Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Itse puhuin ilmiselvästi pelin tarinallisesta kestosta, joka on erittäin harvoin ei-roolipeleissä 15 tuntia tai yli. Lisätekeminen on tietenkin asia erikseen.

Niin, siis puhutko pelin yksinpelin pelaamisesta mahd. nopeasti/suoraviivaisesti - vai jostain "keskimääräisestä" kestosta mitä pelaajat saavat?

Väitän, että pelien keskimääräinen kesto on yleensä enemmän kuin 10 h - ei vähemmän. Totta kai tässä sitten mennään suuntaan tai toiseen jos kaikki pelaajat lasketaan mukaan.

Ja yleinen keskustelu pelien läpipeluuajoista/kestoista päättyy tähän.

Hyvää päivänjatkoa.

Olen tätä nyt pelannut pari episodia.. Oon pelatessa huomannu että välillä oon pidemmän aikaa ollut jo suu auki :) Sen verran jännittävältä on vielä tuntunut. Tähän mennessä ammuskelu on ollut vielä siistiä. Flaret on tehty törkeen hyvännäkösesti.

Vaikka olen pelannut "parempiakin" pelejä niin tarina ja tunnelma on ehdottomasti yksi parhaista (ellei paras) mitä olen tähän mennessä pelannut.

Myös tuo sarjatyyliin tehty episodi rakenne on tyylikäs.

Vielä pitää kehua musiikkeja ja muitakin efektejä.. Kyllä suomalaiset osaa :)

Luulen vaan että kun peli käsittääkseni suurimmaksi osaksi on metsässä olemista, niin melko varmasti pieni kyllästyminen jossain vaiheessa tulee. Mutta vielä onneks ei :)

Missähän vaiheessa on menty metsään ja pahasti, kun AINA nämä samat jannut väittelevät ja täyttävät ketjut turhalla jauhamisella ja "pistänpä kaveria paremmaksi" kommenteilla, joiden kai on tarkoitus kohottaa omaa egoa? Ei, ei tarvitse vastata mutta peiliin saa katsoa.

Mutta itse asiaan. Onko mitään uutta tietoa Remedyn ja Microsoftin kädenväännöstä koskien pelin mahdollista jatko-osaa?

Onko mitään uutta tietoa Remedyn ja Microsoftin kädenväännöstä koskien pelin mahdollista jatko-osaa?

Ei ole uutta tietoa. Mutta aiemmin laitoin tähän ketjuun viimeisimmät kommentit Remedyn puolelta. Eli MS:lla on optio jatko-osaan yms, mutta mitään ei ole vielä päätetty.

Missähän vaiheessa on menty metsään ja pahasti, kun AINA nämä samat jannut väittelevät ja täyttävät ketjut turhalla jauhamisella ja "pistänpä kaveria paremmaksi" kommenteilla, joiden kai on tarkoitus kohottaa omaa egoa? Ei, ei tarvitse vastata mutta peiliin saa katsoa.

Sama. Näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus itseäni kiinnostavissa ketjuissa.

Todella erikoista, jos pitkän luomisprosessin hedelmiä ei haluttaisi poimia jatko-osankin merkeissä. Toisaalta onhan MS sössinyt jo esim. Lost Odysseyn kanssa, jonka myynteihin AW:lla tekee tiukkaa päästä.

Todella erikoista, jos pitkän luomisprosessin hedelmiä ei haluttaisi poimia jatko-osankin merkeissä.

Vaikkakin ajatus on ehkä asteen epärealistinen, niin voihan Remedy aina tehdä uuden diilin jatko-osasta jonkin muun julkaisijan kanssa (jos MS ei ota optiota käyttöön). Se tosin varmaan sitten tarkoittaisi myös multiplatform-julkaisua.. Mutta jotenkin tuntuu, että eiköhän MS jatko-osaan tartu. Toivotaan ainakin.

Tietty se voi olla, että vaikka diili tehtäisiinkin, niin suita pidettäisiin supussa ainakin vähän aikaa. Varsinkin nyt, kun jatko-osa ei ole varma, niin sen julkistusta saatetaan säästää sopivaan kohtaan.

Eilen boxin hommasin ja Alan Waken myös ja 2 ekaa chapteria läpi pelasin. Ei niin mitenkään pelottava vaan jännittävä peli. Sydän kyllä välillä pomppailee kurkkuun kun syke korkealle musiikin ja tunnelman kautta. :D

Tosin illalla asensin pelin kovalevylle ja tänään täytyi alottaa alusta taas. :(

Kui? Ei kai kovalevyasennuksen pitäisi siihen vaikuttaa? Etkö pysty jatkamaan chaptereista, vaikka quicksave tms. olisikin mennyt?

En tiedä, ei ole kokemusta boxista paitsi kun kavereilla pelannut. Mutta ei se kahden chapterin menetys niin kauhea ole, hyvä peli niin jaksaa pelatakin. : )

valolla leikkiminen on kyllä kustu kun tietyn pisten jälkeen viholliset ei vain välitä siitä ja tulee vain päälle

En tiedä, ei ole kokemusta boxista paitsi kun kavereilla pelannut. Mutta ei se kahden chapterin menetys niin kauhea ole, hyvä peli niin jaksaa pelatakin. : )
Pakko kai se on uskoa, sillä ei se chapterin jatkaminen muistaakseni mitenkään mahdottomasti ollut valikoihin piilotettukaan. Kovalevyasennuksen ei kyllä pitäisi vaikuttaa tallennuksiin mitenkään, mutta voihan se olla että Remedy on käyttänyt jotain omaa kikkaansa, joka aiheuttaa tuollaista.

Frozen,
Ei sitä ole kustu? Takenit laittavat käden kasvojensa suojaksi, jolloin eivät nää kohtisuorasti valoa.

Pakko kai se on uskoa, sillä ei se chapterin jatkaminen muistaakseni mitenkään mahdottomasti ollut valikoihin piilotettukaan. Kovalevyasennuksen ei kyllä pitäisi vaikuttaa tallennuksiin mitenkään, mutta voihan se olla että Remedy on käyttänyt jotain omaa kikkaansa, joka aiheuttaa tuollaista.

Oma mokahan tuo olikin, olen onnistunut tekemään 3 profiilia, 2 offline ja 1 online. :D

Oma mokahan tuo olikin, olen onnistunut tekemään 3 profiilia, 2 offline ja 1 online. :D
No hyvä, että selvisi. Tallennukset tosiaan ovat profiilikohtaisia. Eiköhän ne boksin kiemurat sieltä vähitellen selvinne.

Jostain syystä The Signal DLC:n saavutukset ovat jo nyt näkyvillä, eli sen verran tietää ainakin, että peliin lisäytyy 250 gamerscorea.

Hesari teki myös pikku jutun pari päivää sitten:
Alan Waken myynti yskii - HS.fi - Kulttuuri

Remedy on onneksi saatu jotain kommentoimaan ja uskoa vielä löytyy:

"Lukemat osuvat siihen haarukkaan, mitä odotettiinkin ja kaksi miljoonaa on hyvä tavoite edelleen. Siihen vielä päästään", Myllyrinne luottaa viitaten pelin saamiin hyviin arvioihin ja sen synnyttämään positiiviseen vastaanottoon pelaajien keskuudessa."

Tämäkin on mielenkiintoinen kommentti Myllyrinteeltä: "En voi vahvistaa pelille jatko-osaa, mutta en voi kieltääkään."
(Tuostahan voisi jopa yrittää tulkita, että diili etenee?)

Tämäkin on mielenkiintoinen kommentti Myllyrinteeltä: "En voi vahvistaa pelille jatko-osaa, mutta en voi kieltääkään."
(Tuostahan voisi jopa yrittää tulkita, että diili etenee?)

Aikaisemmin linkkaamastasi artikkelista:

Hakkinen’s comments breathe a little more life into Wake’s prospects, following an IGN interview in June that appeared the cast doubt over whether or not Microsoft had decided to move ahead with a sequel.

“We wouldn’t really be able [to create more DLC episodes],” Hakkinen said at the time.

“If we were to confirm a sequel at some point, which we’d like to do relatively soon.”

The developer admitted in the interview that he was unable to “confirm” an Alan Wake sequel.

Ylös Bottom