Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Jos aattelit vielä tähänkin vastata niin vastaa samalla tähän: Oletetaan että PS4:n tehot olisivat 100x tehokkaammat (Rankka overkill jotta varmasti menee perille). Uskoisitko että kaikki tämä teho käytettäisiin kaikenlaisiin graafisiin parannuksiin jonka teho/silmänkarkki suhde laskee exponentiaalisesti, vai nostettaisiinko resoluutiota ja ruudunpäivitystä ylös?
Uskoisin, että pelikehittäjä päättäisi, mihin haluaa tehon käyttää. PS4 on varmaan jotakuinkin 100 kertaa PS2:n tehoinen, ja sillä ei ole yhtään enempää 60fps-pelejä. Kun tehot tästä satakertaistuvat parin sukupolven aikana, niin en näe tilanteen mitenkään muuttuvan. Edelleenkin ruudunpäivitysnopeus riippuu pelkästään siitä, miten peli halutaan kehittää.

Ja totta kai resoluution paranemisen edellytyksenä on tehojen nousu. Parempi grafiikka vaatii enemmän tehoja.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kyllä "AAA"-konsolipelien kehittäjät ja erityisesti julkaisijat ovat markkinatutkimukset tehneet, ja todenneet että hienot grafiikat ja "cinematic experience" myyvät enemmän pelejä kuin lupaus hyvästä ruudunpäivityksestä. Tämä selittää miksi 60 fps ja pelattavuus eivät ole etusijalla peleissä. Konsoleillakin korkea ruudunpäivitys onnistuisi, mutta PC:n etu on säädettävyys: moni pelaa huippukoneellakin Battlefieldiä low-asetuksilla ja tyyliin 120-144fps ruudunpäivityksellä. Olen ennenkin todennut että konsoliräiskintöihin voisi laittaa pari grafiikkavalintaa joilla voisi valita ruudunpäivityksen ja silmänkarkin välillä.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kyllä "AAA"-konsolipelien kehittäjät ja erityisesti julkaisijat ovat markkinatutkimukset tehneet, ja todenneet että hienot grafiikat ja "cinematic experience" myyvät enemmän pelejä kuin lupaus hyvästä ruudunpäivityksestä. Tämä selittää miksi 60 fps ja pelattavuus eivät ole etusijalla peleissä.

Eikös Insomniacin joku sälli joskus sanonut, että 60fps ei ole mitään merkitystä myyntien kannalta, kun taas grafiikoilla on? Ja sen jälkeen tekivät 30fps Ratchet & Clankin (kaikki tota edelliset ollut 60fps jos nyt oikein muistan) ja siitä 30fps-pelistä tuli huonoiten myyty (/arvosteltu?) koko sarjassa? Tämmönen hämärä muistikuva että olisin tuollaisen joskus lukenut, joku joka tuntee R&C-sarjan ja Sonyn myyntiluvut osannee korjata jos olen ihan hakoteillä...
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

http://m.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates#

Äkkiseltään katsottuna, että 60fps on konsoileillakin se yleisin. Kaikki pelit ei edes kaipaa 60fps, joten silloin voi käyttää resurssit johonkin muuhun. Destiny olisi saanut olla 60fps, mutta tekijöiden mukaan vanhat konsolit jarruttaa että kaikilla on sama kokemus plaaplaa. Olisi sen varmasti saanut lisätyöllä ja uusiin koneisiin keskittymällä puskettua 60fps tyyliin battlefield, ei lukittu. Nuo vanhat koneet ja vanhemmat näyttikset joita multiplatoissa pitää tukea, jarruttaa vaan etenkin gpu computea ps4:ssä josta ne tehot on tarkoitus repiä.

http://www.craveonline.com/gaming/a...-tons-of-untapped-potential-says-daylight-dev

​Properly utilizing Compute shader functionality can certainly add a lot of life to a game, and as developers mature with the new hardware we should expect massive gains from offloading highly parallel tasks from the CPU to the GPU
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tähän väliin on pakko kysyä että mihin oikein viittasit tällä:

Oikein sopivasti trollailet ja ilmeisesti kehittelet päässäsi jotain mielikuvituskeskusteluja joihin sitten keksit argumentteja. Melkeen jopa luulin että olin puhunut jotain pc:stä ja 60fps, mutta enpäs ollutkaan :)

Koneesi rauta on ainakin 2-3v vanhempaa kuin ps4 on, joten sitä ei nyt lähdetä vertailemaan vaikka kuinka haluaisit. Muistathan että otsikko ei ole 8. sukupolven konsolit vs. Traddashin PC?
No pitääkö muka sinun lausua PC suoraan ennen kuin joku muu ottaa sen tähän vertailuun kun puhut rajoituksista konsoleissa mutta mihin verrattuna? Mihin sitten vertasit että 60 FPS on tehoista kiinni? Sinun maagiseen leivänpaahtimeen mitä olet käyttänyt aikaisemmin argumenttina? Ihan vain otin historiasta oppia että hoet "PC voittaa aina ilman mitään järkevää selvitystä minun osaltani".

Entä jos koneessani olisi 750 Ti joka on tehokkuudeltaan samaa luokkaa kuin 560 Ti? Ei olisi enää kuin vuoden vanhaa ja silti vertailuni toimisivat. Pitäisi jo se sinun ymmärtää että pitää ottaa muutakin huomioon kuin teho näissä vertailuissa. Ja minun PC:ni on PC joka pelaa näitä julkaistuja pelejä joten se on ihan aihepiiriin kuuluva ja sopiva puhumisen aihe (iästä riippumatta). Itse vain hoet että PC tarjoaa tätä ja sitä mutta et tarkenna mitään ikinä. Sanot vaan että autot kulkee 300 km/t mutta mitkä autot ja paljon maksaa?
Kuka tässä nyt jättää jotain asioita keskustelun ulkopuolelle ja mainitsematta tärkeitä seikkoja vai miten se ny menikään. Eiköhän se PS4 toki pysty piirtämään staattista kuvaa aika monta kertaa sekunnissa, joten eipä ole 2000fps pelitkään tehoista kiinni, vaan puhtaista suunnitteluratkaisuista. Oikeastihan tähän suunnitteluratkaisuun ainoat vaikuttavat asia on koneen tehot ja tarpeeksi näyttävän grafiikan piirtoon tarvittava teho. Jos 60fps tulee näyttävämmäksi kuin muun graafisten tilpehöörien lisääminen, niin peli todennäköisesti tulee olemaan 60fps. Tuo raja milloin 60fps tulee sitten näyttävämmäksi tietty tulee sitä varmemmin vastaan mitä enemmän tehoja on.
Uuu... Syyttää nyt toista omista tavoistaan. Olisit jättänyt kirjoittamatta kun samassa viestissä vielä sanoin että miten sen 60 FPS saisi kun laskee grafiikoita.
No eikö PC:lläkin ole tämä tehokatto? Sehän nähtiin jo v. 2007 Crysiksen kanssa. Ei riittänyt tehot 60 FPS ilman että pelaaja teki suunnitteluratkaisun grafiikkojen suhteen.
Ja pelkän FPS:n nosto jotta peli muuttu näyttävämmäksi toteutuu vasta sitten kun on fotorealistiset pelit. Vai onko sopiva valhe hyvä että kunhan PC pysyy konsolin edellä FPS:n kanssa. Mutta miten FPS nosto tekee pelistä näyttävämmän? Pelaisi varmasti paremmin mutta miten se olisi näyttävämpi?
Mikä näistä on mieletön yleistys?
1: Konsolien fps on tehoista kiinni
2: PS4 vertailukelpoiseen koneeseen riittää 500e, ainakin jos on winukka, tilaa ulkomailta ja kasaa itse.
3: Konsoleillakin saa odotella patcheja

Huomasithan, että missään noista ei puhuta näyttävistä grafiikoista ja 60fps? Saati sitten jätetä hintaa mainitsematta tai vähätellä konsoleitten hinta/teho suhdetta.
Yleistät PC:n osalta ja vähättelet konsolien osalta.

No eikö tuo ensimmäinen just käsittele FPS? Ja siihen liitty myös grafiikat.
[video=youtube;LVKS6hRCy7Y]https://www.youtube.com/watch?v=LVKS6hRCy7Y[/video]
En usko että viestissäsi oli sen vertaa sisältöä että jaksaisin alkaa tota lähteä murtamaan. Luitko edellistä viestiäni ollenkaan, vai nautitko jotenkin siitä kun toistan samoja juttuja sulle ja sinä taas toistat saman argumentin uudestaan ottamatta millään lailla kantaan edelliseen viestiin? Vähän vaikuttaa siltä että sanoit täsmälleen saman asian kun minä edellisessä viestissäni, mutta en ole varma kun ei tosta oikeasti ota mitään tolkkua ellei ala kynän ja paperin kanssa ratkomaan.
Hinta on käsitelty jo monta kertaa, enkä ole missään viestissäni vähätellyt konsoleitten teho/hinta suhdetta.
No luetko sinä minun viestejäni ollenkaan kun väität että toistelen vastaan? Koko ajan sanon että pistä nyt joku vertailutaso pystyyn äläkä hoe että "PC pystyy parempaan" ilman että sanot että minkälainen PC ja mikä sen hinta on?

@Aphex
Ei pitäisi konsolipelien sisältää eri grafiikkatasoja koska se saattaa tuoda epäreiluja etuja. Kuten pari kuukautta sitten linkkaamasi video PhysX:stä PlanetSide 2 pelissä. Jos jotkut voisi ottaa sen pois päältä mutta jotkut muut käyttää sitä niin videossa näkyvät partikkeliefektit olisivat haitaksi niille jotka käyttävät PhysX:ää sillä se niiden määrä luo selvän näköesteen. Suuri vaikutus pelaamiseen mielestäni.

@draev
Peli oli myös reilusti lyhyempi kuin normaalit R&C pelit sekä vähemmän sisältöä ja FPS kyllä oli alle 30 monessakin paikassa.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Mielestäni on hienoa että planetside 2 toimii 1080p 60fps vastaten pc ultra tasoa. Se on jo vahvistettu, fps piikkaa välillä yli 60 ja paljon optimointia vielä tekemättä. En ole syventynyt millaista pc-rautaa tämä vaatii, mutta vahvasti veikkaan että keskiverto pelaajan pc ei siihen pysty. Konsolin ja pc:n arkkitehtuuri ja pelinteko on kuitenkin sen verran erilaista, että rautaa ei voi käyttää vertailuun vaan pelejä. Nekään ei anna mitään absoluuttista totuutta, koska pelintekijätkin on eri tasoisia ja miten aikaa käytetty esim multiplatoissa eri versioiden välillä.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Omalla koneella PS2 ei kovin hyvin toimi, vaikka pitäisi.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

No pitääkö muka sinun lausua PC suoraan ennen kuin joku muu ottaa sen tähän vertailuun kun puhut rajoituksista konsoleissa mutta mihin verrattuna? Mihin sitten vertasit että 60 FPS on tehoista kiinni? Sinun maagiseen leivänpaahtimeen mitä olet käyttänyt aikaisemmin argumenttina? Ihan vain otin historiasta oppia että hoet "PC voittaa aina ilman mitään järkevää selvitystä minun osaltani".
"Mihin sitten vertasit?" Täh mihin mä vertasin? Siis mitä ihmettä sä nyt selität. Jos mä sanon että sä et jaksa hypätä 200 metriä korkealle ilmaan, niin vertaanko mä sua johonkin?
Kannattaa mieluummin lukea ne viestit eikä vaan "ottaa historiasta oppia" ja päätellä että mitä siinä saattaisi lukea.
Entä jos koneessani olisi 750 Ti joka on tehokkuudeltaan samaa luokkaa kuin 560 Ti?
Voi nyt facepalm... Älä taas alota tota että "Saman tehonen pc kun PS4 vastaan PS4", ei niillä tehoilla ole mitään väliä, vaan sillä hinnalla millä ne tehot saa. Taas sellanen aivopieru että ei mitään rajaa. Tämän päivän vaihtoehto sinun näyttiksellesi olisi GTX 660 joka maksaa sama verran.
Itse vain hoet että PC tarjoaa tätä ja sitä mutta et tarkenna mitään ikinä. Sanot vaan että autot kulkee 300 km/t mutta mitkä autot ja paljon maksaa?
Sinä taas hoet että konsolit voi muuttaa kuuraketiksi. Ei mulla ole mitään viestiä sulle näyttää missä noin sanoisit, mutta sanompa kuitenkin saman uudestaan seuraavassakin viestissa niinkun sinä näytät tekevän :)
Uuu... Syyttää nyt toista omista tavoistaan. Olisit jättänyt kirjoittamatta kun samassa viestissä vielä sanoin että miten sen 60 FPS saisi kun laskee grafiikoita.
Niin no sattumoisin minä selitin sen saman jo aika monta viestiä aikaisemmin, mutta sinulle pitää kaikki vääntää rautalangasta, eikä sekään yleensä näytä auttavan.
Ja pelkän FPS:n nosto jotta peli muuttu näyttävämmäksi toteutuu vasta sitten kun on fotorealistiset pelit.
No aika monta fotorealistista peliä meillä sitten on jo :) Turhaa sä vieläkin väännät, mä olen sitä mieltä että se on tehoista kiinni, sinä ja jryi ette. Ainoa fakta on se, että en yhdessäkään viestissä (joka koski tätä asiaa) ole verrannut niitä yhtään mihinkään.
Mutta miten FPS nosto tekee pelistä näyttävämmän? Pelaisi varmasti paremmin mutta miten se olisi näyttävämpi?
Taas aivan turhaa pilkunnussimista, mun mielestä ainakin tasainen 60fps pyörivä peli on paljon näyttävämpi kuin vaikka 1fps diashow. Protip(tuntuu olevan sulle tarpeeseen): En sanonut että konsolit pýörittäis pelejä 1fps, en myöskään sanonut että se olisi pc joka pyörittää peliä 60fps.
Jos kuitenkin haluat jatkaa tota samaa linjaa, niin miten se peli pelaisi paremmin paremmalla ruudunpäivitysnopeudella? Minun käsittääkseni sinä pelaat sitä peliä, eikä peli sinua. :rolleyes:

Yleistät PC:n osalta ja vähättelet konsolien osalta.
Sinäkin yleistät aika tavalla, en ole vielä nähnyt yhtään kuuraketti konsolia, mutta silti lauot julkeita yleistyksiä. Ihan oikeesti, jos et voi linkata mulla viestiä jossa olen jotain yleistänyt, niin ole hiljaa.
No eikö tuo ensimmäinen just käsittele FPS? Ja siihen liitty myös grafiikat.
*clapclapclap* Seuraava kysymys onkin, kumpi näistä mielestäsi tarkoittaa pc:tä?
a) FPS
b) Grafiikka
Protip: Ei kumpikaan
No luetko sinä minun viestejäni ollenkaan kun väität että toistelen vastaan? Koko ajan sanon että pistä nyt joku vertailutaso pystyyn äläkä hoe että "PC pystyy parempaan" ilman että sanot että minkälainen PC ja mikä sen hinta on?
Kuurakettikonsolit... Pistäs niitä lainauksia jos olen kerran tollasia sanonut :) Et ole myöskään pyytänyt pistämään mitään vertailutasoa pystyyn, vaan ihan omatoimisesti aloit vertailemaan sinun konettasi konsoliin.

E: Ja totta, aika suuri osa noista PS4 peleistä näyttää pyörivän 60fps, mikä ilmeisesti meinaa, että ne ovat fororealistisia grafiikan osalta :rolleyes:
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

MGS V tulossa PC:lle, kummasti alkaa nämä konsoleiden yksinoikeudet valumaan PC:lle. Ensiksi lähti Dead Rising 3 kävelemään xbonelta, perästä seurasi Ryse Son of Rome ja nyt vielä nämä MGS:t.

E: Unohdin Fable Anniversaryn.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tuossakin on vain hyvin pieni osa ja niistäkin ok vain mgs. Tai kyllä dead rising voi pc:llä olla aika hyvä. Pc:lle sentään tulossa destiny ja gta v. Muutenkin jos on varaa pelata kunnon pelikoneella, miksei voi sijoittaa muutamaa satkua vaikka ps4 ja saada hyvin paljon loistavia yksinoikeuksia? Ite harkitsen pc:tä kun sille tulee kunnolla A--luokan pelejä omaan makuun, mistä konsoleilla jää paitsi. Todellisuudessa näin ei varmaan tule käymään, ellei tule vaikka uutta tes vain pc:lle tai half life 3 ja paljon muutakin tarttis. Muutenkin hukkuu pelitulvaan, ettei aika riitä ja pc suht kallis sijoitus, kun ei sitä muuhun tartte. Läppäri ja mobiili tehnyt pöytökoneesta peruskäyttäjälle turhan.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tuossakin on vain hyvin pieni osa ja niistäkin ok vain mgs. Tai kyllä dead rising voi pc:llä olla aika hyvä. Pc:lle sentään tulossa destiny ja gta v. Muutenkin jos on varaa pelata kunnon pelikoneella, miksei voi sijoittaa muutamaa satkua vaikka ps4 ja saada hyvin paljon loistavia yksinoikeuksia? Ite harkitsen pc:tä kun sille tulee kunnolla A--luokan pelejä omaan makuun, mistä konsoleilla jää paitsi. Todellisuudessa näin ei varmaan tule käymään, ellei tule vaikka uutta tes vain pc:lle tai half life 3 ja paljon muutakin tarttis. Muutenkin hukkuu pelitulvaan, ettei aika riitä ja pc suht kallis sijoitus, kun ei sitä muuhun tartte. Läppäri ja mobiili tehnyt pöytökoneesta peruskäyttäjälle turhan.

Kai sä kuitenkin tiedät, että käytännössä kaikki tän hetken suosituimmat pelit on joko PC-yksinoikeuksia tai multiplattareita jotka löytyy myös PC:ltä? Dota 2, LoL, Crossfire, World of Warcraft jne jne... Miljoonilla ihmisillä ei ole mitään syytä pistää sitä yli 400 euroa siihen että pääsee pelaamaan muutamaa hassua cinematic corridor shootteria mitä PS4:ltä löytyy yksinoikeutena. Paljon fiksumpaa laittaa toi 400 vaikka uuteen näyttikseen tai johonkin PC-rautaan tai oheislaitteisiin.

Hiton iso osa PS4:n tän hetken pelitarjonnasta ja tulevasta tarjonnastakin myös näyttää olevan PC:ltä portattua ja ovat olleet jo pitkään saatavilla. Planetside 2, Don't Starve, DayZ, Diablo 3 jne jne.

Ja multiplattareita löytyy niin hitosti myös. Joskus joutuu venailemaan mutta suurin osa pelaamisen arvoisista peleistä tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin PC:lle. Ei esimerkiksi mun ole mitään järkeä ostaa PS4:ää kun mulla on jo PS3 bluray-soittimena.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Aikamoista vähättelyä noista yksinoikeuksista, ettei niistä mitkään edes oikeuta suht halpaa ostosta. Ja joku wowi laskee koko ajan kuin lehmän häntä ja jää ennen pitkää unholaan. Ennemmin se on mennyt niin, että kaikki pc yksinoikeudet ovat valuneet konsoleille. Silloin kuin pelasin pc:llä pääasiassa 2008-2011 oli sentään noita sen aikaisia yksinoikeuksia enemmän, vaikka vista koneella se oli välillä helvettiä.

Nyt nuo yksinoikeudet ovat indieitä ja eikä sekään huono juttu varsinaisti ole, mutta sonyllakin ollaan niihin hyvin vahvasti panostettu ja mielenkiintoisimmat tuleekin pleikalle. Wild ja no mans sky odotetuimat, jos en ole missannut mitään. Dayz ei muuten tule konsolille, onko vielä muuten päässyt edes alpha tasosta? H1z1 tulee sonylta ps4 ja pc free to play ja on varmasti parempi kuin dayz. Onhan noita pelejä tosiaan vyörymässä, ettei edes kaikkia kiinnostavia muista.

En pelisivuja selaavana huomaa kuin todella harvoin uutisia pc yksinoikeuksista, viimeinen muisto rock simulator..ymmärtäähän sen kun pc:n takana ei ole yhtiötä jotka omistaa pelitaloja, tai ostaa yksinoikeuksia. Pc:lle myös waretetaan ja pelit ostetaan jonkun mexicon verkkokaupan sivuilta pikkuhintaan. Tietyt pelit on koska niitä ei ole voitu konsolille tehdä, kuten wow ja strategia pelit pääasiassa. Nyt tässä genissä tulee luultavasti jossain kohtaa hiirituki tiettyihin peleihin, kuten jo final fantasy mmo.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

"Mihin sitten vertasit?" Täh mihin mä vertasin? Siis mitä ihmettä sä nyt selität. Jos mä sanon että sä et jaksa hypätä 200 metriä korkealle ilmaan, niin vertaanko mä sua johonkin?
Kannattaa mieluummin lukea ne viestit eikä vaan "ottaa historiasta oppia" ja päätellä että mitä siinä saattaisi lukea.
Anteeksi että yhdistän kommenttisi ketjun kontekstiin jotta siitä saisi selvää. Jätä sitten sellaiset viestit pois jos ne ei liity aiheeseen.
Voi nyt facepalm... Älä taas alota tota että "Saman tehonen pc kun PS4 vastaan PS4", ei niillä tehoilla ole mitään väliä, vaan sillä hinnalla millä ne tehot saa. Taas sellanen aivopieru että ei mitään rajaa. Tämän päivän vaihtoehto sinun näyttiksellesi olisi GTX 660 joka maksaa sama verran.
Ei ole vaihtoehto sillä joutuisin uusimaan emolevyn. Tämä käsiteltiin jo kesäkuussa.
Sinä taas hoet että konsolit voi muuttaa kuuraketiksi. Ei mulla ole mitään viestiä sulle näyttää missä noin sanoisit, mutta sanompa kuitenkin saman uudestaan seuraavassakin viestissa niinkun sinä näytät tekevän :)
Missä olen sanonut että konsolin voi muuttaa kuuraketiksi tai muuta vastaavaa vertausta? Ettet taas vaan sekoita kirjoittajia keskenään?
Niin no sattumoisin minä selitin sen saman jo aika monta viestiä aikaisemmin, mutta sinulle pitää kaikki vääntää rautalangasta, eikä sekään yleensä näytä auttavan.
No miksi sitten sanoit että 60 FPS riippuu tehoista jos itsekin tiesit kuinka peestä se väite oli? Et sinä väännä mitään rautalangasta kenellekkään saati itsellekkään.
No aika monta fotorealistista peliä meillä sitten on jo :) Turhaa sä vieläkin väännät, mä olen sitä mieltä että se on tehoista kiinni, sinä ja jryi ette. Ainoa fakta on se, että en yhdessäkään viestissä (joka koski tätä asiaa) ole verrannut niitä yhtään mihinkään.
Pelit eivät ole vielä grafiikaltaan fotorealistisia ja pelit suunnitellaan nykyisten teknologisten rajoitusten mukaan. Kun tämä nykyisten tekniikkojen rajat saavutetaan laitteistolla niin muuta parannusta ei jää kuin FPS nosto. Tähän viittasin jos et sitä tajunut. Eli pelit muuttuvat vielä "näyttävämmiksi" tulevaisuudessa.
Et verrannut suoraan mihinkään peliin mutta vertasit PC-versioihin yleisesti multiplattareista. Jos et ajatellut mitään verrattavaa voisi kommenttiasi pitää päättömänä ja aiheeseen kuulumattona.
Taas aivan turhaa pilkunnussimista, mun mielestä ainakin tasainen 60fps pyörivä peli on paljon näyttävämpi kuin vaikka 1fps diashow. Protip(tuntuu olevan sulle tarpeeseen): En sanonut että konsolit pýörittäis pelejä 1fps, en myöskään sanonut että se olisi pc joka pyörittää peliä 60fps.
Jos kuitenkin haluat jatkaa tota samaa linjaa, niin miten se peli pelaisi paremmin paremmalla ruudunpäivitysnopeudella? Minun käsittääkseni sinä pelaat sitä peliä, eikä peli sinua. :rolleyes:
On hyvä esimerkki jee taas. Sanoppa nyt konsolipeli mikä pyörii 1 FPS tasolla. Käytä mielummin niitä normaaleja FPS tasoja äläkä vajoa lapseksi.
Sanoit että konsolit eivät voi pyörittää 60 FPS pelejä, muustahan tähän lainaukseen liittyen en ole kirjoittanutkaan.
Korkeampi FPS antaa enemmän informaatiota pelaajalle jos se sitä pystyy käsittelemään. PC:n twitch-ammuskelupelit kaipaa sitä melkoisesti kun pieniä muutoksia voi tapahtua törkeän nopeesti. Saatoin huonosti ilmaista miten korkea FPS vaikuttaa henkilön pelaamiseen mutta sitä meinasin.
Sinäkin yleistät aika tavalla, en ole vielä nähnyt yhtään kuuraketti konsolia, mutta silti lauot julkeita yleistyksiä. Ihan oikeesti, jos et voi linkata mulla viestiä jossa olen jotain yleistänyt, niin ole hiljaa.
No missä minä olen edelleen yleistänyt konsoleja kuuraketin tasolle?
Viesti 83:"Kyse olikin siitä, että ei pysty koska ei riitä tehot. PhysX ei tosin tohon listaan oikeen sovi, PS4:llä taitaa olla PhysX tuki muutenkin." Eli PC:n vastaavaa tekniikkaa ei voi käyttää konsoleilla koska tehot ei riitä vaikka riittää ja sitä juuri käytetään. Tällaisia vastaavia sulta löytyy enemmänkin.
*clapclapclap* Seuraava kysymys onkin, kumpi näistä mielestäsi tarkoittaa pc:tä?
a) FPS
b) Grafiikka
Protip: Ei kumpikaan
c) Molemmat ainakin sinun mukaan aikasempien viestien pohjalta.
Kuurakettikonsolit... Pistäs niitä lainauksia jos olen kerran tollasia sanonut :) Et ole myöskään pyytänyt pistämään mitään vertailutasoa pystyyn, vaan ihan omatoimisesti aloit vertailemaan sinun konettasi konsoliin.

E: Ja totta, aika suuri osa noista PS4 peleistä näyttää pyörivän 60fps, mikä ilmeisesti meinaa, että ne ovat fororealistisia grafiikan osalta :rolleyes:
Hups, en olekaan sanonut suoraan mutta "On se kumma jättää ottamatta kaikkia vaikuttajia huomioon kun pitäisi ihan järkevä vertailu tehdä ja sen pohjalta pistää todellinen tulos ulos." Uskoisin että tuo olisi riittävä.

Älä ole lapsellinen.

EDIT: Saattoi jäädä joitakin vastaamatta, palataan niihin myöhemmin.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Aikamoista vähättelyä noista yksinoikeuksista, ettei niistä mitkään edes oikeuta suht halpaa ostosta. Ja joku wowi laskee koko ajan kuin lehmän häntä ja jää ennen pitkää unholaan. Ennemmin se on mennyt niin, että kaikki pc yksinoikeudet ovat valuneet konsoleille. Silloin kuin pelasin pc:llä pääasiassa 2008-2011 oli sentään noita sen aikaisia yksinoikeuksia enemmän, vaikka vista koneella se oli välillä helvettiä.

Nyt nuo yksinoikeudet ovat indieitä ja eikä sekään huono juttu varsinaisti ole, mutta sonyllakin ollaan niihin hyvin vahvasti panostettu ja mielenkiintoisimmat tuleekin pleikalle. Wild ja no mans sky odotetuimat, jos en ole missannut mitään. Dayz ei muuten tule konsolille, onko vielä muuten päässyt edes alpha tasosta? H1z1 tulee sonylta ps4 ja pc free to play ja on varmasti parempi kuin dayz. Onhan noita pelejä tosiaan vyörymässä, ettei edes kaikkia kiinnostavia muista.

En pelisivuja selaavana huomaa kuin todella harvoin uutisia pc yksinoikeuksista, viimeinen muisto rock simulator..ymmärtäähän sen kun pc:n takana ei ole yhtiötä jotka omistaa pelitaloja, tai ostaa yksinoikeuksia. Pc:lle myös waretetaan ja pelit ostetaan jonkun mexicon verkkokaupan sivuilta pikkuhintaan. Tietyt pelit on koska niitä ei ole voitu konsolille tehdä, kuten wow ja strategia pelit pääasiassa. Nyt tässä genissä tulee luultavasti jossain kohtaa hiirituki tiettyihin peleihin, kuten jo final fantasy mmo.

Juuri Gamescomilla ilmoitettiin että DayZ on tulossa pleikkarille. No Man's Sky taas on tulossa PC:lle, ensiesiintyminen tosin PS4:llä.

WoWin subit laskee tällä hetkellä mutta silti lähes 7 miljoonaa pelaajaa, joka lienee paremmin kuin millään muulla MMO:lla. Uuden lisärin julkaisupäivä ilmoitettiin juuri tänään (13.11.) ja se tulee boostaamaan numeroita. Nykyinen sisältö on ollut nyt jotain vuoden vai ylikin muuttumattomana, niin ei ihme että subit on ollut laskussa. Tuskin koskaan enää WotLK-lukuihin päästään mutta WoW:lla ei ole hätäpäivää, se pysyy parhaana ja suosituimpana MMO:na vielä pitkän pitkän aikaa.

Iso osa pelisivuista ignoraa PC:n aika sulavasti, vaikka nyt kun PC-pelaaminen on nousussa niin monet sivut on ruvennut myös uutisoimaan asioista enemmän. Kotoisista esimerkeista vaikkapa Pelaaja, ei ennen uutisoinut ollenkaan PC:stä mutta suunta on viime aikoina muuttunut. Gamespot kuulema myös nykyään uutisoi paljon PC-uutisia. Kumpaakaan noista en hirveämmin seuraa, kuten en muutakaan pelimediaa juurikaan, vaan seuraan foorumeita joista sitten löytää noita PC-uutisiakin helpommin. Medioista ne mistä lueskelen itse uutisia joskus ovat lähinnä Rock, Paper, Shotgun ja PC Gamer... Kummatkin PC-sivustoja.

PC on kovassa nousussa ollut nyt jonkun aikaa ja pelit tulevat vain yleistymään, lisäksi PC-only tarjonta on edelleen loistavalla tasolla, paitsi jos pelimaku koostuu lähinnä urheilupeleistä ja cinemaattisista corridor shoottereista.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Onhan pc:llä juu varmasti enemmän pelattavaa, kuin kerkeäisi pelaamaan. Sellaista välillä huomaa, että pc napsii kummaltalin puolelta pelejä, mitä toiselle koneelle ei tule. Välillä pelit on ps4/pc ja joskus xbox/pc. Silti tuntuu, ettei noita pc only pelejä kovin valtavasti ole menneeseen verrattuna, tai lähes kaikki pc:lle tutut A-nimikkeet tulleet konsoleille. Diablo 3 vielä hyvällä menestyksellä, todella monien mielestä jopa parhaana konsoleilla ja itse molemmat versiot omistaneena samaa mieltä. Padi onkin yllättäen tälläisessä pelissä hauskempi.

En ymmärrä miksi puhut cinematic shoottereista ja urheilupeleistä. Kyllä ps yksinoikeudet ovat mielestäni monipuolisia ja parempia kuin koskaan. Varmaan viittasit 30fps ja mustareunaiseen the order 1886? Sen on kyllä tarkoitus olla leffamainen toimintapeli ja näyttää kyllä upealle kerta kaikkiaan. Itse pelistä nyt ei tiedä vielä paljoa, viikset ainakin on komeita :)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

En vielä tässä vaiheessa arvostelisi konsolien tehoja ekan aallon pelien perusteella, veikkaan että vasta ensi vuonna nähdään pelejä missä uusi rauta on paremmin käytössä. Eikä noita pc-yksinoikeuksia kyllä omasta mielestäni niin paljon tai hyviä ole. Lähinnä nuo MMO- ja strategia/naksuttelupelit. Tykkään enemmän tosin m&kb-ohjauksesta räiskinnöissä, mutta on se mukavaa sohvan pohjalta padillakin.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Anteeksi että yhdistän kommenttisi ketjun kontekstiin jotta siitä saisi selvää. Jätä sitten sellaiset viestit pois jos ne ei liity aiheeseen.
Jos et ymmärrä mitä viestissäni lukee, niin kannattaa lukea uudelleen.
Ei ole vaihtoehto sillä joutuisin uusimaan emolevyn. Tämä käsiteltiin jo kesäkuussa.
Huoh... Jos oisit ostanut koneesi samaan aikaan kun PS4 tuli jolloin rautasi ei olisi 2-3v vanhaa, niin sulla varmaan olisi se emolvey. Tää tosiaan käsiteltiin jo, joten miksi nostit sen taas kerran esille?
Missä olen sanonut että konsolin voi muuttaa kuuraketiksi tai muuta vastaavaa vertausta?
Kai tää oli vitsi?
No miksi sitten sanoit että 60 FPS riippuu tehoista jos itsekin tiesit kuinka peestä se väite oli? Et sinä väännä mitään rautalangasta kenellekkään saati itsellekkään.
"Niin no sattumoisin minä selitin sen saman jo aika monta viestiä aikaisemmin"
Missä kohtaa lausetta sanon että "väite on peestä"? :)
Pelit eivät ole vielä grafiikaltaan fotorealistisia ja pelit suunnitellaan nykyisten teknologisten rajoitusten mukaan. Kun tämä nykyisten tekniikkojen rajat saavutetaan laitteistolla niin muuta parannusta ei jää kuin FPS nosto. Tähän viittasin jos et sitä tajunut. Eli pelit muuttuvat vielä "näyttävämmiksi" tulevaisuudessa.
Eikö tätä "nykyisen tekniikan rajaa" savutettaisi useammin, jos koneessa olisi enemmän potkua?
Et verrannut suoraan mihinkään peliin mutta vertasit PC-versioihin yleisesti multiplattareista. Jos et ajatellut mitään verrattavaa voisi kommenttiasi pitää päättömänä ja aiheeseen kuulumattona.
Taas puuttuu ne quotet mun viesteihin :) Jos ei sun mielestä kuulu aiheeseen, niin ei kannata silti yrittää vääntää siitä jotenkin sun mielestä topiciin kuuluvaa keksimällä kaikkea mitä olisin voinut sanoa :)
On hyvä esimerkki jee taas. Sanoppa nyt konsolipeli mikä pyörii 1 FPS tasolla. Käytä mielummin niitä normaaleja FPS tasoja äläkä vajoa lapseksi.
Ei herranjestas :DDDDD
FINDarkside sanoi:
Protip(tuntuu olevan sulle tarpeeseen): En sanonut että konsolit pyörittäis pelejä 1fps, en myöskään sanonut että se olisi pc joka pyörittää peliä 60fps.
Toivottavasti nyt näet tarpeeksi hyvin :) Kerro toki jos ilmaisussani oli jotain epäselvää.
Sanoit että konsolit eivät voi pyörittää 60 FPS pelejä, muustahan tähän lainaukseen liittyen en ole kirjoittanutkaan.
Lainaus? :)

Viesti 83:"Kyse olikin siitä, että ei pysty koska ei riitä tehot. PhysX ei tosin tohon listaan oikeen sovi, PS4:llä taitaa olla PhysX tuki muutenkin." Eli PC:n vastaavaa tekniikkaa ei voi käyttää konsoleilla koska tehot ei riitä vaikka riittää ja sitä juuri käytetään. Tällaisia vastaavia sulta löytyy enemmänkin.
Niin? Tossa puhuttiin mm. moninkertaisesta anistrooppisesta suodatuksesta ja reunanpehmennyksestä.
Jaa no nythän se selvisi, minä puhun siitä mistä tällä hetkellä puhutaan, sen sijaan sinä puhut siitä mistä puhuttiin kuukausia sitten :) Sen lisäksi teet sen niin, että lainaat ilmeisesti uutta viestiäni vaikka tarkoituksesi on vastata johonkin paljon vanhempaan viestiin.
:D Enough said...
Hups, en olekaan sanonut suoraan mutta "On se kumma jättää ottamatta kaikkia vaikuttajia huomioon kun pitäisi ihan järkevä vertailu tehdä ja sen pohjalta pistää todellinen tulos ulos." Uskoisin että tuo olisi riittävä.
Niin no minä en edelleenkään tuossa kohtaa vertaillut yhtään mitään...

Älä ole lapsellinen.
Älä ole lukihäiriöinen tai likinäköinen :)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Poustaan eeppiseen lankaan.


Tää keskustelu ei oikein tunnu siltä, et olis missään vaiheessa ollut väittelyä laitteiden paremmuudesta, vaan paremminkin käyttäjien kirjoitusvirheiden etsimistä ja pilkun viilausta.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Jos et ymmärrä mitä viestissäni lukee, niin kannattaa lukea uudelleen.
60fps ei ole konetehoista kiinni, ainoastaan siitä, haluaako kehittäjä tehdä pelistään 60fps:n. 60fps-pelejä nähtiin jo 90-luvulla.
Se että haluaako kehittäjä tehdä pelistään 60fps on nimenomaan koneen tehoista kiinni. Jos konsoleissa olisi rajaton laskukapasiteetti, niin tekisikö kehittäjät vieläkin 30fps pelejä "koska huvittaa"?
Eikös se tuosta lähtenyt liikkeelle? Konsoleissa ei tehot riitä, PC:ssä "Unlimited power!!" vai eikö muka PC:llä tällaisia valintoja jouduta tekemään? Se että nyt ei ole ollut pelejä PC:llä mitkä eivät ole kyykänneet huippukoneita ei meinaa että sitä rajaa ei siellä olisi.
Kai tää oli vitsi?
No miksi sitten puhut päättömiä? Voit jättää ne itse pois niin ei tarvitse lukea siihen liittyviä vastauksia. Jos ei ole asiaa kyseiseen lainaukseen niin jätetään käsittelemättä.
"Niin no sattumoisin minä selitin sen saman jo aika monta viestiä aikaisemmin"
Missä kohtaa lausetta sanon että "väite on peestä"? :)
Sanot ensin että 60 FPS riippuu koneen tehoista ja sen jälkeen selität toisessa viestissä että grafiikkoja säätelemällä saa 60 FPS aikaan. Eikö tuo ole juuri sitä sinun alkuperäisen kommentin totuuden valheellisuuden tietämistä?
Eikö tätä "nykyisen tekniikan rajaa" savutettaisi useammin, jos koneessa olisi enemmän potkua?
Ei pakolla jos meinataan grafiikoita. Riippuu pelistä ja sen tavoitteista. Itse ottaisin mieluusti pelin mikä panostaa AI:n toiminnallisuuteen ja niiden määrän tuhat kertaistamiseen sekä maailman interaktiivisuuteen riittävän selkeällä graaffisella ilmaisulla josta on voitu karsia reilusti näitä uusimpia efektejä koska ne efektit saattavat olla se pullonkaulan aiheuttaja kun kaikki ei piirrykkään koska on liian monta vaikuttajaa. Eli uusimpia tekniikkoja ei voi käyttää koska skaala liian iso. Sen vuoksi en ole vielä innostunut Nvidian vesidemosta tai karvoituksesta koska laskentateho ei ole vielä sillä tasolla jotta sitä voisi käyttää isossa skaalassa.
Taas puuttuu ne quotet mun viesteihin :) Jos ei sun mielestä kuulu aiheeseen, niin ei kannata silti yrittää vääntää siitä jotenkin sun mielestä topiciin kuuluvaa keksimällä kaikkea mitä olisin voinut sanoa :)
"Se että haluaako kehittäjä tehdä pelistään 60fps on nimenomaan koneen tehoista kiinni. Jos konsoleissa olisi rajaton laskukapasiteetti, niin tekisikö kehittäjät vieläkin 30fps pelejä "koska huvittaa"? " Siinä sinun kirjoituksesi. Viesti 116.
Ei herranjestas :DDDDD
Toivottavasti nyt näet tarpeeksi hyvin :) Kerro toki jos ilmaisussani oli jotain epäselvää.
Juu, takerruin tuohon täysin tietoisesti. Ja eikö tuollainen ole sitä vähättelyä konsolien osalta? "Ihan sama mikä FPS mutta tehoton kun ei ole 60 FPS". Eikö muka heijastele tuollaista?
"Se että haluaako kehittäjä tehdä pelistään 60fps on nimenomaan koneen tehoista kiinni. Jos konsoleissa olisi rajaton laskukapasiteetti, niin tekisikö kehittäjät vieläkin 30fps pelejä "koska huvittaa"? " Viesti 116
Niin? Tossa puhuttiin mm. moninkertaisesta anistrooppisesta suodatuksesta ja reunanpehmennyksestä.
Jaa no nythän se selvisi, minä puhun siitä mistä tällä hetkellä puhutaan, sen sijaan sinä puhut siitä mistä puhuttiin kuukausia sitten :) Sen lisäksi teet sen niin, että lainaat ilmeisesti uutta viestiäni vaikka tarkoituksesi on vastata johonkin paljon vanhempaan viestiin.
No etkö sanonut että konsoleilla ei riitä
:D Enough said...
No onko PC:llä tarjota sitten muuta mitä konsoleilla ei voisi tehdä?
Niin no minä en edelleenkään tuossa kohtaa vertaillut yhtään mitään...
No miksi sitten vain puhut konsolien rajoista kun PC:llä on rajoitukset myös kehittämisessä ja vielä useammalla tasolla? Se että konsolit-eka-pelit eivät kyykytä PC:tä meinaa sitä että PC maailman huippukoneet jätetään hyödyntämättä kun koko PC alusta on niin hajanainen laitteistoltaa ja tasoltaan.
Älä ole lukihäiriöinen tai likinäköinen :)
En ole. Mutta sinun lapsellisuus on kyllä haitaksi.

Saatoin taas jättää johonkin vastaamatta niin maailaile vaan ne vastaukseesi niin palaan myöhemmin, menoja on.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Eikös se tuosta lähtenyt liikkeelle? Konsoleissa ei tehot riitä, PC:ssä "Unlimited power!!" vai eikö muka PC:llä tällaisia valintoja jouduta tekemään? Se että nyt ei ole ollut pelejä PC:llä mitkä eivät ole kyykänneet huippukoneita ei meinaa että sitä rajaa ei siellä olisi.
Ei herranjestas, neljännen kerran tossa ei edes mainita pc:tä :D
No miksi sitten puhut päättömiä? Voit jättää ne itse pois niin ei tarvitse lukea siihen liittyviä vastauksia. Jos ei ole asiaa kyseiseen lainaukseen niin jätetään käsittelemättä.
Oli ilmeisesti tarpeen että saan noita lainauksia.
Sanot ensin että 60 FPS riippuu koneen tehoista ja sen jälkeen selität toisessa viestissä että grafiikkoja säätelemällä saa 60 FPS aikaan. Eikö tuo ole juuri sitä sinun alkuperäisen kommentin totuuden valheellisuuden tietämistä?
Ei, se että onko 60fps mahdollinen ja se, että käytetäänkö pelissä 60fps on aika eri asia...
Juu, takerruin tuohon täysin tietoisesti. Ja eikö tuollainen ole sitä vähättelyä konsolien osalta? "Ihan sama mikä FPS mutta tehoton kun ei ole 60 FPS". Eikö muka heijastele tuollaista?
Jätkä on nyt ihan pihalla :D En ole edes sanonut ettei pyöri 60fps ja eikö se ole jo monta kertaa sanottu että moni PS4 peli pyörii 60fps?
Jryi sanoi että fps on täysin suunnitteluratkaisu
Minä sanoin että se riippuu tehoista
Jos ton saat jotenkin väännettyä konsolien dissaamiseksi, niin se on aivan sinun oma ongelmasi.
"Se että haluaako kehittäjä tehdä pelistään 60fps on nimenomaan koneen tehoista kiinni. Jos konsoleissa olisi rajaton laskukapasiteetti, niin tekisikö kehittäjät vieläkin 30fps pelejä "koska huvittaa"? " Viesti 116
Ja...? :confused: Vai ymmärsitkö tuon taas niin, että väitin että pc:llä on rajaton laskukapasiteetti?
No etkö sanonut että konsoleilla ei riitä
Niinhän mä sanoinkin, oletko eri mieltä? Jokatapauksessa vanha viesti ja jauhettu jo muutenkin, pysy aiheessa :)
No onko PC:llä tarjota sitten muuta mitä konsoleilla ei voisi tehdä?
Taasko sä alotit uuden aiheen? Miten tää liittyy noihin aikasempiin viesteihin? :D
No miksi sitten vain puhut konsolien rajoista kun PC:llä on rajoitukset myös kehittämisessä ja vielä useammalla tasolla?
Kuten jo monta kertaa sanottua niin fps ei voida rajata tiukasti niinkuin konsoleilla koska kaikki pc:t ei ole samantehoisia...
Mutta ihan yhtäläillä pc:n fps riippuu koneen tehoista (ja toki grafiikka asetuksista), oletko nyt tyytyväinen?
En ole. Mutta sinun lapsellisuus on kyllä haitaksi.
Ja sinun huono luetunymmärtäminen, se ettet osaa pysyä aiheessa vaan kaivelet vanhoja viestejä ja se että jankutat usein samaa vastaamatta minun viestiini kunnes heitän jotain "lapsellista" joka saa sinut heräämään ja keskustelun etenemään edes johonkin suuntaan.
 
Ylös Bottom