Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

2D vs 3D

Boomer

New Member
Kumpi on teistä parempi...2 uloitteinen vai 3 uloitteinen tappelu peli ja miksi?

Itse pidän enemmän 2d mätöistä niiden yksinkertaisuuden (liikkuminen täysin vaivatonta), nopeuden ja upeiden hahmo desingien takia. Ja mielestäni hyvin animoitu 2d sprite-hahmo on yksi kauneimmista (ja siisteimmistä) asioista maan päällä. Myös mielestäni upea juttu 2d mätöissä on upeat taustat (siis ei mitkään poligoni taustat vaan kunnolla tehdyt 2d taustat).
 
2D. 2D:ssä harvemmin menee pelit pelkäks rämpytykseks ja muutenkin se taktiikan aste on toisella tasolla kun noissa 3d mätöissä. 2D meilyttää myös enemmän mun silmää kun noi 3D:t (varsinkin ggx on uskomattoman komee).

Mutta ehkä se ratkasevin tekijä 2D:n paremmuudessa on mun mielestä kuitenkin se pelimekaniikka, joka on kyllä 2D mätöissä paljon parempi.
 
Taktisemmat mätkinnät kiehtoo, olipa ne 2D tai 3D. GGX:stä haluaisin pitää, musiikit, grafiikat ja etenkin hahmot ovat aivan loistavia, mutta itse peli menee liian rämpyttämiseksi. Tosin omistan vain PSX:n Guilty Gearin, mutta jatko-osa ei tietääkseni ole tältä osin muuttunut. Vai?

Mätkintöjen maailmaan en hirveästi ole syventynyt, kertokaapas joku hyvä, taktinen, 2D tai 3D peli. Eikä sitten Virtua Fighter 4:stä, yrittäkää yllättää.
 
3d. 2d mätöt ovat kaiken romantisoinnin, muisteluiden, ja muun turhan sonnan jälkeen kankeita. Ainakin omasta mielestäni :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
GGX:stä haluaisin pitää, musiikit, grafiikat ja etenkin hahmot ovat aivan loistavia, mutta itse peli menee liian rämpyttämiseksi. Tosin omistan vain PSX:n Guilty Gearin, mutta jatko-osa ei tietääkseni ole tältä osin muuttunut. Vai?

Valitettavasti GGX on aika pitkälti rämpytyspeli. :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Mätkintöjen maailmaan en hirveästi ole syventynyt, kertokaapas joku hyvä, taktinen, 2D tai 3D peli. Eikä sitten Virtua Fighter 4:stä, yrittäkää yllättää.
No ainakin Capcom vs SNK 2 (ja 1) on taktisempi kuin kaikki 3D mätöt yhteensä. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Valitettavasti GGX on aika pitkälti rämpytyspeli. :(

Sääli. GGX:ssä on niin paljon hyvää, ostin jopa sen OST:n (neljättä viikkoa odotan saapuvaksi...) ja kovolta löytyy paljon GGX-kuvia ja mitälie.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
No ainakin Capcom vs SNK 2 (ja 1) on taktisempi kuin kaikki 3D mätöt yhteensä. :D

Löytyisiköhän tuota halvalla jostain? Saturnilla (älkää naurako) pelasin jonkin verran X-Men: Children Of Atomia joka kyllä oli rämpytyspeli, mutta "ihan hyvä" silti. Mites tämä Marvel vs. Capcom vs. whatnot joka taisi näkyä Playerissa vähän aikaa sitten?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Mites tämä Marvel vs. Capcom vs. whatnot joka taisi näkyä Playerissa vähän aikaa sitten?
Marvel vs Capcom 2 on pahemman luokan rämpytyspeli, mutta koska kaikki on vedetty siinä niin överiksi (esim 100+ kombot :D), homma toi uskomattoman hyvin. Mä sanoisin että toi on Capcom vs SNK 2:n kanssa Dreamcastin paras mättöpeli.
 
Juu siis kyllä mä taian nykyään näitä 3d mättöjä kannattaa, koska onhan ne näyttävämmän ja realistisemman näkösiä, kuin nää hirmukombo pelit. Tekkenit ja toi VF 4 ja Soul Blade ja tuleva Soul Calibur 2 vievät kyllä kärkisijan. Juu siis onhan mulla noita 2d mättöjäkin aika montakin ja kyllä niitä jonkin aikaa jaksaa pelaa, mutta ei lähellekkään yhtä pitkään kuin esim Tekkeneitä. :p
 
Minäkin olen kallistunut entistä voimakkaammin 3D-mätön puolelle. Minusta on mukavaa, jos liikkeitä ei rajata vain eteen- ja taaksepäin liikkumiseksi, vaan mukaan laitetaan myös hiukan syvyyttä.

Vanhat kunnon 2D-mäiskinnät taitavat olla jo kadonnut luonnonvara: Kokeilin GGX:ää ja se oli lievästi sanottuna hanurista (IMHO). Mortal Kombatkin taitaa nykyään olla jo 3d.. voi voi...
 
Hyvä peli on hyvä peli, riippumatta ulotteisuudesta. 2D on tosin sydäntäni lähellä, Boomerin ensimmäisessä postissa mainitsemista syistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Vanhat kunnon 2D-mäiskinnät taitavat olla jo kadonnut luonnonvara

Valitettavasti asia on juuri näin. Capcomilta ei ole tiedossa pitkään aikaan 2d mätkintää joten jäljelle jää vain playmore ja sammy, eli lähitulevaisuudessa näemme euroopassa Guilty Gear sarjaa (GGXX tulossa toivottavasti ). Playmore taas julkaisee kyllä pelejä mutta ne taitavat jäädä japanilaisten ja ehkä amerikkalaisten herkuksi (Kof2001 on tietääkseni tulossa PS2:selle sielläpäin).
Muutenkin mätkintäpelit ovat nykyään pienoisessa lamassa, ps2:sellekin tulee ulos vain muutama mätkintä peli (nykyiselläänkin ps2:lla taitaa olla jotain 7 mätkintää).
 
Kannattaa hommata DC jos kaipaa 2D mätkintää. Pelejä löytyy niin paljon, että niitä pelaa vielä ens vuosisadalla. :D
 
3D. 2D-mätkintöjä en ole pelannut sitten Snesin Street Fightereiden, joten siinä ainakin yksi syy miksi 3D on parempi. ;)
 
Ylös Bottom