Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Onko joku teistä ottanut C64 emulaattorin PC:lle? Ite nappasin sen ja Boulder dash, Mission Impossible ja Conania piti naputtaa :)

Tuli muutama vuosi takaperin tahkottua C64- ja Amiga-emulaattorilla. Pelattiin kaverin kanssa olusten lomassa mm. Decathlonia kaksinpelinä, mutta eihän se ilman ilotikkua tietenkään sama asia ollut :D

Amiga-emun kanssa joutui kyllä jostain syystä aina taistelemaan. Pitääpä hommata Macille ja koettaa uudelleen miten homma pelittää.

Barbarian - piti oikein karttaa piirtää vihkoon, taitaa vieläkin olla tallella jossain :)

Eikös eka Barbarian ollut ihan ruutu kerrallaan etenevä taistelupeli ja kakkososa sitten se, missä piti vaellella ja seikkailla. Kakkosessa tuskastuin kyllä monta kertaa, kun kiersi jatkuvasti ympyrää ja palasi samaan paikkaan.

Barbarian
Barbarian II
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Aikansa paras party-peli eli M.U.L.E. ja kosminen seikkailu Elite ovat kaivertaneet syvät muistijäljet..
Eliteä pelaillessa tuli asiaan vihkiytymättömiltä sisaruksilta suunnattomasti kuittailua tyyliin "Taas se lentelee sitä reikää päin" :) Eihän se tietysti grafiikalla aivan huumannut.
Karatekassa sain selkääni lukemattomia kertoja, Silent serviceä tuli pelattua yökaudet ja kymmeniätuhansia lentotunteja tuli täyteen Gunshipin parissa.

Kuuslankku kärähti aikoja sitten mutta amigaa löytyy vieläkin pari kappaletta. Kyllä minä vielä joskus ne tusaan käyntiin....
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Miltei kaikki pelaamiseen liittyvät muistoni linkittyvät Jorinatoorin ja Piekanaan jollain lailla.

C64
- Commando. Ennätys 16 x putkeen läpi. Salainen aseeni: lattiaan teipattu toinen ohjain jonka tulitusnäppäintä pottuvarpaalla painamalla heittelin naatteja!
- Gunship. Oli se niin realistinen. Sitä onnea kun pelasin vaikeimmalla vaikeustasolla ja sain Congressional Medal Of Honorin. Aah.

PC
- Doom. Se oli silloin jotain käsittämätöntä. Ensimmäiset 1v1 matsini 0-modeemikaapelilla.
- Space Hulk. "Eat Metal!" Space Marines 40k aiheinen puzzlepeli. Varmasti vaikein pelaamani peli ikinä. Jorinatorin kanssa pelattiin. Otettiin turpaan. Tupakkitauko. Pelattiin. Oi niitä aikoja.

Xbox
- Halo 2. Muistan vieläkin ensimmäisen matsini. Joulukuu 2004. FFA ja mappi oli Ascension. Kaapelimodeemin 256kb upload ja jenkkiservu. SMG pärisi ja jenkkinulikat vinkuivat. Lagi mitä hirmuisin mutta en sitä silloin ymmärtänyt. Sekosin täysin online-pelaamiseen ja pelasin samaa peliä kolme vuotta.

Näiden jälkeen oikeastaan mikään peli ei tunnu enää miltään. Kaikki on koettu.
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Listallani vähän erilaisia pelejä, pysyn kuitenkin bittipelien joukossa:

1. Lautapeli "Stop Thief", missä näkymätön rosvo liikkui ja sitä etsittiin elektronisen 'scannerin' avulla, niiiiiin paljon jännempi kuin mikään muu lautapeli, eletroniikassa oli tulevaisuus (sain tämän v. 80 tai 81).
2. Eka TV-pelini jonka nimeä en muista, sis, 5 eri peliä squash, tennis, lätkä jne kaikki lähes samanlaisia missä ohjattin palkki-mailoja ylös alas, tiesin että vastaavat tulisivat aina olemaan osa elämääni.
3. The Moottoripyöräpeli, itse tekemä peli Casion laskimelle, vei tilaa lähes koko muistin eli 512 _bittiä_, koodin vääntäminen oli vaan niiiiin hauskaa ja pelikin mahtava :-) ->ura ohjelmoinnin parissa, d'oh..
4.Doom, nuf'said, kaikki FPS:t tämän jälkeen ovat olleet lähinnä grafiikkaparannuksia.
5.Civilization, oma pelisessio-ennätys, lähes vuorokausi pelaamista putkeen, tuli tämän parissa, jatko-osille olen antanut bännit ja ikuisen kiellon koska tämän takia musta ei tullut insinööriä vaikka halusin, onneksi ;-)
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Varmaan se jotenkin näin olisi:

Wizard of War (C64). Tätä ennen oli vain pelailtu suurinpiirtein tennistä niillä valkoisilla näytöillä ja potikoilla, niin olihan tämä ihan mieletöntä. Aina vaan vaikeutui ja Joystikkejä meni rikki kerta viikkoon ja sai Bebekistä hakea uusia. Huippua oli pelata kaverin kanssa yhtäaikaa, Ei Super Pipelinekään pärjännyt.

Dungeon Master (Amiga 500 + lisämuisti, en uskaltanut laittaa että oliko se 512kB mutta ehkä se oli, vielähän tuo jossakin ullakolla on)
Olihan mahtava peli. Laajuutta oli ja tässä pysty kehittämään hahmoja haluamansa mukaan. Pelasin varmaan kuukausikaupalla. Pitäisin tätä kuitenkin jonkinmoisena tämän tyylisuunnan suunnan näyttäjänä.

Doom (PC, Ensimmäinen reaaliaikainen moninpeli). Beettaa tuli jo pelattua ja viritettyä verkot 4:lle koneelle kuntoon. Beetassa ne ruskeat möröt oli vain paikallaan mutta human playerit pysty likkuun ja sahaileen moottorisahalla. Virallista peliä alkuun co-oppina ja vasta myöhemmin deathmatsina. Ehkä tuosta itselle jäikin enemmän tuo co-op innostus enkä deathmatseista pitkään aikaan paljoa tykännytkään. Uncharted 2:stakin enimmäkseen pelaan nykyään sitä 3 human vs tietokone moninpeliä.

Warcraft ja Command & Conquer. (PC) Tämän tyylisuunnan naksuttelupelien uranuurtajat. Warcraft 1:stä ja sitä ensimmäistä C&C:tä tuli kyllä nakattua maksimi määrällä aina paikallisverkossa. Polkupyörällä kuskattiin monitorit ja tornikopat aina jonkun kaksioon ja linnottauduttiin sinne päiväksi tai kahdeksi. Sitten aina pysty väsynein silmin 24h päästä suurinpiirtein lopettaan. Pelit meni Warcrat:issa (ainakin 2:ssa) joskus niin tiukaksi että jos pelin ensimmäisen 5:n minuutin aikana hiiri vaikka vahingossa 1s ajaksi irtosi kädestä, niin peli oli oikeastaan jo menetetty. :) Loppupeleissä kaverit ei enää antaneet tasaväkisesti pelata, kävivät aina minut varmuuden vuoksi luimuttamassa porukalla heti alkuun etteivät hävinneet.

Jos ei nyt sitten ihan uusimpiin (MAG) mennä, niin täytty viidenneksi sanoa yllätykseksi:

Viva Pinata (XBOX 360). Miten voi tehdä niin "karkin" näköisen pelin ja tehdä siitä sellaisen että sen parissa viihtyy ihan yhtä hyvin 5v tyttö kun 35v äijäkin. Kumpikin osaa yhtä tasaväkisesti pelata. Tosin 5v Levellaa paljon tiuhempaan ;). Tämän pelin ääressä tais muutama vuosi sitten tulla vietettyä muutamakin viikko. Mä oon aina halunnut puutarhuriksi. ;-)
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Vähän eri aikakausilta ja eri koneilta:

C64
Elite (tartteeko sanoa mitään?)
Pirates! (vapaata seikkailua jo tähän aikaa vetosi kummasti - tää vetoaa vieläkin, 5 -v tyttären kanssa joskus pelaillaan PCllä/Macillä)

Amiga
Civilization (aloitti aivan uuden aikakauden, historiasta kiinnostuneelle oli nappi)
F1GP (pelailtiin kavereiden kanssa yhdellä koneella vuorotellen - olisko ollut kisassa aina 30 s pätkiä joita sai ajaa, sit oli kaverin vuoro)

PC
Asherons Call (eka MMMORPG mikä lie)


Paljon jäi ulkopuolelle. En muista mikä jääkiekkomanageripeli oli, mutta muinoin jotain yhtä pelattiin tosissaan. Joka kausi selailtiin The Hockey Newsistä NHL-joukkueiden uudet kokoonopanot ja päivitettiin manuaalisesti. Sitten jotenkin pääteltiin että tää on kova takalaamaan sun muuta.
 
Vastaus: 5 Mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Amigalla aikoinaan...

F1GP
F-16 Fighting Falcon (ei niin sujuva, kaamea kopiosuojaus, mutta F-16C ja HOTAS!)
F-19
Gunship 2000
Syndicate

Ne pelit ja manuaalit... Vau

PCllä:

Falcon 4.0
Call of Duty
Falcon 3.0 (jessus kun sitä sai sitä ala- ja ylämuistia rukata, että kaikki ajurit meni oikein.. Oli se complete paketti. Fighting Tiger, Mig29 ja Hornet, sitten se Art of the Kill video joka piti ajaa CD-levyltä ja KARSEAT muistivaatimukset)
Bladerunner
F1GP2

PS2

Call of Duty 2: Big Red One
Jak & Daxter
GT3
GT5
Ratchetit, kaikki Niissä vaan oli sitä jotain.

Uskomatonta!! Mulla olisi ihan sama lista!!
Ehkä pinballdreams/fantasy amigalle lisäksi!! :)
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Erittäin monta omaa suosikkiani jo mainittu edellisissä viesteissä, mutta lisätään vielä oma lista:

- Bubble Bobble, pelasin tätä muistaakseni Italiassa ensi kerran, jossain paikallisessa nuorten peliluolassa. Ärsytti suunnattomasti, kun koko ajan joku oli tunkemassa pelaamaan ilmaiseksi omalla dinosauruksella (koneisiin kävivät vain kolikot, joilla sai aina 2 krediittiä). Jotenkin se pelaamisen helppous, pirteä musiikki ja hurja määrä kenttiä innosti pelaamaan kenties tuhansia kertoja. Läpi mentiin kymmeniä kertoja, parhaimmillani pääsin lvl 51 asti ilman kuolemaa. Niin yksinkertaista ja toimivaa.

- Logical, aivan loistava puzzlepeli! Ja mitkä musiikit, wow! Siinä sai hiiri kyytiä, kun kentästä toiseen tahkottiin erivärisiä palloja paikalleen.

Tetris-variaatio Blockout, loistava idea tuohon aikaan! 3D-putkiloon ängettiin ylhäältä putoavia palasia ja korkeusmittarin näki vierestä.

- Star Control 1 ja 2, voi pojat! Siinä oli todellakin tunnelmaa, kun samalla näppiksellä tapeltiin kaveria vastaan ja alus toisensa jälkeen tuhoutui. Mieleenpainuvia hetkiä illasta toiseen, mielessä edelleenkin eräs ilta, kun kaveri on tikannut alukseni täyteen parasiitteja (jotain juttuja, jotka kangistavat kontrolleja) ja valmistautuu kuoloniskuun...sitten jostain tulee meteoriitti ja törkkäisee hänet hetkeksi tulilinjalleni ja se on tervemenoa! Tuohon aikaan pidin Star Controlin 2. osaa seikkailumuotoisten avaruuspelien ykkösenä Wing Commanderien ohella.

The Manager (futisvalmennuspeli), yksi niistä monista urheilupeleistä, joita väännettiin kaverin kanssa tuntitolkulla päivästä toiseen. Monesti vanhemmat patistelivat nukkumaan ja kaveria kotiin, mutta lähdön jälkeen oman huoneen ikkuna selälleen ruuvimeisselin avulla ja kaveri terassin kautta takaisin sisään pelaamaan. Myös tekstipohjainen Hockey League Simulator ja Wayne Gretzky Hockey 2 kovassa käytössä tuolloin.

Montakin tulee mieleen, mutta tuossa nyt osa niistä ehkä eniten paukutetuista tekeleistä.
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

C64: Giana sisters, Bubble Bobble, Decathlon, Winter games, River raid
Gameboy: Tetris, Marioland(tjsp) + muutama muu mutta en saa millään nimiä päähäni
Amiga 500: Birds Of Pray, Pinball dreams/fantasies, Marbles, Civilization, Monkey island
PC: Doom, Everquest 2, Space questit, Larryt, Commander Keenit
PS1/2/3: Final fantasyt, Gran turismot, Tekkenit, Battlefield: Bad Company 2, Baldur's Gatet
Wii:tä turha listata kun omistan vaan pari peliä.

Paljon jäi PC:n alkuajoilta listaamatta mutta listassa olevat koukuttivat ehkäpä eniten.
 
Vastaus: 5 mielestäsi aikanaan vaikuttavinta peliä?

Myös tekstipohjainen Hockey League Simulator ja Wayne Gretzky Hockey 2 kovassa käytössä tuolloin.
Toi HLS oli kyl ihan h*tin koukuttava lätkäfanille.. siihen kun lisäsi WGH3 niin avot. Vieläkin on vanhempien varastossa alkup. WGH3. HLS:n kopsasin ja kun ei ollut kopioikonetta kirjoitin A5:n täyteen koodeja. Se olikin sitten arpapeliä, osuiko koodikysäri kirjoitettuihin koodeihin. Oli kyllä sen verran hyvä peli, että oli aikaa odottaa osumaa.
 
Ylös Bottom