Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

2003 EMMAt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruudolph
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ruudolph

New Member
Vuoden 2003 Emma-ehdokkaat ovat:

Naissolisti
Anna Eriksson: Kaikista kasvoista
Anne Mattila: Enkeleitä onko heitä
Mari Palo: Illan varjoon himmeään
Maija Vilkkumaa: Ei

Miessolisti
Samuli Edelmann: Enkelten tuli
Anssi Kela: Suuria kuvioita
Kari Tapio: Juna kulkee
Vesa-Matti Loiri: Ystävän laulu

Iskelmäalbumi
Agents Is Tonight - Agents & Jorma Kääriäinen
Enkeleitä onko heitä - Anne Mattila
Juna kulkee - Kari Tapio
Ystävän laulut - Vesa-Matti Loiri

Hiphop/dance-tulokas
Beats and Styles: This Is - Beats and Styles
Jonna: Kaksnolla
Pikku G: Räjähdysvaara
Redrama: Everyday Soundtrack

Hiphop/dance-albumi
Breaking Daylight - Don Johnson Big Band
Everyday Soundtrack - Redrama
Kaksnolla - Jonna
Räjähdysvaara - Pikku G

Pop/rock-tulokas
Mighty 44: Greatest Hits Vol 1
Negative: War of Love
Petri Munck: Petri Munck
PMMP: Kuulkaas enot

Pop/rock-albumi
Dead Letters - The Rasmus
Ei - Maija Vilkkumaa
Rakkaus on lumivalkoinen - Yö
Suuria kuvioita - Anssi Kela

Hardrock/metalli-albumi
Hate Crew Deathroll - Children of Bodom
Helvetistä itään - Kotiteollisuus
Love Metal - HIM
Winterheart's Guild - Sonata Arctica

Vuoden yhtye
Don Johnson Big Band
HIM
Kotiteollisuus
The Rasmus

Vuoden albumi
Breaking Daylight - Don Johnson Big Band
Dead Letters - The Rasmus
Ei - Maija Vilkkumaa

Vuoden biisi
In the Shadows - The Rasmus (säv. The Rasmus, san. Lauri Ylönen)
One MC, One Delay - Don Johnson Big Band (säv. ja san. Timo Laiho, Tommi Lindgren, Pekka Mikkonen, Kari Saarilahti)
Rakkaus on lumivalkoinen - Yö (säv. ja san. Jussi Hakulinen)
Rusketusraidat - PMMP (säv. Jori Sjöroos san. Mira Luoto, Paula Vesala)

Vuoden debyyttialbumi
Kaksnolla - Jonna
Kuulkaas enot - PMMP
Räjähdysvaara - Pikku G
War of Love - Negative

Vuoden tuottaja
Gabi Hakanen & Illusion Rake (Tiktak, CMX, Happoradio)
Jukka Immonen (Nerdee, Anssi Kela, Jonna, Redrama, Paleface, Fintelligens)
Leri Leskinen (Samuli Edelmann, Sakari Kuosmanen)
Tommi Tikkanen (Soul Captain Band, Kapteeni Ä-ni, Pelle Miljoona & Ylivoima, Jukka Poika)

Vuoden kotimainen DVD
Don Huonot: Olimme kuin veljet
Eläkeläiset: Sekoilun ytimessä
Fintelligens: Nää vuodet 1997 - 2003
Nightwish: End of Innocence

Jazz-Emma
Juhani Aaltonen Trio: Mother Tongue
Johanna Iivanainen ja Eero Koivistoisen yhtye: Suomalainen
Ilmiliekki: March of the Alpha Males
Alexi Tuomarila Quartet: 2
XL: Visual

Yleisöäänestys

Vuoden kotimainen artisti
Don Johnson Big Band
HIM
Kotiteollisuus
Maija Vilkkumaa
Negative
Pikku G
The Rasmus
Tiktak
Vesa-Matti Loiri

Vuoden ulkomainen artisti
Beyoncé
Dido
Evanescence
Metallica
Robbie Williams
50 Cent

Ei jumalauta, tässäkö on suomalaisen musiikin taso? Rakkaus on lumivalkonen ja hra Loiri. Tuskin maltan odottaa palkintogaalaa..

Hmm.. kiinnostaisi kuulla ketkä sun mielestä ovat noista tai muista parempia laulajia/tulkitsijoita kuin Loiri?

Ei, en kuuntele Loiria, en jaksa, mutta silti se on loistava tulkitsija ja kovan luokan laulaja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Hmm.. kiinnostaisi kuulla ketkä sun mielestä ovat noista tai muista parempia laulajia/tulkitsijoita kuin Loiri?

Ei, en kuuntele Loiria, en jaksa, mutta silti se on loistava tulkitsija ja kovan luokan laulaja.

Noista vaihtoehdoista kari tapio, ja muuten melkein kuka tahansa tapani kansa, eino grön jne. kunnolla laulamalla tulkitseva. Tuo Loiron tyyli on mielestäni turhan taiteellista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruudolph
Vuoden 2003 Emma-ehdokkaat ovat:

Hardrock/metalli-albumi:
Hate Crew Deathroll - Children of Bodom
Helvetistä itään - Kotiteollisuus

Vuoden yhtye:
Kotiteollisuus

Vuoden kotimainen artisti
Kotiteollisuus

Noita lähinnä kannustan tässä skabassa, aika varma olen että kotiteollisuus nakkaa ainakin yhen palkinnon mukaan!

Kyllähän toi Loiri on loistava laulaja/tulkitsija, on sillä yksi hyvä biisi, joku naurava kulkuri muistaakseni kyl meinaan rupee ittekin nauraan tossa :D

Tuo Loiron tyyli on mielestäni turhan taiteellista.
No, Loiri hakkaa Kari-Tapiot laulussa ja mielestäni tulkinnassakin - tosin en ole kuullut viime vuoden tuotoksiaan joten siinä mielessä olen jäävi.

"Turhan taiteellista" on.... hauska analyysi :D

Noista vaihtoehdoista kari tapio, ja muuten melkein kuka tahansa tapani kansa, eino grön jne. kunnolla laulamalla tulkitseva. Tuo Loiron tyyli on mielestäni turhan taiteellista.

Loiri hoitaa Junnun hienot laulut todella ansiokkaasti. Samoin hoiti Eino Leinon runot.

Loirin tyyli turhan taiteellista? Kannattaa tutustua tässä tapauksessa kattavammin miehen uraan. Mulla on Kuselan: Naurava Kulkuri -lp (nimmareilla varustettuna) ja ehkäpä tämä loistava levy sunkin kannattaa kaivaa esiin :).

Jos joku tuolla listalla on ansaitusti, niin Loiri IMO. DJBB on myös hyvä, muut tunnistan lähinnä nimen perusteella top40-listoilta - ja jätän niiden kommentoinnin muille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Loiri hoitaa Junnun hienot laulut todella ansiokkaasti. Samoin hoiti Eino Leinon runot.

Loirin tyyli turhan taiteellista? Kannattaa tutustua tässä tapauksessa kattavammin miehen uraan. Mulla on Kuselan: Naurava Kulkuri -lp (nimmareilla varustettuna) ja ehkäpä tämä loistava levy sunkin kannattaa kaivaa esiin :).

Kaikki varmaan tuntee nuo kuselan huumorikappaleet, mutta viittasin lähinnä mies ja huilu -tyyppisiin virityksiin. Ei kolahda. Muuten ei ollut tarkoituksena aliarvostaa miehen mahtavaa uraa, mutta täytyyhän pientä provoa löytyä.

Jos Pikku G saa jonkun palkinnon niin minä kyllä vuodatan yhden ison kyyneleen. DJBB:lle ja Redramalle soisin palkintoja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Jos Pikku G saa jonkun palkinnon niin minä kyllä vuodatan yhden ison kyyneleen. DJBB:lle ja Redramalle soisin palkintoja.

Jos Pikku G saa jonkun palkinnon, niin minä muutan pois Suomesta.
Toivon että Maija Vilkkumaa saisi palkinnon.

Badass, moi moi!
ja miäkin toivoisin Maijalle pokaalia. vaikka nappasikin jo sen kulttuuri-vai-mikä-helvetti -patsaan.
sen kuuluisan topneljäkymppilistan teemana on tainnut tänä vuonna olla rohkeus --> onnistuminen, musiikki on luonnollisesti sitä samaa paskaa kuin aina, mutta kyllä mun mielestä tässä yhteydessä olisi taas aika lapsellista alkaa noista asioista marmattaa.
heh, Rakkaus on lumivalkoinen, siinä on ainakin rohkeutta, en minä kyllä olis tuommoista kehdannut enää viisitoistavuotiaanakaan... mutta toi ei oo onnistuminen, ei tuu tunnustusta, onneksi nyt kuitenkin silti.

CoB kicks ass!

Kotiteollisuus on jo aika vientiteollisuutta nykyisin, ennen oli paremmin, kun musaa tehtiin sillä perkele-meiningillä. Ja taitavat edelleenkin tehdä, mutta itse en sitä musiikista huomaa.

Muut onkin sitten kuraa. The Rasmus... Pikku G... Negative...

Fintelligens-musa on mielestäni aika viemäristä, mutta ilmeisesti kuitenkin palkitsemisen arvoista uraa ovat tehneet.

Suomi kuuntelee sitä mitä muuallakin kuunnellaan, ei siitä mihinkään pääse. Kumma juttu.

EDIT: Ja tuollaiset Yö-mikälie-comebackit pistää vituttamaan. Ja naurattamaan. Yksi biisi-> samanniminen levy-> taas unholaan.

Miksei tuolla listalla oo yhtään PROGRESSIIVISTA ROCKIA!!!?

Pop/rock-albumi

Vuoden albumi

pop

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Badass!
Jos Pikku G saa jonkun palkinnon, niin minä muutan pois Suomesta.
Toivon että Maija Vilkkumaa saisi palkinnon.

No ei hirveesti parane. Pikku G löpinöistä saa sentäs selvää, maijan rääkymisestä en ymmärrä yleensä mitään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
CoB kick ass!

Kotiteollisuus on jo aika vientiteollisuutta nykyisin, ennen oli paremmin, kun musaa tehtiin sillä perkele-meiningillä. Ja taitavat edelleenkin tehdä, mutta itse en sitä musiikista huomaa.

Muut onkin sitten kuraa. The Rasmus... Pikku G... Negative...

Fintelligens-musa on mielestäni aika viemäristä, mutta ilmeisesti kuitenkin palkitsemisen arvoista uraa ovat tehneet.

Kotiteollisuus ansaitsee ainakin minun mielestä palkinnon ellei useamman, siitä urasta mitä "pojat" ovat tehneet suomi "metallin" puolesta. Eikä se nyt mitään vientiteollisuutta ole vaikka ne uutta levyä enemmän myy kuin vanhoja, loistava levy, ja kyllä siinäkin sitä perkele meininkiä on.

Itseasiassa cobin meno on menossa siihen vientiteollisuuteen, vaikka niilläkin on uusi levy hyvä. Sillä ihan varmasti CoBilla on tärkeämpää myydä niitä levyjä kuin kotiteollisuudella, joka ei niitä myy ollenkaan siellä.

Kuraa ovat kaikki muut, kuten Pikku G, vilkkumaa ja muut teinien idolit.

Pikku G

Toivottavasti Kotiteollisuus pokkaa potin kotia. Toinen toivomus on että että sinne gaalaan tehdään terroristi isku jossa tapetaan kaikki nuo räphomot.
btw.streoissa soi helvetistä itään.

Ylös Bottom