Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

50/60Hz

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ipe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ipe

New Member
juu mulla on PS2 Burnout3 ja siinä voi pelata 60Hz taajuudella. Mulla television takana on merkintä 50/60Hz mut se ei suostu näyttämään sitä peliä kunnolla 60Hz taajuudella.
Kuva on mustavalkoinen ja muutenkin ihmeellinen.
eli tarkoittaako 50/60Hz merkintä että televisio tukee kumpaakin taaajuutta vai ei? :)

en muuten olis tästä niin ihmeissäni mutta kun ostan wiin jouluksi ja olen kuullut että kaikki wiin pelit käyttää 60Hz taajuutta.

Vastaus: 50/60Hz

Käsittääkseni tarvitset ps2:n scart johdon, jotta voit ylipäätään käyttää 60Hz kuvaa. Näin on ainakin Gamecubella.Koneen mukana tulleella johdolla sitä ei voi mielestäni käyttää. Televisiosi ominaisuuksista en uskalla mennä sanomaan mitään.

Se television takana oleva luku kertoo vain vaihtovirran (töpselistä tulevan sähkövirran) taajuuden, mitä televisio tukee. Kuvasignaalien tuesta se ei kerro mitään.

Jos Burnouttisi on mustavalkoinen, niin sitten televisio ei tue ainakaan NTSC-kuvaa. PS2 nimittäin antaa 60 Hz -tilassa kuvan 60 Hz:n NTSC -kuvana.
Jos kuva ei kuitenkaan hypi mitenkään, vaan näkyy muuten hyvin, mutta ilman värejä, niin sitten voisi olettaa TV:n tukevan ainakin PAL60-kuvaa. (Siis 60 Hz:n virkistystaajuutta, mutta muuten PAL-standardin kuvaa.)

Gamecube taitaa tukea PAL60-kuvaa 60 Hz:n tilassa, joten eiköhän Wiikin tule tekemään niin.
Varmuudenhan tosin saa vasta, kun kokeilee itse, joten mitään varmaa ei voi sanoa vielä.

Itselleni NTSC-kuvankin tuki on kyllä niin tärkeä, että hankkisin uuden television, jos ei vanhasta töllöstä sille löydy tukea. Mutta se olenkin vain minä.

Ketjuun liittyen, mitäs eroa / hyötyä 60hz tilasta on ?
Itse olen ymmärtänyt että kuva olisi hiukan tarkempi, mutta todennäköisesti olen väärässä :D

Snigge sanoi:
Ketjuun liittyen, mitäs eroa / hyötyä 60hz tilasta on ?
Itse olen ymmärtänyt että kuva olisi hiukan tarkempi, mutta todennäköisesti olen väärässä :D

Yleisesti ottaen:

60Hz on epätarkempi, mutta sulavampi (pienempi resoluutio, suurempi FPS)
50Hz on tarkempi, mutta epäsulavampi (suurempi resoluutio, pienempi FPS)

Ylös Bottom