BigSlick83
Member
Playroom VR:n Robots Rescue saamassa oman pelin. Oli ainakin omasta mielestä paras "demo" mitä PSVR:n julkaisussa oli ja moni muukin näytti olevan innoissaan kun kommentteja luin netistä. Julkaisupäivää ei tainnut vielä olla.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Toivottavasti tää pakko ostos käyttää taas sitä Social screeniä :
Tulee Storeen 3.10
Huomenna julkaistaan ainakin arvosteluiden perusteella melkoinen helmi PSVR:lle. Kaksitoista arvostelua ulkona ja näistä yhdeksän on antanut 9/10 - 10/10 arvion (linkki).
.
Näköjään raiteilla tai vapaasti menevä kamera.. tulee aiheuttamaan matkapahoinvointia noin 50% pelaajista.
Kokeilin sitä tämän protoa/demoa silloin kun psvr ilmestyi... sain läpi mutta todella huono olo lopussa.
Ilmaisena olisi voinut kokeilla mutta 40€ on ihan järjetön hinta näille vr peleille.
Ja pädiohjain on ihan surkea vr ohjauksessa, ei pysy montaa sekuntia suuntaus oikein.
Minkä ihmeen takia vr-pelin pitäisi olla jotenkin erityisen paljon halvempi, kuin normipelinkään? Samalla tavalla senkin valmistukseen on kulunut aikaa ja rahaa. 40e on oikeinkin sopiva hinta tuolle varsinkin, kun on ilmeisesti oikein laadukkaasta pelistä kyse.
Tuo vr-pahoinvointi on niin yksilöllistä, että aika rohkeata ennustaa 50% pelaajista tulevan huono olo tämän kohdalla. Tämän demo oli itselle yksi niistä kokemuksista joka myi vr:n tähän talouteen.
Kuinka saat padi-ohjauksen jotenkin "suunnattua" väärin? Näkeehän kamerasi varmasti lasien lisäksi myös ohjaimen? Movet minulla kyllä on sekoilut mutta padi-ohjaus ei sitten yhtään ainutta kertaa.
Aika kovia väitteitä, jotka perustuvat ehkä siihen ensimmäisen vuoden tilanteeseen.
Siellä ovat tekijät oivaltaneet keinoja, joilla herkimpien kohdalla saadaan pelit pelattavaan kuntoon.
Mitä tulee hinnoitteluun, on tässä kuukauden alla ollut Firewall kirvoittanut pelin lobby-keskusteluissa äänenpainoja siihen suuntaan, jotta ”olisihan tästä voinut täyden hinnan maksaa”. Kertoo siitä, miten ollaan siirtymässä seuraavaan vaiheeseen, jossa VR-pelin sisältö ylittää odotukset merkittävällä tavalla.
- Combating VR Sickness through Subtle Dynamic Field-Of-View Modification (Columbia University - March 2016) : 30 participants with DK2 in Tuscany => 80% sick
- Why Virtual Reality Isn't (Just) the Next Big Platform (Michael Abrash) : from his experience => 80% sick (with DK1 hardware)
- Do you get Nausea from First Person Motion? (reddit poll - Nov 2014) : 423 participants => 81% nausea
- Results of the VR Sickness Questionnaire (reddit poll - Jan 2016) : 354 participants => 79.5% nausea
Nuo foorumiäänestykset ovat enintään suuntaa antavia ja paljolti kiinni kysymyksen asettelusta.
Kaksi vuotta täälläkin odoteltu tätä joten piti ennakkotilata, näyttäisi arvosanojen perusteella tulevan loistava peli Toivottavasti nuo isot pelisivustot myös arvostelisi tämän niin saisi enemmän näkyvyyttä, esim IGN. 40e ei kyllä paha hinta jos noin loistava peli ja pelihän löytyy myös fyysisenä jos tuleekin huono olo pelatessa nii voi viedä vaihtoon. Siitä kyllä samaa mieltä että saisi VR-peleistä tulla demot.Astro Bot ennakkotilattu ja maksettu. Lasien mukana tullut demo vakuutti jo silloin kaksi vuotta sitten ja tätä toivottiin ihan ääneen täällä foorumillakin asti.
Tuo pahoinvointi on varmasti myös kiinni pelistä. Kun katsotaan esimerkiksi nyt vielä open betassa olevaa Honor & Duty: D-Dayn asetuksia, löytyy sieltä tutut näkökentän kaventamiset ja kääntymisen hidastukset, kuin myös yleinen liikkumisen nopeus. Tahtoo sanoa, jotta jatkuvasti haetaan niitä uusia tapoja. Itsellä kaikki rajoitukset pois päältä ja vauhdit täysillä, antaa jopa mielestäni etua verkkopelissä.
Huvittavaa yrittää dissata foorumi kyselyjä huonoiksi tai sitä että vaikka tutkumukset ovat huimat 2v ikäisiä niin ne on vanhoja.
Ne on edelleen ihan täyttä timanttia
And just as an aside, you’ll be collecting coins while you progress through the adventure, which can then be spent on a UFO Catcher machine, unlocking little “toy-based” assets that you’ll have encountered while progressing through the game. It never takes itself too seriously, but everything about it is tactile and well designed; even the nature of the experience means that you’re unlikely to encounter motion sickness, making it a very comfortable game to play
- Push Square
Motion sickness sensation: nothing
- IGN Italy
Miten vuosina 2014 ja 2016 laaditut Reddit kyselyt liittyvät itse aiheeseen - eli Astro Bot peliin?
Eikö olisi parempi lukea arvosteluita ko. pelistä ja näiden pohjalta tehdä alustava oletus kuinka pahasti itseä mahdollisesti alkaa heikottaa pelaamisen aikana? Katselin pikaisesti Metacritic sivuston 13 arvostelua ja kahdessa mainittiin pahoinvointi. Tässä lainaukset:
Peliä pelanneiden kokemukset eivät nyt ihan ole linjassa timanttisten tutkimusten kanssa.
Ei tämän päivän VR pelitoteutuksissa ole mitään pahoinvoinnin parannus tekniikkaa mitä ei olisi jo vaikka 2016 tiedetty.. siksi liittyy aiheeseen.
VR pelejä todennäköisestä arvostelee ja pelaa tyypit jotka ei saa niistä pahaa oloa, siksi nuo arvostelut ei edusta sitä koko potentiaalista pelaajakuntaa.
Hetki sitten otit esille Redditin pelaajayhteisössä tehdyt kyselyt ja mielsit nämä "timanttisiksi".VR pelejä todennäköisestä arvostelee ja pelaa tyypit jotka ei saa niistä pahaa oloa, siksi nuo arvostelut ei edusta sitä koko potentiaalista pelaajakuntaa.