Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Action Replay -keskustelu (kaikki mallit)

Jore

Vanha hippi
AR 2v2, DVD Region X, X-port, Macrovision off

Tämä ketju liittyy 20.11.2002 tehtyy uutiseen. Datelilta cheatteja ja aluevapautta ja korvaa aiemman ketjun tuoreemmalla tiedolla sekä yhdistää kaikki tieto yhteen ketjuun, koska samasta asiasta keskustellaan myös täällä. Myös maahantuojalle on lähetetty tieto aiheesta.

Updateja tulossa FAQ-aluelle sitten myöhemmin, kunhan saan tiedot kaivettua teiltä lukijoilta :D
 
AR2v2 vs Region-X

Tarvitseeko AR2v2:lla käyttää CD:tä koneessa ennenkuin katsoo DVD-leffaa? Ts. väheneekö vaivannäkö verrattuna Region-X:ään
 
Re: AR2v2 vs Region-X

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miettti
Tarvitseeko AR2v2:lla käyttää CD:tä koneessa ennenkuin katsoo DVD-leffaa? Ts. väheneekö vaivannäkö verrattuna Region-X:ään

Sama toimintaperiaate kuin RegionX-levylläkin eli ensin CD-asemaan ja sitten DVD tilalle - valittu alue pysyy Pleikkarin muistissa niin kauan kuin sammutat koneen

terv,
Samuli Laitinen
Tuotepäällikkö
Sanura Suomi Oy
p. 09 5123 85 50
 
Jore pohdiskeli:
"Niin tai kytkee sitten PS2:n komponenttivideopiuhalla nauhoittavaan laitteeseen RGB:n sijaan. En osaa sanoa, syövätkö videot komponenttia Scartin läpi."

Niin videot ei ota vastaan RGB:tä tai komponenttia, koska tallennus nauhalle tapahtuu kuitenkin komposiittimuodossa (siis se normaali videosignaali). Tosin jos omistaa S-VHS videot niin niissä olisi liitäntä S-videolle, mutta ei taida auttaa tähän probleemaan...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TT1
Onko siinä sitten taas joku dongle-systeemi?
Mitä maksaa?
Mistä saa?
Ei ole, pelkkä levyn käyttäminen koneessa riittää.
Hintaa reilu 30 ja löytyy varmaan kaikista hyvin varustetuista Pleikkari-sälää myyvistä liikkeistä. Tsekkaile vaikka Konsolifinin mainostajien saitteja.
Blazelta löytyy vastaava 'DVD Region Free' samoin ominaisuuksin, jota löytyy mm. Play.comista.

<edit>
Perkule. Vähän aikaa surffailtuani, en olekaan ihan varma tuon uuden DVDregionX:n ominaisuuksista...:rolleyes:
Anyway, tuo Blazen tsydeemi toimii ainakin ilman dongleja ja muistikortteja eli pelkällä CD:llä.
</edit>
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Ei ole, pelkkä levyn käyttäminen koneessa riittää.

<edit>
Perkule. Vähän aikaa surffailtuani, en olekaan ihan varma tuon uuden DVDregionX:n ominaisuuksista...:rolleyes:
</edit>

Kiitoksia! Ja turha epäröidä, näin Konsolinetkin vakuutti asian olevan. Tilasin oitis omani, 32 .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TT1
Uutissivulta:


Onko siinä sitten taas joku dongle-systeemi?
Mitä maksaa?
Mistä saa?

- Ei siis tarvitse muistikorttia, eikä donglea.
- Levy kelkkaan ja boottaus
- Regionin valinta
- Leffa sisään ja katsomaan

Saatavilla kaikilta hyvinvarustetuista PS2-konsoleja myyvistä liikkeistä

Gameworld messuilla löydät tuotteet Dosen-osastolta! Jossa olen niitä esittelemässä...

suositushinta n. 20 EUR

Terveisin,
Sanura Suomi Oy (Datelin virallinen maahantuoja)
Samuli Laitinen
Tuotepäällikkö
Kyttäläntie 8
00390 Helsinki
p. 09 5123 85 50
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan samulila

Gameworld messuilla löydät tuotteet Dosen-osastolta! Jossa olen niitä esittelemässä...


Ok, tulen pummaamaan yhden testiin :D Nyt varmaan Samppa huomaat, mitä tarkoitin "tarkoilla tuotetiedoilla". PS2FIN BBS -käyttäjät osaavat kysyä kaikesta kaiken mahdollisen. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Mistähän sitä tuohon hintaan saa? Poistaako tuo RGb-vihreyden?

Poistaa RGB-vihreyden

Kannattaa kysellä ainakin seuraavilta:

Player One Tre
Fun Station Hki, Espoo, Vantaa
Cruz Broker Hki
Filmifriikki Hki
Dose Hki
+ muut hyvinvarustetut jälleenmyyjämme kautta maan...

ja Game World-messuilla olen esittelemässä mm. noita tuotteita Dosen-osastolla, joten ei muuta kuin ottamaan "hihasta kiinni"

terv,
Samuli Laitinen
Sanura Suomi Oy
p. 09 5123 85 50
 
help

heippa kaikki, osaisikohan joku teistä auttaa muutamassa kysymyksessä:

1. region 1 - dvd näkyy ikivanhassa monitorissani mustavalkoisena. jostain kuulin, että näytön/tv:n täytyy olla ntsc-yhteensopiva, onko tämä totta?

2. jos nyt täytyy sitten ostaa uusi teevee, niin mistä tiedän onko se ntsc-yhteensopiva?

3. mulla on region x, mutta ei rgb-kaapelia. olisiko se _oikeasti_ hankkimisen arvoinen?

4. mulla on toinen tv, jossa on scartti ja kaikki, mutta ps2:ni ei suostu näkymään siinä. mistä h*lvetistä se voisi johtua? tv:ssä on kiinni htv:n kaapeliboksi, pitäisikö ps:n kaapeli laittaa kiinni siihen vai telkkariin? olen kyllä jo kokeillut molempiin, ja viritellyt kanavia ikävystymiseen asti, mutta mitään ei tapahdu.

auttakaa tumpeloa, pliiiiiiiis...
 
Re: help

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vodkaboy
heippa kaikki, osaisikohan joku teistä auttaa muutamassa kysymyksessä:

1. region 1 - dvd näkyy ikivanhassa monitorissani mustavalkoisena. jostain kuulin, että näytön/tv:n täytyy olla ntsc-yhteensopiva, onko tämä totta?

2. jos nyt täytyy sitten ostaa uusi teevee, niin mistä tiedän onko se ntsc-yhteensopiva?

3. mulla on region x, mutta ei rgb-kaapelia. olisiko se _oikeasti_ hankkimisen arvoinen?

4. mulla on toinen tv, jossa on scartti ja kaikki, mutta ps2:ni ei suostu näkymään siinä. mistä h*lvetistä se voisi johtua? tv:ssä on kiinni htv:n kaapeliboksi, pitäisikö ps:n kaapeli laittaa kiinni siihen vai telkkariin? olen kyllä jo kokeillut molempiin, ja viritellyt kanavia ikävystymiseen asti, mutta mitään ei tapahdu.

auttakaa tumpeloa, pliiiiiiiis...

1. Kyllä on totta, mutta jos kuva näkyy eikä vieri niin RGB:llä saat värit.

2. Kysyt myyjältä / luet speksit / kokeilet pleikkarilla sitä kaupassa NTSC kamalla..

3. Häh, tottakai on, eikä se yleensä maksa kuin joku 10

4. Sen pitäisi näkyä jollain "AV" "kanavalla" jotka ei virittelyjä kaipaa.
 
X-port infoa

X-portista on liikkeellä kahta eri versiota. Ikävänä miinuspuolena tässä on se, että vanhempi X-port versio ei toimi uusimpien PS2 versioiden kanssa. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että vanhempi X-port versio ei toimi v5 pleikkarissa vaan v5 pleikkarille tarvitaan uusi X-port versio mikä on ilmeisesti tämä X-port V2. Tätä asiaa ei mainita ainakaan minun nähdäkseni X-portin pakkauksessa vaan sen saa vaivoin kaivettua esille CodeJunkiesin saitilta.

Voinpa oma kohtaisesti sanoa, että vituttaa kuin pientä oravaa pakkasella kun käpy on jäässä. Pitkin hampain pistin +40e X-portiin, jotta saisin PES2sen sellaiseksi kuin sen olisi pitänyt olla jo Konamilta lähtiessä ja sitten tulee tällaista X-port sählinkiä vielä kaupantekijäisiksi. Hetken aikaa luulin jo koneeni olevan särki kun levy ei toiminut omassa koneessa, mutta toimi kaupassa moitteettomasti. Jälkeenpäin selvisi tämä versio sähläys sitten.
 
DVD -> vhs

Voisiko joku kokenut valistaa.. Mulla on aika vanhat videot (+10 vuotta) Ja kun ps2:sen ajaa sen AV:n läpi ni tuloksena on se että pelit näkyy hyvin mutta DVD:t välkkyy ja värit on pielessä... Auttaako tämä paljon puhuttu RGB ja DVD region x yhdistelmä tässä tilanteessa. (Tällä hetkellä mulla on vain tavallinen komposiitti johto):confused:

Tarkoitukseni on siis nauhoittaa kuvaa ps2:lta. Pelin nauhoitus onnistuu jo nyt mutta entäs dvd:N? Miten saan sen välkkyvän kuvan korjattua?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: DVD -> vhs

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kr1su
Tarkoitukseni on siis nauhoittaa kuvaa ps2:lta. Pelin nauhoitus onnistuu jo nyt mutta entäs dvd:N? Miten saan sen välkkyvän kuvan korjattua?

Tuo kuvan välkyntä johtuu Macrovision-suojauksesta mikä on myös tavallisissa DVD-soittimissa jottei leffojen kopiointi onnistuisi, ainakaan helposti.

Noi "region free" boottilevyt poistaa kuvan vihreyden RGB-signaalista, mutta ei eliminoi Macrovisionia. Muuten olisi elokuvatuottajat takajaloillaan jos kopiointi onnistuisi ilman laitteen modaamista...

Se komposiittijohto on just oikea jos nauhoitat vaikkapa pelejä, koska videoissa ei yleensä ole liitäntää RGB:lle.
 
Ylös Bottom