Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Achievementit - hyvä vai paha?

Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

Kyllähän ne pelin käyttöikää pidentävät ja toimivat muutenkin kannusteena yrittämään jotain sellaista jota ei muuten välttämättä tulisi edes mieleenkään yrittää. Siinä vaiheessa ollaan kyllä menty liian pitkälle kun ostetaan peli x vain sen helppojen saavutusten takia.

Microsoft on osunut kultasuoneen.
 
Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

Achithan sentää pitävät kaikki kuraiset Lostit, 2K6 -pelit sun muut elossa, joten kyllähän se on aivan hieno juttu.

Muutenkin niitä on hauska kerätä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

Kyllähän ne positiivinen asia ovat.. ei kenenkään ole niihin pakko kiinnittää huomiota.. mutta kyllä monille hyvin suunnitellut achevit ehostaa pelikokemusta.
 
Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

En itse todellakaan osta pelejä achievementsien takia, vaan juuri sen "pelin" ja sen tarinan vuoksi. Kun pelin on pelannut läpi, voi vähän tarkemmin alkaa katselemaan sitä achievements -puolta ja näin pois päin.

Yhdyn samaan tomz4:n kanssa, joka kirjoitti lainaamani tekstin. Myös itse ostan pelin vain sen tarinan ja itse koko "pelin" vuoksi. Pidän pelin kanssa hauskaa vetämällä sen ainakin 2 kertaa läpi ja sitten vasta siirryn keräilemään achievementtejä, pitäen mielenkiinnon pelissä.

Nykyää on tullut itselleni aika paha tapa, kerään kaikki mahdolliset achievementit pelistä, ennen kuin siirryn seuraavaan. :D
 
Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

Hyvä vai paha kysymykseen vastaan, että hyvä koska moni niistä saavutuksista välittää. Itselleni se on kuitenkin se ja sama saanko saavutuspisteitä laisinkaan pelin edetessä, kunhan itse peli jaksaa kiinnostaa. Esimerkiksi Assassin's Creedissä jätin ihan suosiolla ne sivutehtävät, liput ja tornit koluamatta vaikka helpostihan ne olisi ajan kanssa ollut saavutettavissa. Niistä ei kuitenkaan olisi ollut juonen tai itse pelielämyksen kannalta mitään merkitystä joten en nähnyt mitään järkeä tehdä niitä.
 
Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

Achievementit vastaa pleikan Trophyja mutta samasta asiasta puhutaan ja molemmilla alustoilla ne ovat samat.

Archievement / Trophy haasteisiin kannattaa suhtautua varauksella. Jotkut ovat järkeviä ja mukavia haasteita jotka parhaimmillaan tuovat pelille paljonkin käyttöikää mutta toiset taas sitten tappavat motivaation heti alkuunsa. Mainittakoon nyt vaikka "BF Bad Company silver trophy - 10002x tappoa onlinessa", "FIFA10:n pelaa 500x virtual pro" peliä tai vastaavat pelaa kuukausi tolkulla ja unohda elämä.

Parhaat haasteet ovat lyhyitä, taktisesti haastavia tai puhtaasti taitoa vaativia. Civilization tyylinen peli jossa ei varsinaisesti pelata mitään kampanjaa vaan jokainen peli on omansa Achievementit/Trophyt tuovat mukavasti uusia haasteita ja ohjaavat pelaamaan eri tavoilla peliä jolloin opit myös itse pelistä ja taktiikoista enemmän. Autopeleihin haasteet sopivat myös mainiosti, esim. voita joku kisa, luokka tms perus 1.6l Corollalla tuo peliin jotain uutta. Totuushan on se että 99% pelaajista pelaisi muutoin superautoilla. Fight Night Round nyrkkeilyssä voita Ali / Tyson vaikeimmalla jne. Kaikki lyhyitä mutta vaatii taitoa ja tuo peliin lisää pelattavaa.

Kolmentena ovat tietenkin hauskat "tuuri" palkinnot. COD WaW:ssa taisi saada jonkun kun onnistui tilaamaan ilmaiskun omaan niskaan.
 
Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

Lisätääs että jotkut online achit on kyllä pahasta, turhaan näkyy linjoilla sitten niitä achi hunttereita.. varsinkin jos on sen sorttista että voi rikkoa vaikka tiimipelaamista tms.
 
Vastaus: Achievementit - hyvä vai paha?

Lisätääs että jotkut online achit on kyllä pahasta, turhaan näkyy linjoilla sitten niitä achi hunttereita.. varsinkin jos on sen sorttista että voi rikkoa vaikka tiimipelaamista tms.

Online achit/trophyt tulisi poistaa kokonaan. Monesti järjettömän pelimäärän takana verrattuna esim kampanjan pituuteen. Pelitalot haluaa pelaajia servereille mutta oikeasti nämä vaarantaa jo monen murrosikäisen kaverin kehityksen joka takoo tärkeimmät vuotensa acheja/trophyja verkossa työkseen.

Ei olisi huono juttu jos MS/Sony ohjeistaisi pelitaloille jonkinlaisia ohjeellisia rajoja tuntimäärällä mitattuna millä nämä tietyt vain pelaamalla saavutettavat achit/trophyt voi saada. Taitoon perustuvat on eri juttu.
 
Ylös Bottom