Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint - Auroan haaksirikkoutuneet

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Ghost%20Recon%20Breakpoint%20-%20Logo%20ja%20kaveria%20kantava%20sotilas.jpg

Alustat: PC, PS4, Xbox One
Julkaisija: Ubisoft
Julkaisupäivä: 04.10.2019
Virallinen kotisivu: https://ghost-recon.ubisoft.com/game/en-gb/breakpoint
KonsoliFIN-pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/ghost-recon-breakpoint

game-info_slide3_skell.jpg

Tervetuloa Auroalle!

Eteläisellä Tyynellämerellä sijaitsevaan Auroan saaristoon. Lumihuippujen, aurinkorantojen ja trooppisen viidakon keskelle on perustettu Skell Technology -yrityksen tutkimuskeskus. Mutta minne on kadonnut yrityksen perusta, Jace Skell, ja kuka vetelee naruista kulissien takana?

game-info_coop.jpg

Yksin tai yhdessä

Sarjan edellisen osan tavoin myös Ghost Recon: Breakpointia voi pelata joko yksin tai nelihenkisen tiimin kanssa yhteistyössä. Pellin voi liittyä ja siitä voi poistua saumattomasti, ja kampanjan eteneminen tallennetaan koko tiimille.

game-info_enemy.jpg

Vaarallinen vastustaja

Sankareita vastaan ei heitellä mitä tahansa perussolttua, vaan taustalla häärää entinen erikoisjoukkojen eversti Cole D. Walker (jota esittää esim. Punisherina nähty John Bernthal). Huippukoulutettujen taistelijoiden varustuksena on lentäviä ja maata pitkin kiitäviä drooneja, ja tekoäly on viritetty näiden mukaan.

Taistelu alkaa lokakuussa 2019!

Pelin ensiesittely:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti on kaukana siitä mitä wildlands oli ja suuntaa takas siihen mitä ghost recon on aina ollut. Open world pitää heivata helvettiin ja takaisin yksittäisiin tehtäviin, jotta saadaan peliin vaihtelua ei tunnu siltä että vaan kulkee läpi kartan tyhjentämässä alueita.
 
Alkuperäinen Ghost Recon oli aikanaan todella kova peli ja todella erilainen peli. Yksi osuma vei hengen, tehtäviä pystyi suorittamaan eri tavoin ja ne vaativat suunnittelua ja taktikointia. Sitä peliä tuli hakattua pcllä semmoisia määriä, ettei kehtaa edes alkaa laskemaan. Rainbow Six oli toinen samanmoinen niihin aikoihin. Sittemmin molemmat sarjat menivät huomattavasti mainstreamimpaan suuntaan ja lisäsivät toimintaa realismin ja taktikoinnin kustannuksella. Nekin olivat hyviä pelejä, mutta eivät niin hyviä kuin alkuperäiset.

Toivottavasti tämä nyt palauttaisi sarjaa juuriensa suuntaan. Tilausta ja tilaa kyllä olisi realistiselle sotapelille, kun markkinoilla on niitä toimintapainotteisempia räiskintöjä vaikka kuinka paljon. Joku alkuperäisen pelin realismilla toteutettu, mutta nykyajan grafiikoilla ja tekoälyllä varustettu tuote, jossa ehkäistäisiin vaikka kolmatta maailmansotaa tai ydiniskua, kelpaisi tähän suuntaan erittäin hyvin. Vakavampi ja realistisempi ote olisi tervetullutta.
 
Onhan tuo Wildlands ihan kiva peli mut kyllä tän sarjan paras peli mulle on Future Soldier.

Siinä piti todella miettiä mistä ja miten hyökkää. Nykyää kaikki fortnitet sun muut hömpät on pilannu ainakin mulle monta pelii.

Taktisuus loistaa yleensä poissaolollaan
 
Mulle taas Wildlands 2 ois ainut mikä kiinnostais. 2-4 kaverin joukkiolla tuo oli ja on edelleen yksi parhaita pelejä.
Onhan se hyvä co-op peli ja muutenkin varmaan tuon tyylinen vähän kevyempi räiskintä myy enemmän mitä vakavampi peli.

Itse sain väkisin kaivamalla ja roolipelaamalla Wildlandsista nippa nappa riittävästi taktista sotapeliä. Jatko-osakin maistuisi, jos tuovat myös mahdolliseksi myös vähän enemmän realistisemman pelin sitä haluaville. Tuskin enää toista kertaa nauttisin, jos pitäisi samanlaista peliä pelata taas uudestaan.

Kiinnostaa, mutta saa nähdä mitä sieltä tulee. Wildlands oli hauska sekä pitkä peli, joka hieman myös parani päivityksillä, mutta pelin yksinkertaisuus ja puutteet taas verottivat sen yksinpeliä.
 
Joo ei sitä yksin jaksanut ja itselle se oli juuri se kevyt ja rento fiilistely mitä siitä halusinkin. Ei missään nimessä mikään taktinen peli.
 
Noniin ja vuodot pitivät paikkaansa, peli kyllä näyttää paljon paremmalta kuin wildlands. Mutta katsotaan sitten kun saadaan oikeaa pelikuvaa eikä tollasta skripatttua paskaa.
 
Ghost Recon: Breakpoint

Ei vielä onnistunut vakuuttamaan striimin perusteella. Paljon oli onneksi tuttua ja fania miellyttävää. Käsikirjoittajalle katu-uskottava tausta vihreissä bareteissa.

 
Viimeksi muokattu:
Wildlands siis upposi minuun kevyenä cooppina vakavampien pelien rinnalla, joten uskoakseni olen kohderyhmää ja täytyy sanoa, että upposi ja lujaa.

Ensinnäkin peli ottaa selvästi vaikutteita Far Cry 5:n maailmasta, Watch Dogsin tekno touhusta yhdistäen ne Wildlandsin peliytimeen. Ei ollenkaan huono.

+ Maailma näytti hyvältä, eli länsimaisen näköinen mesta.
+ Vihdoin voi kiipeillä, se Wildlandsin ”kiipeäminen” on kamalaa.
+ Voi myös liukua rinteitä alas, tänään juuri itsekseni manailin miten ärsyttävää juosta rinteitä alas Wildlandsissa.
+ Voi naamioitua maastoon, esim mutaan.
+ Et vain ota damagea kunnes kuolet, vaan alkaa linkuttamaan jne ennen kuin noutaja tulee.
+ voit healata itseäsi.
+ Kaveri voi noukkia sut ylös ja parantaa suojassa.
+ Ruumiita voi siirrellä
+ Paljon enemmän hiipimis mahdollisuuksia ja lähitaistelua.
+ Sinko/raketinheitin
+ Onnistunee paljon paremmin taktinen suorittaminen, mutta voi myös räimiä jos haluaa.
+ voi leikata itsensä sisään aidasta.


Kaiken kaikkiaan about kaikki Wildlandsin puutteet ensinnäkin korjattu, mutta viety kyllä jopa next levelille, mikä yllätti aika suuresti.

Miinusta ei tullut juuri yhtään:
- Minulle ei uponnut Wildlandsissa Dronet, koska ne vei kaiken realistisuuden ja teki pelistä helpon, tässö ne on todella rajusti isossa roolissa myös vihuilla.
- Kaikki ”scifi” koneet ei mene mun pelimakuun. Toki tässä tankit jne oli sellasia 2019 vuoden tasolla olevia, mutta hienoisella tulevaisuus mausteella. Menee mulle vähän jo siihen suuntaan etten tykkää.

Mutta pelkkä gameplay esittely sai mut vakuuttuneeksi ennakkotilaukseen, jotta pääsee jatkamaan Wildlands porukalla hauskoja hetkiä. Todellakin kelpaa!
 
Future Soldierin ja Wildlandsin sekoitukselta vaikuttaa ja molemmat uponneet täällä ja lujaa. Kyllä maistuu!
 
Päivittelin vähän aloitusviestiä.

Mähän olen aina tykännyt Ubisoftin peleistä, mutta muutenkin toi julkistustraileri ja pelivideo kolisivat lujaa. Ymmärrän kyllä hyvin perinteisten Ghost Recon -fanien nillityksen tästä avoimesta maailmasta, ja kyllähän tämä sarja on liukunut todella kauas juuriltaan. (Älkää valittako; mä tykkäsin Rainbow Sixistä silloin kun se oli vielä enemmän suunnittelua ja vähemmän toimintaa; GR on aina ollut refleksihippaa siihen verrattuna.)

Nousi odotuslistallani ykköseksi.
 
Päivittelin vähän aloitusviestiä.
Siellä on nyt kohta:
Breakpointia voi pelata joko yksin tai nelihenkisen tiimin kanssa yhteistyössä. Pellin voi liittyä ja siitä voi poistua saumattomasti, ja kampanjan eteneminen tallennetaan koko tiimille.”

Tarkentaisin tähän sen verran, että Wildlandsissa tuo lause olisi voinut sinällään olla sama, mutta yksin pelatessa sulla oli AI joukko tukena. Tässä olet oikeasti Lonely Wolf ja menet yksin jos ei ihmiskavereita ole tarjolla. Eli AI joukkoja ei ole tukena tällä kertaa laisinkaan.
 
Olisihan se pitänyt arvata, että sieltä tulee "Wildlands 2", eli sama Ubisoftin kaavalla tehty peli vähän erinäköisellä kartalla. Hollywood-räimettä ja epärealistista toimintaa kolmannesta persoonasta kartalla, joka on täynnä taas kaikenlaista kuvaketta ja tilpehööriä kerättäväksi. Tehtävät alkavat varmasti toistamaan itseään rajusti viimeistään 10-15 pelitunnin kohdalla. Ei tämä siis ole mikään oikea Ghost Recon, vaan kolmannen persoonan mainstream-räime avoimella kartalla, joka raiskaa Tom Clancyn ja Ghost Reconin nimen.

Wildlandsin striimejä tuli aikanaan sen verran katseltua, että tietää, mitä tästä on tulossa. Perus Ubisoft-kaavan peli. Voihan tuosta julkaisun aikoihin muutaman striimin katsella, mutta nyt jo tietää, ettei ostaa tarvitse ja rahat säästyy parempiin peleihin. Sääli vaan, että Tom Clancyn ja Ghost Reconin nimet on tahrattu tällaisella shaiballa, jolla ei ole mitään tekemistä alkuperäisten nimien kanssa.
 
Ylös Bottom