Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajotuoliviritelmät?

Tipi

New Member
Moi!

Olen ihmetellyt, kuinka hankala on saada ratti-poljinyhdistelmä toimivaan sohvapöytään asennettuna (liian matala, jalat eivät mahdu kunnolla pöydön alle jne).

Polkimethan olisivat hyvin silloin, kun istuu tavallisessa tuolissa, mutta silloin pöydän pitäisi olla melko korkea. Onko kukaan kehitellyt systeemeitä, joilla ratin saisi tavallisessa tuolissa istuvalla kuskille sopivalle korkeudelle ilman kirjoituspöytää?

Tipi

Ps. Systeemin pitäisi olla vielä helposti purettava ja pieneen tilaan menevä...
 
Tavallinen 3-portainen keittiöjakkara, jossa on mieluiten puuaskelmat, on aika hyvä. Käytän seuraavaa kokoonpanoa, sikäli mikäli iskias sallii ratin käytön. ;)

Jakkaran ylätasoon kiinnitän parilla liimauspuristimella noin 50 x 30 cm palan n. 2 cm paksua puulevyä. Tämän levyn reunaan (30 cm) kiinnitän ratin (Logitech Wingman FF GP).

Niksi on siinä, että jakkaran portaat (etuosa) on TV:hen päin ja takaosa kuskiin päin. Puulevyä käytän, jotta ratti tulee hieman ulos jakkaran takareunasta (olen 193 cm pitkä).

Poljinosa on jakkaran alla. Käytän ohutta puutikkua poikittain sen edessä. Tikku on niin pitkä, että se ei pääse liukumaan jakkaran jalkojen (etujalat) välistä ja näin pitää polkimet paikallaan.

Istun sohvalla, joka on todennäköisesti lyhyemmälle liian matala. Tavallinen tuoli on ehkä parempi. Oikean jalan tungen jakkaran takajalkojen välistä sen alle ja vasen jää ulkopuolelle. Asento on siis hieman vino, mutta puulevyllä sen saa sovitettua aika hyväksi.

Selvisikö? :rolleyes:
 
Mulla on ratti kiinni silityslaudassa. Silityslauta on siitä hyvä, että se on todella vakaa sivuttaissuuntiin eli juuri niihin suuntiin mihin rattia käännetään ja sen lisäksi voit vielä säätää korkeuden mieleiseksesi. Polkimet on heti silityslaudan toisella puolen joten nekin saa sijoitettua todella hyvin. Tuolina mä käytän sellaista isoa "keinuvaa" toimistotuolia ja työnnän sen aina sohvan etureunaan kiinni joten voin kallistaa tuolia hyvin ilman, että se lähtee liukumaan taaksepäin. Tällä tavalla saan erittäin hyvän, rennon ja luonnollisen ajoasennon. Kannattaa kokeilla.
 
IKEAsta löytyi sellainen kätevä kokoontaitettava pikkupöytä, joka on ainakin nojatuolikorkeudelle juuri sopiva. Tietysti, jos ei lähellä ole IKEAa, niin tästä ei paljon iloa ole...
 
Ikean 32 euron hintainen Moldes-"yöpöytä" on toiminut hyvin Momon alustana. http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=50026578&type=ART
En löytänyt Ikean Suomen sivuilta tätä mutta 2003 luettelon mukaan on edelleen myynnissä.

Pyöriä en kiinnittänyt ja alatasolle laitoin ruuvilla pikku kiinnikkeen jotta polkimet eivät luista pois. Aika sopivalla korkeudella tuo on ja sohvalla istuen on mukava pelata. Pöytää ei voi purkaa osiin säilytystä varten mutta tuo on sen verran pieni että mahtuu hyvin vaikka vaatekomeroon piiloon. Voin suositella, ei ole edes pahan hintainen.
 
Konstit on monet (silityslaudasta ajopöytään)! Pitäisi vain löytää sellainen ratkaisu, joka ei vie paljoa tilaa. Vaimo kun ei kauheasti innostu, jos silityslauta lojuu olohuoneessa pitempään (tai sitten joutuu oikeasti silittämään).

Yhtenä mahdollisuutena mietin tavalliseen tuoliin jotenkin kiinnitettävää ylösalaisin olevan U:n muotoista juttua, johon ratti sitten ruuvattaisiin kiinni. Tai sitten jotakin, minkä päällä itse istuisi ja johon tuo em. viritelmä kiinnitettäisiin. Tai jokin tukisysteemi, joka olisi napakasti reisien päällä (taas jonkinlainen nurin oleva U).

Onko kukaan nähnyt tällaisia? Netissä jollain megapelisivulla?

Tipi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Mulla on ratti kiinni silityslaudassa. Tällä tavalla saan erittäin hyvän, rennon ja luonnollisen ajoasennon. Kannattaa kokeilla.

Silityslauta antaa hyvän, rennon ja luonnollisen ajoasennon...

Mä en saa hepuliani loppumaan... :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Pannaan vielä kerran makeilun vuoksi :D

Vix driving seatin ratin pidike ja lankuista alusta romikselta haetulle autonpenkille. Ajettavuus täydellinen ;)


Toi on jo kiree! :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan maagiset
Kuinka paljon tommonen Vix driving seatin ratin pidike maksaa?

Minä maksoin koko VIX driving seatista 177 markkaa aikanaan (Tikkurilan Anttilasta jos ketään kiinnostaa), joten ei kovin suuri sijoitus vaikka hommaisit koko penkin samantien. Erinomainen viritys muuten.
 
VIX kaupoissa....

Tervehdys!

Täytyy nyt sitten hieman "mainostaa" eli kovan kysynnän vuoksi noita VIX Ajotuoleja on taas saatavilla jälleenmyyjiltämme...

Soita ja kysy lähin myyntipaikka... p. 09 5123 85 58

Terveisin,
Sanura Suomi Oy - Vixin maahantuoja
Samuli Laitinen
Tuotepäällikkö
Kyttäläntie 8
00390 Helsinki
samuli.laitinen@sanura.fi
 
Helpoiten selviää ku ostaa 100 nahkatuolin ja ratti+poljin-yhdistelmän jolla voi pelata niin että ratti on jalkojen päällä, lisäksi nahkatuoli luo mukavan tunnelman ja sivutuki auttaa tiukemmis mutkis :)
 
Tälläistäkin olisi tarjolla jos vain lompakko kestää ...

http://www.ashdesign.com/gamepod1.htm[/URL]

Itse olen harkinnut jo pidempään hankkivani jommankumman alla olevista malleista koska autopelejä tulee aika paljon pelattua ja entuudestaan oleva VIX-setti kaipaisi pienoista parannusta.

Sanomattakin on toki selvää että hinnat ovat suolaiset.

GT2 in black with Rockingham seat
GT2 in black with Daytona seat
 
Vastaus: Ajotuoliviritelmät?

Mulla on ratti kiinni vanhassa syöttötuolissa ja polkimet siellä alla. Sit vaan siirrän toimistotuolin se taakse ja ajan pelaan
 
Ylös Bottom