Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
lostis sanoi:Itse suosittelen 1080p:n hankintaa jo nyt jos ei halua päivittää ihan heti telkkuaan. Kuitenkin tulevaisuudessa leffat ovat tuossa formaatissa (br ja hd-dvd) kuten myös ps3:n pelit. Ja jos laadukkaan töllön hankkii (esim sonyn 40x2000) niin jopa nykyinen digi-tv näyttää ihan kelvolliselta. (edit: digi-tv näyttää siis jopa paremmalta tuossa 40x2000 kuin suurimmassa osassa 720p näytöissä.)
(ja itselläni on juuri edellä mainittu näyttö)
Näyttävätkö 720p pelit 1080p HDTV:ssä huonommalta? Entä muu käyttö? (Digitv, dvd, Dreamcast..)
Oliver sanoi:nyt olen kallistumassa vajaan 2000 euron 40"/720p-telkkarin omistajaksi, joka sitten tosin odottaa päivitystä 1080p-malliin jo kahden-kolmen vuoden sisällä.
Mika73 sanoi:PS3 pelailun voinee aloittaa tavallisella 100hz televisiolla ja nykyisellä RGB piuhalla?
Karvapallo sanoi:Halvimmillaan 1080p irtonee sellaisella 3000:lla (projektiotöllö voi irrota halvemmallakin), mutta kun näyttölaitteessa on niin paljon muutakin tärkeää kuin resoluutio. Tuon sanottuani haluaisin todeta, että ei välttämättä kannata sitä halvinta 1080p töllöäkään mennä ostamaan. Jos on varaa semmonen 4000 pistää töllöttimeen, niin pamauta toki 1080p, mutta en tuon hinnan alapuolelta vielä lähtisi 1080p töllötintä ostamaan (puhutaan nyt kokoluokkaa 40" ja ylöspäin).
Mika73 sanoi:Entä LCD, Plasma vai taustaprojektio ?
Olen ymmärtänyt, että LCD olisi näistä paras, eikä plasma soveltuisi pelaamiseen (Jos sama kuva on ruudulla pidempään).
Television ostaminen ei ikinä ole ollut näin vaikeaa.. Onneksi sitä ei tarvitse vielä..
Jos tarkkoja ollaan niin saa tuota W-sarjaakin jo nyt.Hex sanoi:Jos hommaan on kolme tonnia tai reilu, on 1080p-vempele paras valinta. Sonyn X sarjaa saa jo nyt, vähän halvempaa W-sarjaa pian ja ainakin Sharpilta on piakkoin tulossa 1080p-malleja Sonyn kanssa kilpailukykyisin hinnoin.
lostis sanoi:Jos tarkkoja ollaan niin saa tuota W-sarjaakin jo nyt.
Mika73 sanoi:Suomessa? Tai ovatko nuo Saksan hintoja?
Sony KDL-40X2000 kuulostaa kyllä hyvältä
Eroa on ainakin vain X-sarjasta löytyvä Bravia Engine EX, jonka pitäisi parantaa kuvaa matalaresolähteillä. Sen tuomasta käytännön erosta ei ole vielä tietoa, eikä muista mahdollisista eroista.pziuz sanoi:W-sarjaa voi tilata ainakin Verkkokauppa.comista. 40" töllötin maksoi muutamaa ruplaa vaille 3000 Äyriä...
En tiedä onko maassa, mutta korkeintaan kuukauden jonotuksella lupaavat kotiin toimittaa.
Tuo X- ja W-sarja ovat hiukan epäselviä itselleni. Äkkiä katsottuna tuntuu, että W-sarja on samat koneet, mutta pinemmällä hintalapulla...?
Selvennystä joltain, joka tietää?
lostis sanoi:Taustaprojektoreilla saa ison kuvan suhteellisen halvalla. Muuta iloa niistä ei ole ja itse pitäisin näppini visusti erossa noista.