Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Advanced Scart Cable?

Floreh69

New Member
Moro,

Elikkäs yritin ettiä tällästä topiccia, mutten löytänyt.

Eli ajattelin kysyä, että onko tästä Advanced Scart Cable:sta mitään hyötyä, eli antaako se parempaa kuvalaatua kun tuo Xbox360 normaali johto, ja kun noita johtoja näyttää olevan muutama kappale niin ajattelin kysyä, että mikä näistä antaa parhaimman kuvalaadun?

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=11434
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4240
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12303

Niin ja olen myös kuullut, että näistä ei olisi oikeastaan hyötyä jos on pieni 14" töllö, mikä minulla on tällä hetkellä käytössä.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Silloin kun minulla oli vielä tavallinen telkku niin tuo RGB-Scart paransi kuvanlaatua huomattavasti niihin komposiitti-johtoihin verrattuna (värit olivat kirkkaammat ja selvemmät ja kuva oli terävämpi).

En osaa sanoa huomaatko ISOA eroa 14" telkussa (itselläni oli 28" laajakuvatelkku) mutta kaipa siinä ainakin pieni ero näkyy.

Itselläni oli tuo Joytechin kaapeli ja siinä kuvanlaatu oli erinomainen. En osaa sanoa onko tuo Microsoftin kaapeli parempi koska en ole kokeillut sitä (tai edes nähnyt sitä käytössä) mutta tuskimpa se tuota Joytechia huonompi on. Mad Catzin tuotteisiin taas ei kuulemani mukaan kannata koskea edes pitkällä tikulla.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Mulla on toi mikkisoftan oma advanced scartti ja telkkarina Beko 21" kuvaputkitöllö ja todellakin toi scartti paransi kuvaa, pienestäkin tekstistä saa selvän nykyään ja pelaaminen on mukavaa.
Mutta ethän siinä varmaan mitään häviä jos ostat kaapelin ja kokeilet, jos näyttää että ei paljo eroa. Niin laitat vaan myyntiin, kyllä niille aina ostajia riittää :)
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

DaMaster sanoi:
Silloin kun minulla oli vielä tavallinen telkku niin tuo RGB-Scart paransi kuvanlaatua huomattavasti niihin komposiitti-johtoihin verrattuna (värit olivat kirkkaammat ja selvemmät ja kuva oli terävämpi).

En osaa sanoa huomaatko ISOA eroa 14" telkussa (itselläni oli 28" laajakuvatelkku) mutta kaipa siinä ainakin pieni ero näkyy.

Itselläni oli tuo Joytechin kaapeli ja siinä kuvanlaatu oli erinomainen. En osaa sanoa onko tuo Microsoftin kaapeli parempi koska en ole kokeillut sitä (tai edes nähnyt sitä käytössä) mutta tuskimpa se tuota Joytechia huonompi on. Mad Catzin tuotteisiin taas ei kuulemani mukaan kannata koskea edes pitkällä tikulla.

Juu oon kanssa itse kuullu, että nuo Mad Catzin tuotteet on aika huonoa laatua. Ja tuo Joytechin tuote pisti heti silmään kun siitä saa tuon S-Video kaapelinkin mitä joskus tarvitsen. Kiitän neuvoista.:)
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Tässä äitini sai töistä tuotua videotykin kotiin, ja kun nyt ostin tuon Joytechin missä tulee tuo S-Video kaapeli mukana, niin laitoin Xboxin kiinni tuolla S-Videolla videotykkiin mutta jostain syystä kuva on erittäin huonolaatuista, tietäisikö kukaan miksi?
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Floreh69 sanoi:
Tässä äitini sai töistä tuotua videotykin kotiin, ja kun nyt ostin tuon Joytechin missä tulee tuo S-Video kaapeli mukana, niin laitoin Xboxin kiinni tuolla S-Videolla videotykkiin mutta jostain syystä kuva on erittäin huonolaatuista, tietäisikö kukaan miksi?

Mitä resoluutioita tykki tukee ? esim. LCD tykki kuten LCDTV LCDMONITORI tukee "natiivisti" ainoastaan yhtä resoluutiota , loput resoluutiot skaalataan sopivaksi. Toisissa laitteissa on laadukas skaalain ja toisissa laitteissa huono skaalain.
Minkä merkkinen tykki ? Kokeilitko eri resoluutiota vaihtaa xpoksista ?
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Floreh69 sanoi:
Tässä äitini sai töistä tuotua videotykin kotiin, ja kun nyt ostin tuon Joytechin missä tulee tuo S-Video kaapeli mukana, niin laitoin Xboxin kiinni tuolla S-Videolla videotykkiin mutta jostain syystä kuva on erittäin huonolaatuista, tietäisikö kukaan miksi?
Koitapas pistää Boksi kiinni vaikka komponentti- tai VGA-piuhalla. S-video ei kyllä todellakaan ole mikään paras ratkaisu sama mihin konetta kiinnittää.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Kuva kyllä paranee sen verran, että johdon ostaminen on perusteltua. Itselläni ei esim. punaiset värit toistuneet kovinkaan selvästi boxin mukana tulleella johdolla, ja ainakin NHL 07:n pelaaminen oli hiukan tuskaista, kun se ohjauksessa olevan pelaajan merkki (punainen "timantti") ei meinannut näkyä. Kuten jo joku aiemmin sanoi, niin tekstit tms. ovat helpommin luettavia ja sen sellaista.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Lloope sanoi:
Koitapas pistää Boksi kiinni vaikka komponentti- tai VGA-piuhalla. S-video ei kyllä todellakaan ole mikään paras ratkaisu sama mihin konetta kiinnittää.

S-Video on ainut mahdollinen kytkentä tapa sillä tässä ei ole SCARttia. Tämä ei ole varsinaisesti tarkoitettu peli käyttöönkään.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Minulle on vielä epäselvää yksi asia. Ostin juuri xbox360 premium-paketin, jossa tuli mukana tämä komponenttikaapeli, jolla sain kuitenkin kuvan näkymään suht vanhassa kuvaputkitelevisiossani.
Itselläni on siis vain normi kuvaputkitelevisio, joten saanko tällä Advanced Scart Cablella paremman kuvan televisiooni kuin mukana tulleella komponenttikaapelilla?

En tiedä kuvittelenko, mutta mielestäni esim. jotkut tekstit ovat hieman epäselviä tuolla komponenttikaapelilla katsottuna jos se siitä edes johtuu.

Kiitos jo etukäteen.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Mikäli olet tästä komponenttikaapelista kytkenyt värit: keltainen-valkoinen-punainen, on kytkös tehty komposiitilla, joka on kehnoin mahdollinen. Mikäli kuvaputkestasi löytyy RGB-scart, on scart-kaapelin hankinta perusteltua.

Komponentti = punainen, vihreä, sininen: tällä liität pelikoneen taulutelevisioon tai erikoisen hyvin varusteltuun kuvaputkeen.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Nisupulla sanoi:
Mikäli olet tästä komponenttikaapelista kytkenyt värit: keltainen-valkoinen-punainen, on kytkös tehty komposiitilla, joka on kehnoin mahdollinen. Mikäli kuvaputkestasi löytyy RGB-scart, on scart-kaapelin hankinta perusteltua.

Komponentti = punainen, vihreä, sininen: tällä liität pelikoneen taulutelevisioon tai erikoisen hyvin varusteltuun kuvaputkeen.

Juu, ohjekirjasen mukaan kytkin niin kuin "tavalliseen televisioon" pitikin, eli komposiitti siis ollut kyseessä. Ei ihme, että kuva näytti hieman sotkuiselta. Ei muuta kuin scarttia ostamaan sitten. Kiitos paljon selvennyksestä!
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Noniin, tuli hankittua tuo microsoftin advanced scart cable nyt, mutta ilmeni tälläinen ongelma, että boxi vilkkuu vain punaisena. Ohjekirja sanoo "Tarkista AV-kaapeli", joten koitin kaapelia television molempiin scart reikiin, mutta ei silti toiminut. Missäköhän voisi olla vika?

E: Ongelma selvitetty!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Advanced Scart Cable?

crowned sanoi:
Noniin, tuli hankittua tuo microsoftin advanced scart cable nyt, mutta ilmeni tälläinen ongelma, että boxi vilkkuu vain punaisena. Ohjekirja sanoo "Tarkista AV-kaapeli", joten koitin kaapelia television molempiin scart reikiin, mutta ei silti toiminut. Missäköhän voisi olla vika?

E: Ongelma selvitetty!

Tämähän tosiaan tulee siitä, kun johdosta se boksin pää ei ole riittävän syvälle työnnetty. Vaihteeksi ohjekirja antoi aivan oikean neuvon :)
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Ykkösboxin advanced scart ei varmaankaan käy 360:iin, vai kuinka on?
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Huomenta,

ja siis yhteenvetokysymyksenä: kannattaisiko minun, joka pelaan edelleen tavallisella 29 tuuman kuvaputki-Sonylla ilman hd-tv:tä, hankkia esimerkiksi se Microsoftin oma Advanced Scart -kaapeli? Onko kenelläkään kokemusta, että parantaako tämä esimerkiksi tilannetta Dead Risingin (tavallisesta televisiosta) vaikeasti luettavissa olevien tekstien suhteen? Peli nimittäin kulkee tällä hetkellä postissa kohti Suomea ja harmittaa jos ei edes teksteistä saa kunnolla pelatessa selvää...

Hd-valmis televisio on kyllä ollut jo korvan takana ostolistan kärjessä, mutta projekti ottaa vielä sen verran aikaa että jos tuolla piuhalla saa hieman kuvanlaatua paremmaksi ensihätään, niin se olisi kovin hienoa...
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

minä sain ainakin dead risingin demossa hyvin teksteistä selvää.
piuhana joku joytechin tai vastaavan halpis rgb johto.
telsuna normi 28" thomsonin laajakuva.
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

pelle sanoi:
minä sain ainakin dead risingin demossa hyvin teksteistä selvää.
piuhana joku joytechin tai vastaavan halpis rgb johto.
telsuna normi 28" thomsonin laajakuva.
Tuopa muuten on hyvä tieto. Kaverilla on 28" kuvaputki philipsi komposiitilla kiinni ja dead risingin tekstit ovat tosiaan käsittämättömän epäselvät. Täytyykin ehdotella uutta piuhaa...
 
Vastaus: Advanced Scart Cable?

Ponnautetaanpa vanha topikki ylös.

Ostin tossa taannoin premium editionin, jonka mukana tulee se Component HD Cable (tjsp), jossa on komposiittivideo, stereoääni, sekä 3*komponenttiliitännät teräväpiirtoa varten. Onko noiden kolmen komponenttiliitännän kautta mahdollisuutta saada RGB-signaalia tavalliseen telkkariin? Yritin pistää noiden kolmen komponenttiliitännän perään RGB->SCART-adapterin ja töllöön RGB:tä tukevaan scarttiin kiinni, mutta mitään kuvaa en saanut irti...

Mitä ihme sigua se component hd cable pukkaa ulos? Eli onko mun pakko ostaa se Advanced Scart, jotta saan RGB-signaalin vanhaan töllöön?
 
Ylös Bottom