Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Onko kellään ollut sellaista ongelmaa, että trophyä ei tule vaikka on omasta mielestään tehnyt vaadittavan suorituksen sen eteen? Luulin saavani platinan Ratchet ja Clank: Nexus- pelistä, mutta sitä ja viimeistä normitrophyä ei tullut. Viimeinen trophy oli siis "päivitä kaikki aseet tasolle 6". Tarkistin moneen kertaan, että aseet oli päivitetty, mutta trophyä ei tullut konsolin ja pelin uudelleenkäynnistämisen jälkeenkään.

Pitänee kesälomalla pelata uudestaan tarina läpi, kun on muistikuvat pelin tarinasta hälvennyt. Olen vasta innostunut trophynmetsästyksestä, joten yllämainittu ongelma vei innostusta kyseiseen puuhaan :(
 
Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Onko kellään ollut sellaista ongelmaa, että trophyä ei tule vaikka on omasta mielestään tehnyt vaadittavan suorituksen sen eteen? Luulin saavani platinan Ratchet ja Clank: Nexus- pelistä, mutta sitä ja viimeistä normitrophyä ei tullut. Viimeinen trophy oli siis "päivitä kaikki aseet tasolle 6". Tarkistin moneen kertaan, että aseet oli päivitetty, mutta trophyä ei tullut konsolin ja pelin uudelleenkäynnistämisen jälkeenkään.

Pitänee kesälomalla pelata uudestaan tarina läpi, kun on muistikuvat pelin tarinasta hälvennyt. Olen vasta innostunut trophynmetsästyksestä, joten yllämainittu ongelma vei innostusta kyseiseen puuhaan :(

Kannattaa kokeilla ensin tuollaista kikkaa:

"Note: If you level up your weapons at the arena, the trophy will not unlock there. What you need to do is fly to any other planet, get a kill and the trophy will pop."
 
Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Iso kiitos sinulle! Eipä tuollaista viestiä ole tullut bongattua mistään.
 
Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Jinkku tuo vinkki oli siis napsittu playstationtrophies.orgin trophyguidesta. Sieltä löytyy useimpien julkaisujen kohdalta tiivistelmä siitä, mitä pitää minkäkin PNG-kuvan saadakseen tehdä.
 
Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Nämä Trophyt on PS4:llä mukavempia kuin PS3:lla, koska tässä näkee nyt kuinka monta prosenttia on saanut jonkun trophyn. Esim. pelin läpäisystä saatava trophy on mielenkiintoinen, että kuinka monta prosenttia pelin ostajista on päässyt pelin läpi.
 
Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Mielenkiintoisia mutta karuja tilastoja välillä koska usein näkee että pelien läpäisijöiden määrät on siellä alle 30%:ssa. Sen Alien Isolation pelin kohdalla kyllä tosin huvitutti katsoa niistä chapter trophyistä että miten nopeasti pelaajien kinnostus lopsahti.
 
Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Vaikka yleensä pidän trophyjen keräämistä ajanhukkana mutta jos pelin läpäisystä vaikeimmalla saa trophyn potkii se ihan eri tavalla suorittamaan kuin se että lopussa saat saman palkinnon normaalilla.
 
Vastaus: Achievementit ja trophyt, turhaa suorittamista ja ajanhukkaa?

Postasin tästä jo NHL-ketjuun, mutta laitan tännekin, koska tuntui siltä että n. 30-40h urakasta olisi pitänyt ehkä jotain saada:

"Pelasin kokonaisen kauden ja sain urakan pudotuspeleineen vihdoin loppuun. En ole juuri muuten pelannut, kuin yksinpelinä kautta. Koko urakasta sain kaksi pronssitrophyä ja yhden hopeisen. Tuli kuitenkin voitettua runkosarja, stanley cup sekä pokattua valtaosa pelaaja- ja joukkuepalkinnoista. Olin kuvitellut että joku trophy tulee pitkän kauden päätteeksi mutta ei. No nyt sit peli naftaliiniin ja odottelemaan NHL'18 peliä syksyllä..."

Yleensä noi trophyt ei juuri mua kutittele, mutta kun niitä monissa peleissä annetaan aika lailla edistymisen mukaan niin tässä ihmetytti. Varmaan pitäisikin pelata jotain HUTtia tai Career-moodia että noita irtoaisi.
 
Sain Sonyltä sähkistä. En muista että tämmöistä olisi tullut aiemmin.

Tuliko uusi ennätys vai jäikö varaa parantaa? Katsotaanpa syyskuun Trophy-tilastosi.
0 platina, 2 kulta
7 hopea, 21 pronssi

Harvinaisin trophy
CRISIS MANAGEMENT
pelistä
CONTROL
 
Xbox One on hukannut/kadottanut muutamien viime pelien saavutukset. Saavutukset näkyy kyllä kun katsoo peli kohtaisesti saavutuksia, mutta eivät lisäänny kokonaismäärään. Just pelasin ja sain 2 saavutusta, näkyy pelatun pelin kohdalla, mutta ei kerrytä kokonais pisteitä

Tätä on siis jatkunut muutaman viikon
 
Viimeksi muokattu:
Xbox One on hukannut/kadottanut muutamien viime pelien saavutukset. Saavutukset näkyy kyllä kun katsoo peli kohtaisesti saavutuksia, mutta eivät lisäänny kokonaismäärään. Just pelasin ja sain 2 saavutusta, näkyy pelatun pelin kohdalla, mutta ei kerrytä kokonais pisteitä

Varmaan servereissä häikkää ja pojot palautuvat jossain vaiheessa. Itse en ole huomannut vastaavaa, mutta joskushan nuo saavutukset saattavat avautua pitkänkin ajan kuluttua.

Offline-tilaan meneminen ja/tai konsolin hardboottaaminen voivat myös joskus korjata tällaiset ongelmat.
 
Lempi aiheeni, trophy hunttaus. Tulee harrastettua.

Edellisellä konsolisukupolvella pelasin käytännössä kaikki pelit xbox360sellä ja keräsin g-pojoja joitakin pleikkari yksinoikeuksia lukuunottamatta. Nyt sitten innostuin näihin pleikan pokaaleihin. Useampi läpipeluu on oikeastaan ainoa punainen vaate mitä en jaksa suorittaa. Endgame grindikään ei haittaa kunhan se on mielekästä, en esim Kingdom Hearts 3 tai Ni No Kuni Wrath of the White Witchissä jaksanu farmata materiaaleja että saa craftattua kaikkea yhden kappaleen. Sitten taas MHW Worldin kruunuhunttaus maistu varsin hyvin. Pidän yleensä yhden tai kaksi ns. A-luokan peliä kerralla joita platinoin ja sitten välissä huitelee näitä 30minsan ratalaika platinoita jos ei jaksa keskittyä kunnon peleihin. Trophy Guidet tulee aina silmäiltyä läpi ennen pelin aloittamista.

Jos kysytään että onko tämä ajan haaskausta? Varmasti on, mutta niin on jurrissa pyöriminen, omien lapsien kanssa Kimblen pelaaminen ja vaikka TV-sarjojen seuraaminen jos niitten tekemisestä ei nauti. Jos itse tykkäät niin tee, ketään muuta ne sun/mun virtuaalipokaalit ei kiinnosta.

Se että mikä tässä koukuttaa on mysteeri? Mutta epäilen että jos on keräilijäluonne niin tämä harrastus soveltuu siihen. Pienenä keräsin tyhjiä erilaisia kalja/limppatölkkejä, oman huoneen seinät oli vuorattu niillä, sitten keräsin VHS elokuvia, sitten aku ankan taskukirjoja, pelikonsoleita jne jne. Nyttemmin muutaman muuton niitä satoja taskukirjoja ja konsoleita peleineen kantaneena möin ne kaikki ja siirryin näihin virtuaalisiin. Ei vie tilaa, eikä tarvii pyyhkiä pölyjä päältä.
 
En tiedä onko tämä oikea ketju vai ei sillä varsinaisesta pystien keräämisestä ei ole kyse.
Olen nyt psvr pelejä pelatessa alkanut kiinnittää huomiota pysteissä siihen kuinka harva pelaa pelit läpi ja alkanut miettimään, että miksi jotkut edes ostaa pelejä jos edes alle kahden tunnin mittaista tuotosta ei pelaa loppuun.

Esimerkkinä sneaky bears joka on varsin kiva ja helppo wave shooter. Pituutta ehkä just 1,5 tuntia ja sen on pelannut läpi 4.5% pelin ostaneista.
Iron man vr:n tarina tehtävät on läpäissyt jopa 10.4%
Blasters of the universen 11%. Tämäkin on wave shooter, mutta hieman vaativampi sillä vihuja ampuessa pelaajan pitää myös väistellä niiden luoteja ihan itse liikkumalla. Kenttiä on tasan neljä ja ne läpäisee alle kahdessa tunnissa vaikka kuolin jokaisessa 2-3 kertaa.
Jopa star wars: squadronsin tarinan on pelannut läpi vain alle 7%, mutta tuo selittyy ainakin osittain sillä, että moni on ostanut tuon pelkän moninpelin takia.

Sitten täysin päinvastainen yllättäjä on persona 5 royal josta jopa 20% on hankkinut platina pystin joka taitaa olla korkein platina prosentti mitä olen pelaamissani peleissä nähnyt.
 
En tiedä onko tämä oikea ketju vai ei sillä varsinaisesta pystien keräämisestä ei ole kyse.
Olen nyt psvr pelejä pelatessa alkanut kiinnittää huomiota pysteissä siihen kuinka harva pelaa pelit läpi ja alkanut miettimään, että miksi jotkut edes ostaa pelejä jos edes alle kahden tunnin mittaista tuotosta ei pelaa loppuun.

Esimerkkinä sneaky bears joka on varsin kiva ja helppo wave shooter. Pituutta ehkä just 1,5 tuntia ja sen on pelannut läpi 4.5% pelin ostaneista.
Iron man vr:n tarina tehtävät on läpäissyt jopa 10.4%
Blasters of the universen 11%. Tämäkin on wave shooter, mutta hieman vaativampi sillä vihuja ampuessa pelaajan pitää myös väistellä niiden luoteja ihan itse liikkumalla. Kenttiä on tasan neljä ja ne läpäisee alle kahdessa tunnissa vaikka kuolin jokaisessa 2-3 kertaa.
Jopa star wars: squadronsin tarinan on pelannut läpi vain alle 7%, mutta tuo selittyy ainakin osittain sillä, että moni on ostanut tuon pelkän moninpelin takia.

Sitten täysin päinvastainen yllättäjä on persona 5 royal josta jopa 20% on hankkinut platina pystin joka taitaa olla korkein platina prosentti mitä olen pelaamissani peleissä nähnyt.

Epäilen että Personan korkeaan platinointi prosenttiin vaikuttaa se että sen hankkii käytännössä sarjan fanit tai ylipäätään jrpg fanaatikot jotka haluavat suorittaa kaiken. Iron Man Vr ja Star Warssia ostellaan useammin synttäri ja joululahjoiksi lapsukaisille joka laskee tuota prosenttia reilusti, jaksavat kokeilla sen yhden kentän ja siirtyvät takaisin fortniteen. Minäkin olen hankkinut kersalle switchille todella monta peliä joita kokeiltu kerran ja sen jälkeen siirrytty jälleen just dancen pariin hytkymään.
 
Ylös Bottom