Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Jos konsolit olisi about 800e pc:n tehoisia, niin fps aika varmasti nostettaisiin 60fps, sen sijaan että lisätään kaikki mahdolliset grafiikka asetukset tappiin.
Juuei. 800 euron PC ei ole mikään teknologiankehityksen huipentuma, joka pyörittää täydellisillä grafiikoilla peliä kuin peliä 60 kuvan sekuntinopeudella. Jos sama teho olisi PS4:ssä, se käytettäisiin grafiikkaan, paitsi jos pelinkehittäjien mielestä ruudunpäivitysnopeus olisi tärkeämpää. PS4-pelit kun eivät kilpaile PC-pelejä vaan muita PS4-pelejä vastaan. Ja hienompi peli voittaa, joten näyttävyyteen panostaminen on kaupallisesti järkevää.

Eli vääntää tätä miten paljon tahansa, nopeampi ruudunpäivitys ja enemmän silmäkarkkia ovat toisensa poissulkevat vaihtoehdot. Esim. Killzone on ihan tarpeeksi hyvän näköinen ja sen multiplayer pyörii enimmäkseen 60fps:llä. Jos Killzone pystyy siihen, niin mikä tahansa muukin peli pystyisi. Kyse on pelkästään siitä, mitä pelinkehittäjä (tai julkaisija) päättää.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Fps on kyllä tehoista kiinni, mutta aika hyvältä vaikuttaa playstationilla, että ne pelit jotka eniten hyötyy 60 fps myös on. Lisäksi väärin sanoa, että konsoleilla ei ole näyttäviä 60fps pelejä. Kyllä mielestäni kaikki 60fps pelit ovat olleet myös näyttäviä. Viimeisempänä TLOU remastered ja kohta tulee diablo 3 ja onpa myös tuo project cars. Varmaan enemmän 60fps kuin 30 pelejä.

Myös kun tuota project carsia vertaillaan gtx780 tason myllyä vs ps4 on täysin turha puhua mistään 500e pelikoneista, tai edes sinne päin. Kukaan ei halua sellaista halppis-romua huutamaan, eikä sillä edes pärjäisi varsinkaan tulevaisuuteen. Tuo gtx780 mylly on moooonta kertaa ps4 tehoinen silti grafiikan eroa saa tuijottamalla tuijottaa. Noilla flopseilla ja ropseilla ei pitäisi tyyliin edes huomata että verrataan samaa peliä. Ja tuokin gtx780 oli _ihan vähintään_ noille asetuksille. Että mielestäni pc:llä on aika huono tuo teho/hyötysuhde, jos joku käsittää mitä tarkoitan. Ehkä dx12 ja mantlen kehitys vie touhua vähän järkevämpään suuntaan, mutta ihmeitä turha toivoa. Ei ole laitevalmistajien edun mukaista, että kuluttaja saisi halvemalla hyvää suorituskykyä ja ei tarvitsisi päivitellä. Tuolla puolellahan kieroilu on yleistä. Näyttiksiäkin myydään samoja toinen vain kalliimpi ja eri mallinimi, koska eri bios. Fläshättynä ihan samat kortit.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Aika turha heitto taas, neljäsosa tosta hinnastakin alkaisi riittämään.

Samaahan saa konsoleillakin odotella, vai oliko mielessäsi nyt useampi tapaus joka koskisi vain pc:tä? Itselle tulee mieleen vain Watch Dogs ja Sim City. Itse en ainakaan ole koskaan ollut tilanteessa jossa odottelisin patchia, pc:llä tai konsolilla.

Uusi pelikone 500€? Ei onnaa kyllä, ainakin jos uusimpia ja vaativampia pelejä halajaa pelata. Jos kaikki osat ja windowsin tarvii.

Toisilla toimii, toisilla ei, jos huono tuuri käy, peli stutteroi/muuta bugia kalliilla koneella, ja kaverin budjettikone pyörittää vaivatta. Tietysti ei aina, mutta varsinkin multiplatformeissa konsolit tuntuvat olevan hieman toimintavarmempia julkaisussa. Tosin on konsoleillakin huonoja alkuja, mutta omasta kokemuksesta pc:llä niitä on enemmän. Tai ehkä miulla on vaan huono tuuri pc:n kanssa.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Toisekseen, Project Carsin suosituksena on GTX600-sarja tai HD7000-sarja, jotka kummatkin ovat vuosikausia vanhoja. Ei mielestäni kova vaatimus siihen että peli pyörii paremmin ja kauniimmin kuin konsoleilla. Ja ei varmaan tarvitse edes mainita kunnollista rattitukea tän pelin kohdalla, asiaa jota konsoleilla ei nähtävästi ole eikä välttämättä tule olemaan ollenkaan tässä sukupolvessa ;-)
"Project Carsin suosituksena on GTX600-sarja tai HD7000-sarja, jotka kummatkin ovat vuosikausia vanhoja." 2012 julkaistu meinaa vuosikausia sitten? Kaksi vuotta on pitkä aika?
Sitten joku ihan ihme kommentti rattituesta. Eikö sitä voi päivityksellä lisätä?

Se että haluaako kehittäjä tehdä pelistään 60fps on nimenomaan koneen tehoista kiinni. Jos konsoleissa olisi rajaton laskukapasiteetti, niin tekisikö kehittäjät vieläkin 30fps pelejä "koska huvittaa"?
Ei ole tehoista kiinni. En pelaa Natural Selection 2:sta asetukset tapissa mutta silti saan 60 FPS mutta jos pelaisin asetukset tapissa niin en sitten saisi 60 FPS. Onko siis PC yhtä huono kuin konsoli?
Ja tämä "puhdas suunnitteluratkaisu" joudutaan tehdä, koska konsoleissa ei riitä tehot näyttäviin grafiikoihin + 60fps :)
Kyse on siis puhtaasta suorituskyky ongelmasta (verrattuna kilpailijaan).

Aika turha heitto taas, neljäsosa tosta hinnastakin alkaisi riittämään.
Niin kuin ylempänä mainitsin, ei minunkaan kone maailmoja valloita. Eli ovatko nämä puheesi valhetta kun PC:ni ei pyöri näyttävillä grafiikoilla sekä 60 FPS tasolla?

Aika turha on kehua jollakin mikä ei ole yleistä. Vaikka Usain Bolt rikkoi nopeusennätyksiä niin ei kaikki ihmiset ole yhtä nopeita.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Eikös steamin tietokannan mukaan keskivertokone ole todella paska ja näytön resoissakin ollaan jollain 720p tasolla, vai allekkin? Onko pc siis yhtä hyvä/huono kuin xbox 360? Ainakin pelintekijöillä pitää olla nuo koneet ensisijaisesti mielessä, kun alkavat miettimään mihin tähdätään. Lisäksi piratismi ja se, että pelit ostetaan muutamalla eurolla jostain venäjän/meksikon/ym nettikaupasta on kadottanut kaikki isot ekslut pc:ltä.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tuo gtx780 mylly on moooonta kertaa ps4 tehoinen silti grafiikan eroa saa tuijottamalla tuijottaa.
Avasithan kuvan uuteen ikkunaan ja painoit F11 ja tsiigailit sitä koko näytöltä? Ero on aivan päivänselvä, konsoliversiossa paljon sahalaitoja ja suttuiset tekstuurit. Kaiken kruunaa noi 100% mustat renkaat ja varjot auton alla. :D http://cdn3.dualshockers.com/wp-content/uploads/2014/05/ProjectCARS_PS4-1-wm.png?42e955
Ei sillä etteikö PS4 versiokin näyttäisi ihan suhteellisen hyvältä, mutta "grafiikan eroa saa tuijottamalla tuijottaa" on jo aika räikeää totuuden vääristelyä.
Ihan siltä varalta, että joku tulee taas sanomaan ettei näe kuvissa eroa ja silmissä ei ole mitään vikaan niin rajasinpa sitten kuvaa vähän, josko ois helpompi keskittyä vain yhteen kohtaan. Jos nyt ei näe eroa niin on aika käydä silmälääkärillä tai homma monitori.
Uusi pelikone 500€? Ei onnaa kyllä, ainakin jos uusimpia ja vaativampia pelejä halajaa pelata. Jos kaikki osat ja windowsin tarvii.
Jos winukka löytyy valmiiksi, kasaa itse ja tilaa ulkomailta kyllä. Muuten ei, mutta ymmärtänet itsekkin että toi sun 2000 kone oli aikamoinen overkill.
Noilla flopseilla ja ropseilla ei pitäisi tyyliin edes huomata että verrataan samaa peliä.
Vaikka toi käyttäis tray-tracingia , niin tuskinpa siinä siltikään olisi niin järkyttävän suuri ero.
Ja tuokin gtx780 oli _ihan vähintään_ noille asetuksille. Että mielestäni pc:llä on aika huono tuo teho/hyötysuhde, jos joku käsittää mitä tarkoitan.
Ei, en ymmärrä. http://static.giantbomb.com/uploads/original/3/32776/2486940-0248877224-ChsSw.png karkeasti ajateltuna sama pätee käytännössä kaikkiin graafisiin ominaisuuksiin.
Teho/hyötysuhde ei juurikaan eroa konsoleista.
Ei ole laitevalmistajien edun mukaista, että kuluttaja saisi halvemalla hyvää suorituskykyä ja ei tarvitsisi päivitellä. Tuolla puolellahan kieroilu on yleistä. Näyttiksiäkin myydään samoja toinen vain kalliimpi ja eri mallinimi, koska eri bios. Fläshättynä ihan samat kortit.
Paskapuhetta, koitin vielä googlailla ihan vaan varmistuakseni, mutta eipä löytynyt mitään. Näyttiksen flashaamalla hyödyt vain siten, että voit kellottaa sitä.

Ei ole tehoista kiinni. En pelaa Natural Selection 2:sta asetukset tapissa mutta silti saan 60 FPS mutta jos pelaisin asetukset tapissa niin en sitten saisi 60 FPS. Onko siis PC yhtä huono kuin konsoli?
Edelleenkin on tehoista kiinni, sitten kun ollaan siinä tilanteessa että fps nostamisella saadaan näkyvämpi muutos kun muilla graafisilla parannuksilla, fps nostetaan 60.
Niin kuin ylempänä mainitsin, ei minunkaan kone maailmoja valloita. Eli ovatko nämä puheesi valhetta kun PC:ni ei pyöri näyttävillä grafiikoilla sekä 60 FPS tasolla?
Älä pliis taas alota. Mikä on ku munkaan PS1 ei pyöritä project carsia vaikka te väitätte että pleikkalla se näyttää nätiltä...

Eikös steamin tietokannan mukaan keskivertokone ole todella paska ja näytön resoissakin ollaan jollain 720p tasolla, vai allekkin?
Mitä nyt about kuukausi sitten katselin niitä steamin kyselyn tuloksia, niin yleisin näyttis oli juurikin GTX 660 ja aivan surkeita näyttiksiä oli yllättävän vähän. Se on kuitenkin aivan saletti, että paskan koneen omaavat eivät todellakaan ole se ryhmä, joka ostaa eniten niitä pelejä.

E: http://store.steampowered.com/hwsurvey/?platform=pc Tossahan noi, jostain syystä ei näytä enää näkevän noita näyttisten mallien jakautumista.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

"Project Carsin suosituksena on GTX600-sarja tai HD7000-sarja, jotka kummatkin ovat vuosikausia vanhoja." 2012 julkaistu meinaa vuosikausia sitten? Kaksi vuotta on pitkä aika?
Sitten joku ihan ihme kommentti rattituesta. Eikö sitä voi päivityksellä lisätä?

Kummallekkin sarjalle on tullut jo seuraaja ja niidenkin seuraajat jo tulossa, joten kyllähän nämä vanhoja on. Hyvin näillä silti vielä pärjää, parempaa grafiikkaa nämä puskee kuin uudet konsolit.

Kommentti rattituesta liittyy tohon Project Carsiin ja siihen että Logitech on sanonut ettei tule ajureita, siitä oli tuolla toisessa ketjussa (allekirjoita vetoomus Logitechin rattien toimivuudesta tms) juttua. Eli ei ole ihan vain päivityksestä kiinni kun vaatisi jonkun sirun ilmeisesti ratteihin, jota niissä ei ole, ja sen takia ei toimi uusissa konsoleissa esim. Logitechin ratit.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kyllä itsellä muuttui wanha 9800pro hienosti xt malliksi pelkällä biosilla ja suorituskykykin nousi vastaavalle tasolle. Eli tehdas puski 2 samaa korttia, kalliimmassa vain eri bios. Eräältä toiselta foorumilta lukenut, tai sivuhuomautuksena vain huomannut noita flashattuja amd kortteja. Asiaa sen enemmän tutkinut, mutta varmaan samalla systeemillä mennään kuin omanikin muutin.

Sikäli etsin tavallaan syytä hommata uusia leluja, mutta 1500e pc ei hirveästi houkuttele, ainakaan vielä. Mitään pc only pelejä kun ei hirveästi ole nykyään. Ne pelithän parhauden määrittää. Multiplatat näyttää hivenen paremmalta, jos rahkeita löytyy ja pelintekijät ovat tehneet työnsä kunnolla. Hiiri ja näppis ei sovellu, kuin strategia peleihin, muuten on enemmän fiilistä vetää liipasimet pohjaan. Toki dualshockin saa myös pc:lle, mutta silloin paukkuu nettipeleissä turpaan että soi. Tämä on hankinnan kannalta suuri ongelma. Padista ja sohvasta en halua luopua. Töissä saa jo tarpeeksi istua kuorma-autossa ja kotona haluaa röhnöttää pelaillessa, jos siltä tuntuu.

Eikä sitä voi kieltää, että konsoleissa tuo teho hyödynnetään paljon paremmin. Kevyet rajapinnat ja optimointi voidaan tehdä täysin tietylle laitteelle. Gpu compute onkin ps4 koodauksen ydin, niinkuin cell oli ps3:ssa. Tämä ei vielä vaan ole päässyt täyteen tehoon etenkään multiplatoissa vanhojen konsoleiden ja vanhempien näyttisten takia. Eikä tämä ole mikään pohdinta, vaan pelintekijöiden teksteistä ja artikkeleista opittu. Ei varmasti gtx 600 sarja pärjää tulevaisuuteen ps4 tasolla. Tai tietyt multiplatat varmaan, mutta yksinoikeuspelit ovat jo kauniita kuin mitkä. Killzone, infamous,tlou ym, kaikki kauniita kuin porsaat. Tulevatkin pelit the order 1886(alkaa jo hyödyntämään gpu computea) uncharted 4, bloodborne driveclub ovat vasta alkusoittoa ja tekniikka vain paranee, mitä pidemälle mennään. Pc:llä tuo menee toisinpäin, että ostetaan uusi näyttis sen gtx 6xx tilalle ja ehkä vähän muistiakin, tai uusi prossu. Mikäli se emoon sopii ettei sitäkin tarvitse vaihtaa.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Mitä nyt about kuukausi sitten katselin niitä steamin kyselyn tuloksia, niin yleisin näyttis oli juurikin GTX 660 ja aivan surkeita näyttiksiä oli yllättävän vähän. Se on kuitenkin aivan saletti, että paskan koneen omaavat eivät todellakaan ole se ryhmä, joka ostaa eniten niitä pelejä.

E: http://store.steampowered.com/hwsurvey/?platform=pc Tossahan noi, jostain syystä ei näytä enää näkevän noita näyttisten mallien jakautumista.

Jep, 660 ja 760 on yleisimmät näyttikset. Tilastoissa kun katsoo niin Intelin integroidut ovat vielä yleisempia mutta se johtuu siitä että suurimmalla osalla on Intelin prossu ja sitä kautta sitten tulee myös se integroitu näytönohjain näkyviin tonne.

720p ei muuten myöskään todellakaan ole Steam-käyttäjien yleisin resoluutio, vaan 1080p...

edit. lisäksi PC:lläkin noi rajapinnat sun muut kyllä kehittyy, ja sitä kautta saadaan nykyisistä korteista ja prossuista enemmän irti, DirectX 12 on tulossa ja Mantle on jo nyt saatavilla joihinkin peleihin AMD:n korteilla. Linuxilla ja OpenGL:llä on myös aika lupaavia tuloksia ollut jos en väärin muista...
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Edelleenkin on tehoista kiinni, sitten kun ollaan siinä tilanteessa että fps nostamisella saadaan näkyvämpi muutos kun muilla graafisilla parannuksilla, fps nostetaan 60.

Älä pliis taas alota. Mikä on ku munkaan PS1 ei pyöritä project carsia vaikka te väitätte että pleikkalla se näyttää nätiltä...

Mitä nyt about kuukausi sitten katselin niitä steamin kyselyn tuloksia, niin yleisin näyttis oli juurikin GTX 660 ja aivan surkeita näyttiksiä oli yllättävän vähän. Se on kuitenkin aivan saletti, että paskan koneen omaavat eivät todellakaan ole se ryhmä, joka ostaa eniten niitä pelejä.

E: http://store.steampowered.com/hwsurvey/?platform=pc Tossahan noi, jostain syystä ei näytä enää näkevän noita näyttisten mallien jakautumista.
Kaipa se tehokkaampi näytönohjain nostaa sitä FPS:ää mutta en minä siitä puhunut ja etkä itsekään niin antanut ymmärtää.
Etköhän sinä sen aloita. Ja tässä ketjussa on aika tarkasti sanottu että puheen aiheena PS4 ja XOne vs PC joten älä heittäydy itse hölmöksi. Se minun koneen kokoonpano on ihan käyttökelpoinen sekä täysin hyväksyttävä esimerkki näissä teidän turhissa kehuissa.

Tuossa itse kattelin ja taisi ihan integroitu näyttönohjain olla se suosituin 4.75%. Minun 560 Ti on 1.52% ja tuo 660 2.48%. Ja aika paljon on noita läppärikortteja tuossa listassa ihan Top-10 lähellä. VRAM määrä n. 50% oli 1024 MB tai alle. Perus RAM:ia taas reilusti yli 50% 8GB tai sen alle. Näyttöjen resoluutio oli myös reilusti alle 1920*1080 tasolla eli on nämä 4K pelaamiset joo isossa osassa.

Kummallekkin sarjalle on tullut jo seuraaja ja niidenkin seuraajat jo tulossa, joten kyllähän nämä vanhoja on. Hyvin näillä silti vielä pärjää, parempaa grafiikkaa nämä puskee kuin uudet konsolit.
Oletko sattumoisin Apple tuotteiden suurkuluttaja? Näkyy hieman vastaavuuksia suhtautumisessasi näihin joka vuotisiin uusiin laitteisiin mitä Apple-fanit harrastaa.
Jep, 660 ja 760 on yleisimmät näyttikset. Tilastoissa kun katsoo niin Intelin integroidut ovat vielä yleisempia mutta se johtuu siitä että suurimmalla osalla on Intelin prossu ja sitä kautta sitten tulee myös se integroitu näytönohjain näkyviin tonne.

720p ei muuten myöskään todellakaan ole Steam-käyttäjien yleisin resoluutio, vaan 1080p...

edit. lisäksi PC:lläkin noi rajapinnat sun muut kyllä kehittyy, ja sitä kautta saadaan nykyisistä korteista ja prossuista enemmän irti, DirectX 12 on tulossa ja Mantle on jo nyt saatavilla joihinkin peleihin AMD:n korteilla. Linuxilla ja OpenGL:llä on myös aika lupaavia tuloksia ollut jos en väärin muista...
Vain 2.48% ja 2.26%.
Joo ei ollut 720 mutta toiseksi suurin määrä olisi 1366 x 768. Ja kun laskee enemmän yhteen niin enemmän on alle 1080 näyttöjä kuin 1080 tason näyttöjä.
Sama homma konsoleilla.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Oletko sattumoisin Apple tuotteiden suurkuluttaja? Näkyy hieman vastaavuuksia suhtautumisessasi näihin joka vuotisiin uusiin laitteisiin mitä Apple-fanit harrastaa.

Hahah, en todellakaan. Ainut Apple joka multa löytyy on Powerbook G4, jossa siinäkin pyörii Linux :p iPad 2 mulla oli jonkun aikaa, mutta kun tajusin että tarvitsen enemmänkin läppäriä, niin ostin sitten Windows-läppärin.

Ehkä toi vaan on joku jäänne 90-luvulta, kun silloin tuntui että kaksi-kolme vuotta vanha rauta oli jo antiikkia. Eipä mullakaan varsinaisesti näitä nykyisiä "vanhoja" 7000-sarjalaisia ole tarvetta vaihtaa, kun ei mitään ongelmia ole pelien toimivuuden suhteen, vaikka tavallaan mieli tekisikin :p


edit. omat ajatukset näistä parista jutusta vielä;

Vain 2.48% ja 2.26%.

Eri näyttiksiä on niin paljon erilaisia, että tottakai yksittäisen prosentit ovat pienet. Kaikki läppärien integroidut ja erilliset, pöytäkoneiden integroidut ja erilliset, APU:t, jne, jne. Jos mä luen oikein tota, GTX660 kohdalla, niin DX11-systeemeissä on toi 2,48%, mutta kokonaismäärä onkin 3,33%, koska osalla on vielä XP käytössä joka ei tue DX11.

Joo ei ollut 720 mutta toiseksi suurin määrä olisi 1366 x 768. Ja kun laskee enemmän yhteen niin enemmän on alle 1080 näyttöjä kuin 1080 tason näyttöjä.
Sama homma konsoleilla.

Jep totta, tämä on totta. Noi 1680x1050-näytöt vielä kovasti sinnittelee, kun jotkut tykkää tosta eri kuvasuhteesta (16:10 ?) enemmän kuin 16:9, ja seuraava askel onkin sitten 1920x1200 ja ne tuppaa yleensä maksamaan jo huomattavasti enemmän kuin vastaavan kokoiset 1080p-näytöt, joten ihmiset ostaa sitten vieläkin noita 1050-näyttöjä...

Yleisin on kuitenkin se 1080p, ja siitähän tässä nyt oli kysymys kun joku virheellisesti totesi että yleisin olisi 720p tai jopa alle IIRC.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kaipa se tehokkaampi näytönohjain nostaa sitä FPS:ää mutta en minä siitä puhunut ja etkä itsekään niin antanut ymmärtää.
Etköhän sinä sen aloita. Ja tässä ketjussa on aika tarkasti sanottu että puheen aiheena PS4 ja XOne vs PC joten älä heittäydy itse hölmöksi. Se minun koneen kokoonpano on ihan käyttökelpoinen sekä täysin hyväksyttävä esimerkki näissä teidän turhissa kehuissa.
Vänkäätkö sä tahallas joka asiasta vai onko sulla oikeasti vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Koska PC ei tarkoita mitään tiettyä laitetta tietyllä raudalla, kaikki pc:t ei ole samalla tasolla. Silti suurimmatkin konsolifanipojat tyytyvät olemaan hiljaa tai heittävät PC:n hinnan vasta argumentiks, kun joku alkaa puhumaan pc:n paremmista grafiikoista. Sen sijaan sinä selität miten sinun pc ei pysty samaan kuin joku tehokkaampi pc. No shit? Tehäänpä pieni harjoittelu.
Matti sanoo että pc puskee ulos parempaa grafiikkaa kuin konsolit? Millaisista koneista hän puhuu?
a) Huonommista kuin konsolit
b) Kaikista koneista, mukaanlukien mm. IBM PC 5150 ja pc gamerin Big Pixel Collider
c) Koneista jotka pystyvät tuottamaan parempaa grafiikkaa kuin konsolit
Protip Vastaus ei ole b.
Vastaus:
c) Koneista jotka pystyvät tuottamaan parempaa grafiikkaa kuin konsolit
Sen sinä keskityt turhaan pilkunnussimiseen siitä, miten puhutaan pc:n paremmista grafiikoista vaikka siihen ei sitten kaikki koneet pystykkään.
Mitä tulee koneesi käyttökelpoisuuteen, se ei ole millään tavalla sopiva esimerkki PS4 vertaillessa, koska se on sen verran vanhaa rautaa, että parempaa saisi halvemmalla.

Ei ole tehoista kiinni. En pelaa Natural Selection 2:sta asetukset tapissa mutta silti saan 60 FPS mutta jos pelaisin asetukset tapissa niin en sitten saisi 60 FPS. Onko siis PC yhtä huono kuin konsoli?
Kerroppas hyvä mies, että miksi ei muka peli pyöri 60fps täysillä grafiikka asetuksilla jos se ei ole tehoista kiinni :rolleyes:
Johtuisiko tämä kenties siitä, että koet 60fps tärkeämmäksi kuin silmänkarkin joka laskisi fps 30? No ei tietenkään, sehän johtuu siitä, että haluat tehdä suunnitteluratkaisun joka ei liity mitenkään koneen tehoihin, puhtaasta päätöksen ilosta.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Vänkäätkö sä tahallas joka asiasta vai onko sulla oikeasti vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Koska PC ei tarkoita mitään tiettyä laitetta tietyllä raudalla, kaikki pc:t ei ole samalla tasolla. Silti suurimmatkin konsolifanipojat tyytyvät olemaan hiljaa tai heittävät PC:n hinnan vasta argumentiks, kun joku alkaa puhumaan pc:n paremmista grafiikoista. Sen sijaan sinä selität miten sinun pc ei pysty samaan kuin joku tehokkaampi pc. No shit?

Sen sinä keskityt turhaan pilkunnussimiseen siitä, miten puhutaan pc:n paremmista grafiikoista vaikka siihen ei sitten kaikki koneet pystykkään.
Mitä tulee koneesi käyttökelpoisuuteen, se ei ole millään tavalla sopiva esimerkki PS4 vertaillessa, koska se on sen verran vanhaa rautaa, että parempaa saisi halvemmalla.
Voit syyttää itseäsi tästä vänkkäyksestä kun itse vaan heittelet mielettömiä yleistyksiä pitäen niitä hyvinä argumentteina. Se että löytyy PC-konfigraatioita mitkä mahdollistaa pelin X pelaamisen Y-tasolla verrattuna konsoliversion Z-tasoon ei meinaa että kaikki PC-konfiguraatiot yleisesti pyörii Y-tasolla ottamatta huomioon PC-konfiguraatioita mitkä pyörivät joko Y-tason alle tai Z-tasolla sekä näiden yleisyyttä verrattuna Y-tason koneiden yleisyyteen.
Sitten jätät mainitsematta hinnan jotta Y-taso toteutuu sekä vähättelet sitä argumenttina konsoleihin ja niiden teho/hintaan verrattuna. On se kumma jättää ottamatta kaikkia vaikuttajia huomioon kun pitäisi ihan järkevä vertailu tehdä ja sen pohjalta pistää todellinen tulos ulos.

Ehkä sitä pilkkua hinkkaan mutta kun itse et tee minkäänlaista kunnollista analyysia tuosta sinun pelkästä PC argumentistasi niin pakko sitä on purkaa ja mennä näihin sinun "pilkunnussimiseen" jotta se ei mene samanlaiseksi väittelyksi että "Miehet parempia kuin naiset kun miehet keksineet kaiken" sekä "Valkoiset "valloiti" maailman, valkoiset parhaita". Eivät todellakaan ole koko totuus asiasta vai mitä?

Kerroppas hyvä mies, että miksi ei muka peli pyöri 60fps täysillä grafiikka asetuksilla jos se ei ole tehoista kiinni :rolleyes:
Johtuisiko tämä kenties siitä, että koet 60fps tärkeämmäksi kuin silmänkarkin joka laskisi fps 30? No ei tietenkään, sehän johtuu siitä, että haluat tehdä suunnitteluratkaisun joka ei liity mitenkään koneen tehoihin, puhtaasta päätöksen ilosta.
Alkuperäisen viestin onnistuit pistämään melkoisesti rullalle kun tähän tulokseen päädyit. Sanoin että 60 FPS ei ole tehoista kiinni mikä pitää paikkansa. En puhunut mitään graaffisesta tasosta alunperin. Tämän jälkeen sanoit että konsolit eivät pysty 60 FPS kun tehot ei riitä. Tämän vuoksi tein tuon NS2 vertailun missä esitin tuon 60 FPS paikkaansa pitävyyden ja siihen liittyvän vaihtokaupan mikä on PC:lläkin näemmä aika yleistä kun tarkasteltiin tuota Steamin kyselyä (BTW, tuo kysely ei ole tarkka sillä itse jätin vastaamatta koska halusivat lukea kaikki asennetut ohjelmat koneeltani. Ei ne niitä tietoja tarvitse.).
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tähän väliin on pakko kysyä että mihin oikein viittasit tällä:
Eli ovatko nämä puheesi valhetta kun PC:ni ei pyöri näyttävillä grafiikoilla sekä 60 FPS tasolla?
Oikein sopivasti trollailet ja ilmeisesti kehittelet päässäsi jotain mielikuvituskeskusteluja joihin sitten keksit argumentteja. Melkeen jopa luulin että olin puhunut jotain pc:stä ja 60fps, mutta enpäs ollutkaan :)

Koneesi rauta on ainakin 2-3v vanhempaa kuin ps4 on, joten sitä ei nyt lähdetä vertailemaan vaikka kuinka haluaisit. Muistathan että otsikko ei ole 8. sukupolven konsolit vs. Traddashin PC?
Sanoin että 60 FPS ei ole tehoista kiinni mikä pitää paikkansa
Kuka tässä nyt jättää jotain asioita keskustelun ulkopuolelle ja mainitsematta tärkeitä seikkoja vai miten se ny menikään. Eiköhän se PS4 toki pysty piirtämään staattista kuvaa aika monta kertaa sekunnissa, joten eipä ole 2000fps pelitkään tehoista kiinni, vaan puhtaista suunnitteluratkaisuista. Oikeastihan tähän suunnitteluratkaisuun ainoat vaikuttavat asia on koneen tehot ja tarpeeksi näyttävän grafiikan piirtoon tarvittava teho. Jos 60fps tulee näyttävämmäksi kuin muun graafisten tilpehöörien lisääminen, niin peli todennäköisesti tulee olemaan 60fps. Tuo raja milloin 60fps tulee sitten näyttävämmäksi tietty tulee sitä varmemmin vastaan mitä enemmän tehoja on.

Voit syyttää itseäsi tästä vänkkäyksestä kun itse vaan heittelet mielettömiä yleistyksiä pitäen niitä hyvinä argumentteina.
Mikä näistä on mieletön yleistys?
1: Konsolien fps on tehoista kiinni
2: Konsolien fps on tehoista kiinni
3: PS4 vertailukelpoiseen koneeseen riittää 500e, ainakin jos on winukka, tilaa ulkomailta ja kasaa itse.
4: Konsoleillakin saa odotella patcheja

Huomasithan, että missään noista ei puhuta näyttävistä grafiikoista ja 60fps? Saati sitten jätetä hintaa mainitsematta tai vähätellä konsoleitten hinta/teho suhdetta.
Se että löytyy PC-konfigraatioita mitkä mahdollistaa pelin X pelaamisen Y-tasolla verrattuna konsoliversion Z-tasoon ei meinaa että kaikki PC-konfiguraatiot yleisesti pyörii Y-tasolla ottamatta huomioon PC-konfiguraatioita mitkä pyörivät joko Y-tason alle tai Z-tasolla sekä näiden yleisyyttä verrattuna Y-tason koneiden yleisyyteen.
<span style="color: rgb(51, 51, 51); background-color: rgb(250, 250, 250);">[video=youtube;LVKS6hRCy7Y]https://www.youtube.com/watch?v=LVKS6hRCy7Y[/video]
En usko että viestissäsi oli sen vertaa sisältöä että jaksaisin alkaa tota lähteä murtamaan. Luitko edellistä viestiäni ollenkaan, vai nautitko jotenkin siitä kun toistan samoja juttuja sulle ja sinä taas toistat saman argumentin uudestaan ottamatta millään lailla kantaan edelliseen viestiin? Vähän vaikuttaa siltä että sanoit täsmälleen saman asian kun minä edellisessä viestissäni, mutta en ole varma kun ei tosta oikeasti ota mitään tolkkua ellei ala kynän ja paperin kanssa ratkomaan.
Sitten jätät mainitsematta hinnan jotta Y-taso toteutuu sekä vähättelet sitä argumenttina konsoleihin ja niiden teho/hintaan verrattuna.

Hinta on käsitelty jo monta kertaa, enkä ole missään viestissäni vähätellyt konsoleitten teho/hinta suhdetta.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Eiköhän se PS4 toki pysty piirtämään staattista kuvaa aika monta kertaa sekunnissa, joten eipä ole 2000fps pelitkään tehoista kiinni, vaan puhtaista suunnitteluratkaisuista. Oikeastihan tähän suunnitteluratkaisuun ainoat vaikuttavat asia on koneen tehot ja tarpeeksi näyttävän grafiikan piirtoon tarvittava teho.
Kuinka tehokas kone riittää siihen, että kaikki pelit pyörivät 60fps:n nopeudella?

Ihan vain vertailun vuoksi: PS2 pystyi pyörittämään joitain pelejä tuolla nopeudella, samoin PS3 ja tietysti PS4. Suhteessa uudemmilla konsoleilla ei ole ollut enempää 60fps-pelejä kuin vanhemmilla. Tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että laitteen tehot eivät automaattisesti johda parempaan ruudunpäivitykseen.

Pystytkö selittämään tämän ilmiön?
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kuinka tehokas kone riittää siihen, että kaikki pelit pyörivät 60fps:n nopeudella?
Luitko edellistä viestiäni ollenkaan? Kyse toki on silmänkarkin, resoluution ja ruudunpäivitysnopeuden kompromissista ja kompromissi joudutaan tehdä, että saadaan näyttävin tulos. Tietyssä vaiheessa se 60fps tulee olemaan näyttävämpää kuin muun tiplehöörin lisääminen.
Pystytkö selittämään tämän ilmiön?
Resoluution nosto nyt ainakin, mikä myös tehdään siinä vaiheessa kun se koetaan järkevämmäksi kuin silmänkarkin lisääminen. Ja toki kaiken grafiikkateknologian kehittyminen.

Mut eipä tästä jaksa vääntää, selvästi ajatellaan asiaa aikalailla eri kantilta.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Luitko edellistä viestiäni ollenkaan? Kyse toki on silmänkarkin, resoluution ja ruudunpäivitysnopeuden kompromissista ja kompromissi joudutaan tehdä, että saadaan näyttävin tulos. Tietyssä vaiheessa se 60fps tulee olemaan näyttävämpää kuin muun tiplehöörin lisääminen.
Tarkoitatko siis sanoa, että on olemassa sellainen koneteho, jolla saadaan grafiikan laatu niin hyväksi, että sitä ei ole enää hyötyä parantaa, vaan yli jäänyt teho kannattaa käyttää ruudunpäivitysnopeuden parantamiseen? Ja että PC:llä tuollainen teho on mahdollista saavuttaa (ja master racen mielestä on saavutettu jo varmaan kymmenen vuotta sitten), mutta konsoleilla ei?

Varmuuden vuoksi toistan vielä itseäni ja totean, että PS4:llä on mahdollista tehdä 60fps:n pelejä, jos pelinkehittäjä niin päättää. Ja jos pelinkehittäjä päättää panostaa silmäkarkkiin ruudunpäivityksen sijaan, peli todennäköisemmin jää 60fps:stä. Laskentateho ei ole este, kuten se ei ollut PS3:lla tai PS2:llakaan.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tarkoitatko siis sanoa, että on olemassa sellainen koneteho, jolla saadaan grafiikan laatu niin hyväksi, että sitä ei ole enää hyötyä parantaa
En, vaan sille tasolle, että ruudunpäivityksen nostaminen tuo suuremman eron kun saman laskentatehon muuhun käyttäminen.
En tiiä oisko tähän kannattanut edes vastata, mielestäni sanoin aivan saman aika selkeästi edellisessä ja sitä edellisessä viestissäni.
Kyse toki on silmänkarkin, resoluution ja ruudunpäivitysnopeuden kompromissista ja kompromissi joudutaan tehdä, että saadaan näyttävin tulos. Tietyssä vaiheessa se 60fps tulee olemaan näyttävämpää kuin muun tiplehöörin lisääminen.
Ja että PC:llä tuollainen teho on mahdollista saavuttaa (ja master racen mielestä on saavutettu jo varmaan kymmenen vuotta sitten), mutta konsoleilla ei?
PC:tä ei yksinkertaisesti voi otta tähän asiaan mukaan, koska niillä ei ole mitenkään rajatut tehot eikä pelejä suunnitella pyörimään tietyllä ruudunpäivitysnopeudella, joten se on oma päätös pelaatko 60fps ja vähemmällä silmänkarkilla vai et. Meinasin jo edellisessä viestissä sanoa, ennenku joku tulee valittamaan miten muka mollaan täällä konsoleita jne. vaikka tosiasiassa en ole edes verrannut niitä mihinkään, paitsi silloin kun esimerkissäni annoin konsolille 800e pc:n tehot.
Varmuuden vuoksi toistan vielä itseäni ja totean, että PS4:llä on mahdollista tehdä 60fps:n pelejä, jos pelinkehittäjä niin päättää. Ja jos pelinkehittäjä päättää panostaa silmäkarkkiin ruudunpäivityksen sijaan, peli todennäköisemmin jää 60fps:stä. Laskentateho ei ole este, kuten se ei ollut PS3:lla tai PS2:llakaan.
En käsitteekseni ole väittänyt etteikö PS4:llä voisi tehdä 60fps pelejä, eikö toi project cars ole myös sellainen? Olen vain väittänyt, että jos tehoja olisi enemmän niin fps todennäköisesti olisi useammin 60. Muistuttaisin vielä että alkuperäinen viestisi mihin vastasin oli se, kun sanoit että 60 ja 30 fps välillä valitseminen ei riipu tehoista vaan on puhdas suunnittelukysymys. Tästä sitten olin eri mieltä, mutta turha sun on mitään "PC masterrace" kommentteja heittää tonne väliin, kun ei tämä asia edes liity mihinkään PC vs PS4.
Ja varmuuden vuoksi vielä toistan itseäni ja totean, että pelinkehittäjä päättää tekeekö pelistään 60 vai 30 fps, arvioiden kummalla saadan näyttävämpää jälkeä konsolin tehoilla.

Jos aattelit vielä tähänkin vastata niin vastaa samalla tähän: Oletetaan että PS4:n tehot olisivat 100x tehokkaammat (Rankka overkill jotta varmasti menee perille). Uskoisitko että kaikki tämä teho käytettäisiin kaikenlaisiin graafisiin parannuksiin jonka teho/silmänkarkki suhde laskee exponentiaalisesti, vai nostettaisiinko resoluutiota ja ruudunpäivitystä ylös?

Vielä loppuun, kuten varmasti olet huomannut, resoluutio ja ruudunpäivitysnopeus on noussut tässä aikojen edetessä. Osaatko selittää tämän ilmiön, joka ei ilmeisesti johdu laskentatehon lisääntymisestä? :)
 
Ylös Bottom