Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Farpoint (PS VR + Aim Controller)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
KonsoliFIN pelisivu: Farpoint
Julkaisija: SIEE
Kehittäjä: Impulse Gear
Julkaisu: 17.5.2017
Lajityyppi: Sci-fi tutkimusseikkailuräiskintä
Pelimuodot: Yksinpeli / Yhteistyö kahdella pelaajalla
Ikäluokitus: K16
Alusta: PS4 + PS VR
Metacritic: 70 (link)
Arvostelu: https://www.konsolifin.net/arvostelu/piste-kaukainen-farpoint

Impulse Gearin ensimmäinen peli, Farpoint, sijoittuu kaukaiselle planeetalle, jolle pelaaja haaksirikkoutuu. Yrittäessään paeta kotiinsa, pelaaja selvittää ryhmänsä kohtaloa ja planeetan salaisuuksia.

KonsoliFINin ensikosketus:


 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Mä olen jo jonkin aikaa paasannut siitä, että teoriassa PS VR kiinnostaa, mutta käytännössä odotan pelejä. Tämä onnistui vihdoin vakuuttamaan siitä, että sekä kypärä että tuo aivan järkyttävän ruma muovihäkkyrä, jota ohjaimeksi kutsutaan, päätyvät joskus loppuvuodesta mun leikkihuoneeseen. Ehkä...

Tämä video oli se korsi joka katkaisi kamelin selän:


Eikä tässä vielä kaikki: Hardcore Gamer valitsi pelin E3-messujen parhaaksi PS-peliksi. Ohi Horizon Zero Dawnin ja God of Warin!
http://www.hardcoregamer.com/2016/06/23/best-of-e3-2016-day-four-pc-ps4-xbo-wiiu-3ds-psv/213958/
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Onko tietoa miten pelihahmon liikkuminen hoidetaan? Tapahtuuko tämä tökerön oloisesti teleporttaamalla (aivan kuten 99% Riftin ja Viven first person peleissä) vai saako avaruusjääkäriä ohjastaa perinteiseen tapaan tattien avulla. Hardcore Gamer mainitsi muovihäkkyrän sisältävän mm. tatin, mutta tämän enempää ei ollut puhetta käytetäänkö tätä millään merkittävällä tavalla hyödyksi Farpointissa.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Onko tietoa miten pelihahmon liikkuminen hoidetaan? Tapahtuuko tämä tökerön oloisesti teleporttaamalla (aivan kuten 99% Riftin ja Viven first person peleissä) vai saako avaruusjääkäriä ohjastaa perinteiseen tapaan tattien avulla. Hardcore Gamer mainitsi muovihäkkyrän sisältävän mm. tatin, mutta tämän enempää ei ollut puhetta käytetäänkö tätä millään merkittävällä tavalla hyödyksi Farpointissa.

Videollakin näkyy, kuinka aseeseen on upotettu Move- ja Navi-ohjaimet. Tatilla siis ohjataan kulkua ja kypärällä suuntaa johon katsot.

Pelannut aiemmin PS3:n Sharp Shootterilla, jossa sama idea. Aseen ulkonäkö menettää merkityksensä siinä vaiheessa kun keskityt pelaamiseen/lyöt kypärän päähän. Tärkeintä on ohjauksen terävyys ja aseen olematon paino.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Onko tietoa miten pelihahmon liikkuminen hoidetaan?

Pienen tonkimisen jälkeen tuli törmättyä seuraavaan ketjuun: PSVR Game FARPOINT is a FPS Full Traversal not on Rails.

Tämän jälkeen mietityttää miten hyvin kävely on hoidettu kyseisessä pelissä. Giant Bombin E3 podcastissa oli keskustelua Resident Evil demosta ja siitä kuinka pelissä tapahtuva kävely aiheutti osalle tuntuvaa matkapahoinvointia. Tiedä sitten oliko taustalla epätasainen ruudunpäivitys vaiko pelihahmon epärealistinen liikkuminen. Tähän GB raati ei osanut antaa varmaa vastausta.

Videollakin näkyy, kuinka aseeseen on upotettu Move- ja Navi-ohjaimet.

... ja tämä tuli myös todettua alkuperäisessä viestissä, jonka myös sinä lainasit. Kysymys olikin käyttääkö Farpoint tätä hyödyksi pelihahmon liikkumiseen.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Videollakin näkyy, kuinka aseeseen on upotettu Move- ja Navi-ohjaimet. Tatilla siis ohjataan kulkua ja kypärällä suuntaa johon katsot.

Näyttäs kuitenkin olevan 2 tattia, molemmille käsille oma.

En ihan hahmota miten sivuille/eteen/taakse ja kääntyminen hoidettaisiin yhdellä tatilla..joku liike pitäisi jättää pois tai yhdistää.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

En ihan hahmota miten sivuille/eteen/taakse ja kääntyminen hoidettaisiin yhdellä tatilla..joku liike pitäisi jättää pois tai yhdistää.

Varmaan pelintekijöistä kiinni mitä ohjaimen tarjoamia mahdollisuuksia tulevat hyödyntämään. Tuosta löytyy myös tärinät, joita messuilla pelattavana ollut demoversio Farpointista ei ilmeisesti tukenut.

Kaksi tattia ohjaukseen, kypärällä katseluoikeus mihin vain ja vielä kolmantena aseen osoittama suunta. Alkaa olla aistit koetuksella. Joku yksinkertaistaminen voisi olla alkuun paikallaan. Vanhan koulukunnan pistooleilla pelatut raideräiskinnät tuolla onnistuisi hienosti.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

En ihan hahmota miten sivuille/eteen/taakse ja kääntyminen hoidettaisiin yhdellä tatilla..joku liike pitäisi jättää pois tai yhdistää.

Tatilla liikutaan eteen & taakse sekä oikealle & vasemmalle. Kääntyminen tapahtuu konkreettisesti päätä kääntämällä. Jokseenkin mietityttää miten hyvin tämänkaltainen ohjaustapa toimii räiskintäpelissä. Toivotaan parasta, mutta alustavasti on pakko suhtautua skeptisesti etenkin kun studio on antanut niukasti tietoa ja vähäinen pelikuva on ollut jokseenkin hengetöntä.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Tatilla liikutaan eteen & taakse sekä oikealle & vasemmalle. Kääntyminen tapahtuu konkreettisesti päätä kääntämällä.

Mitä minä videoita katselin niin päätä kääntäessä vain katse kääntyy (kuten pitääkin) eikä koko virtuaalinen hahmo. Jos koko virtuaali ukko kääntyisi kypärän kääntyessä niin silloin olisi kiinni reaalimaailmassa.. eli jos haluisit palata mistä lähdit niin joutuisit olemaan selkä "pleikkaan" päin ja kamera ei näkisi asetta. 360 pyöriminen niputtaisi pelaajan äkkiä :)
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Eiköhän se ole ase joka osoittaa suunnan. Tatilla kerrotaan mennäänkö eteen- vai taaksepäin.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Eiköhän se ole ase joka osoittaa suunnan. Tatilla kerrotaan mennäänkö eteen- vai taaksepäin.
Kyllä mä toivoisin, että toisella tatilla käännyttäisiin, kuten ei-vr -peleissäkin. Päätä kääntämällä käännettäisiin pelissä "päätä", ei vartaloa. Eli voit nopeasti kurkata olan yli "taakse" ilman että ampumasuunta vaihtuu.

Nyt tuntuu oudolta, että päätä kääntämällä kääntyy ukkelikin.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TH="align: center"]Tilauksesi tila on seuraava[/TH]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: m_-4946874160920005266ClsResize, width: 100%"]
[TR]
[TD="class: m_-4946874160920005266ClsHide, width: 30%"]
[/TD]
[TD="align: center"]Lähetetyt tuotteet[/TD]
[TD="class: m_-4946874160920005266ClsHide, width: 30%"]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="bgcolor: #efefef"]Päiväys[/TD]
[TD="bgcolor: #efefef"]Tuotenumero[/TD]
[TD="bgcolor: #efefef"]Artikkeli[/TD]
[TD="bgcolor: #efefef"]Myyjä[/TD]
[TD="bgcolor: #efefef, align: center"]Määrä[/TD]
[TD="bgcolor: #efefef"]Mahd. Lähetystunnus/kirjetunnus[/TD]
[TD="bgcolor: #efefef"]Arvioitu toimitusaika[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2017-05-15[/TD]
[TD]3040050348[/TD]
[TD]Farpoint bundle with Aim controller[/TD]
[TD]CDON[/TD]
[TD="align: center"]1[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2-4 päivää

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Noniin, olisi saumoja loppuviikosta päästä pelaamaan tätä!
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Pystyykö peliä pelaamaan ilman aseohjainta ? ¨
Ja
Pystyykö pelin ostamaan ilman tuota ohjainta ??
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Teknisesti toimiva, mutta räiskintäpelinä keskinkertaista, last-gen tavaraa. OpenCritic: 70.

Eurogamer:
PlayStation VR gets some much-needed support from Sony, but unfortunately Farpoint is a hollow novelty.

Destructoid: 7/10
My enjoyment of Farpoint is inherently tethered to my experience with it in VR. As a shooter it's only slightly above average. But the team was able to incorporate various elements of sight, sound, and touch (by way of the Aim Controller) to elevate it.

USgamer: 60/100
Farpoint is a game that does it's job well, showing off PlayStation VR and the PlayStation VR Aim Controller. The act of shooting feels great and intuitive in the game thanks to the controller. Unfortunately, while VR adds to the experience, it doesn't hide what's a fairly rote and basic shooter from an earlier era of gaming.

Tässä vaiheessa PSVR ja ylipäätään VR-pelaaminen tarvitsi RE7:n rinnalle kipeästi muita julkaisuja, jotka olisivat myös sisällön puolesta A-luokan tavaraa.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

En tiedä pelistä mitään, mutta sanonta "earlier era of gaming" olisi vielä viisi vuotta sitten kuvannut esim. vaikka Doomiakin halveksuen, kun porukka oli vielä liikaa CoDin ADS/healthregen-pauloissa. Aivan kuin nykyiset suunnitteluratkaisut olisivat ainoita oikeita ja kymmenen tai 20 vuotta sitten tehdyt automaattisesti vääriä ja vanhentuneita.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Kyllä sais tulla kunnolla vr kauhupelejä, aika onnetonta kun vasta resident evil on ollut kunnon peli. Kaikenmailman viiden-kymmen euron tekniikka demoa puskee mutta kunnon pelit puuttuu. Kerkesin jo miettiä lasien pois myyntiäkin kun aika kurjaa/hiljaista on psvr lasi puolella!
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Kyllä sais tulla kunnolla vr kauhupelejä, aika onnetonta kun vasta resident evil on ollut kunnon peli. Kaikenmailman viiden-kymmen euron tekniikka demoa puskee mutta kunnon pelit puuttuu. Kerkesin jo miettiä lasien pois myyntiäkin kun aika kurjaa/hiljaista on psvr lasi puolella!

Olihan tämä jo alusta asti tiedossa että lasit on pienelle porukalle ja mitään kunnon pelejä on turha alkuun odottaa. Lasit on kumminkin vasta eka versio ja sen verran "raakileet" että isot massat ei sitä vielä osta. Itse luotan siihen että seuraava malli on jo sillä tasolla, että sitä myydään ihan erilailla ja sit rupee pelejäkin tuleen kunnolla. Saas nähdä koska uusista laseista tulee tietoa, voi olla että menee viä hyvän aikaa.
 
Ylös Bottom