Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake [Hype ja hankintahekumointi]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Alan Wake [Hype]

kiitos microsoft joka pc gaming alliance jäsenenä tuo parempaa pc pelaamista esille tämmöisillä tempuilla :mad:

Olisiko tässä takana halu nostaa Xbox360 myyntejä? Alan Wake on kuitenkin potentiaalinen system seller ja kun peli tuodaankin vain Xboxille, niin ne PC ja PS3 omistajat joita peli kiinnostaa pakotetaan ostamaan myös konsoli. Taktiikka on röyhkeä ja jopa törkeä, mutta voisi luulla että tuolla on xboxin laitemyynteihin jotain vaikutusta.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Olisiko tässä takana halu nostaa Xbox360 myyntejä? Alan Wake on kuitenkin potentiaalinen system seller ja kun peli tuodaankin vain Xboxille, niin ne PC ja PS3 omistajat joita peli kiinnostaa pakotetaan ostamaan myös konsoli. Taktiikka on röyhkeä ja jopa törkeä, mutta voisi luulla että tuolla on xboxin laitemyynteihin jotain vaikutusta.

Itse epäilen. Olisiko vain niin yksinkertaista, ettei Remedyllä lopulta ollut tarpeeksi resursseja tehdä PC-versiota? Ts. MS ei halunnut enää ylimääräisiä rönsyjä joka mahd. hidastaisi 360-version tekemistä.

En väitä yhtään, että Remedy olisi jotenkin "kykenemätön" PC-version tekoon tms, mutta aika pieni tiimihän niillä on moniin muihin verrattuna.. Ja 5 vuotta jo palanut..

Mutta puhdasta spekulointia tietty.

Taas on tiheällä kammalla etsitty sitä nillitettävää kyynikkolasien läpi ja unohdettu peliin eläytyminen.

Tämähän pätee vähän joka toiseen peliin nykyään. Sehän on aika paljon omasta fanituksesta, hypetyksestä tai pelin arvostuksesta kiinni mikä sitten näissä arvosteluissa on "kyynikkolasien läpi katsomista" ja mikä "aitoa kritiikkiä". Ja mikä ehkä sieltä jostain "väliltä".

Totuus on se, että Alan Wake -fanit saavat varautua anti-Wake/MS/Xbox ryöppyyn jos peli ei saa lähes täysiä pojoja arvosteluissa (joku 8/10 on "pettymys"). Aivan samaan tapaan kuin aikoinaan MGS4 tai tuleva GT5 PS3:lle. Kyse on lähinnä vain mihin "leiriin" kuulutaan. Siksi arvostelut kannattaa ottaa asteen rennommin ja pelata peliä itse.

Kyynistä, mutta valitettavan totta.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Murdoc jo tuossa ehti V2:n uutiseen linkittää, mutta tosiaan Eurogamer on nyt julkaissut todella ison paketin Alan Wake-infoa ja -matskua. Älä usko hegevaldeja tai ilotiquja, usko Eurokeimeriä!

Eurogamer on päässyt testaamaan Alan Wakea noin tunnin ajan, ja fiilikset olivat vaihteeksi oikein positiivissävytteisiä.
Remedy's sense of economy and level design craft also permeates the run-and-gun action. At one stage, the player has to navigate from a car crash through a darkened lumber yard to a well-lit petrol station in the distance. The structure is loose but linear, even though the gorgeous environment suggests the player isn't restricted at all. Between the car wreck and the petrol station Wake comes across a couple of useful items like a flare gun and a spotlight (read: gun turret). He also discovers batteries, flares and ammunition, which players will want to ration.
Eli siis kyllä, peli on ohjailtu, mutta se ei ole mikään parin metrin ahtaaseen putkeen tungettu kiskohippa. Ympäristöt ovat artikkelin mukaan upeita.
Aiming and firing is your standard left and right trigger setup, but unlike most everymen in videogames who turn into a crack shot the moment they pick up a weapon, Wake's not a natural gunman, and the gameplay has been tweaked to this effect. Switching from running to taking aim feels a little slow, and while a quick reload is available, a mistimed tap of the button can slow this down as well. Not every shot is on target, aiming skill only increases with familiarity, and sometimes the best option is to cut your losses and leg it.
Tähtääminen ja ampuminen on toteutettu immersion kannalta todella hyvän kuuloisesti, eli kirjailija Alan Wake ei ole missään tapauksessa koulutettu käsiaseiden käyttäjä, vaan normikaveri jolla on vaikeuksia aseiden hallitsemisessa.
To compound this, Wake's enemies understand self-preservation. If you're staring down multiple opponents, the moment you draw a bead on one of them the others fan out. There's a dodge move, but the quickness of Wake's opponents and their ability to blend in with the darkened woodland is disorientating. Since it only takes around three or four well-placed hits to be killed, you're advised to put as much distance between yourself and attackers as possible.
Tekoäly on pelissä ilmeisesti mainiota, sillä vetäessä aseen yhteen viholliseen, toiset hyökkäävät. Artikkelin mukaan pelissä on tärkeää pitää etäisyyttä tai tarpeen tullen yksinkertaisesti juosta, sillä Wake ei kestä paria osumaa enempää.

Mikä harmillisinta, pelihän näyttää myös Eurogamerin mukaan auttamattoman vanhentuneelta. Not.
Meanwhile the presentation is stunning, caught in a beautiful twilight between ethereal and realistic. The game's story, gameplay and atmosphere all creep into the player's periphery at an elegant pace, but the visuals win you over before you pick up the pad. Remedy's latest adventure is set in the Pacific North West and every item in the environment looks and feels authentic: there's not a vehicle model or a style of building or a piece of vegetation that looks out of place. The team also boasts that the weather, lighting and even the animals on the soundtrack are region-specific, as are the clothing styles and accents of the townsfolk.
Suomennettuna siis presentaatio on Eurogamerin mukaan pysäyttävän hienoa ja realistista. Pelin visuaalit olivat ensimmäinen asia, jotka voittivat toimittajan puolelleen. Toimittajan mukaan kaikki näyttää autenttiselta, ja sää, valaistus sekä eläimet ovat suunniteltu spesifisesti Bright Fallsiin sopivaksi.

Ja mitä sanotaankaan pelin pitkästä kehitysajasta?
Alan Wake still has a lot to prove, having gotten lost in the release date woods so frequently that it's impossible to approach it free of scepticism, but the small 45-strong team at Remedy's Helsinki HQ looks to be justifying the slow pace of development. Even after an hour in Wake's company, the game burrows into your head and stays with you long after you've stopped playing it. The more you think about it, the longer its list of accomplishments becomes, and the further away that May release date starts to feel. "A psychological action thriller that contains elements of horror"? It should be worth finding out.
Amen!

Lähde: Eurogamer

Eurogamer tarjoaa myös ison läjän kuvia Wakesta, sekä myös monta videota:

Alan Wake - Welcome to Bright Falls
Alan Wake - "I thought we could be happy here"
Alan Wake - "Quickly, get inside!"
Alan Wake - Fight With Light
Alan Wake - Follow My Light
Alan Wake - Darkness Rising

Nillitystä kasvoanimoinnista on muuten hankala ottaa vakavasti, kun katsoo tätä kuvaa:

ss_preview_cinematic_1305_facemocap.jpg.jpg


Tosin voihan se näyttelykin tietysti olla syynä huonoihin ilmeisiin. ;)

Cobretti sanoi:
Itse epäilen. Olisiko vain niin yksinkertaista, ettei Remedyllä lopulta ollut tarpeeksi resursseja tehdä PC-versiota? Ts. MS ei halunnut enää ylimääräisiä rönsyjä joka mahd. hidastaisi 360-version tekemistä.
Väärin. Peli oli ensisijaisesti kehitteillä PC:lle, jonka jälkeen Xbox 360 astui mukaan, jonka jälkeen MS päätti julkaista sen vain Xbox 360:lle, ilmeisesti piratismin ja yksinoikeusstatuksen takia.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Nillitystä kasvoanimoinnista on muuten hankala ottaa vakavasti, kun katsoo tätä kuvaa:
Tuo promokuva vastaan peliä pelanneen toimittajan mielipide? Omasta mielestäni näistä se enemmän vakavasti otettava on ehdottomasti tuo jälkimmäinen.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Ai, ihankuin muut konsolivalmistajat olisivat viattomia pulmusia tässä suhteessa? :rolleyes:

Tietenkin. Sonykin ihan hyvää hyvyyttään luopuu yksinoikeuspeleistä kerta toisensa jälkeen.

Promokuvia ei parane ottaa liian vakavasti, mutta ei myöskään peliä 20min pelannutta toimittajaa. Sisältyiköhän tuohon 20 minuuttiin pelin käynnistäminen, välivideoiden katsominen jne?
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Tuo promokuva vastaan peliä pelanneen toimittajan mielipide? Omasta mielestäni näistä se enemmän vakavasti otettava on ehdottomasti tuo jälkimmäinen.
Ensinnäkään kyseessä ei ole missään muotoa promokuva, vaan ihan pelin kehityksen aikana napsaistu valokuva. Toiseksi tuo kuva antaa osviittaa siitä, miten äärimmäisen monipisteisesti Remedyllä otetaan kasvojen mocappi. Tätä taustaa vasten on hankalaa uskoa, miten kasvoanimointi voisi olla pielessä, sillä usein huono kasvoanimointi tarkoittaa pelkästään ilmeiden generoimista, eikä välttämättä sitäkään kuten ME2 todistaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Tekoäly on pelissä ilmeisesti mainiota, sillä vetäessä aseen yhteen viholliseen, toiset hyökkäävät. Artikkelin mukaan pelissä on tärkeää pitää etäisyyttä tai tarpeen tullen yksinkertaisesti juosta, sillä Wake ei kestä paria osumaa enempää.

Ilmeisesti pieni käännöskukkanen muuten mainiossa käännöksissäsi. Ainakin tuo artikkeli puhuu vihollisten hajaantumisesta. Vai onko se minun englanti mikä tässä kukkii.

Ensinnäkään kyseessä ei ole missään muotoa promokuva, vaan ihan pelin kehityksen aikana napsaistu valokuva. Toiseksi tuo kuva antaa osviittaa siitä, miten äärimmäisen monipisteisesti Remedyllä otetaan kasvojen mocappi. Tätä taustaa vasten on hankalaa uskoa, miten kasvoanimointi voisi olla pielessä, sillä usein huono kasvoanimointi tarkoittaa pelkästään ilmeiden generoimista, eikä usein sitäkään kuten ME2 todistaa.

Ainakun puhutaan Alan Waken grafiikoista niin minulle tulee mieleen valitettavasti ensimmäisenä tämä video. Sen perusteella peli näyttää tosiaan muuten hyvältä, mutta eivät nuo kasvoanimaatiot tosiaan vakuuta. 1:35 eteenpäin toppatakkimiehen naamassa ei liiku mikään muu kuin huulet ja myöhemmin videossa löydetty poliisikaan ei oikein vakuuta. Mutta kuten Stammy jo aikaisemmin totesi, niin kyllähän nuo graffat peleissä on jo ihan yleisesti sillä tasolla etteivät ne pelaamista haittaa.

E: Alan Wake itse tosin näyttää hyvältä kasvojen animointia myöten.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Ilmeisesti pieni käännöskukkanen muuten mainiossa käännöksissäsi. Ainakin tuo artikkeli puhuu vihollisten hajaantumisesta. Vai onko se minun englanti mikä tässä kukkii.
"Fan out" ei ollut allekirjoittaneelle aikaisemmin tuttu termi, mutta tarkemmin ajateltunahan se on juurikin noin.
1:35 eteenpäin toppatakkimiehen naamassa ei liiku mikään muu kuin huulet ja myöhemmin videossa löydetty poliisikaan ei oikein vakuuta.
Poliisi ja Waken manageri eivät tosiaan ainakaan mitään tuhannen ilmeen miehiä tuossa videossa ole, mutta täytyy muistaa että peli oli vielä pahasti kehityksessä, kun kyseinen video otettiin.

Tässäkin taas täytyy odotella Poopen Virallista Sanaa, ja tietysti itse peliä.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

En tiedä onko ollut jo.

This week I also had the privilege of getting hands on with Alan Wake, in an extended preview which took place in London.

Following a brief introduction to the game, we were then given a chance to play the extended demo which introduced the story as described in Dan's article above, however given that this demo was a lot longer than the one we played at X10, I also got to see some amazing scenes which Dan wasn't privy too.

As described by Dan, all of the action is dark and light based. A story Alan has written is becoming true and a dark force has overtook Bright Falls. Throughout this particular adventure my character was trying to reach the petrol station in order to call for help, unfortunately there where all manner of enemies who were determined to stop me, as well as the other obstacles such as broken stairs and fast flowing rivers.

When you encounter a creature they are surrounded by a darkness which can only be broken by torchlight or flare. Therefore when you meet one of these creature you must shine your torch at them in order to remove the darkness, this will then enable you to shoot them down using any of your weapons, which for me consisted of a handgun and later on a shotgun.

One of the great things about Alan Wake is that it adjusts to the skills of the player, therefore if you didn't manage to kill all of the creatures without taking a hit in one chapter then in the next the game will go a bit easier on you, however if you did then they will come at you with more force. An example of this was shown to us straight at the start when he developer was playing, he managed to get through the first part of the game fairly easily, then in the second he was pounded by poltergeist, which he duly dispatched with a flare.

Throughout the game you are met with all sorts of puzzles, such as having to find a way to cross, or having to find generators in order to switch on power. You will also need to make sure you are stocked up on ammo and energizer batteries for your torch, as without the torch and a weapon you really have nowhere to run.

There are points in the game where you are completely surrounded by creatures, but thankfully all is not lost as should you by injured you simply step under a street lamp and your health will replenish. There are also loads of coffee thermos’s lying about to collect, however when I asked about these I was told “no comment”, interesting.

I have to say that I was very impressed with the chapter of the game I played, the presentation was absolutely fantastic as you would expect and my only concern, like Dan was with the cutscenes which didn't quite seem up to the same standard.

So yeah, like I say the chapter I played was very impressive indeed, however just as I was about to stand up one of the Remedy developers had a surprise. Prompting me to press the button he said "You haven't played the rock level yet", intrigued I pushed B and was greeted with Alan and his agent standing on a rock stage, and what was to come has convinced me that this could very well be one of the best games around this year.

With Alan's agent and friend standing at the lighting deck, Alan was left to deal with the oncoming horde of enemies, however he was also surrounded by a near unlimited arsenal of weapons and ammo. With Rock music blasting in the background, fireworks going off at all angles and the stage lighting flashing as I shot down the creatures this has to be one of the most fulfilling and impressive scenes I have ever played in a game and I tell you what, if there are more scenes like this in store for us then Alan Wake is going to be the must have game of the year.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Rokkenrollia, raketteja, loputtomat ammukset ja hirvittävä kasa vihulaisia? Hell yass!!

Jos ei oteta tuota huomioon, niin kuulosti oikein hyvältä. Tosiaan jokaista negaatiota vastassa on myös näitä hehkutuksia ja ylistyksiä, joten mielenkiintoiseksi menee julkaisua kohden. Mistä lainasit tuon, Pilipali?
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Mistä lainasit tuon, Pilipali?

Se oli lainauksen lainaus @Neogaf, joka taas oli lainattu täältä.

Kyseisellä foorumilla joku oli päässyt kokeilemaan peliä ja kuvaili sitä maalikon sanoin näin;

Yeah, I got to play this game yesterday too.

Surprisingly reminiscent of Resident Evil 4, but far spookier. Elements of downtime too, like RE4, to explore and solve puzzles.

The story is interesting too. It's split into episodes, and when I completed the first episode it ended on a real cliffhanger. That was rad. They say Lost is one of their influences, which is obviously awesome.

There's plenty more, but I'll save it for my preview which I will no doubt bombard you with soon.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Pelaaja kerää matkalta kahvitermoksia? :D Aivan mahtavaa. Muutoinkin acheista päätellen pelissä on todella otettu mukaan tämä Twin Peaksin hyvän kahvin arvostus.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Gamespotin ennakko oli myös todella positiivinen ja näyttäisi siltä, että vanhat puristit ovat sielläkin oikein innoissaan Alan Wakesta. Todella mukavaa lukea tällaisia viimeaikaisen bashauksen jälkeen.

Mitä Gamespot oli muuten mieltä Alan Waken graafisesta toteutuksesta?
Alan Wake looks really impressive. The way shafts of light cut through the darkness or softly waft through doorways sometimes sets an ominous tone, other times seems inviting, urging you to escape the darkness. The forest is littered with authentic touches, liked junked cars, axes stuck in rotting stumps, and makeshift log bridges. Alan's narrative will keep you constant company, so thankfully the voice acting seems solid and unforced. The ramblings of the Taken cut through the silence of the forest, while the shotgun in particular made an impression for its dominant boom. If you're a sucker for slick production values, this is a game you'll need to keep an eye on.
Suomennettuna siis pimeyden läpi leikkautuvat ja oviaukkojen kautta liukuvat valonsäikeet luovat pahaenteistä tunnelmaa, välillä vaikuttaen kutsuvalta, välillä luoden pakokauhua. Metsä on täytetty autenttisilla yksityiskohdilla kuten romuttuneilla autoilla, kannoissa seisovilla kirveillä ja tukkisilloilla. Alanin monologi ei onnistu kyllästyttämään, sillä ääninäyttely on vahvaa ja luontevaa. Vihollisten kulkuäänet metsässä ja jykevä haulikon pamaus vaikuttivat.

Gamespotin mukaan siis Alan Wake näyttää erittäin vaikuttavalta.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Tosiaan jokaista negaatiota vastassa on myös näitä hehkutuksia ja ylistyksiä, joten mielenkiintoiseksi menee julkaisua kohden.
Vanha tuttu (inhimillinen) ilmiö tässä on silti havaittavissa; omaa näkemystä (eli että AW on hieno peli) tukevien previkoiden mielipiteet vaikuttavat olevan "oikeita mielipiteitä", kun taas oman näkemyksen kanssa ristiriidassa olevat mielipiteet ovat "vääriä". En tiedä, huomaatko sitä itse, mutta näin sivusta katsottuna efekti on aika näkyvä. Ja ei siinä mitään, antaa mennä vaan. Minua vaan tuppaa hymyilyttämään tuollainen piirre. :) (For the record: kyllä Alan Wake minustakin näyttää hienolta, joskaan ei totaalisen päräyttävältä. Hankintaanhan tämä menee, jos ei aivan täydeksi sudeksi osoittaudu.)

Ja sitten asiaan: viisi minuuttia uutta gameplay-videota.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

No olipas messevän näköstä gameplayta, tunnelmaa riittää :) toivottavasti pysyy meininki vaan suht vaihtelevana ettei käy puuduttaa. Mutta veikkaan kyllä, että tarina jaksaa pitää hanskassa. Ei ne max paynetkää vaihtelevuudella juhlinu mutta ilolla painoin kyllä molemmat läpi. Itelle nuo grafiikat ja varsinkii ympäristö näyttää ihan törkeen hyvältä, kasvot on vähä pökkelöitä mutta kaikkee ei voi saada :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom