Guardian Viper
KonsoliFIN Alumni
En löytänyt aiempaa tälläistä keskustelua mistään, ja en keksinyt parempaa paikkaa tälle asialle, joten laitoinpas sitten tänne. Elikkäs: Nykyaikana tuntuu 2D-pelien olevan vitsi näille "nykyajan pelaajille", eli seillaisille, jotka eivät ole omistanut aikoinaan SNESiä tai muuta konsolia/laitetta jolla oli vain 2D-pelejä. Olenpa nähnyt muutaman henkilön nauravan kippurassa, kun joku ehdotti, että pelattaisiin esimerkiksi Castlevania: Symphony of the Nightiä PSX:llä, tai jotain Street Fighter III-versiota DC:llä. "Sehän on 2D-peli", oli vastaus, ja itseäni tämä kummastuttaa todella paljon. Miksi ihmeessä 3D olisi parempi kuin 2D? Monet 2D-pelit ovat parempia kuin 10 uudempaa 3D-peliä, ja pääasiahan on ainakin minun suhteeni tunnelma ja pelattavuus. On harmi, ettei kotikonsoleille tule juurikaan 2D-pelejä, vaan aina pitää olla realistiset 3D-miljööt ja polygoneja ja vastaavaa siellä sun täällä. Minä ainakin olisin valmis maksamaan hyvästä 2D-pelistä aivan saman hinnan kuin 3D-peleistäkin. Onneksi esimerkiksi Capcom jaksaa luottaa 2D-peleihin myös kotikonsoleilla ja esimerkiksi Mega Man X-sarjan uusimmat osat Pleikkarilla ovat todellista herkkua, kuten myös Capcom vs. SNK-tyyliset pelit.
Joku voisi tähän väliin sanoa, että onhan Game Boy Advance - pelaa sillä 2D-pelejä. Tämä on kyllä totta, ja olen kiitollinen Nintendolle tästä, että 2D-pelit voivat hyvin käsikonsolipuolella. Mutta kun ajattelee, kuinka upeita ja sulavia sivuttain skrollaavia pelejä pystyttäisiin tekemään PS2:lla, GameCubella ja X-Boxilla, niin ainakin minua harmitta, ettei niitä ole kuin pari kappaletta. Mutta onko 2D todellakin vain minunkaltaisteni "hyvien vanhojen aikojen"-muistelijoiden juttu? Jos on, niin kyllä voi suoraan sanoa että peliteollisuuden mahtavin pelilaji on todella kuollut. Ainakin kotikonsoleilla siis.
Toivottavasti ei mennyt taas sekavaksi ja ristiriitaiseksi
Joku voisi tähän väliin sanoa, että onhan Game Boy Advance - pelaa sillä 2D-pelejä. Tämä on kyllä totta, ja olen kiitollinen Nintendolle tästä, että 2D-pelit voivat hyvin käsikonsolipuolella. Mutta kun ajattelee, kuinka upeita ja sulavia sivuttain skrollaavia pelejä pystyttäisiin tekemään PS2:lla, GameCubella ja X-Boxilla, niin ainakin minua harmitta, ettei niitä ole kuin pari kappaletta. Mutta onko 2D todellakin vain minunkaltaisteni "hyvien vanhojen aikojen"-muistelijoiden juttu? Jos on, niin kyllä voi suoraan sanoa että peliteollisuuden mahtavin pelilaji on todella kuollut. Ainakin kotikonsoleilla siis.
Toivottavasti ei mennyt taas sekavaksi ja ristiriitaiseksi