Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Älä poista tallenusta, joskus kun olen yrittänyt jatkaa, niin tallennukset ovat löytyneet oikeassa muodossa :eek:
ps. Suomella yritin myös päästä....onkohan ongelma siinä???

Tallennus lähti samantien hevonsinne, ja uusi World Cup pärähti käyntiin. :D
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Onko kukaan ostanut PS3 + 2010 FIFA World Cup bundlea? Kiinnostaisi tietää, tuleeko paketissa mukana pelin myyntiversio. Kun aikoinaan tuli hankittua Xbox 360 + 2006 FIFA World Cup bundle, paketissa ei ollut kuin pelilevy ja manuaali.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Onko mahdollista luoda peliin uutta pelaajaa? Suomi kaipaisi selvästi meikäläistä vasemmalle laidalle, mutta en löydä millään valikoista paikkaa josta uusi pelaaja voitaisiin luoda...

Pari peliä tuli pelattua ja peli vaikuttaa melko hyvältä.. pelattavuus parempaa kuin fifa 10:ssä.. hieman häiritsee se, että ainakin Miklun ja Tintin hiukset muuttuvat siinä vaiheessa kun peli siirtyy valmiiseen animaaatioon mustiksi, oikean värin sijaan.. outo bugi, mutta eipä tuo maailmaa kaada :)
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Onko mahdollista luoda peliin uutta pelaajaa? Suomi kaipaisi selvästi meikäläistä vasemmalle laidalle, mutta en löydä millään valikoista paikkaa josta uusi pelaaja voitaisiin luoda...

Tee se siinä CYC -moodissa ja sitten laitat YES, kun se kysyy, että haluatko export (?) pelaajan niin, että se tulee jokaiseen pelimoodiin.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Alkanu tympii muutama asia kyl nyt täs oikee kunnol..kaikki liittyy periaatteessa tekoälyyn:

-Kulmapotkusta tms jos eka kaveri puskee, niin seuraava siellä maalin edessä yrittää aina ottaa palloa haltuun, ei koskaan suostu potkaisemaan volleystä, tai puskea..sen tietää miten siinä käy (ei maalia), muualla pelissä kyl potkii volleystä
- jos koittaa keskittää niin takatolpalla ei ole ikinä ketään kuten yleensä oikeassa futiksessa
- Useasti kun keskittää niin pallo saattaa mennä puolisen metriä ohi pelaajista, mutta ne vain seisovat eivätkä tavoittele palloa, tilanne kuivuu kokoon
- Jos juoksen ja yritän saada nopean vastahyökkäyksen aikaan niin omat pelaajat seisovat paikallaan kunnes on myöhäistä..l1:llä ne lähtee juoksemaan mut jostain syystä mua kohti, jolloin jälleen siellä toisella laidalla maalin kulmalla ole ketään (koittanu et jos tatilla sais ohjattua niiden juoksu suuntaa mut ei..)
- Välillä vastustaja syöttää pitkän matalan pallon joka menee aivan oman pelaajan vierestä vähintään 20m syötön jälkeen, mutta oma pelaaja ei tajua estellä pallon kulkua
- Jos juoksee jonkun rinnalla niin siitä ei pääse välillä eroon vaikka osoittaa tatilla eri suuntaan.
- Itselle ei pysty syöttämään... aina pelaaja pysähtyy syötön jälkeen, miksi, vaikka itelle ei syöttäis ni vois se jatkaa hyökkäystä ees.
-Maalin lähellä keskitys, tai zippaus syöttö...ne suuntautuu automaattisesti yleensä maalia kohden vaikka tatti osoittais aivan eri suuntaan, seuraava ääripää on vasta oma pääty jonne kyl lähtee...
- Monessa tilanteessa kone yksimielisesti päättää ketä pelaajaa ohjataan, vaikka olen tarkoittanut syötön toiselle pelaajalle..eikä edes l1:stä suostu sitä vaihtamaan vaikka tatillakin osoittaa pelaajaa kohden..

Ylipäätään peliä ärsyttäviä vikoja alkaa ilmaantumaan aivan älyttömästi ja peli ilo tuppaa katoamaan
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

- Jos juoksee jonkun rinnalla niin siitä ei pääse välillä eroon vaikka osoittaa tatilla eri suuntaan.

- Itselle ei pysty syöttämään... aina pelaaja pysähtyy syötön jälkeen, miksi, vaikka itelle ei syöttäis ni vois se jatkaa hyökkäystä ees.

Ylipäätään peliä ärsyttäviä vikoja alkaa ilmaantumaan aivan älyttömästi ja peli ilo tuppaa katoamaan

Joo onha tässä aika paljo ärsyttäviä tekijöitä. Eniten aina ottaa päähän jos jonkun tyhmän peliälyn johdosta tulee turha maali.

Jos juokset jonkun rinnalla ja et pääse irti äijästä, silloin molemmat olette juoksemassa pallon perään. Peliäly liimaa äijät juoksemaan palloa kohti. Tee supercancel painamalla R2+L2 niin voi liikuttaa äijää minne haluat, tällöin olet vapaa kuin taivaan lintu. Ei tarvi juosta fyysisen pakin käsikynkässä, vaan kiertää vaikka pelaajan jos nopeutta riittää.

Tosta itselleensyöttämisestä en tiiä. Tuntuu siltä että pelaat automaatticonffeilla? Käytännössä semi-auto-conffeillakin voi syöttää itselleen ainakin läpisyöttönappia näpäyttämällä, jolloin lähtee lyhyt eteen. Sitä en sitte tiiä vaihtaako se pelaajan siinä kohtaa.

Nyt Mäksä onlinee, siellä se riemu (lue raivo) repeää. :D
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Ei niitä välianimaatioita nyttenkään ole pakko katsella niin mikä ongelma se olisi? X:stä painat niin pelikello hyppää sen animaation verran eteenpäin jne, tuo nykyinen on ihan älytön kun kello menee pauselle jo rajaheitosta

Eli siis kaipaat 45minuutin peliaikaa, mutta sitten kuitenkin siitä ajasta pystyisi X:llä skippaamaan tietyn minuuttimäärän. Mikä sitten määrittäisi kuinka pitkä tuo skippaus olisi? Eli loppupeleissä kuitenkin se itse peliaika olisi selvästi alle 45minuuttia, mutta tahtoisit että sinne voisi valita sen 45minuuttia. En oikein koe kovinkaan loogikseksi tuota, koska tuo nykyinen 20minuuttia mikä on maksimi on aika lähellä sitä mitä oikeasti puoliaika kestää tehokasta peliaikaa. Noh ehkä 25-30minsaa olisi oikea. Ja nykyisinhän tuo aika on aikalailla se mitä pallo on pelissä. Eli siis jos valitsisit 20minuutin puoliajan, niin katkoineen, vaikka niitä skippailisi kestää tuo puoliaika varmaankin 30minuuttia.

Eli tahtoisit 45minuutin valinnan, vaikka oikeasti sitten peliaika olisikin se 25-30minuuttia skippailuineen. Mikä tuossa olisi se idea? Kellon pysähtyminen johtuu juuri siitä, että tuo aika on tehokasta peliaikaa ja toisekseen ettei voi pelata aikaa. Siitähän riemu repeäisi kun nettipeleissä ja/tai konetta vastaan vastustaja pelaisi aikaa rajaheitoissa pitämällä vain palloa käsissään tai maalipotkussa odottamalla rauhassa kellon juoksevan. Niistä ei keltaisia kuitenkaan voi pelimekaanisista syistä antaa ja jos voisi, niin siitäkin tulisi kauhea itku("mutkun käväsin vain vessassa ja sitten sainkin punaisen kahdesta keltasesta, kun en ehtinyt heittämään palloa").

Eli ei tosiaan tuolla 45minuutin valinnalla käytännössä saavuttaisi mitään, joten ihmettelen miksi sitä haluaisit, jos kuitenkin skippailisit kaikki ns. väliajat.

- jos koittaa keskittää niin takatolpalla ei ole ikinä ketään kuten yleensä oikeassa futiksessa
- Itselle ei pysty syöttämään... aina pelaaja pysähtyy syötön jälkeen, miksi, vaikka itelle ei syöttäis ni vois se jatkaa hyökkäystä ees.
-Maalin lähellä keskitys, tai zippaus syöttö...ne suuntautuu automaattisesti yleensä maalia kohden vaikka tatti osoittais aivan eri suuntaan, seuraava ääripää on vasta oma pääty jonne kyl lähtee...
- Monessa tilanteessa kone yksimielisesti päättää ketä pelaajaa ohjataan, vaikka olen tarkoittanut syötön toiselle pelaajalle..eikä edes l1:stä suostu sitä vaihtamaan vaikka tatillakin osoittaa pelaajaa kohden..

-Kyllä siellä takatolpalla on hyvinkin pelaajia, jos vain taktiikka ja slaiderit on kohillaan(nostaa "keskitysaktiivisuutta").
-Loppuihin, vaihda manuaaleihin
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

joo no siis sepä siin onki ku kaikki on manuaalilla ilman mitään apuja ni on tommosia älyttömyyksiä, ja just esim noi keskitykset on jotenki tehty automaattiapuja silmällä pitäen et keskitykset tulee suoraan päähän, mut manuaaleilla syöttö voi mennä sen puolmetrii sivuun ni äijät odottaa sitä siltin et tulee suoraa päähän :D

L2+R2 oli uusi juttu, kiitos...

Ja onlinea yhden pelin koittanu ja toista en mielelläni koita tai rikon pädin raivoissani :D
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Eli siis kaipaat 45minuutin peliaikaa, mutta sitten kuitenkin siitä ajasta pystyisi X:llä skippaamaan tietyn minuuttimäärän. Mikä sitten määrittäisi kuinka pitkä tuo skippaus olisi? Eli loppupeleissä kuitenkin se itse peliaika olisi selvästi alle 45minuuttia, mutta tahtoisit että sinne voisi valita sen 45minuuttia. En oikein koe kovinkaan loogikseksi tuota, koska tuo nykyinen 20minuuttia mikä on maksimi on aika lähellä sitä mitä oikeasti puoliaika kestää tehokasta peliaikaa. Noh ehkä 30minsaa olisi oikea. Ja nykyisinhän tuo aika on aikalailla se mitä pallo on pelissä.

itsehän en niitä nyttenkään skippaile, pointti olikin siihen kommenttiin johon myös tuolla viestilläni vastasin...

Eli niille jotka tahtoo kuten minä 45min puoliaikaa se myös onnistuisi :)
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

itsehän en niitä nyttenkään skippaile, pointti olikin siihen kommenttiin johon myös tuolla viestilläni vastasin...

Eli niille jotka tahtoo kuten minä 45min puoliaikaa se myös onnistuisi :)

Mutta se että se oikeasti kestäisi sen 45minuuttia, vaatisi sen ettei väliaikoja pystyisi skippaamaan, ajanpeluusta pitäisi tulla kortteja, jne. En usko että kukaan tahtoo sitä, että kortteja alkaa viuhua siitä kun ei ajoissa anna maalipotkua sen takia, kun juo nopsasti limua pelikatkolla.

Pelimekaniikka menisi kokonaan uusiksi ja en koe että sillä mitään lisäarvoa saavutetaan, että katsellaan kun kaveria kannetaan kentältä pois tai joku jää kierimään 2-3minuutiksi kentän pinnalle.

Ehkä joku masokisti sellaisesta pitäisi, mutta silloin se tosiaan vaatisi kokonaan uuden pelimoottorin, jolla ei itse peliin juurikaan lisäarvoa saataisi. Kyse on kuitenkin pelistä. Vähän vastaava kun kaipaisi ampumapeliin niin realistisia asioita, kuin paskalla käyntiä(pakollista tietyin väliajoin), nukkumista ja siis niin että tuo nukkumiasika pitäisi aina "pelata". Eli venailla 5-6h minimissään että pääsisi taas tekemään jotain.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Hiukan eri asia joku sotapeli, ja kun tuo 45min on aikasemminkin ollut kun tekniikka ei ole järin hyvää edes ollut niin nyt se otetaan pois koska pelimoottori ei siihen pysty? ei mene läpi...
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Pelasin kick offissa Saksa-Serbia, pre-matchina ennen oikeaa peliä. Peli tuli 80min kohdalle, kun Serbia iski maalin. Noh, heti aloituksesta lähdin raivoisasti hyökkäämään ja sainkin vaparin loistopaikasta (n.24m). Vedin vaparin tarkasti alanurkkaan, MUTTA maalivahti torjukin sen ja torjunnan kautta pallo kimposi tolppaan ja sitten moken päähän ja siitä maaliviivalle, kun maalivahti pelasti tilanteen maaliviivalta niin luulin että se oli maali kun pallo oli jo tässä kohdassa:

Germany 0 - 1 Serbia | EA SPORTS Football World

Niin, hyväksyttäisiinkö maali jos pallo ei ole kokonaan maalissa?:confused:

Peli päättyi 1-0 Serbialle. Aivan kuin muutama tunti myöhemin oikeissa kisoissa.:)
Fifa on simuulaatio.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

pallon täytyy olla kokonaan viivasta yli, mutta toikin näyttää siltä et se ois kokonaan maalissa (maassa oleva kohta pallosta on yli viivan eikä osittain viivan päällä
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Hiukan eri asia joku sotapeli, ja kun tuo 45min on aikasemminkin ollut kun tekniikka ei ole järin hyvää edes ollut niin nyt se otetaan pois koska pelimoottori ei siihen pysty? ei mene läpi...

Niin. Ei se ole kiinni etteikö se pystyisi, JOS se muutettaisiin. Mutta nykyisellään se ei toimi. Tämä asiahan korostuisi siinä että mekaniikka pitäisi täysin muuttaa nettipeleihin. Tai sitten pitäisi tehdä jopa kaksi eri versiota pelistä. Se missä on katkot(siis kieriskelyt, kentältä kantamiset, pallon noutamiset, ajan peluusta kortti, jne) ja se missä ei ole.

Aiemmin pelissä oli muistaakseni juokseva aika ja aikaa pystyi pelaamaan loputtomasti, nykyisin nettipelin "kultaisella kaudella" tuo ei varsinkaan toimisi noin sitten.

Tuo 45minuuttia ei millään muotoa palvelisi suurta yleisöä, eikä varsinkaan pelimäisyyttä, joten ymmärrän hyvin ettei jo edellä mainittujen syiden takia sitä ole. Ja kuten mainittua käytännössä tuo 20minuuttia tehokasta peliaikaa on jo lähellä 45minuutin puoliaikoja. Ei noissa NHL-peleissäkään taideta vaatia että kaikki välianimaatiot ja esim. mainoskatkot pitäisi katsella kokonaan, vaikka se olisi aitoa simulaatiota. Tai Maddenissa olisi kokoajan mainoskatko, koska oikeastikkin on...

pallon täytyy olla kokonaan viivasta yli, mutta toikin näyttää siltä et se ois kokonaan maalissa (maassa oleva kohta pallosta on yli viivan eikä osittain viivan päällä

Ei sillä ole väliä vaikka se "maassa oleva osa" olisi viivan yli, jos pallo ei kokonaan muuten ole. Tuossahan se on osittain vielä viivan päällä.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Näköjään aika paljo kitisty täst pelist kuiteski :D Kumpaa nyt jengi sit mielummi pelaa, tätä vai FIFA10?
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Näköjään aika paljo kitisty täst pelist kuiteski :D Kumpaa nyt jengi sit mielummi pelaa, tätä vai FIFA10?

Kyl ne samat viat siin fifa 10:ssä on...kyl tää näist kahdest se parempi on, mut kyl ens kauden futis taitaa täytyy ensimmäistä kertaa katsastaa PES sarjan puolelta, on tää niin kuraa AI:n osalta
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Eilen pistin tilaukseen, eiköhän tätä jaksa FIFA 11 julkaisuun asti vääntää:).
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Kyl ne samat viat siin fifa 10:ssä on...kyl tää näist kahdest se parempi on, mut kyl ens kauden futis taitaa täytyy ensimmäistä kertaa katsastaa PES sarjan puolelta, on tää niin kuraa AI:n osalta
Ei kande. Jos jotain Fifassa on parempaa niin se on tekoäly. Pes puolella ei voi älystä puhua.
 
Ylös Bottom