Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

29" Sonyn televisio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikoju
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ikoju

New Member
Uusi tv on ehkä pian aiheellinen hankinta minulla, ja tuollainen 29" Sony näytti ihan hyvältä vaihtoehdolta. Onko sitten tuossa mitään järkeä ostaa 29" telkkua, jossa ei ole laajakuvaa, vai pitäisikö se nyt ehdottomasti olla laajakuva? Tuossa on vähän tarkemmat tiedot kyseisestä tv:stä --> http://www.europeantv.com.au/kv29fx60.html
Mielipiteitä haluaisin lähinnä tuosta laajakuvasta, että onko ilman laajakuva tv:tä sitten hyvä katsella esim. DVD elokuvia? Ja Xbox on kotiin tulossa, että siltäkin kannalta mielipiteitä tuosta 29" telkusta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ikoju
Uusi tv on ehkä pian aiheellinen hankinta minulla, ja tuollainen 29" Sony näytti ihan hyvältä vaihtoehdolta. Onko sitten tuossa mitään järkeä ostaa 29" telkkua, jossa ei ole laajakuvaa, vai pitäisikö se nyt ehdottomasti olla laajakuva? Tuossa on vähän tarkemmat tiedot kyseisestä tv:stä --> http://www.europeantv.com.au/kv29fx60.html
Mielipiteitä haluaisin lähinnä tuosta laajakuvasta, että onko ilman laajakuva tv:tä sitten hyvä katsella esim. DVD elokuvia? Ja Xbox on kotiin tulossa, että siltäkin kannalta mielipiteitä tuosta 29" telkusta.

Ehdottomasti laajakuva, koska WS elokuvat on mukavampi katsoa laajakuva tv:ta ja normaalit tv-lahetyksetkin alkavat olla jo osittain laajakuvalahetyksia. Digi-tv lahatykset ovat usemmitten laajakuva. Enaa ei kannata ostaa tavallista tv:ta vaan hankkia samantien laajakuva. Halavalla ei saa hyvaa ws tv:ta. Hyva 32" Sony tai Panasonic laajakuva tv maksaa siina 1500e-2000e.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kassi
Meinaatkohan nyt ihan tosissasi ettei
muka halvalla saa hyvää laajakuvaa?
Mä meinaan että saa varmasti ihan hyvän
laajateeveen, jos satsaa n. 700 euroa.
Oon ite ostamassa sen hintaista ja katson
myös merkin ja tuumakoon mukaan.
Harkitsen nyt 28 tuumakokoa mut merkistä
en o päättänyt paljo paskaakaan viel
täl hetkel.
Jos kaikki aattelisi niinkun eräät ( 1500 eunukkia )
niin kohta ei boksia moni enää viitsi ostella kun
ottaa aivoon noi ostosjutut. Joidenkin juttujen
perusteella pitäs hankkia kotiteatterit, kymppitonnin
laajakuvat jne. Kellä on varaa? Ihan tyhmää sanon
minä ja ostan 700 euron laajarin enkä piittaa
siitä mitä jotkut sanovat :)

Fakta vaan on, etta halvalla ei saa hyvaa. Hyvat 32" WS tv:t maksavat. Mielestani edelleen 32" on se johon kannataa viela investoida, koska seuraavat 4" masavat ihan liikaa. Itse aikanaan, kun ostin tv:n niin katsoin useimpia merkkeja ja aika akkia tuli selville halpojen ja kalliiden televisioiden erot. Suurin ero oli kuvanlaadussa.

just ostin panasonic tx-28dk1f eli 28 tuuman widescreen tv 600e ja on testivoittaja mustastaporssista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kassi
Meinaatkohan nyt ihan tosissasi ettei
muka halvalla saa hyvää laajakuvaa?
Mä meinaan että saa varmasti ihan hyvän
laajateeveen, jos satsaa n. 700 euroa.
Eiköhän kyse ole siitä, että halvalla saa myös varautua ongelmiin
ja koneen vaihtoihin. Niin se kyllä valitettavasti vain on.
Lisäksi 28" laajakuva töllö on todella pieni. Ei tietenkään haittaa jos asuu kotona vanhempiensa kanssa alle 10 neliön huoneessa. :)
Suosittelen ehdottomasti 32" vaihtoehtoa, tietenkin niin että halpaa rojukasaa ei kannata ostaa.
Televisioista on keskusteltu täällä ja muualla vaikka kuinka paljon, joten ehdotan tutustumista kyseisiin keskusteluihin ennen ostopäätöksen tekemistä. Varmasti kannattaa koska paskaan ei kannata 700 eekkeriäkään uhrata...:)

Keskustelua siistitty. Koittakaa nyt käyttäytä asiallisesti, eihän kyse ole kuin vain TV:stä.

Noissa Sonyn telkkareissa on kuulemma joissain geometria ongelmia. Itse huomasin tällaisen kun ostin Sonyn 25" töllön ja rupesin katteleen elokuvaa. Vasen alalaita on korkeammalla kuin oikea, eli laajakuvaa katsoessa palkkia on enemmän vasemmalla kuin oikealla. Sen huomaa myös tekstityksessä kun teksti valuu hienoisesti alemmas vasemmalta. Pystyykö ongelman korjaan kotikonstein millään tavalla? Takuu ei korvaa, koska ongelma ei ole vika. Myös isän Sonyssa on sama juttu, mutta toinen yläreuna.

Please, ei sotaa, mutta itselläni on noin 6 vuotta vanha Finluxin 25".

Telkkarin vaihtaminen on ollut jo mielessä pitemmän aikaa, enkä itse aio varmasti hommata 28" laajakuvaa. Kuvakoko on vielä kuitenkin normaali tv-lähetyksissä 4:3, joten tuo 28" laajakuvatelkkari vastaa alle 21" tuumaista 4:3 kokoa.

Käyttö (ja käytettävissä olevat varat) tietenkin ratkaisee, eli katsooko enemmän normaali TV:tä, kaapeli/satelliitti tai DVDtä.

Itselläni kyseeseen tulee todennäköisesti 32" laajakuva, koska se ei oleellisesti eroa 4:3 muodossa 25" koosta ja nappulavaranto säätelee ostopäätöstä myös. Jos minulla olisi 29" normaali TV, niin silloin tähtäisin varmaan 36" laajakuvaan ja jättäisin ruoat ostamatta puolen vuoden ajalta. :)

Voi, kun ei tarttisi rahoja laskea, voisi himaan lähteä tuommoinen 42-tuumainen plasmaruutu. Päivän tarjouksena vain 8400 . Sitten, kun hinnat joskus laskee alle 3000 juuroon, pitää alkaa jo miettimään sijoitusta ;).

On tullut Saloran toosat tarjoukseen.
Jopa 700-600 tai jopa alle. Käykää pälyilemässä. Jos riittää 28" laajakuva, niin siinä on opiskelijan vaihtoehto.
Ainakin Musta Pörssi tarjoaa. :)
Ajat muuttuvat...nopeastikin...:)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veloxneb
. Jos minulla olisi 29" normaali TV, niin silloin tähtäisin varmaan 36" laajakuvaan ja jättäisin ruoat ostamatta puolen vuoden ajalta. :)
Ei taitaisi puoli vuotta riittää. :)
Meillä on 32" toosa joka on tosiaan sen 25" korkuinen, mutta kun katselee dvd:tä tai esim. urheilukanavan salibandy finaaleja tai 4d:n mestareiden liigan suoraa lähetystä ottelusta digiboksista, niin voi vaan sanoa että on se semmosta.
Laajakuva on asiallinen. 36" maksaa käsittääkseni ihan tolkuttomasti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veloxneb

Ethän sinä tiedä, miten kova poika minä olen syömään. :D
Oot ilmeisesti. :D
Kauhea hinta noilla 36" telkkareilla.
Tietenkin jos tienaat riittävästi niin..:D

Ai että opiskelijan ratkaisu 28" telkku? hmm, täällä porukat luulee että raha kasvaa puussa? Mulle kelpais tommonen ihan hyvin, täyttäis kaikki tarpeet ja kuvanlaatu ym. olis varmasti kohdallaan! :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peepmaster
Ai että opiskelijan ratkaisu 28" telkku? hmm, täällä porukat luulee että raha kasvaa puussa? Mulle kelpais tommonen ihan hyvin, täyttäis kaikki tarpeet ja kuvanlaatu ym. olis varmasti kohdallaan! :p
Niin mikä kelpaisi? Saloran toosat josta kerroin.?
Täällähän sain kunnon palautetta kun sanoin ettei halpis-toosia kannata ostaa. ;)
Kymppitonniin verrattuna neljä tonnia vanhaa markkaa on mielestäni kuitenkin lähempänä realismia, jos rahasta puhutaan silloin kun sitä ei ole tippaakaan ylimääräistä ja toosa on kuitenkin pakko hankkia. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Kauhea hinta noilla 36" telkkareilla.

Varsinkin, kun vertaa 32" ws televisioihin. Lisa tuumat 32"->36" ainakin ennen 2000 mk/tuuma. Ainakin silloin, kun itse ostin television niin Sonyn 36" ws tv maksoi noin 18 000 mk ja 32" ws tv noin 10 000 mk.
Itse olen ainakin sita mielta, etta hinta-/laatusuhde on huono 36" ws tv:ssa. 36" ws tv:n hinnalla kannattaa jo alkaa katsoa projektoreita ja kangasta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Varsinkin, kun vertaa 32" ws televisioihin. Lisa tuumat 32"->36" ainakin ennen 2000 mk/tuuma. Ainakin silloin, kun itse ostin television niin Sonyn 36" ws tv maksoi noin 18 000 mk ja 32" ws tv noin 10 000 mk.
Itse olen ainakin sita mielta, etta hinta-/laatusuhde on huono 36" ws tv:ssa. 36" ws tv:n hinnalla kannattaa jo alkaa katsoa projektoreita ja kangasta.
Näin on. Olen itsekin hämmästellyt samaa asiaa.
Uusin tarjous tuntuu olevan Panasonicin telkkari, joka sekin maksaa vähän päälle 15 Kmk.
Kuvan laatu ei todellakaan ole sitä mitä pitäisi.
Paitsi jos katsoo tarpeeksi kaukaa...;)

Ylös Bottom