Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raxama
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Itseäni hieman huvittaa PC raudan ylivertaisuus hypetys... kautta aikojen esim. pelien graafisessa ulkoasussa nimenomaan konsolit ovat olleet se riman korottaja, ns. next gen grafiikan eturintama, en ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt että PC peli olisi tässä "the next gen" ollut vaan PC pelit on tyypillisesti olleet vain pelin ja tekstuurien resoluution puolesta viritettyjä pelejä. Eli pelit ovat näyttäneet kuitenkin yleisilmeeltään vain "current tai last gen" tuotoksilta.
Tehoa varmasti on mutta jos homma olisi niin yksinkertaista niin johan PC tehot ovat olleet uusien konsoleiden tasolla jo ainakin 2-3v joten miksi nykyisten tai tulevien konsolipelien tasoa ei ole näkynyt jo silloin?

Aika huonosti olet katsonut. PC-pelit ovat jo kauan hyödyntäneet aivan eri tason grafiikkateknologiaa kuin mihin konsolit ovat pystyneet. Anti-aliasing on moninkertaista, ambient occlusionista ja vaikkapa PhysX:stä puhumattakaan. Myös kokonais- ja tekstuuriresoluution merkitystä on aivan turha vähätellä.

Nykyiset konsolit ovat ensimmäinen konsolisukupolvi joka on graafisesti PC:tä selvästi jäljessä jo julkaisuhetkellä. Konsolit ovat aina toimineet vain kehityksen jarruttajana, sillä suurin osa peleistä ja varsinkin pelimoottoreista kehitetään etusijassa niille. Tehopc:ltä jää aina tehoja hyödyntämättä. Hassu nähdä kuinka todelliset innovaatiot junnaavat taas paikoillaan monta vuotta, koska "konsoleiden 10 vuoden elinkaari".
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Hassu nähdä kuinka todelliset innovaatiot junnaavat taas paikoillaan monta vuotta, koska "konsoleiden 10 vuoden elinkaari".
No harvemmin ne innovaatioihin on haitanneet, mutta asian ydin tuli selväksi. Totta on se, ettei pelitalot jaksa massapelejään fiilata marginaalikohdeyleisöä varten, joskin sen myös ymmärtää hyvin.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Itseäni hieman huvittaa PC raudan ylivertaisuus hypetys... kautta aikojen esim. pelien graafisessa ulkoasussa nimenomaan konsolit ovat olleet se riman korottaja, ns. next gen grafiikan eturintama, en ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt että PC peli olisi tässä "the next gen" ollut vaan PC pelit on tyypillisesti olleet vain pelin ja tekstuurien resoluution puolesta viritettyjä pelejä. Eli pelit ovat näyttäneet kuitenkin yleisilmeeltään vain "current tai last gen" tuotoksilta.
Kuten sanottu aikaisemmin, huonosti olet katsonut...
Tehoa varmasti on mutta jos homma olisi niin yksinkertaista niin johan PC tehot ovat olleet uusien konsoleiden tasolla jo ainakin 2-3v joten miksi nykyisten tai tulevien konsolipelien tasoa ei ole näkynyt jo silloin?
On näkynyt :)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Listaa näkyville sitten..

Skyrim:

23812-3-1347075700.jpg


Ja ihan turha sanoa että modattu, tuolta se olisi voinut näyttää jos konsolit eivät olisi hidastamassa.

edit: tai miten olisi Crysis (2007)

V8L9Zvg.jpg
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Watch Dogsin PC-versioon on nyt ilmestynyt modi, jolla grafiikat saa ruuvattua alkuperäisen E3-paljastuksen tasolle. Hauskinta tässä on se, että kaikki tämä on jo pelissä olemassa, modaajat vain enabloivat sen käyttöön... Guru3D-foorumilta ja gafista lisätietoja, jos joku ton on erehtynyt ostamaan :-)

Ominaisuudet:

Included in this mod(not all features are available yet):

-Changes to the default fog values
-Enabled bokeh DOF for the main cameras
-Stuttering Improvements
-E3 2012 Bloom
-Performance Improvements
-Enabled Headlight Shadows
-LoD Changes
-Reflection changes
-Added 3 new cameras to the game(closer, normal, further)
-Rain changes(High quality rain drops, properly reacting to light, etc)
-LensFlares(WIP)
-Lighting changes(TESTING AND WIP)
-Civilians density changes

And many more things.. SOON.

Lienee aikalailla sanomattakin selvää, että konsolien tehottomuuden takia nämä ominaisuudet karsittiin PC-versiostakin, ettei konsoliversio näyttäisi niin helvetin paskalta PC-versioon verrattuna ;-)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Watch Dogsin PC-versioon on nyt ilmestynyt modi, jolla grafiikat saa ruuvattua alkuperäisen E3-paljastuksen tasolle. Hauskinta tässä on se, että kaikki tämä on jo pelissä olemassa, modaajat vain enabloivat sen käyttöön... Guru3D-foorumilta ja gafista lisätietoja, jos joku ton on erehtynyt ostamaan :-)

Lienee aikalailla sanomattakin selvää, että konsolien tehottomuuden takia nämä ominaisuudet karsittiin PC-versiostakin, ettei konsoliversio näyttäisi niin helvetin paskalta PC-versioon verrattuna ;-)

Montakohan miljoonaa Sonyn ja MS:n rahoja on liikkunut isojen pelitalojen taskuihin että tällaista tapahtuu? Aika noloa, ja surullista, näin ensisijaisesti PC:llä pelaavan näkökulmasta.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Aika paljon on varmaan raha liikkunut, mutta Ubisoft teki PC-pelaajille kanssa palveluksen tuossa ettei se leikannut noita efektejä kokonaan poies. Tai sitten se oli vain laiskuutta, pahapa tuosta on sanoa yhtään mitään.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Skyrim:

Ja ihan turha sanoa että modattu, tuolta se olisi voinut näyttää jos konsolit eivät olisi hidastamassa.

edit: tai miten olisi Crysis (2007)

Modi on modi, voisihan sitä itse kukin modata vaikka pac-manin next gen lookkiin...

Crysin on ihan hieno esitys sitä ei käy kieltäminen, kun vuosiluku oli tuo...voisin kuvitella että se ei pyörinyt tuolloin kovinkaan hyvin noilla ultra yms asetuksilla?

Watch dogsissa kun nuo extra asetukset on laitettu päälle pelimoottorin/pelin asetuksista niin ajattelusin että samat saisi myös konsoleille asetettua..siinä vaan framerate kärsisi liikaa..

Laihaksi jäi lista... konsoleille pukkaa sitä nextgen lookkia kuitenkin jopa useita per vuosi, joka vuosi tulee sellaista uutta mitä pc:llä ei vain erinäisistä syistä tule.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Modi on modi, voisihan sitä itse kukin modata vaikka pac-manin next gen lookkiin...
Niinhän sitä voisi ja konsoleilla ei :rolleyes:
Crysin on ihan hieno esitys sitä ei käy kieltäminen, kun vuosiluku oli tuo...voisin kuvitella että se ei pyörinyt tuolloin kovinkaan hyvin noilla ultra yms asetuksilla?
Pyöri, voit itte ettiä benchmarkkeja
Watch dogsissa kun nuo extra asetukset on laitettu päälle pelimoottorin/pelin asetuksista niin ajattelusin että samat saisi myös konsoleille asetettua..siinä vaan framerate kärsisi liikaa..
No kappas? Tietty konsoleille saisi samat grafiikka asetukset päälle, mutta kuka tykkäis diashow pelistä?
Laihaksi jäi lista... konsoleille pukkaa sitä nextgen lookkia kuitenkin jopa useita per vuosi, joka vuosi tulee sellaista uutta mitä pc:llä ei vain erinäisistä syistä tule.
Esim? Ja tämä "next gen luokka" on näkynyt pc:llä jo monta vuotta. :)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Crysin on ihan hieno esitys sitä ei käy kieltäminen, kun vuosiluku oli tuo...voisin kuvitella että se ei pyörinyt tuolloin kovinkaan hyvin noilla ultra yms asetuksilla?
Jaahas, mites sä nyt yhtäkkiä hyppäsit niistä grafiikoista framerateen? Kyllä se jo silloin vuonna 2007 pyöri paljon paremmin PC:llä kun noilla konsoliversioilla jotka ilmesty vasta joskus vuonna 2011/2012. Noista konsoliversioistahan oltiin revitty joku kenttäkin kokonaan pois, varmaankin sen takia koska se ei olisi yksinkertaisesti pyörinyt kunnolla :-DD
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Laihaksi jäi lista... konsoleille pukkaa sitä nextgen lookkia kuitenkin jopa useita per vuosi, joka vuosi tulee sellaista uutta mitä pc:llä ei vain erinäisistä syistä tule.

Laitahan nyt sitten lista ja näytteet niistä nextgen-lookeista, joita konsoleille pukkaa.

Itse voisin vielä aikani kuluksi listata muutaman PC-pelin.

Hard Reset (2011)
166-hard-reset-la.jpg


Project Cars
pcars2013-04-0818-19-mbpc7.jpg


Aerofly RS
i0aKBtYKDy5YQ.png


BF3
ikf2u69BdU9kk.jpg


Planetside 2
8229421792_cbc2c524ef_o.png


Metro: Last Light
i3TwuX1MgF3Rz.png


GTA IV
1ecx4y.png

Ja sitten vielä UbiShitin Watch_Dogs -fiaskon tiedostoista löytynyttä hauskaa:

20140617watchdogs3.jpg


Aika säälittävää että "next-gen" konsolit ovat niin surkeita, että niitä rakastavat devit rampauttavat pc-version ja sitten vielä laittavat tuollaisia heittoja (jos se nyt on aito) pelaajien löydettäväksi. Ihme jos kukaan itseään kunnioittava pc-pelaaja enää tämän ja Uplayn jälkeen viitsii Ubisoftin pelejä ostaa.

Varsinkin kun Ubisoft on ilmoittanut että Far Cry 4:n konsoliversiot vastaavat PC:n Ultra High-asetuksia. Millähän ilveellä? Sillä, että lasketaan Ultra High korkeintaan vuoden 2010 tasolle.

edit:

[video=youtube;b43ZlqPvBDs]https://www.youtube.com/watch?v=b43ZlqPvBDs[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Itsekin muistelen kuinka ihmiset kirjoittelivat v. 2007 että mikään silloinen kone ei pyörittänyt Crysistä tapissa ilman huomattavan alhaisia KPS tiputuksia jo silloin kun KPS oli 30 ja kyseistä peliä pidettiin pitkään benchmarkina uusille laitteille. Nyt varmaan nähdään samaa tuon Watch Dogsin piilotettujen grafiikka-asetusten kanssa. Eli 60 KPS ja 1080 resoluutio säilyy edelleen melkoisena mainospuheena PC-pelaajien suunnalta. Nyt voisi PC-pelaajat heittää että millainen kone kokoonpano pyörittää Watch Dogsia nuo piilotetu asetukset laitettuna päälle/tappiin sekä lukittu 60 KPS sekä 1080 resoluution kera.

@FINDarkSide
Ja kyllä konsolipelien modaus on mahdollista. Johan UT3 todisti sen PS3:lla. Se on sitten eri asia että jaksaako laitteisto pyörittää kyseistä modia. Sama ongelma pätee PC:lläkin.
Sekä en muista nähneeni Order: 1886 efektejä PC alustalla missään pelissä. Toki voit heittää esimerkkipelejä.

@Aphex
Niinkö ajattelet että PC versio näyttäisi tuolta ilman konsoleita? Onpas uskoa putiikkiin jonka tarkoituksena on tehdä rahaa. Ja jätä toki mainitsematta että nuo grafiikkamodit kaataa kyseistä peliä suht helposti koska peli on suunniteltu 32-bittiselle käyttöjärjestelmälle. Mutta ei, konsoleista se johtuu.
Ja olen sitä mieltä että tekstuurien tasoa voi vähätellä grafiikka kisassa. Kyseessä ei ole uusi efekti vaan suoraviivainen parannus minkä paremmuus nousee (voi se pysyä samana) jokaisen uuden näytönohjaimen myötä ilman erillistä lisäkoodausta. Skaalautuvaa tekniikkaa nääs. PhysX on fysiikka laskentaa näytönohjaimella eli sitä mitä Sony tällä hetkellä hehkuttaa omassa konsolissaan. Ei se paranna grafiikkoja itsestään eikä vaikuta niihin kuin lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä.
Eipä ole PC:llä näkynyt minkäänlaista innovatiivista ideaa tässä 10 vuoden sisällä. Heitä toki esimerkkejä. Hiiri+näppis yhdistelmä ei ole tarjonnut uusia mekaniikkoja pitkään aikaan sekä erikoisohjaimien valmistus PC:lle per peli kaataisi useat studiot koska ei kukaan nyt osta uutta ohjainta yhden pelin takia. Ja miten edes saisit uusia ominaisuuksia ohjaimeen joita muutkin studiot sitten hyödyntäisivät kun muut kilpailijat tuovat itse omia lisäyksiään koko ajan.

@draev
Kerro toki mikä PC kokoonpano pyörittää kyseisillä asetuksilla yllä mainituilla vaatimuksilla kun niitä kehut niin paljon. Eipä taida suurin osa PC-pelaajista pystyä edes pyörittää kyseisillä asetuksilla vaatimusten tasolla. Eli sinun sanoin heidän PC-versionsa näyttäisi tai pelaisi melkoiselta paskeelta.

Tuskin Sony ja MS on mitään maksanut kellekään grafiikkojen hillitsemisestä. Jos joku on tehnyt päätöksen niin se on ihan yhtiön johtoportaista jotta peli myisi kaikilla alustoilla enemmän sen sijaan että pieni lisäys (jos ollenkaan) tulisi PC-version myynteihin ja konsoleilla myynti tippuisi huomattavasti. Tosin ettekös te PC-pelaajat sitten odota niitä aleja joten se mahdollinen lisämyynnin tuottama tulos PC:llä sitten jää pieneksi kun ostatte pienempään hintaan. Bethesda on varmaan melko iso studio ja vuosimaksut kyseiselle porukalle varmaan pyörii reilusti yli 5 miljoonassa eurossa. Ja ennen kuin tuodaan Witcheriä niin otetaan huomioon että Puolassa on halpaa asua verrattuna jenkkilään. Tosin miksi maksaa työstä kun sitä saa ilmaiseksi kunhan on vain suosiossa ja tarjolla modityökalut.

Crysis on edelleen hemmetin tylsä peli ja sen kehitykseen ei konsolit vaikuttanut. Hienoa kehitystä PC:llä joo-o.

EDIT:
Laitahan nyt sitten lista ja näytteet niistä nextgen-lookeista, joita konsoleille pukkaa.

Itse voisin vielä aikani kuluksi listata muutaman PC-pelin.

Project Cars

Aerofly RS

BF3

Planetside 2

Metro: Last Light

GTA IV

Ja sitten vielä UbiShitin Watch_Dogs -fiaskon tiedostoista löytynyttä hauskaa:

20140617watchdogs3.jpg


Aika säälittävää että "next-gen" konsolit ovat niin surkeita, että niitä rakastavat devit rampauttavat pc-version ja sitten vielä laittavat tuollaisia heittoja (jos se nyt on aito) pelaajien löydettäväksi. Ihme jos kukaan itseään kunnioittava pc-pelaaja enää tämän ja Uplayn jälkeen viitsii Ubisoftin pelejä ostaa.

Varsinkin kun Ubisoft on ilmoittanut että Far Cry 4:n konsoliversiot vastaavat PC:n Ultra High-asetuksia. Millähän ilveellä? Sillä, että lasketaan Ultra High korkeintaan vuoden 2010 tasolle.
Project Cars
Hianot on 2D-puut sekä varjostuksen puuttuminen.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=...ct=rc&uact=3&dur=1182&page=2&start=21&ndsp=26

Aerofly RS
https://www.youtube.com/watch?v=_BfVs2lHr9c
Ooh... So sexy ground. Mutta näemmä se näyttä kauempaa kauniilta ja läheltä jos siristää silmiä.

BF3
https://www.youtube.com/watch?v=ExxEj2QJvMk
Eipä tuo nyt näytä huonolta tuohon kuvaan verrattuna.

Planetside 2
Eipä pyöri hyvin PC:llä. Sitä paitsi PS4 versio kuulema pyörii tuolla Ultralla.

Metro: Last Light
Uuuhh. Such corridor. Kuva taitaapi olla PS4 versiosta https://www.flickr.com/photos/playstationblog/14052375569/in/photostream/
Hyvin pärjää.

GTA IV
Modattu mahdollisesti epävakaa, ollut työn alla pidemmän aikaa joten tulosta on tullut, mikäs kokoonpano pyörittää kyseisellä tasolla 60 KPS ja 1080 resoluutiolla. GTA 5:sesta ei taida olla julkaistu kuvia PS4 versiosta.

Toki sano että kuinka paljon tehomyllyjä on maailmalla verrattuna kakkoihin myllyihin. Paljon Nvidia on myynyt 680 GPU:ta ja eteenpäin lisättynä AMD:n vastaavat ja sano kuinka paljon on niitä vanhempia GPU:ita käytössä verrattuna noihin uusimpiin. Eli voiko myös itse PC olla ampumassa itseään nilkkaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Itsekin muistelen kuinka ihmiset kirjoittelivat v. 2007 että mikään silloinen kone ei pyörittänyt Crysistä tapissa ilman huomattavan alhaisia KPS tiputuksia jo silloin kun KPS oli 30 ja kyseistä peliä pidettiin pitkään benchmarkina uusille laitteille. Nyt varmaan nähdään samaa tuon Watch Dogsin piilotettujen grafiikka-asetusten kanssa. Eli 60 KPS ja 1080 resoluutio säilyy edelleen melkoisena mainospuheena PC-pelaajien suunnalta. Nyt voisi PC-pelaajat heittää että millainen kone kokoonpano pyörittää Watch Dogsia nuo piilotetu asetukset laitettuna päälle/tappiin sekä lukittu 60 KPS sekä 1080 resoluution kera.
2007 teki ehkä tiukkaa, mutta 2-3v sitten aivan helposti, siitähän tässä oli kyse?
Watch dogsia ei varmaan pyöritä parhaatkaan koneet noin hyvin, koska se on vielä paskasti optimoitu. Ja anyway, crysis (2007) näyttää paremmalta kuin tuo watch dogs muutenkin.
Ja kyllä konsolipelien modaus on mahdollista. Johan UT3 todisti sen PS3:lla. Se on sitten eri asia että jaksaako laitteisto pyörittää kyseistä modia. Sama ongelma pätee PC:lläkin.
Trollailetko tarkotuksella vai ootko oikeesti noin pihalla? UT3 taitaa olla ainoa konsolipeli mikä tukee modeja, mutta turhahan sitä ois mainita :rolleyes:
Sekä en muista nähneeni Order: 1886 efektejä PC alustalla missään pelissä. Toki voit heittää esimerkkipelejä.
Mistäs "efekteistä" sä oikeen puhut? https://www.youtube.com/watch?v=W9OfQvB_AwQ Ei kovin kummoselta näytä :)
Niinkö ajattelet että PC versio näyttäisi tuolta ilman konsoleita? Onpas uskoa putiikkiin jonka tarkoituksena on tehdä rahaa. Ja jätä toki mainitsematta että nuo grafiikkamodit kaataa kyseistä peliä suht helposti koska peli on suunniteltu 32-bittiselle käyttöjärjestelmälle. Mutta ei, konsoleista se johtuu.
Ei liity itse asiaan oikeestaan, mutta näyttäisi varmaan paremmalta jos konsolit ei olisi hidastamassa kehitystä :)
Ja olen sitä mieltä että tekstuurien tasoa voi vähätellä grafiikka kisassa. Kyseessä ei ole uusi efekti vaan suoraviivainen parannus minkä paremmuus nousee (voi se pysyä samana) jokaisen uuden näytönohjaimen myötä ilman erillistä lisäkoodausta.
No mutta sittenhän pc:llä voit vaihtaa tekstuurit aivan järkyttävän huonolaatuisiksi, jolloin peli pyörii vielä paremmin, tämäkään ei ole mahdollista konsoleilla :rolleyes:
Resoluutio ja fps on varmaan myöskin täysin merkityksettömiä, koska ne ei sisällä mitään uutta tekniikkaa? En ihan ymmärrä mitä sä höpötät, mutta ei ne tekstuurit mitenkään maagisesti parane kun vaihat paremman näytönohjaimen :D
PhysX on fysiikka laskentaa näytönohjaimella eli sitä mitä Sony tällä hetkellä hehkuttaa omassa konsolissaan.
Ei se paranna grafiikkoja itsestään eikä vaikuta niihin kuin lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä.
PhysX tuo juuri näitä "uusia efektejä" mitkä sinun mielestä ovat ainut merkittävä asia grafiikoissa.
Voisit ottaa asioista edes vähän selvää ennenkun alat laukomaan faktojasi täällä.
https://www.youtube.com/watch?v=w0nGhrE4fs8
Eipä ole PC:llä näkynyt minkäänlaista innovatiivista ideaa tässä 10 vuoden sisällä. Heitä toki esimerkkejä. Hiiri+näppis yhdistelmä ei ole tarjonnut uusia mekaniikkoja pitkään aikaan sekä erikoisohjaimien valmistus PC:lle per peli kaataisi useat studiot koska ei kukaan nyt osta uutta ohjainta yhden pelin takia. Ja miten edes saisit uusia ominaisuuksia ohjaimeen joita muutkin studiot sitten hyödyntäisivät kun muut kilpailijat tuovat itse omia lisäyksiään koko ajan.
Huoh... Mitäs innovatiivista konsoleilla on? Ja miten tää liittyy grafiikkaan? Ja miten pelitalot ei kaatuis jos konsoleille tulis jokaselle pelille oma erikoisohjain? :rolleyes:
Crysis on edelleen hemmetin tylsä peli ja sen kehitykseen ei konsolit vaikuttanut. Hienoa kehitystä PC:llä joo-o.
Miksi ei muka vaikuttanut? :D Ja miten tää taaskaan liittyy grafiikoihin...

Project Cars
Hianot on 2D-puut sekä varjostuksen puuttuminen.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=...ct=rc&uact=3&dur=1182&page=2&start=21&ndsp=26

Aerofly RS
https://www.youtube.com/watch?v=_BfVs2lHr9c
Ooh... So sexy ground. Mutta näemmä se näyttä kauempaa kauniilta ja läheltä jos siristää silmiä.

BF3
https://www.youtube.com/watch?v=ExxEj2QJvMk
Eipä tuo nyt näytä huonolta tuohon kuvaan verrattuna.

Planetside 2
Eipä pyöri hyvin PC:llä. Sitä paitsi PS4 versio kuulema pyörii tuolla Ultralla.

Metro: Last Light
Uuuhh. Such corridor. Kuva taitaapi olla PS4 versiosta https://www.flickr.com/photos/playstationblog/14052375569/in/photostream/
Hyvin pärjää.

GTA IV
Modattu mahdollisesti epävakaa, ollut työn alla pidemmän aikaa joten tulosta on tullut, mikäs kokoonpano pyörittää kyseisellä tasolla 60 KPS ja 1080 resoluutiolla. GTA 5:sesta ei taida olla julkaistu kuvia PS4 versiosta.

Toki sano että kuinka paljon tehomyllyjä on maailmalla verrattuna kakkoihin myllyihin. Paljon Nvidia on myynyt 680 GPU:ta ja eteenpäin lisättynä AMD:n vastaavat ja sano kuinka paljon on niitä vanhempia GPU:ita käytössä verrattuna noihin uusimpiin. Eli voiko myös itse PC olla ampumassa itseään nilkkaan?
Toivottavasti toi oli vitsi... Valitettavasti konsoleilla ei voi laskea grafiikka asetuksia, joten en voi postata samanlaista litaniaa :)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

@FINDarkSide
Ja kyllä konsolipelien modaus on mahdollista. Johan UT3 todisti sen PS3:lla. Se on sitten eri asia että jaksaako laitteisto pyörittää kyseistä modia. Sama ongelma pätee PC:lläkin.
Sekä en muista nähneeni Order: 1886 efektejä PC alustalla missään pelissä. Toki voit heittää esimerkkipelejä.

@Aphex
Niinkö ajattelet että PC versio näyttäisi tuolta ilman konsoleita? Onpas uskoa putiikkiin jonka tarkoituksena on tehdä rahaa. Ja jätä toki mainitsematta että nuo grafiikkamodit kaataa kyseistä peliä suht helposti koska peli on suunniteltu 32-bittiselle käyttöjärjestelmälle. Mutta ei, konsoleista se johtuu.
Ja olen sitä mieltä että tekstuurien tasoa voi vähätellä grafiikka kisassa. Kyseessä ei ole uusi efekti vaan suoraviivainen parannus minkä paremmuus nousee (voi se pysyä samana) jokaisen uuden näytönohjaimen myötä ilman erillistä lisäkoodausta. Skaalautuvaa tekniikkaa nääs. PhysX on fysiikka laskentaa näytönohjaimella eli sitä mitä Sony tällä hetkellä hehkuttaa omassa konsolissaan. Ei se paranna grafiikkoja itsestään eikä vaikuta niihin kuin lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä.
Eipä ole PC:llä näkynyt minkäänlaista innovatiivista ideaa tässä 10 vuoden sisällä. Heitä toki esimerkkejä. Hiiri+näppis yhdistelmä ei ole tarjonnut uusia mekaniikkoja pitkään aikaan sekä erikoisohjaimien valmistus PC:lle per peli kaataisi useat studiot koska ei kukaan nyt osta uutta ohjainta yhden pelin takia. Ja miten edes saisit uusia ominaisuuksia ohjaimeen joita muutkin studiot sitten hyödyntäisivät kun muut kilpailijat tuovat itse omia lisäyksiään koko ajan.

PhysX on Nvidian pc:lle ja konsoleille kehittämä teknologia, mutta sattumoisin sitä on nähty vasta pc-peleissä, kuten esimerkiksi Hawken (free to play) ja Planetside 2 (free to play) sekä Borderlands 2:

[video=youtube;n5qhaEghJ74]https://www.youtube.com/watch?v=n5qhaEghJ74[/video]

[video=youtube;p07ZAOonXNQ]https://www.youtube.com/watch?v=p07ZAOonXNQ[/video]

[video=youtube;EWFkDrKvBRU]https://www.youtube.com/watch?v=EWFkDrKvBRU[/video]

The Order 1886 selvästikin käyttää jotain PhysX:n kaltaista teknologiaa kipinöissä ja muissa, mutta mitään uutta se ei ole. Muuten se onkin 1920x800 resolla pyörivää motion blur sirkusta.

Modatun pelin vakaus on huono argumentti, oma (i3570K, AMD 6870, 8GB eli keskitason) pc pyörittää Skyrimiä noin 50 (edit: tarkistin, 84 modia tällä hetkellä) modin kanssa 1080p ja 30-50 fps. Joku perustelu 32 bittisen epävakaudelle olisi kiinnostava kuulla.

Muutama screenshot omista peleistäni:

bVzhete.jpg

My5P14e.jpg

ugZWrab.jpg

Ko4dGHe.jpg

MP31bBi.jpg

ulne8Ej.jpg

Planetside pyörii Playstationilla ultra-asetuksilla, vaikka ei pyöri ollenkaan pc:llä? Aika paksua. Metro LL kuva on Neogafin PC-screenshotthreadista, jossa ei todellakaan ole PS4-screenejä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

2007 teki ehkä tiukkaa, mutta 2-3v sitten aivan helposti, siitähän tässä oli kyse?
Watch dogsia ei varmaan pyöritä parhaatkaan koneet noin hyvin, koska se on vielä paskasti optimoitu. Ja anyway, crysis (2007) näyttää paremmalta kuin tuo watch dogs muutenkin.
Eli jos peli käyttää "uusinta" tekniikkaa niin ei teho-PC:t jaksa kyseistä peliä pyörittää joten tiukkaa tekisi se seuraavat 4 vuotta.
Totta hemmetissä nyt ne tulevaisuuden tehokkaammat PC:t pyörittää vanhaa peliä paremmin. Sama näkyy näissä pelien HD-remake-versioissa eli teholisäyksen ansiosta voidaan nostaa grafiikkaa ja efektien määrää. Ja kappas, tässä sitten ollaan sen Crysiksen kanssa samalla linjalla. Ainut ero että Crysiksen kanssa voi säätää grafiikoita.
Trollailetko tarkotuksella vai ootko oikeesti noin pihalla? UT3 taitaa olla ainoa konsolipeli mikä tukee modeja, mutta turhahan sitä ois mainita :rolleyes:
Ahaa, eli täysin asianmukaisen esimerkin käyttäminen muka trollaamista? Ei kaikki PC-pelit sisällä moditukea joten ei se PC puolella sitten voi olla valttikorttina.
Mistäs "efekteistä" sä oikeen puhut? https://www.youtube.com/watch?v=W9OfQvB_AwQ Ei kovin kummoselta näytä :)
Tätä ajattelin jos olisi sinulta jäänyt huomaamatta.
https://www.youtube.com/watch?v=FVSfjmB2yi0

Ei liity itse asiaan oikeestaan, mutta näyttäisi varmaan paremmalta jos konsolit ei olisi hidastamassa kehitystä :)
Ei kukaan tässä ole hidastamssa edelleenkään. Mikään ei estä luomasta sellaista jumalpeliä graafisesti että vain kaikista tehokkaimmat PC:t sitä pyöritäisi. Tekniikka on jo olemassa ja sitä tulee enemmän koko ajan. On myös paljon yksinomaan PC:lle kehittäviä joukkoja ja Crytek lisää kaiken mahdollisen herkun CryEngineen. Eli ei se konsoleista ole kiinni. Tämä konsolien maalailu syntipukiksi on jo aika naurettavaa.
No mutta sittenhän pc:llä voit vaihtaa tekstuurit aivan järkyttävän huonolaatuisiksi, jolloin peli pyörii vielä paremmin, tämäkään ei ole mahdollista konsoleilla :rolleyes:
Resoluutio ja fps on varmaan myöskin täysin merkityksettömiä, koska ne ei sisällä mitään uutta tekniikkaa? En ihan ymmärrä mitä sä höpötät, mutta ei ne tekstuurit mitenkään maagisesti parane kun vaihat paremman näytönohjaimen :D
Vau, voit vaihtaa siis tekstuurien tason huonompaan? Mikä ominaisuus! Nyt vie PC selvästi voiton. Paskaa grafiikkaa vuodesta 1964.
Tekstuurien paremmuus riippuu täysin siitä minkä tasoista tekstuuria on peliin laitettu. Jos peli tarjoaa paremman laatuiset tekstuurit kuin mitä sen hetkinen näytönohjain pystyy käsittelemään, meinaa se sitä että paremman näytönohjaimen hankinan yhteydessä voit parantaa tekstuurien tasoa siihen parempaan/parhaimpaan tasoon. Eli eikö tässä ole paranemista?
PhysX tuo juuri näitä "uusia efektejä" mitkä sinun mielestä ovat ainut merkittävä asia grafiikoissa.
Voisit ottaa asioista edes vähän selvää ennenkun alat laukomaan faktojasi täällä.
https://www.youtube.com/watch?v=w0nGhrE4fs8
http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX
http://www.geforce.com/hardware/technology/physx
Right back at ya pal.
Eli edelleen, se vain lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa siirtämällä osan laskennasta GPU:lle. Kaikki tuo voidaan hoitaa CPU:lla myös koska kyseessä on simulointi. Osaatko muuten lukea? Jos osaisit olisit jättänyt tähän vastaamatta. Eli edelleen PS4 tekee samaa asiaa kuin tuo PhysX eli näytönohjain laskentaa ja sen piirtämistä.
Tässä vielä Intelin demo mikä lasketaan CPU:lla
https://software.intel.com/en-us/articles/fluid-simulation-for-video-games-part-1/
eli edelleen PhysX ei ole maaginen efektien lisääjä vaan apulainen. Vastaavia demoja PS4:lla näkyy inFamous:SS pelissä.
Huoh... Mitäs innovatiivista konsoleilla on? Ja miten tää liittyy grafiikkaan? Ja miten pelitalot ei kaatuis jos konsoleille tulis jokaselle pelille oma erikoisohjain? :rolleyes:
Misquote, fuk yeah! Katsoppa tarkemmin että kenelle tuo innovatiivisuus oli meinattu ja mihin liittyen. Kontekstin missaaminen taitaa olla sinulla suuri ongelma. Ja missään vaiheessa en liittänyt innovatiivisuutta grafiikkoihin. Se on omia mielikuviasi.

Ja en missään vaiheessa viitannut että konsoleille tulisi jokaista peliä kohtaan erikoisohjain vaan se että ilman konsoleita pysyttäisiin jatkuvasti hiiri+näppis, joysticki ja ratti kombinaatiossa koska uuden ohjaustavan tuominen PC:lle olisi riskipeliä että saako se kannatusta niin pelaajien kuin kehittäjien keskuudessa. Esim. olisko PC:llä ollenkaan nykyisen tyylistä ohjainta tarjolla ilman konsoleita? Ja koska konsolit ovat sen verta isoja vaikuttajia jotta ne voivat tuoda uusia ohjaimia ominaisuuksineen jonka ansiosta PC:lle ilmestyy vastaavia ohjaimia tarjolle sen sijaan että PC:llä olisi 20 melkoisen erilaista ohjainta ominaisuuksineen. Konsolit toimivat siis hyvänä kiintopisteenä kehityssuunnalle.
Tuskin olisi esim. God of War sekä Devil May Cry pelattavuudeltaan samanlaisia kuin nykyisin ilman konsolien ohjainta.
Miksi ei muka vaikuttanut? :D Ja miten tää taaskaan liittyy grafiikoihin...
Missä sanoin että se liittyisi grafiikkoihin? Vaikka tuo kommentti tuli draevin ja Aphexin kommenteista tuohon loppuun joten ellet vielä ymmärtänyt niin väännän sinua varten rautalangasta. Vastasin useampaan viestiin sekä argumenttiin ja pistin lopuksi kommentin PC:n yksinoikeuspelistä sekä sen laadusta jonka kehitykseen eivät konsolit vaikuttaneet ollenkaan. Eli millaisia pelit olisivat ilman konsoleita. Samaa mitä ne nykyäänkin on.

Toivottavasti toi oli vitsi... Valitettavasti konsoleilla ei voi laskea grafiikka asetuksia, joten en voi postata samanlaista litaniaa :)
Nyt meni ohi. Mitä se tähän liittyy että konsoleilla ei voi laskea grafiikka-asetuksia? Tein vain vastaavan grafiikkavertailun nopsasti ja tarkastelin pelejä lähempää kuten tuon Aerofly RS kanssa. Ja tämän piti olla helppoa. Sen kun vaan pistät kuvia PC-peleistä joiden tasoa ei löydy konsoleilta.

Millä tavoin UT3 todistaa että konsolipelien modaaminen on mahdollista? Muista että nyt keskustellaan grafiikoista ja niiden modaamisesta. Ainakaan käyttäjien tekemät modit eivät ole konsolivalmistajien hyväksymiä, toisin kuin pc:llä, jossa amerikan tai japanin herrat eivät ole vahtimassa mitä pelaajat peliensä grafiikoille tekevät.
Öö... Eikö se juuri sitä todista että se on mahdollista?
Muistaakseni ei Sony tarkistanut missään vaiheessa minkälaisia modeja UT3 sai. Heitä toki linkkiä kyseisiin tapauksiin.
Kyllä olisi voinut grafiikkojakin modata mutta niiden toimivuus olisi saattanut olla huonoa mutta näinhän kävisi myös heikolla/heikommalla PC:lläkin. Rajat on kaikilla laitteilla jopa PC:lläkin.
PhysX on Nvidian pc:lle ja konsoleille kehittämä teknologia, mutta sattumoisin sitä on nähty vasta pc-peleissä, kuten esimerkiksi Hawken (free to play) ja Planetside 2 (free to play) sekä Borderlands 2:
Niin, mitä tästä nyt pitäisi ottaa aiheeksi? Se että osa päivityksestä tapahtuu GPU:lla? Yllätys, PS4 ja XOne tekee samaa asiaa omalla tekniikallaan.

The Order 1886 selvästikin käyttää jotain PhysX:n kaltaista teknologiaa kipinöissä ja muissa, mutta mitään uutta se ei ole. Muuten se onkin 1920x800 resolla pyörivää motion blur sirkusta.
Ei se ole uutta juu mutta ei se ole PC puolen ominaisuus. Entäpä inFamous:SS? Partikkelit GPU:lla mitä tapahtuu PhysX kanssa eli ne pyörii GPU:lla.
Modatun pelin vakaus on huono argumentti, oma (i3570K, AMD 6870, 8GB eli keskitason pc, noin 500 euroa tänä päivänä) pc pyörittää Skyrimiä noin 50 (edit: tarkistin, 84 modia tällä hetkellä) modin kanssa 1080p ja 30-50 fps. Joku perustelu 32 bittisen epävakaudelle olisi kiinnostava kuulla.
Eli et voi pelata 60 KPS tasolla. Mitäs nyt? Sen piti olla tärkeä juttu PC:llä. Sen vuoksihan sinä pelaat PC:llä.
http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/979823-skyrim-keeps-crashing-to-desktop/
http://steamcommunity.com/app/72850/discussions/0/828927580793784758/
http://www.gamefaqs.com/boards/615805-the-elder-scrolls-v-skyrim/66362872 (Tämä ehdottaa ratkaisuksi resoluution pienentämisen, damn)
Tuo 32-bitti ongelma tulee siitä että peliin otetaan niin paljon noita korkeatason malleja ja tekstuureja että XP:llä tuo muisti ei riitä ja Windows 7 yhteydessä se edelleen pyörii noilla 32-bitin ehdoilla koska peliä ei ole suunniteltu 64-bittiselle käyttöjärjestelmälle.
Kunhan et vaan nyt rupea sanomaan että ei pitäisi pitää niin paljon modeja päällä kun sitten voisi samaa sanoa mahdollisista modeista konsoleilla. Eli kunhan ei ole niitä liikaa käytössä niin kaikki ok.
Planetside pyörii Playstationilla ultra-asetuksilla, vaikka ei pyöri ollenkaan pc:llä? Aika paksua. Metro LL kuva on Neogafin PC-screenshotthreadista, jossa ei todellakaan ole PS4-screenejä.
Täh? Missä sanoin että ei pyöri PC:llä? Sanoin että ei pyöri hyvin PC:llä. Itsellä pitää pelata Medium tasolla ja GPU on edelleen se 560 Ti jotta ei pätkisi ikävästi tai laskisi alle 30 KPS:n. On se aikamoinen bonus tuolla PS4:lla.
Mitä tuo Neogaf tähän liittyy? Itse otit kuvan teho-PC:n tuottamasta pelikuvasta ja vastasin noihin Metro: Redux PS4-version kuviin verraten. Vai mikä oli ideana?
Metro: 2033 ei ole myöskään hyvä peli. Tai erikoinen. Putkiammuskelu.
Mutta nyt pelaa Landmark betaa 30-40 (melkein koko ajan 30) KPS sekunnissa.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Eli jos peli käyttää "uusinta" tekniikkaa niin ei teho-PC:t jaksa kyseistä peliä pyörittää joten tiukkaa tekisi se seuraavat 4 vuotta.
Totta hemmetissä nyt ne tulevaisuuden tehokkaammat PC:t pyörittää vanhaa peliä paremmin. Sama näkyy näissä pelien HD-remake-versioissa eli teholisäyksen ansiosta voidaan nostaa grafiikkaa ja efektien määrää. Ja kappas, tässä sitten ollaan sen Crysiksen kanssa samalla linjalla. Ainut ero että Crysiksen kanssa voi säätää grafiikoita.
Aika sekavaa tekstiä, mutta eipä nykyään taida olla mitään peliä mitä kunnon teho pc ei pyörittäisi 1080p ja 60fps.
Ahaa, eli täysin asianmukaisen esimerkin käyttäminen muka trollaamista? Ei kaikki PC-pelit sisällä moditukea joten ei se PC puolella sitten voi olla valttikorttina.
"Täysin asianmukaisen esimerkin" Siis oletko tosissasi? Pleikalla on yksi ainoa peli jossa voi käyttää modeja jailbreakkaamatta pleikaria...
Kaikki pc pelit ei sisällä moditukea, ja aika harva sisältää. Kaikki pelit on kuitenkin modattavissa, mikään ei estä. Ja todellakin on pc puolella valttikorttina :D Missä on Just Cause 2 multiplayer konsoleilla? Tai missä on MIKÄÄN muu modi (lukuunottamatta UT3) konsoleilla?
Tätä ajattelin jos olisi sinulta jäänyt huomaamatta.
https://www.youtube.com/watch?v=FVSfjmB2yi0
Mikä tässä nyt oli ihmeellistä, en ainakaan huomannut mitään ennennäkemätöntä.
Ei kukaan tässä ole hidastamssa edelleenkään. Mikään ei estä luomasta sellaista jumalpeliä graafisesti että vain kaikista tehokkaimmat PC:t sitä pyöritäisi. Tekniikka on jo olemassa ja sitä tulee enemmän koko ajan. On myös paljon yksinomaan PC:lle kehittäviä joukkoja ja Crytek lisää kaiken mahdollisen herkun CryEngineen. Eli ei se konsoleista ole kiinni. Tämä konsolien maalailu syntipukiksi on jo aika naurettavaa.
Haluatko tietää mikä on naurettavaa, se että luulet että konsolien ansiosta pc:llä on hyvät grafiikat ja että konsolit on joku grafiikkojen edelläkävijä, vaikka ovat pc:tä monta vuotta jäljessä :D
Vau, voit vaihtaa siis tekstuurien tason huonompaan? Mikä ominaisuus! Nyt vie PC selvästi voiton. Paskaa grafiikkaa vuodesta 1964.
Mutta eihän tekstuureilla ole mitään väliä? PC:n paremmat tekstuurit ovat merkityksettömiä, koska se ei vaadi mitään ylimääräistä koodausta. :rolleyes:
Tekstuurien paremmuus riippuu täysin siitä minkä tasoista tekstuuria on peliin laitettu.
Sama pätee käytännössä kaikkeen grafiikkaan.
Eli edelleen, se vain lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa siirtämällä osan laskennasta GPU:lle. Kaikki tuo voidaan hoitaa CPU:lla myös koska kyseessä on simulointi. Osaatko muuten lukea? Jos osaisit olisit jättänyt tähän vastaamatta. Eli edelleen PS4 tekee samaa asiaa kuin tuo PhysX eli näytönohjain laskentaa ja sen piirtämistä.
Tässä vielä Intelin demo mikä lasketaan CPU:lla
Huoh... Tietty se voidaan laskea myös prosessorilla. Suunnillen kaikki mitä gpu laskee, voidaan laskea myös prosessorilla. :o
Kun osa laskennasta siirretään näyttikselle, voidaan prossulle antaa lisää laskettavaa = profit. Onko vaikea ymmärtää?
Tajuatko edes mistä puhut? "lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa" = parantaa frameratea
Misquote, fuk yeah! Katsoppa tarkemmin että kenelle tuo innovatiivisuus oli meinattu ja mihin liittyen. Kontekstin missaaminen taitaa olla sinulla suuri ongelma. Ja missään vaiheessa en liittänyt innovatiivisuutta grafiikkoihin. Se on omia mielikuviasi.
Jospa sä kerrot? Koitin katella noita viestejä ja Aphexin viestejä jolle ilmeisesti vastasit, mutta ei kukaan muu ole puhunut misään innovaatioista.

Ja en missään vaiheessa viitannut että konsoleille tulisi jokaista peliä kohtaan erikoisohjain vaan se että ilman konsoleita pysyttäisiin jatkuvasti hiiri+näppis, joysticki ja ratti kombinaatiossa koska uuden ohjaustavan tuominen PC:lle olisi riskipeliä että saako se kannatusta niin pelaajien kuin kehittäjien keskuudessa.
"sekä erikoisohjaimien valmistus PC:lle per peli kaataisi useat studiot"
Ever heard about oculus rift? Pistetäänkö jäihin, koska sen takia kaikki pelistudiot kaatuu. Jos se taas tulis konsoleille niin sillon kaikki ois ihan hyvin :rolleyes:
Ja koska konsolit ovat sen verta isoja vaikuttajia jotta ne voivat tuoda uusia ohjaimia ominaisuuksineen jonka ansiosta PC:lle ilmestyy vastaavia ohjaimia tarjolle sen sijaan että PC:llä olisi 20 melkoisen erilaista ohjainta ominaisuuksineen. Konsolit toimivat siis hyvänä kiintopisteenä kehityssuunnalle.
Niin eihän niitä ohjaimia tulisi ilman konsoleita... :rolleyes:
Kai sa ymmärrät että jos konsoleita ei olisi, niin ei ne sillon ois mikään "isoja vaikuttajia", vaan silloin se iso vaikuttaja ois pc.
Tuskin olisi esim. God of War sekä Devil May Cry pelattavuudeltaan samanlaisia kuin nykyisin ilman konsolien ohjainta.
Tuskin olisi Battlefield ja Counter Strike pelattavuudeltaan samanlaisia kuin nykyisin ilman näppistä ja hiirtä.
Missä sanoin että se liittyisi grafiikkoihin? Vaikka tuo kommentti tuli draevin ja Aphexin kommenteista tuohon loppuun joten ellet vielä ymmärtänyt niin väännän sinua varten rautalangasta. Vastasin useampaan viestiin sekä argumenttiin ja pistin lopuksi kommentin PC:n yksinoikeuspelistä sekä sen laadusta jonka kehitykseen eivät konsolit vaikuttaneet ollenkaan. Eli millaisia pelit olisivat ilman konsoleita. Samaa mitä ne nykyäänkin on.
Jaa en tiennytkään ettei crysis tullut konsoleille.
"Samaa mitä nykyäänkin" :o Aika paljon parempaa, kun sai parhaimmatkin koneet kyykkäämään, saataskohan tollasta lisää, jos seuraavaa crysistä ei julkaistais konsoleille ollenkaan?
Nyt meni ohi. Mitä se tähän liittyy että konsoleilla ei voi laskea grafiikka-asetuksia? Tein vain vastaavan grafiikkavertailun nopsasti ja tarkastelin pelejä lähempää kuten tuon Aerofly RS kanssa. Ja tämän piti olla helppoa. Sen kun vaan pistät kuvia PC-peleistä joiden tasoa ei löydy konsoleilta.
Niin sitä vaan, että linkkaamasi kuvat eivät varmasti ole maksimi grafiikka asetuksilla...
Öö... Eikö se juuri sitä todista että se on mahdollista?
No miksi ei olisi mahdollista? Tiiähän sä mikä modi on? Konsoleilla modit on kuitenkin mahdollisia vaan jos devit näkee vaivaa tehä tollasen systeemin konsoleille. Tollasista ei tarvii pc:llä huolehtia.
Niin, mitä tästä nyt pitäisi ottaa aiheeksi? Se että osa päivityksestä tapahtuu GPU:lla? Yllätys, PS4 ja XOne tekee samaa asiaa omalla tekniikallaan.

Ei se ole uutta juu mutta ei se ole PC puolen ominaisuus. Entäpä inFamous:SS? Partikkelit GPU:lla mitä tapahtuu PhysX kanssa eli ne pyörii GPU:lla.
Silti jää pc grafiikoista kauas.
Ja miten tää PhysX liittyy edes koko keskusteluun?
Kunhan et vaan nyt rupea sanomaan että ei pitäisi pitää niin paljon modeja päällä kun sitten voisi samaa sanoa mahdollisista modeista konsoleilla. Eli kunhan ei ole niitä liikaa käytössä niin kaikki ok.
"Mahdollisista modeista konsoleilla"? Koita nyt ymmärtää että konsoleilla EI OLE modeja.
Mitä tuo Neogaf tähän liittyy? Itse otit kuvan teho-PC:n tuottamasta pelikuvasta ja vastasin noihin Metro: Redux PS4-version kuviin verraten. Vai mikä oli ideana?
Niin no itsekkin ymmärsin nopeasti luettuna, että väitit sitä metro last light kuvaa ps4 kuvaksi.
Jokatapauksessa toi sun kuva ei tuskin ole gameplay kuvaa.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Aika sekavaa tekstiä, mutta eipä nykyään taida olla mitään peliä mitä kunnon teho pc ei pyörittäisi 1080p ja 60fps.
Ja hintakin reilusti korkeampi kuin PS4:lla tai XOne:lla. Eli jos mentäisiin Crytek 2006-7 tyylillä niin ei PC-pelaajat voisi kehua tuosta 60 KPS ja 1080.
"Täysin asianmukaisen esimerkin" Siis oletko tosissasi? Pleikalla on yksi ainoa peli jossa voi käyttää modeja jailbreakkaamatta pleikaria...
Kaikki pc pelit ei sisällä moditukea, ja aika harva sisältää. Kaikki pelit on kuitenkin modattavissa, mikään ei estä. Ja todellakin on pc puolella valttikorttina :D Missä on Just Cause 2 multiplayer konsoleilla? Tai missä on MIKÄÄN muu modi (lukuunottamatta UT3) konsoleilla?
Tämä kommenttisi on vähän ristiriitainen. Sanot että ne pelit jotka eivät sisällä modityökaluja PC:llä ovat modattavissa kunhan kierrät kyseisen ongelman esim. kirjoittamalla alkuperäisten tiedostojen päälle (esim. C&C Generals modit) mutta et hyväksy itse ehdottamaasi tapaa missä jailbreakatulla konsolilla vastaava päälle kirjoittaminen tai modaaminen tapahtuu. Molemmissa kierretään nämä rajoitukset loppujen lopuksi.
Se yksi modattava peli riittää todistamaan että modaaminen toimii konsoleilla. Et sinä sitä voi kieltää vaikka miten haluaisit ja yrität.
Uuuu... sekö on hyvä vastaväite että Just Cause 2 MP on vain PC:llä. Eikö se tehty jo selväksi että jos modeja tuetaan niin se on mahdollista konsoleilla ja kuten sanoit, jailbreakatuilla konsoleilla. Modaus on edelleen mahdollista vaikka sitä ei tueta.
Puute ei edelleen meinaa sitä että se ei ole mahdollista.
Mikä tässä nyt oli ihmeellistä, en ainakaan huomannut mitään ennennäkemätöntä.
Kysessä oli juuri sitä mitä sanoit. Eli PC:llä ei ole efektejä mitkä eivät olisi toteutettavissa konsoleilla. Suuremmassa mittakaavassa ongelmia taas tulee.
Haluatko tietää mikä on naurettavaa, se että luulet että konsolien ansiosta pc:llä on hyvät grafiikat ja että konsolit on joku grafiikkojen edelläkävijä, vaikka ovat pc:tä monta vuotta jäljessä :D
Ahaa, kiitos valistamisesta. Missäs tällaista olen väittänyt? Enpä taida olla sitä itse koskaan väittänyt.
Mutta eihän tekstuureilla ole mitään väliä? PC:n paremmat tekstuurit ovat merkityksettömiä, koska se ei vaadi mitään ylimääräistä koodausta. :rolleyes:
Tekstuurien taso riippuu laitteistosta mutta ei erikoistekniikoista.
Sama pätee käytännössä kaikkeen grafiikkaan.
Nope. Shaderit, partikkelit, sumut ja valaistukset voidaan toteuttaa puhtaasti matemaattisesti.
Huoh... Tietty se voidaan laskea myös prosessorilla. Suunnillen kaikki mitä gpu laskee, voidaan laskea myös prosessorilla. :o
Kun osa laskennasta siirretään näyttikselle, voidaan prossulle antaa lisää laskettavaa = profit. Onko vaikea ymmärtää?
Tajuatko edes mistä puhut? "lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa" = parantaa frameratea
Aphex: PC-pelit ovat jo kauan hyödyntäneet aivan eri tason grafiikkateknologiaa kuin mihin konsolit ovat pystyneet. Anti-aliasing on moninkertaista, ambient occlusionista ja vaikkapa PhysX:stä puhumattakaan.
Minä: PhysX on fysiikka laskentaa näytönohjaimella eli sitä mitä Sony tällä hetkellä hehkuttaa omassa konsolissaan. Ei se paranna grafiikkoja itsestään eikä vaikuta niihin kuin lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä.
Nykyiset konsolit pystyvät hyödyntämään kyseisiä tekniikkoja tai omia versioitaan PhysX:stä. MISTÄÄN MUUSTA EI OLLUT KYSE ELLET SITÄ VIELÄKÄÄN TAJUNUT! Rupesit vääntämää itse omaa versiota siitä mistä puhuin. Ja vaikka CPU:lla päivittämisaika lyhenee niin se piirtäminen voi edelleen kestää pidempään kyseisten efektien lisäämiseksi eli KPS ei pakolla nouse mutta onnistuu lisäämään muutamat lisäefektit mukaan.

Jospa sä kerrot? Koitin katella noita viestejä ja Aphexin viestejä jolle ilmeisesti vastasit, mutta ei kukaan muu ole puhunut misään innovaatioista.
Aphex: Hassu nähdä kuinka todelliset innovaatiot junnaavat taas paikoillaan monta vuotta, koska "konsoleiden 10 vuoden elinkaari".
Döö, ja kelle se minun tekstin pätkä olikaan kohdistettu? Miten olisi Aphex? Sinä taas tykkäsit tarttua minun kommenttiini.
"sekä erikoisohjaimien valmistus PC:lle per peli kaataisi useat studiot"
Ever heard about oculus rift? Pistetäänkö jäihin, koska sen takia kaikki pelistudiot kaatuu. Jos se taas tulis konsoleille niin sillon kaikki ois ihan hyvin :rolleyes:
Oculus Rift ei ole ohjain. Kyseisestä teknologiasta ei voi tehdä montaa merkittävästi eroavaa eri versiota. Ohjaimista taas voi. Nyt hieman hölmö vertaus mutta OC voisi verrata rattiin ja polkimiin. Rajallinen määrä ilman suurempia eroavaisuuksia muista rateista ja polkimista muuta kuin nappien määrällä, palautteella sekä sensorien tarkkuudella.
Niin eihän niitä ohjaimia tulisi ilman konsoleita... :rolleyes:
Kai sa ymmärrät että jos konsoleita ei olisi, niin ei ne sillon ois mikään "isoja vaikuttajia", vaan silloin se iso vaikuttaja ois pc.
No kerroppa minkälaisia ohjaimia oli PC:lle tarjolla ennen konsoleita (otetaan nyt nämä Nipa 64 ja Sony PSOne lähtökohdaksi). Vai väitätkö että PC:n nykyisiä ohjaimien suunnitteluun ei vaikuttanut konsolien ohjaimet?
Ja kai sinä ymmärrät että PC:tä ei kukaan "johda" joten sillä ei ole kiintopistettä. Joystickit on tainut PC:llä olla alusta asti mutta varsinainen evoluutio ohjainten alueella on tapahtunut konsolien johdolla. Kiellätkö? Heitä samalla todisteita. PC menee tekniikan ja grafiikan puolella eteenpäin pelien kanssa mutta muut alueet se jättää kokonaan unholaan.
Ja jos konsoleita ei olisi niin vaikuttajana voisi olla Mac PC:n sijasta.
Tuskin olisi Battlefield ja Counter Strike pelattavuudeltaan samanlaisia kuin nykyisin ilman näppistä ja hiirtä.
Miten niin? Nopeampi tähtäys ei muuta pelattavuutta perustasolla.
Jaa en tiennytkään ettei crysis tullut konsoleille.
"Samaa mitä nykyäänkin" :o Aika paljon parempaa, kun sai parhaimmatkin koneet kyykkäämään, saataskohan tollasta lisää, jos seuraavaa crysistä ei julkaistais konsoleille ollenkaan?
Kai sinä nyt tajuat että PC versioon eivät vaikuttaneet konsolit kun kerta Crysis tuli konsoleille 4-5 vuotta myöhemmin. Eli kaikki pelit mitkä ovat saapuneet konsoleille reilusti myöhemmin ovat olleet rajoitettuna konsolien ehdoilla sinun mukaasi. Hemmetin hienoa ajattelua ilman mitään oikeaa järjen käyttöä.
Niin sitä vaan, että linkkaamasi kuvat eivät varmasti ole maksimi grafiikka asetuksilla...
Linkkaamani kuvat olivat PS4-peleistä/versioista paitsi tuo simu. Ja tuo lentokonesimulaatio oli maksimiasetuksilla. Vai mitä ihmettä oikein ajattelit niiden olevan?
No miksi ei olisi mahdollista? Tiiähän sä mikä modi on? Konsoleilla modit on kuitenkin mahdollisia vaan jos devit näkee vaivaa tehä tollasen systeemin konsoleille. Tollasista ei tarvii pc:llä huolehtia.
Tämä käsiteltiin jo aikasemmin. Modaus on mahdollista konsoleilla siinä missä PC:lläkin.
Silti jää pc grafiikoista kauas.
Ja miten tää PhysX liittyy edes koko keskusteluun?
Käsiteltiin aikaisemmin.
"Mahdollisista modeista konsoleilla"? Koita nyt ymmärtää että konsoleilla EI OLE modeja.
http://www.ut3mod.com/search/label/Advanced Armor Warfare
http://www.ut3mod.com/search/label/Jackal Hover Tank
http://www.ut3mod.com/search/label/Lav III
http://www.ut3mod.com/search/label/WH40K Chainsword
http://www.ut3mod.com/search/label/Jurassic Rage
Vingu vaan, ei muuta faktaa fiktioksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Modding

Plus vielä PS3:sen TF2 versiossa olevat huijari vakoojat (tulessa, näkymättöminä, kuolemattomina sekä yhden iskun tappajina).
Niin no itsekkin ymmärsin nopeasti luettuna, että väitit sitä metro last light kuvaa ps4 kuvaksi.
Jokatapauksessa toi sun kuva ei tuskin ole gameplay kuvaa.
Eli palataan asiaan kun tulee virallisempaa kuvaa. Nuo kuvat oli tosin Playstation USA blogista.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Niin, mitä tästä nyt pitäisi ottaa aiheeksi? Se että osa päivityksestä tapahtuu GPU:lla? Yllätys, PS4 ja XOne tekee samaa asiaa omalla tekniikallaan.

...

Eli et voi pelata 60 KPS tasolla. Mitäs nyt? Sen piti olla tärkeä juttu PC:llä. Sen vuoksihan sinä pelaat PC:llä.
http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/979823-skyrim-keeps-crashing-to-desktop/
http://steamcommunity.com/app/72850/discussions/0/828927580793784758/
http://www.gamefaqs.com/boards/615805-the-elder-scrolls-v-skyrim/66362872 (Tämä ehdottaa ratkaisuksi resoluution pienentämisen, damn)

Se, että PC:llä tämäkin grafiikkateknologia oli ensin. Tämä väittely lähti liikkeelle siitä, että PC:llä ei muka ole nähty mitään uutta, ja kaikki "next-gen" grafiikat ovat konsolilla.

...

En pelaa PC:llä vain 60 fps:n vuoksi, vaan parempien grafiikoiden, korkeamman resoluution, paremman ekosysteemin, laajemman pelivalikoiman, monipuolisempien ohjainvaihtoehtojen, moditukien, jne. vuoksi. 60 fps astuu ehdottomana vaatimuksena kuvaan esimerkiksi moninpeleissä ja tarkempaa ohjausta vaativissa peleissä. Lisätään nyt vielä se, että pelkästään kuvissa näkyvän enb:n (valaistus, ambient occlusion) poistamisella pääsisi helposti sinne 60-70 FPS:ään, ja yksinkertaiset valaistusmodit, kasvillisuus-, vesi-, ja tekstuuriparannukset säilyvät.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Olen miettinyt että miksi en niin välitä pc:stä pelikoneena vaikka todistettavasti pc voi pyörittää parempia grafiikkoja jne. Melkein kaikki on parempaa pc:llä miinus käyttömukavuus ja helppous.

Esim. Totalbiscuit videossaan ja pohdinnoissaan ei löytänyt yhtään syytä miksi ostaa konsoli pc:n sijasta pelikoneeksi. Tulin siihen lopputulokseen että en ole enään tarpeeksi nörtti, en esim. lähellekkään edes Totalbiscuit tasoa. Ei enään pitkään aikaan ole niin kiinnostanut että mikä kymmenistä reunanpehmennyksistä on suhteellisesti paras tai mikä komponentti on 3% nopeampi kuin toinen kunhan toinen ja kolmas komponentti on joku tietty. Se voidaan tietysti nähdä negatiivisena tai positiivisena asiana, riippuu katsojasta. Toki myös näyttötarkkuuden ja ruudunpäivityksen tulisi yleisesti nousta uudelle tasolle uuden konsolisukupolven myötä. Sen verran nörtti pitää olla että tajuaa moisen itsestäänselvyyden.

Mitä itse pc peleihin tulee niin esim. Star Citizen ei kiinnosta yhtään vaikka kyseinen peli keräsi ennätykselliset määrät rahoitusta pc pelaajilta ja nähdään jonkinlaisena pc pelien sekä pc alustan lippulaivana. Se kyllä pitkälti edustaakin pc pelaamista joka nykyään pääosin painottuu nimenomaan tech puoleen eikä ehkä niin itse sisältöön ja tarinaan/tunnelmaan. Viimeaikaisista pc yksinoikeuksista ei äkkiseltä tule mieleen kovin mieleenpainuvaa kokemusta. Kaukana siis ovat System Shock ja Quake ajat. Toisaalta nämä uudet ja kehittyneet pc teknologiat onneksi tulevat aina hieman jäljessä konsolipuolellekkin joten on hyvä että tämä kuvio on juuri näin. Voitaisiin kai puhua F1:sestä ja GT sarjasta. Toisessa mennään kovempaa mutta mitä sarjaa sitten on miellyttävämpi seurata ja olla siitä aidosti kiinnostunut.

Ovatko konsolipelaajat sitten teknologian häntäjoukoissa vs pc väkeen. Melko suhteellinen aihe mutta eivät juurikaan, ainakaan nyt uusilla konsoleilla eikä ihan lähivuosina johtuen siitä että optimointi on yleisesti ottaen niin paljon parempaa konsolipuolella. Rauta nykykonsoleissa on pc tasoa, joskaan ei sieltä parhaasta päästä. Konsolipeli on onneksi aina sitä parasta kun pc peli voi olla mitä vaan väliltä juuri käynnistyy-pyörii 120fps ultralla. Konsolipuolella päästään nykyään siis melko lähelle normi pc tasoa ilman yhtä mittavaa rahallista ja aikaa vievää panostusta/opiskelua. Käyttömukavuus ftw.

Pelaan konsolilla koska se on kokonaisuutena miellyttävämpi kokemus vs pc pelaaminen.
 
Ylös Bottom