Bandicoot
Well-Known Member
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)
IMO noita kahta peliä ei voi edes verrata. Dead Space oli aidosti niin perkeleen pelottava peli, kun taas Remedy ei edes mainosta omaa peliään kauhupelinä (Physiological Action Thriller). Toki pelissä on kliseisiä lainauksia kauhuelokuvista ja muutama kohta missä saattaa kotipoika säikähtää, mutta missään vaiheessa itseäni ei pelottanut samalla tavalla kuin Dead Spacessa. Itse käyttäisin Alan Wakesta termiä Survival Action joka toimii omassa genressään hienosti. Mielestäni se taskulampulla tapahtuva pimeyden poisto ja sen jälkeen tapahtuva räiskintä on omaperäinen ja toimiva idea, joka omalla kahdallani sai aikaan taisteluiden suunnittelemista. Lopulta ammuksia oli jatkuvasti riittävästi jopa Nightmare tasolla. Kaikkein parhaiten kyseisen toimintamallin opin sitä achievementtiä tavoitellessani, jossa ei saa ampua laukaustakaan edetessään paikasta A paikkaan B. Kannattaa kokeilla
Siinä missä Dead Space onnistui, niin Alan Wake ei ihan onnistunut.
IMO noita kahta peliä ei voi edes verrata. Dead Space oli aidosti niin perkeleen pelottava peli, kun taas Remedy ei edes mainosta omaa peliään kauhupelinä (Physiological Action Thriller). Toki pelissä on kliseisiä lainauksia kauhuelokuvista ja muutama kohta missä saattaa kotipoika säikähtää, mutta missään vaiheessa itseäni ei pelottanut samalla tavalla kuin Dead Spacessa. Itse käyttäisin Alan Wakesta termiä Survival Action joka toimii omassa genressään hienosti. Mielestäni se taskulampulla tapahtuva pimeyden poisto ja sen jälkeen tapahtuva räiskintä on omaperäinen ja toimiva idea, joka omalla kahdallani sai aikaan taisteluiden suunnittelemista. Lopulta ammuksia oli jatkuvasti riittävästi jopa Nightmare tasolla. Kaikkein parhaiten kyseisen toimintamallin opin sitä achievementtiä tavoitellessani, jossa ei saa ampua laukaustakaan edetessään paikasta A paikkaan B. Kannattaa kokeilla