek:

Tai ehkäpä sitä jo parin vuoden päästä saadaan kaikki pelit 1080 kun saavat paremmin käyttöön PS3:n teho reserviä.
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

itse olen suosiolla pitänyt 720p:tä päällä. 1080i:llä aivan jumalattoman suttuinen kuva.
ja jotenkin tuntuu että on kätevämpää ostaa 32" hd-ready ja säästää rahaa kuin ostaa 32" full-hd jossa ei edes kunnolla saa pienen koon takia hyödynnettyä 1080p:tä. 42" full-hd:ssa varmaan alkaa jo eron huomaamaan
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

ja jotenkin tuntuu että on kätevämpää ostaa 32" hd-ready ja säästää rahaa kuin ostaa 32" full-hd jossa ei edes kunnolla saa pienen koon takia hyödynnettyä 1080p:tä. 42" full-hd:ssa varmaan alkaa jo eron huomaamaan
Kyllä jos on lähdekkin 1080p. Mutta jos esim. pelaa 1st person shootereita (=720p) jollain FullHD telkkarilla, niin viimeistään telkkari tekee skaalauksen 720>1080:een ja taas kuva ei ole paras mahdollinen.
Suomessakin myytävistä HD-Ready telkkareista Itseasiassa lähes kaikki, tai ainakin 98% on jenkki ntsc standardin HD-Readyjä eli natiivi resoluutio on 1366x768 jotka skaalaavat siis 720p pelitkin.

Itse käytän HD-Ready tykkiä jonka natiivi on 1280x720 jolloin 720p pelit ovat pixel-per-pixel 1:1 = paras mahdollinen kuvanlaatu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 1080p TV ongelma

Kyllä jos on lähdekkin 1080p. Mutta jos esim. pelaa 1st person shootereita (=720p) jollain FullHD telkkarilla, niin viimeistään telkkari tekee skaalauksen 720>1080:een ja taas kuva ei ole paras mahdollinen.
Suomessakin myytävistä HD-Ready telkkareista Itseasiassa lähes kaikki, tai ainakin 98% on jenkki ntsc standardin HD-Readyjä eli natiivi resoluutio on 1366x768.

Itse käytän HD-Ready tykkiä jonka natiivi on 1280x720 jolloin 720p jolloin pelit ovat pixel-per-pixel 1:1 = paras mahdollinen kuvanlaatu.

itsellä ei ole minkäänlaista tarkkaa tietoa mutta onneksi muut tietävät nämä asiat paremmin ja osaavat kertoa :D
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Ja jotta soppa on täydellinen, niin esimerkiksi COD4 ei ole natiivi 720p peli.
Peli on natiivi 600p, eli ei täytä edes HD-Ready standadia!

Pelin engine pyörittää peliä (=koodia) 600p:n tarkkuudella ja skaalaa sen sitten ulos 720p:nä, wittu mitä kusetusta sanon mä!
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Itse käytän HD-Ready tykkiä jonka natiivi on 1280x720 jolloin 720p pelit ovat pixel-per-pixel 1:1 = paras mahdollinen kuvanlaatu.

Joo sama homma mun Sonyn taustaprojektiotelkkarissa. Tuo oikea resoluutio oli tärkeä kriteeri silloin joskus laitetta ostaessa, eipä ole kaduttanut, kun ei nuo pelit juuri siihen 1080p näytä pystyvän.
 
Vastaus: 1080p TV ongelma

Suomessakin myytävistä HD-Ready telkkareista Itseasiassa lähes kaikki, tai ainakin 98% on jenkki ntsc standardin HD-Readyjä eli natiivi resoluutio on 1366x768 jotka skaalaavat siis 720p pelitkin.

Teräväpiirtolähetyksissä ei ole enää omia pal ja ntsc-standardeja, vaan lähetykset ovat kaikkialla samanlaisia. HD-ready telkkarien "oudot" resoluutiot on kiinni paneelien valmistajista.
 
Ylös Bottom