Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

60Hz telkkarin hyöty PS2 peleissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dasb00t
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

dasb00t

Active Member
Onko tuo 60Hz telkkarin hyöty PS2 peleissä kuinka suuri verrattuna 50Hziin? Missä peleissä eron huomaa parhaiten?
Sanokaapa joitain telkkareita mistä löytyy tuo 60Hz tuki.

Opimpa tämän verran koulun fysiikan tunnilla:
50 hz tv kuva värisee 50 kertaa sekunnisa ja 60 taas 60 kertaa. Käytännössä tämä tarkottaa sitä, että 60 hz:ssä tv ruutu tuntuu räppivän vähemmän kuin 50hz:ssä ja näin ollen silmät ei tuu niin kipeäks (jos nyt kummassakaan tulee) 60hz:ssa kuin 50 hz:ssa.

Suurin hyöty pelaajalle on ehkä se että jos euroopassa julkaistusta jenkki/japsi-pelistä löytyy 60hz-tila voi pelistä nauttia juuri sellaisena kuin pelintekijä on tarkoittanut. Toki ruudun välkkymisen väheneminen on muutenkin kiva juttu etenkin peleissä joissa on paljon valkoista ja/tai ongelmia vilkkeen kanssa.

Sonyn telkkarit ainakin ovat pelittäneet hyvin 60hz pelien kanssa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Suurin hyöty pelaajalle on ehkä se että jos euroopassa julkaistusta jenkki/japsi-pelistä löytyy 60hz-tila voi pelistä nauttia juuri sellaisena kuin pelintekijä on tarkoittanut. Toki ruudun välkkymisen väheneminen on muutenkin kiva juttu etenkin peleissä joissa on paljon valkoista ja/tai ongelmia vilkkeen kanssa.

Sonyn telkkarit ainakin ovat pelittäneet hyvin 60hz pelien kanssa.

VF4 Pyörii ainakin huomattavasti nopeammin 60Hz tilassa.

"Hassu" juttu: Sonyn 29" töllöni (n. 6v. vanha) väänsi 60Hz NTSC tilassa sinisen ja vihreän väärin päin sekä S-Video että komposiitti-signaalilla!!
Mielestäni ei ennen ole vastaavaa ongelmaa ollut.......

Ohhoh, liekkö jotain särki? Auttoiko töpselin vetäminen seinästä (television buutti heh). RGB-tila toimii varmaan kuitenkin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Ohhoh, liekkö jotain särki? Auttoiko töpselin vetäminen seinästä (television buutti heh). RGB-tila toimii varmaan kuitenkin?

Voipi olla, niin kuin kaveri sanoi että NTSC:tä hyväksyy vain toisen scartin kautta. En ole vielä ehtinyt koklaan.
Olen melkein 100varma, että olen kattellu ntsc-videoita samalla töllöllä ja toiminu ongelmitta.

Oliskohan ollu sillon videot kiinni AV1:ssä (RGB/composite) eikä AV2:ssa (S-video/composite). Tai videot tekee muunnoksen välissä.

Telkkarissa ei ehkä ole NTSC-tukea vaan 60hz-tuki, eli RGB-liitännän kautta NTSC näkyy OK.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

VF4 Pyörii ainakin huomattavasti nopeammin 60Hz tilassa.

"Hassu" juttu: Sonyn 29" töllöni (n. 6v. vanha) väänsi 60Hz NTSC tilassa sinisen ja vihreän väärin päin sekä S-Video että komposiitti-signaalilla!!
Mielestäni ei ennen ole vastaavaa ongelmaa ollut.......

NTSC kuvalle on kontrastin ja kirkkauden lisäksi vielä hue/saturation säätö jolla voi säätää NTCS signaalin huonoa väritoistoa. Oisitko vahingossa koskenut tuohon?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto

NTSC kuvalle on kontrastin ja kirkkauden lisäksi vielä hue/saturation säätö jolla voi säätää NTCS signaalin huonoa väritoistoa. Oisitko vahingossa koskenut tuohon?

Täytyy tutkia tota tilannetta tarkemmin, jahka tilaisuus tulee, tällä hetkellä mitkään av-laitteeni ei ole käytössä sattuneesta syystä.

Toi VF4 on eka peli, jonka kans toi juttu todella harmittaa, sillä pelin tempo on huomattavasti makijampi 60HZ modella. Ei tässä viittis alkaa videon kauttakaan kuvaa kierrättämään, jos nyt sekään sitten auttaisi...

Ilmoittelen tossa kuun vaihteessa sitten, et kuin on käyny

Kertokaapa te joilla on 60Hzn tuki telkkarinne merkki ja malli. Sonyn telkkarit taitaa tukea tätä ihan järjestäen?

uskoisinpa että oma Philipsini tätä tukee, 32" pw 6305 tai jotain sinne päin. Icossahan mm. oli tuo valikko alussa...

Panasonicilta ainakin TX-32PK3 ja TX-28PK3 tukevat 60Hz-tilaa.
TX-28DK1:stähän myydään välillä edullisestikin, mutta enpä tiedä sen 60Hz-tuesta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Panasonicilta ainakin TX-32PK3 ja TX-28PK3 tukevat 60Hz-tilaa.
TX-28DK1:stähän myydään välillä edullisestikin, mutta enpä tiedä sen 60Hz-tuesta.

mul on TX-28DK1f ja ainakin tuo ico toimii hyvin 60hz tilassa

Smash court tennis pro tournamentissa on 50hz ja 60hz. Mun edellisessä telkassa rupes se kuva tärisee tai jotai kun valitsi sen 60hz vaihtoehdon, mun uudessa televisiossa se näkyy ihan normaalisti. Tarkottako tämä sitä että mun uusi tv tukee 60hz? En ole kyllä löytänyt ohjekirjasta mitään mainintaa, eikä se 100hz ole ainakaan.

näkeekö sen 50hz ja 60hz eron helposti?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
näkeekö sen 50hz ja 60hz eron helposti?

Se tietenkin vähän riippuu. Minä ainakin näen heti. Esim. Rogue Leaderissa 60 Hrz:iin vaihdettaessa kuva pehmenee ihan perkeleesti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Mun edellisessä telkassa rupes se kuva tärisee tai jotai kun valitsi sen 60hz vaihtoehdon, mun uudessa televisiossa se näkyy ihan normaalisti. Tarkottako tämä sitä että mun uusi tv tukee 60hz?

Sitäpä se tarkoittaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin

Se tietenkin vähän riippuu. Minä ainakin näen heti. Esim. Rogue Leaderissa 60 Hrz:iin vaihdettaessa kuva pehmenee ihan perkeleesti.

Jos näin on niin pelin 50 Hz tilassa on jotain vialla. Ehkä se pyörii 60 Hz tilassa 60 fps ja 50 Hz tilassa vain 25 fps vaikka pitäisi pyöriä 50 fps. Sokkotestissa kukaan ei näe 50/60 Hz eroa ainakaan sulavampana päivitysnopeutena.

Tarjoittaakohan muuten 2 scart liitintä telkkarissa, että siinä on SVHS tuki? Vai onko toinen esim RGB scart ja toinen normaali?

Ylös Bottom