Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Farpoint (PS VR + Aim Controller)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Onko tuohon onsimmäiseen isoon hämäkkkiin jotain erikois taktiikkaa. Sama hämppy esiintyy arvostelu videolla. Olen taistellu & juossut eesen taasen mutta kyllä vaan pirun hämpyt aina kuitenkin tappaa. Aika turhauttavaa alkaa olla kun ei sille pärjää.
Ei siinä sen kummempaa kuin että liiku ja väistele isoja räkäpalleroita, tapa pienet viholliset aina heti kun niitä näkyy ja ajoita raketit niin, että ne osuvat ison mölliäisen suuhun kun kitarisat näkyvät.

Mulla on videolla tallessa oma suoritus, voisin illalla laittaa sen jakoon, jos se vaikka antaa jotain vinkkiä.

Saako mitenkään talletettua pelitilannetta siihen pisteeseen, josta sen voisi seuraavan kerran jatkaa. Aika ärsyttävää kun joutuu monta kertaa pelaamaan jo pelatut kohdat uudestaan kun pelin käynnistää ja alkaa peleta.
Ei saa tallennettua, tuosta valitin arvostelussakin. Itse jätän aina konsolin rest-moodiin, joten tuo ei ollut maailman isoin ongelma, mutta esimerkiksi ekaa kertaa sitä isoa hämppiä kaataessa ei skillsit riittäneet, joten vaihdoin hetkeksi peliä. Ja sitten jouduin aloittamaan luvun alusta, mikä hiukan kismitti.

Onneksi se faittiminen on lopulta kuitenkin aika hauskaa ja luvut kohtuullisen lyhyitä, joten siinähän tuo meni.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Pitää sen verran kommentoida tuota arvostelua, että siitä saa helposti sen väärän kuvan, ettei pelissä voisi kääntyä vapaasti. Sama kuva tuli myös ainakin Giant Bombin Bradin puheista. Pelissä kuitenkin löytyy myös vapaa kääntyminen ja näin taaksepäinkin voi kävellä. Alkuun tuli vähän heikotusta, mutta nyt ei tunnu enää missään, voi pelata vaikka kaksi tuntia putkeen, eikä tule huono olo.

Todella hieno peli. Challenge on hyvä pelin jälkeen. Cooppia en ole vielä päässyt pelaamaan, se on kuulemma todella hauskaa. PvP FPS VR:nä olisi muuten aika mahtava, roboja vastaan taistellessa tuli mieleen.

Se iso hämis, mene heti alkuun ampumaan sitä sinne "kitaan" pari kertaa raketeilla, pysyt vaan lähellä, ei vaadi mitään ihmeellisyyksiä. Sitten se kiipeää ylös, tapat ison möllin mikä tulee luolasta, kun se on päässyt ylös mene heti ampumaan kerran kitaan, sitten tappaa pikku hämikset mitä tässä vaiheessa tulee (isoista ei tarvi välittää ihan heti), sitten yrittää saada toisen osuman. Sitten se tulee taas alas luolan suulle, tässäkin ehdit ainakin yhden osuman saamaan niin, ettei isommista pedoista tarvi välittää. Sitten tappaa pikkuhämiksiä haulikolla, juoksee ympäriinsä, ampuu toisen kerran kitaan, iso hämis tapettu. Siinä ei ihan hirveästi tarvitse tappaa niitä ylimääräisiä örkkejä, suurimmaksi osaksi vaan pysyy liikkeellä ja yrittää saadaa kitaan rakettiosumia pari kertaa. Ammu raketti jo ennen kuin suu aukeaa, jotta se ehtii mennä perille ennen kuin pahis sulkee suunsa. Mitä lähempänä olet, sitä helpompi saada osumaan. Ja muista pitää tähtäin loppuun asti siinä keskellä, raketti ohjautuu sen mukaan, miten tähtäät. Eli jos siirrät tähtäimen alas, raketti lähtee menemään alaspäin.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Pitää sen verran kommentoida tuota arvostelua, että siitä saa helposti sen väärän kuvan, ettei pelissä voisi kääntyä vapaasti. Sama kuva tuli myös ainakin Giant Bombin Bradin puheista. Pelissä kuitenkin löytyy myös vapaa kääntyminen ja näin taaksepäinkin voi kävellä.
Ensikosketusvideolla mainitsin tuosta kääntymismahdollisuudesta, ja saatoin siihen lyhyesti viitata myös videoarvostelussa. Ominaisuushan on oletusarvoisesti pois päältä, ja käyttöliittymäsuunnittelun sääntöihin kuuluu se, että jos jokin on default, 90 prosenttia (tai enemmän) jengistä menee sen mukaan. Vaikka teoriassa pelissä on siis kääntyminen, käytännössä sitä ei suurimmalle osalle pelaajista ole.

Koko pelin ilman kääntymismahdollisuutta läpäistyäni olen edelleen sitä mieltä, että tuo oli oikea suunnitteluratkaisu. Impulse Gear tuntuu siis ymmärtävän VR:ää paremmin kuin Crytek. Ehkä joku vielä keksii, miten tehdään ihan oikea avoimen maailman peli VR:lle, koska ennen Farpointia olisin voinut vannoa, että edes tässä määrin vapaa liikkuminen ei ole mahdollista ilman että oksu alkaa lentää pitkin leikkihuoneen lattiaa.

Tämä muuten oli ensimmäinen arvostelemani VR-peli, jonka kohdalla mietin jo hetken viiden tähden antamista. Batman Arkham VR olisi saanut täydet tähdet ja London Heist erillisenä julkaisuna samoin. Huippuhetkinään Farpoint on samaa laatua.

Ja aseohjain FTW!
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Millä tavalla te tätä pelaatte? seisaaltaan vai istuaaltaan? Hain tämän tänään ja automaattisesti rupesin seisaaltaan pelaamaan.
En vielä tuohon isoon hämikseen asti ole päässyt mutta suurta hupia ollut tähän asti, kun yrittää tosissaa väistellä kaikkea lentävää möhnää ja pomppivia pikkuhämäreitä.
Immersion rikkoo se, kun ase osuu hyllyyn tai johonkin siinä huitoessa :D
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Millä tavalla te tätä pelaatte? seisaaltaan vai istuaaltaan?
Seisaaltaan. En voisi kuvitellakaan pelaamista istuen. Seisovassa asennossa on myös se etu, että kentillä on helpompi juosta takaisin päin.

Immersion rikkoo se, kun ase osuu hyllyyn tai johonkin siinä huitoessa :D
Jeps. Itse jossain kohtaa yritin ampua kallion seinään hymynaamaa ja säikähdin ihan sikana, kun ase tuntui kopsahtavan johonkin, vaikka mitään ei näkynyt niin lähellä. Sitten muistin että ai niin, mullahan on jalkalamppu sohvan vieressä ja ohjain osui sen kupuun.

Tosi hämmentävää.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Millä tavalla te tätä pelaatte? seisaaltaan vai istuaaltaan? Hain tämän tänään ja automaattisesti rupesin seisaaltaan pelaamaan.

Jo muinaiset pistoolipelit pelattiin aina seisoen. Voisin kuvitella tämän Aim Controllin toimivan parhaiten myös siinä samassa valmiusasennossa, joka armeijassa on joskus opetettu. Siksi vähän hakenutkin käyttäjien kokemuksia kuinka hyvin pakka pysyy kasassa aseen kanssa.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Lopulta mitä enemmän tätä pelaa, sitä paremmaksi peliksi tämä paljastuu. Siis oikeasti myös hyvin suunnitelluksi peliksi. Haastetilaa hakattuna jonkin verran ja todella hyvin vihollisaallot suunniteltu score-attackia ajatellen. Myös aseiden omaperäisyys, tuntuma ja äänet toimivat. Vihollisia on sopivasti erilaisia ja eri vihollistyypit tukevat hyvin kokonaisuutta.

Tarinaa pelatessa tuli myös mieleen, että kyllä joku Heavy Raininkin tyylinen peli olisi ihan mahtava VR:ssä. Niin upeaa on olla maailmassa mukana seuraamassa vieressä, kun tarina tapahtuu ympärilläsi.

Samoin kilpailullinen FPS moninpeli vapaalla liikkumisella VR:nä olisi mahtava, senkin oivalsi tätä pelatessa, kun myöhemmissä kentissä tulee niitä enemmän ihmismäisesti liikkuvia vihuja.

Aim controller on todella hyvin toteutettu.

Tarinatilan pelasi erittäin mielellään läpi, challenget on todella hauskoja ja coop (vaikken vielä paljoa olekaan päässyt pelaamaan) on myös erittäin hauskaa. Kaikin puolin todella hyvä peli, paikoittain suorastaan mahtava ja mullistava kokemus. Suositus kaikille VR-pelaajille.

Peliinhän on ilmeisesti tulossa piakkoin myös ilmaista DLC:tä, olikohan tämän kuun 27. päivä. Cooppia ainakin lisää uudessa lumiympäristössä ja olikohan niin, että kaikki coop-kentät tulevat challengeen pelattaviksi.

Seth Luisi on kyllä oikeasti aika äijä.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Tarinaa pelatessa tuli myös mieleen, että kyllä joku Heavy Raininkin tyylinen peli olisi ihan mahtava VR:ssä. Niin upeaa on olla maailmassa mukana seuraamassa vieressä, kun tarina tapahtuu ympärilläsi.
Täytyykö taas mainita London Heist? Pelkkä baarin sohvalla istuminenkin voi olla aika huisi kokemus...

Mutta Detroit VR? Make it happen!

Samoin kilpailullinen FPS moninpeli vapaalla liikkumisella VR:nä olisi mahtava, senkin oivalsi tätä pelatessa, kun myöhemmissä kentissä tulee niitä enemmän ihmismäisesti liikkuvia vihuja.
Vaatisi varmaan pelisuunnittelulta vähän aivotyötä. Lentopallotyyliin pelaajien olisi fiksuinta pysyä omilla puolillaan, mutta jonkinlainen asemasota jonkin rotkon yli voisi toimia. Kääntyily on tiettyyn rajaan asti tosi hyvin toimivaa Farpointissa, mutta kameran on hankala seurata pyssyä, jos pelaaja on sen ja kameran välissä. Siksi siis täytyisi pyrkiä minimoimaan tarve kääntää selkä kameralle.

Noin muuten olen miettinyt, että pitäisi kehittää jokin "oksa", jonka varaan voisi virittää sen VR-lasien kaapelin ja joka pitäisi kaapelin yläilmoissa, poissa sotkeentumasta jalkoihin. Joku noheva nikkari voisi tuollaista alkaa suunnitella, itse voisin osallistua Kickstarteriin.
 
Vastaus: Farpoint (PS VR + Aim Controller)

Noin muuten olen miettinyt, että pitäisi kehittää jokin "oksa", jonka varaan voisi virittää sen VR-lasien kaapelin ja joka pitäisi kaapelin yläilmoissa, poissa sotkeentumasta jalkoihin. Joku noheva nikkari voisi tuollaista alkaa suunnitella, itse voisin osallistua Kickstarteriin.

Nähnyt viritelmän, joka oli rakennettu IKEA:n kaarevasta jalkalampusta. Kaapeli kulkemaan sitä kautta ja tippumaan suoraan pelaajan yläpuolelta.
 
DOOM VFR läpäisyn jälkeen aika siirtyä aseohjaimen mukana tulleeseen peliin Farpoint. Tässä haaksirikkoudutaan planeetan pinnalle ja lähdetään ase tanassa tutkimaan paikkoja ja etsimään johtolankoja muista ihmisistä.

Aseohjain, Aim Controller, toimii myös tässä erinomaisesti. Tärinät ovat suuremmassa roolissa kuin Doomissa. Holotähtäin tulee hyvin esille tähdätessä ja liikkuminen on jouhevaa. Piipun alta löytyy kranaatinheitin, joko laserohjattu tai sitten ei. Koska pelissä edetään pääasiassa suoraviivaisesti eteenpäin, kääntymättä juuri laisinkaan, pysyy myös virtuaalihahmo suurinpiirtein 1:1 siinä asennossa missä pelaajakin. Tämä erotuksena Doomiin, jossa sai välillä resetoida PSVR-lasit asennon nollaamiseksi.

Aseohjaimesta puuttuu perätukki, jotkut ovat sellaisen itse rakentaneet 3D-tulostimella oikean asennon pitämiseksi. Pakka pysyy kyllä pääsääntöisesti kasassa ilmankin. Parasta tässä on päästä viimein kurkkimaan suojan takaa kuljettaen asetta mukana.

Seuraavaksi viikolla ilmestyneen verkkopelipäivityksen kimppuun (1 vs. 1).

 
Viimeksi muokattu:
Peli läpi. Olihan yllätys tämä peli! Tarjosi uuden lähestymistavan omaan suosikkigenreeni, FPS räiskintään.

Aseohjaimella mennään kuten on opetettu. Katseella seuraat maastoa ja tarkistat paikkoja nostamalla aseen tähtäimen näkökenttääsi. Luontevasti, ihan niin kuin sen pitääkin mennä. Aseista löytyy kranaatinheittimestä tarkkuuskivääriin. Siinä välissä haulikkoa sekä perusrynkkyä laserilla ja ilman.

Farpoint onnistuu siinä mihin se on tehty. Perustelemaan aseohjaimen, Aim Controllerin olemassa olon.

8
 
Mulla on nyt se sama homma kun @jryi että mun ympärillä on joku sininen neliö ympärillä.

Millä tuon saa korjattua? Kamera ei mene huoneessa enää ylemmäksi kun se nyt on.

Auttaako esim se että sanoo olevansa 20cm pidempi kun oikeasti on?

Koko ajan saa pelin asetuksissa tähdätä yläviistoon että löytyy yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Millä tuon saa korjattua? Kamera ei mene huoneessa enää ylemmäksi kun se nyt on.
Kokeilisin kääntää kameraa siten, että se katsoo inasti ylemmäs. Se neliö todennäköisesti kuvaa sitä aluetta, jolla kamera havaitsee aseen ja maskin, joten ihan kameran kuvaussuuntaa säätämällä ongelma korjautuu.

Näin kuvittelisin.
 
Täällä nyt läpäisty 3 ensimmäistä kenttää. Siihen ekaan "pomoon" asti.

Hieno peli ollu tähän asti. :)
Ihan eri fiilis tuolla aimilla ampua taitaa vaan tehokkaasti tappaa pelaamisen kaikilla muilla tavoilla. :D


Samoin kilpailullinen FPS moninpeli vapaalla liikkumisella VR:nä olisi mahtava, senkin oivalsi tätä pelatessa, kun myöhemmissä kentissä tulee niitä enemmän ihmismäisesti liikkuvia vihuja.

Eikö tähän ole jo käytännössä vastaus olemassa (FIREWALL)?
 
Täällä nyt läpäisty 3 ensimmäistä kenttää. Siihen ekaan "pomoon" asti.

Hieno peli ollu tähän asti. :)
Ihan eri fiilis tuolla aimilla ampua taitaa vaan tehokkaasti tappaa pelaamisen kaikilla muilla tavoilla. :D
Tänään sitten lävähti peli läpi. :) Erikoista että allekirjoittaneelle tuo kolmos kentän pomo oli koko pelin vaikein kohtaus.

Ei tullut allekirjoittaneelle tästä minkäänlaista huonoa oloa missään vaiheessa.

Tosi hieno peli. Ainoa syy jonka nyt väkisin hakemalla saa miksei kannata pelata on se jos on hämähäkki fobiaa :D Saattaa pelottaa liikaa.
 
Tänään sitten lävähti peli läpi. :) Erikoista että allekirjoittaneelle tuo kolmos kentän pomo oli koko pelin vaikein kohtaus.

Ei tullut allekirjoittaneelle tästä minkäänlaista huonoa oloa missään vaiheessa.

Tosi hieno peli. Ainoa syy jonka nyt väkisin hakemalla saa miksei kannata pelata on se jos on hämähäkki fobiaa :D Saattaa pelottaa liikaa.
Pakko nyt vielä kehua että mielestäni peli paranee joka osa-alueella mitä pidemmälle siinä pääsee. Oikeasti tuli muutama "WAU!" hetki grafiikan suhteen pelin loppu puolella.
 
Ylös Bottom