Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deathloop

hartzu

KonsoliFIN Alumni
1592297920335.png

Nimi: Deathloop
Kehittäjä: Arkane Studios
Julkaisija: Bethesda
Alustat: PS5, PC (myöhemmin todennäköisesti muille konsoleille)
Lajityyppi: shooter/räiskintä
Julkaisu: Q4/2020
Kotisivut: https://bethesda.net/en/game/deathloop
KonsoliFIN Pelisivu:

Jo viime vuoden puolella E3:ssä alunperin julkistettu PS5-julkaisupeleihin lukeutuva Deathloop yhdistää Groundhogday-elokuvasta tuttua ikuisesti jatkuvan päivän teemaa palkkamurhaajien väliseen keskinäiseen mittelöön suljetun saaren tiiviissä miljöössä. Tavoitteena on "hoidella" 8 kohdetta, mutta tätä tavoitetta pyrkii estämään kilpaileva palkkamurhaaja. Tarinaa siis etenee luupissa toistuen, mutta pelaajan ratkaisuiden myötä tarina etenee joka kerta hieman pidemmälle.

Trailerin perusteella peliin on lainailtu tyylillisiä seikkoja b-elokuvista ja "tarantinomaisista" leffoista. Hauskaa tässä on, että pelattavina hahmoina on sekä päähahmo Colt, että häntä estämään pyrkivä Julianna, joten moninpelissä voi valita itse sankarin tai sitten kapuloita rattaisiin heittävän kilpailijan.

Teknisesti peli pyörii PS5:llä 4K/60fps tasoisesti. Julkaisu on samaan aikaan PS5:lle ja PC:lle.



 
Viimeksi muokattu:
Lisäinfoa ketjun aloitukseen: Tulossa myös Xboxille kunhan maksettu ajallinen yksinoikeus PS5:n kanssa loppuu.

Mitään tarkempaa tietoa yksinoikeuden kestosta ei kuitenkaan vielä ole saatavilla. Tai en sitä ainakaan pikaisella googlailulla löytänyt. :)
 
Arkane Studion peleissä on melkeen aina kyllä sellainen lookki ettei se miellytä omaa silmää ja ei pelit sen takia jaksa kiinnostaa. Ehkä jos näkisi gameplaytä voisi tehdä kunnon päätelmän.
 
Lisäinfoa ketjun aloitukseen: Tulossa myös Xboxille kunhan maksettu ajallinen yksinoikeus PS5:n kanssa loppuu.

Mitään virallista tai edes epävirallista tekijöiden taholta muiden konsolien versioista ei ole tietääkseni sanottu, mutta todennäköisesti joskus tulee muillekin konsoleille. Eri medioissa esitetyt arvelut perustuvat "console launch on PS5"-lauseen tulkintoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Mitään virallista tai edes epävirallista tekijöiden taholta muiden konsolien versioista ei ole tietääkseni sanottu, mutta todennäköisesti joskus tulee muillekin konsoleille. Eri medioissa esitetyt arvelut perustuvat "console launch on PS5"-lauseen tulkintoihin.
Ei sillä tavalla virallista, että mille muille konsoleille tulee ajallisen yksinoikeuden jälkeen, mutta kyllä ihan virallinen trailerikin kertoon sen, että PS5 ja PC eivät ole viimeiset alustat joille peli julkaistaan. Siinä voi sitten jokainen lyödä vetoa mikä mahtaa olla seuraava alusta näiden lisäksi.

"Console exclusive for a limited time."

Screenshot_20200616-134019.jpg
 
Mua tämä ei vakuuttanut, kun muistuttaa liikaa Dishonoredia ja ymmärrän kyllä, jos joku juuri tuon takia ostaa, mutta nyt ei kyllä vakuuta, kun tuntuu että tekevät samaa peliä uudelleen pienillä muutoksilla.

Jos tämän nimi olisi ollut Dishonored 3, niin sitten ei olisi tuo samankaltaisuus häirinnyt niin paljoa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei sillä tavalla virallista, että mille muille konsoleille tulee ajallisen yksinoikeuden jälkeen, mutta kyllä ihan virallinen trailerikin kertoon sen, että PS5 ja PC eivät ole viimeiset alustat joille peli julkaistaan. Siinä voi sitten jokainen lyödä vetoa mikä mahtaa olla seuraava alusta näiden lisäksi.

Viimeisimmässä virallisessa trailerissa, eli Betshedan itsensä julkaisemassa, tätä ruutua ei ole, mutta näemmä Sonyn julkaisemassa versiossa taas on.
 
Viimeksi muokattu:
Mua tämä ei vakuuttanut, kun muistuttaa liikaa Dishonoredia ja ymmärrän kyllä, jos joku juuri tuon takia ostaa, mutta nyt ei kyllä vakuuta, kun tuntuu että tekevät samaa peliä uudelleen pienillä muutoksilla.

Jos tämän nimi olisi ollut Dishonored 3, niin sitten ei olisi tuo samankaltaisuus häirinnyt niin paljoa :)
Tämä juuri. Itsekkään en oikein Dishonoredista pitänyt. Vaikka ovatkin varsin pidettyjä pelejä, mutta niiden tyyli ei vaan vakuuta itseäni.
 
Mua tämä ei vakuuttanut, kun muistuttaa liikaa Dishonoredia ja ymmärrän kyllä, jos joku juuri tuon takia ostaa, mutta nyt ei kyllä vakuuta, kun tuntuu että tekevät samaa peliä uudelleen pienillä muutoksilla.

Jos tämän nimi olisi ollut Dishonored 3, niin sitten ei olisi tuo samankaltaisuus häirinnyt niin paljoa :)

Kannattaa ihan oikeasti antaa Dishonoredille mahdollisuus. Ovat IMO yksiä aliarvostetuimpia pelejä ikinä. Ja parhaimpia hiiviskelypelejä ihan MGS:n ja Splinter Cellien rinnalla.

Ja vaikka tämä graafisesti muistuttaakin Dishonoredia niin aika kaukana tuo itse peli näyttää kuitenkin olevan niistä. Tämä on itselle kyllä PS5:lle tähän mennessä esitellyistä peleistä selvästi kiinnostavin. :)
 
Kannattaa ihan oikeasti antaa Dishonoredille mahdollisuus. Ovat IMO yksiä aliarvostetuimpia pelejä ikinä. Ja parhaimpia hiiviskelypelejä ihan MGS:n ja Splinter Cellien rinnalla.

Ja vaikka tämä graafisesti muistuttaakin Dishonoredia niin aika kaukana tuo itse peli näyttää kuitenkin olevan niistä. Tämä on itselle kyllä PS5:lle tähän mennessä esitellyistä peleistä selvästi kiinnostavin. :)
Ykkösen pelasin X360:llä läpi ja siinäkin kesti hiton kauan, kun ei vain ollut peli mun makuun ja kakkoseen en ole koskenutkaan (ehkä joskus pelaan sen)

Joku tuossa Arkanen tyylissä tökkii, kun Preyn läpipeluu oli myös aikamoista väkisin vääntämistä :confused:
 
Toivottavasti itse pelissä on samanlaista tyyliä ja menoa kuin näissä kaikissa trailereissa on ollut. Arkane osaa tehdä laadukkaita pelejä ja Deathloop voisi enemmän jaksaa kiinnostaa itseäni kuin Dishonored-sarja.

Epäilyt on kuitenkin, että trailerit ja itse peli on kaksi eri tuotetta. Aika näyttää.
 
Playstation 5:n ajallinen yksinoikeuspeli viivästyy syyskuulle.

 

Liitetiedostot

  • EydQiAYWYAs2g7k (1).jpg
    EydQiAYWYAs2g7k (1).jpg
    159,8 KB · Lukukerrat: 4
Tämä peli ei jostain syystä itseäni juurikaan kiinnosta. Näyttää rujolta ja pelimekaniikatkin jotenkin ainakin näyttävät aika heikoilta. Toki saattaa pelatessa olla eri juttu. Ja eivät juoni ja päähenkilö vaikuta kyllä mitenkään kiinnostavilta. Studion aikaisemmat pelit ovat toki olleet sen verran hyviä, että siinä mielessä jonkin sortin mielenkiinnolla tätä kaikesta huolimatta odotan. Mutta samalla myös varsin suurin varauksin ja epäilyksin.
 
Hyvä juttu. Toukokuu muutenkin täynnä julkistuksia(Mass effect, Biomutant,Resident evil Village jne). Eli ei haittaa todellakaan ainakaan itseäni.
 
Ylös Bottom