Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ääni ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepjep
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jepjep

New Member
eli ps2:sen oikeasta äänikanavasta ääni kuuluu hiljaisesti verrattuna vasempaan kanavaan josta kuuluu normaali voimakkuudella. onkohan av liittimessä jotain häikkää vai onkohan koneen sisältä hajonnut jokin komponentti?

Ääniongelma on yhdyssana.

Mut tohon ongelmaan ei mulla oo vastausta. Onks piuha ehjä?

Onko PS2 liitetty vahvistimeen vai tuleeko äänet telkkarista?
Vahvistimissa vika voi yleisesti olla äänenvoimakkuussäädön potentiometrissä.

Oletko tarkistanut balanssiasetukset?

Jos äänet kuuluu muilla lähteillä oikein, niin sitten kannattaa kokeilla vaihtamalla johto, jos sekään ei auta niin vika on PS2:ssa.

Ei se vian karkea paikallistamien voi olla kovin vaikeaa:rolleyes:

No eikö sitten tuntuisi siltä että vika on PS2:ssa. Vie se huoltoon jos et itse osaa tarkistaa liitoksia sisältä, tai on vielä takuuta jäljellä.

Mulla on kysymys vähä samasta aiheesta, johon joku hifisti vois vastata. Eli kuva/ääni-piuha menee PS2:sta TV:seen, ja TV:stä lähtee johto kuulokeliitännän kautta vahvistimeen. Eli kysymys kuuluukin että tykkääkö vahvistin tästä kyttyrää, ja kuinka pahasti? :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -Youngboy-
Mulla on kysymys vähä samasta aiheesta, johon joku hifisti vois vastata. Eli kuva/ääni-piuha menee PS2:sta TV:seen, ja TV:stä lähtee johto kuulokeliitännän kautta vahvistimeen. Eli kysymys kuuluukin että tykkääkö vahvistin tästä kyttyrää, ja kuinka pahasti? :confused:

Hanki hyvä mies RGB- tai s-videokaapeli, jossa on erillinen äänen
ulostulo. En osaa sanoa nykyisen virityksesi vaikutuksista
vahvistimeen, mutta se kuulostaa kyllä (sorry) aika idioottimaiselta. Eli hopi hopi heti kauppaan hankkimaan kunnon
kaapeli, ei se niin hirveen kallis ole.

No TV ei tue s-videota, eikä kyllä mun mielestä RGB:kään. Yksi vaihtoehto olisi tietysti pistää äänipiuhat suoraan vahvistimeen, mutta sitten pitäisi aina vaihtaa vahvistimen tilaa, jos meinaisi katsoa TV:tä niin, että äänet kuuluisi. Sen mäkin tiedän että nuo liitännät ovat hieman, eikä niin hiemankaan typeriä, mutta ku muuten niitä ei oikeen saa. TV:kin on melkein veivattavaa mallia, se pitäis varmaan uusia seuraavaksi, s-videota ja/tai RGB:tä tukevalla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -Youngboy-
No TV ei tue s-videota, eikä kyllä mun mielestä RGB:kään. Yksi vaihtoehto olisi tietysti pistää äänipiuhat suoraan vahvistimeen, mutta sitten pitäisi aina vaihtaa vahvistimen tilaa, jos meinaisi katsoa TV:tä niin, että äänet kuuluisi.

...ja ongelmana on? Pitäähän sun vaihtaa TV:stä kanava kun pelaat Ps2:sella.

Itelläni on TV kytketty vahvistimen VCR-sisääntuloon (stereo rca-piuha) ja PS2 kiinni DVD-sisääntuloon (optinen toslink-toslink kaapeli). Ihan hyvin pelittää.

No sulla onkin vahvistimessa optiselle johdolla sisääntulo. Siis mä tarkotin sitä, että kun vahvistimessa on kahden tai useamman johdon sisääntulo eri tiloihin sim. CD, PHONO, TV, VIDEO, DAT1, DAT2 jne... mun tapaukses niitä sisääntuloja on vahvistimes vain kaksi kullekkin. Eli jos TV:stä tulee puiha TV sisääntuloon, niin PS2 pitää liittä johonkin muuhun kuin TV:seen, vaikka VIDEO sisääntuloon, tällöin vahvistimen tilana pitää olla joko TV tai VIDEO. Toivottavasti edes joku ymmärsi =)

Ymmärrät ongelman jos luet mun ekan viestin tästä ketjusta.

Ylös Bottom