Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju
2007 teki ehkä tiukkaa, mutta 2-3v sitten aivan helposti, siitähän tässä oli kyse?
Watch dogsia ei varmaan pyöritä parhaatkaan koneet noin hyvin, koska se on vielä paskasti optimoitu. Ja anyway, crysis (2007) näyttää paremmalta kuin tuo watch dogs muutenkin.
Eli jos peli käyttää "uusinta" tekniikkaa niin ei teho-PC:t jaksa kyseistä peliä pyörittää joten tiukkaa tekisi se seuraavat 4 vuotta.
Totta hemmetissä nyt ne tulevaisuuden tehokkaammat PC:t pyörittää vanhaa peliä paremmin. Sama näkyy näissä pelien HD-remake-versioissa eli teholisäyksen ansiosta voidaan nostaa grafiikkaa ja efektien määrää. Ja kappas, tässä sitten ollaan sen Crysiksen kanssa samalla linjalla. Ainut ero että Crysiksen kanssa voi säätää grafiikoita.
Trollailetko tarkotuksella vai ootko oikeesti noin pihalla? UT3 taitaa olla ainoa konsolipeli mikä tukee modeja, mutta turhahan sitä ois mainita
Ahaa, eli täysin asianmukaisen esimerkin käyttäminen muka trollaamista? Ei kaikki PC-pelit sisällä moditukea joten ei se PC puolella sitten voi olla valttikorttina.
Mistäs "efekteistä" sä oikeen puhut?
https://www.youtube.com/watch?v=W9OfQvB_AwQ Ei kovin kummoselta näytä
Tätä ajattelin jos olisi sinulta jäänyt huomaamatta.
https://www.youtube.com/watch?v=FVSfjmB2yi0
Ei liity itse asiaan oikeestaan, mutta näyttäisi varmaan paremmalta jos konsolit ei olisi hidastamassa kehitystä
Ei kukaan tässä ole hidastamssa edelleenkään. Mikään ei estä luomasta sellaista jumalpeliä graafisesti että vain kaikista tehokkaimmat PC:t sitä pyöritäisi. Tekniikka on jo olemassa ja sitä tulee enemmän koko ajan. On myös paljon yksinomaan PC:lle kehittäviä joukkoja ja Crytek lisää kaiken mahdollisen herkun CryEngineen. Eli ei se konsoleista ole kiinni. Tämä konsolien maalailu syntipukiksi on jo aika naurettavaa.
No mutta sittenhän pc:llä voit vaihtaa tekstuurit aivan järkyttävän huonolaatuisiksi, jolloin peli pyörii vielä paremmin, tämäkään ei ole mahdollista konsoleilla

Resoluutio ja fps on varmaan myöskin täysin merkityksettömiä, koska ne ei sisällä mitään uutta tekniikkaa? En ihan ymmärrä mitä sä höpötät, mutta ei ne tekstuurit mitenkään maagisesti parane kun vaihat paremman näytönohjaimen
Vau, voit vaihtaa siis tekstuurien tason huonompaan? Mikä ominaisuus! Nyt vie PC selvästi voiton. Paskaa grafiikkaa vuodesta 1964.
Tekstuurien paremmuus riippuu täysin siitä minkä tasoista tekstuuria on peliin laitettu. Jos peli tarjoaa paremman laatuiset tekstuurit kuin mitä sen hetkinen näytönohjain pystyy käsittelemään, meinaa se sitä että paremman näytönohjaimen hankinan yhteydessä voit parantaa tekstuurien tasoa siihen parempaan/parhaimpaan tasoon. Eli eikö tässä ole paranemista?
PhysX tuo juuri näitä "uusia efektejä" mitkä sinun mielestä ovat ainut merkittävä asia grafiikoissa.
Voisit ottaa asioista edes vähän selvää ennenkun alat laukomaan faktojasi täällä.
https://www.youtube.com/watch?v=w0nGhrE4fs8
http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX
http://www.geforce.com/hardware/technology/physx
Right back at ya pal.
Eli edelleen, se vain lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa siirtämällä osan laskennasta GPU:lle. Kaikki tuo voidaan hoitaa CPU:lla myös koska kyseessä on simulointi. Osaatko muuten lukea? Jos osaisit olisit jättänyt tähän vastaamatta. Eli edelleen PS4 tekee samaa asiaa kuin tuo PhysX eli näytönohjain laskentaa ja sen piirtämistä.
Tässä vielä Intelin demo mikä lasketaan CPU:lla
https://software.intel.com/en-us/articles/fluid-simulation-for-video-games-part-1/
eli edelleen PhysX ei ole maaginen efektien lisääjä vaan apulainen. Vastaavia demoja PS4:lla näkyy inFamous:SS pelissä.
Huoh... Mitäs innovatiivista konsoleilla on? Ja miten tää liittyy grafiikkaan? Ja miten pelitalot ei kaatuis jos konsoleille tulis jokaselle pelille oma erikoisohjain?
Misquote, fuk yeah! Katsoppa tarkemmin että kenelle tuo innovatiivisuus oli meinattu ja mihin liittyen. Kontekstin missaaminen taitaa olla sinulla suuri ongelma. Ja missään vaiheessa en liittänyt innovatiivisuutta grafiikkoihin. Se on omia mielikuviasi.
Ja en missään vaiheessa viitannut että konsoleille tulisi jokaista peliä kohtaan erikoisohjain vaan se että ilman konsoleita pysyttäisiin jatkuvasti hiiri+näppis, joysticki ja ratti kombinaatiossa koska uuden ohjaustavan tuominen PC:lle olisi riskipeliä että saako se kannatusta niin pelaajien kuin kehittäjien keskuudessa. Esim. olisko PC:llä ollenkaan nykyisen tyylistä ohjainta tarjolla ilman konsoleita? Ja koska konsolit ovat sen verta isoja vaikuttajia jotta ne voivat tuoda uusia ohjaimia ominaisuuksineen jonka ansiosta PC:lle ilmestyy vastaavia ohjaimia tarjolle sen sijaan että PC:llä olisi 20 melkoisen erilaista ohjainta ominaisuuksineen. Konsolit toimivat siis hyvänä kiintopisteenä kehityssuunnalle.
Tuskin olisi esim. God of War sekä Devil May Cry pelattavuudeltaan samanlaisia kuin nykyisin ilman konsolien ohjainta.
Miksi ei muka vaikuttanut?

Ja miten tää taaskaan liittyy grafiikoihin...
Missä sanoin että se liittyisi grafiikkoihin? Vaikka tuo kommentti tuli draevin ja Aphexin kommenteista tuohon loppuun joten ellet vielä ymmärtänyt niin väännän sinua varten rautalangasta. Vastasin useampaan viestiin sekä argumenttiin ja pistin lopuksi kommentin PC:n yksinoikeuspelistä sekä sen laadusta jonka kehitykseen eivät konsolit vaikuttaneet ollenkaan. Eli millaisia pelit olisivat ilman konsoleita. Samaa mitä ne nykyäänkin on.
Toivottavasti toi oli vitsi... Valitettavasti konsoleilla ei voi laskea grafiikka asetuksia, joten en voi postata samanlaista litaniaa
Nyt meni ohi. Mitä se tähän liittyy että konsoleilla ei voi laskea grafiikka-asetuksia? Tein vain vastaavan grafiikkavertailun nopsasti ja tarkastelin pelejä lähempää kuten tuon Aerofly RS kanssa. Ja tämän piti olla helppoa. Sen kun vaan pistät kuvia PC-peleistä joiden tasoa ei löydy konsoleilta.
Millä tavoin UT3 todistaa että konsolipelien modaaminen on mahdollista? Muista että nyt keskustellaan grafiikoista ja niiden modaamisesta. Ainakaan käyttäjien tekemät modit eivät ole konsolivalmistajien hyväksymiä, toisin kuin pc:llä, jossa amerikan tai japanin herrat eivät ole vahtimassa mitä pelaajat peliensä grafiikoille tekevät.
Öö... Eikö se juuri sitä todista että se on mahdollista?
Muistaakseni ei Sony tarkistanut missään vaiheessa minkälaisia modeja UT3 sai. Heitä toki linkkiä kyseisiin tapauksiin.
Kyllä olisi voinut grafiikkojakin modata mutta niiden toimivuus olisi saattanut olla huonoa mutta näinhän kävisi myös heikolla/heikommalla PC:lläkin. Rajat on kaikilla laitteilla jopa PC:lläkin.
PhysX on Nvidian pc:lle ja konsoleille kehittämä teknologia, mutta sattumoisin sitä on nähty vasta pc-peleissä, kuten esimerkiksi Hawken (free to play) ja Planetside 2 (free to play) sekä Borderlands 2:
Niin, mitä tästä nyt pitäisi ottaa aiheeksi? Se että osa päivityksestä tapahtuu GPU:lla? Yllätys, PS4 ja XOne tekee samaa asiaa omalla tekniikallaan.
The Order 1886 selvästikin käyttää jotain PhysX:n kaltaista teknologiaa kipinöissä ja muissa, mutta mitään uutta se ei ole. Muuten se onkin 1920x800 resolla pyörivää motion blur sirkusta.
Ei se ole uutta juu mutta ei se ole PC puolen ominaisuus. Entäpä inFamous:SS? Partikkelit GPU:lla mitä tapahtuu PhysX kanssa eli ne pyörii GPU:lla.
Modatun pelin vakaus on huono argumentti, oma (i3570K, AMD 6870, 8GB eli keskitason pc, noin 500 euroa tänä päivänä) pc pyörittää Skyrimiä noin 50 (edit: tarkistin, 84 modia tällä hetkellä) modin kanssa 1080p ja 30-50 fps. Joku perustelu 32 bittisen epävakaudelle olisi kiinnostava kuulla.
Eli et voi pelata 60 KPS tasolla. Mitäs nyt? Sen piti olla tärkeä juttu PC:llä. Sen vuoksihan sinä pelaat PC:llä.
http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/979823-skyrim-keeps-crashing-to-desktop/
http://steamcommunity.com/app/72850/discussions/0/828927580793784758/
http://www.gamefaqs.com/boards/615805-the-elder-scrolls-v-skyrim/66362872 (Tämä ehdottaa ratkaisuksi resoluution pienentämisen, damn)
Tuo 32-bitti ongelma tulee siitä että peliin otetaan niin paljon noita korkeatason malleja ja tekstuureja että XP:llä tuo muisti ei riitä ja Windows 7 yhteydessä se edelleen pyörii noilla 32-bitin ehdoilla koska peliä ei ole suunniteltu 64-bittiselle käyttöjärjestelmälle.
Kunhan et vaan nyt rupea sanomaan että ei pitäisi pitää niin paljon modeja päällä kun sitten voisi samaa sanoa mahdollisista modeista konsoleilla. Eli kunhan ei ole niitä liikaa käytössä niin kaikki ok.
Planetside pyörii Playstationilla ultra-asetuksilla, vaikka ei pyöri ollenkaan pc:llä? Aika paksua. Metro LL kuva on Neogafin PC-screenshotthreadista, jossa ei todellakaan ole PS4-screenejä.
Täh? Missä sanoin että ei pyöri PC:llä? Sanoin että ei pyöri hyvin PC:llä. Itsellä pitää pelata Medium tasolla ja GPU on edelleen se 560 Ti jotta ei pätkisi ikävästi tai laskisi alle 30 KPS:n. On se aikamoinen bonus tuolla PS4:lla.
Mitä tuo Neogaf tähän liittyy? Itse otit kuvan teho-PC:n tuottamasta pelikuvasta ja vastasin noihin Metro: Redux PS4-version kuviin verraten. Vai mikä oli ideana?
Metro: 2033 ei ole myöskään hyvä peli. Tai erikoinen. Putkiammuskelu.
Mutta nyt pelaa Landmark betaa 30-40 (melkein koko ajan 30) KPS sekunnissa.