Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alien Isolation

Vastaus: Alien Isolation

Hyvä että vanhaki verty

:D Indeed, mutta joo, ihan hyvä ja erilainen pelikokemus mielestäni. Parhaimmillaan kuulokkeiden kanssa, hienoiset äänivihjeet ovat olennainen osa pelikokemusta. Vuoden 2014 äänisuunnittelu-palkinnon arvoinen mielestäni.

Se ensimmäinen kunnon encouter ihmisien kanssa oli erittäin tökerösti suunniteltu. meni varmaan tunti hukkaan :D. No nyt on siitä selvitty ja katsotaan mitä kivaa peli tarjoaa seuraavaksi hard vaikeustasolla

Se ensimmäinen kunnon encouter ihmisien kanssa oli erittäin tökerösti suunniteltu.

Niin onkin.
Vastaan heitetään varmaan 4-5 ihmistä, joista jokainen on aseistettu pistoolilla. Itsellä ei ole mukana kuin joku jakoavain. Myöhemmin kun käytössä on revolveria, haulikkoa, liekinheitintä, putkipommia ja tainnutuspatukkaa niin meno on hieman erilainen.

Menin tämän ostamaan vaikka jotenkin fiilis oli että en hommaa.. olen kyllä alien fani mutta vähän alkaa tässä alkuvaiheessa ärsyttää että kun kokoajan pitää vaan hiiviskellä ja sitte säkällä koettaa eri reittejä kun mitään varmaa loogista suunnitelmaa ei voi tehdä. Päähenkilö on hampaaton mitä tahansa vihua vastaan. Monissa paikoissa paikkaa ei vaan voi tutkia vaan ohi on mentävä juoksu-> jää kiinni, ota damagee -> juokse lisää->toista.
Monissa hiiviskely peleissä on sentään selkeä logiikka, tässä tekemiset on hakuammuntaa joka taasen kaukana olevien tallennuspisteiden takia aiheuttaa vaan ärsytystä eikä tunnelmaa.

No kyllä on epäreiluja kuolemia tosiaan..parin tunnin pelin aikana n. 3 kertaa alueen repi minut kaapista (se kun haahuilee koko alueella..) Siihen tulee se typera "QT" tapatuma...paina L... en ole kertaakaan onnistunut siinä.

Laitoin sitten kaikkein helpoimman vaikeustason että pääsisi etenemään mutta sittenkin joku ihminen osasi kaappia tulla tutkimaan ja taas oli 30..40min peli menetetty.. järjetöntä menoa :(

Edit: jatkona tuohon että on se kumma että alien haistaa sinut kaapista ja vainoaa mutta noihin ihmisvastustajiin ei ole kiinnostus paljoakaan riittänyt...sehän tappas ne millisekunnissa...

Viimeksi muokannut moderaattori:

2h peliaikaa taas ja en ole päässyt edelleenkään edellisestä pisteestä etenemään...ja pelin taso sentään helpoin mahdollinen 'novice'...eihän tässä ole mitään jarkeä!!! Pelilogiikan riemuvoitto, mitä ihmwtta tekijät on tässä miettineet :(

Täytyy nyt ihan vaan varmistaa, että kai olet tajunnut siellä kaapissa pileskellessä nojata taakseppain, kun vihollinen on lähellä?

Täytyy nyt ihan vaan varmistaa, että kai olet tajunnut siellä kaapissa pileskellessä nojata taakseppain, kun vihollinen on lähellä?

No teknisesti juu, L2 to lean out tai jotain, olen nojannut taakse-sivulle 'väistääkseni' pällisteleviä naamoja mutta eipä tuolla ole tainnut monestikaan vaikutusta olla. Ihan kuin muitakin nappela 'L' tai 'L1' on saattanut näissä olla mutta eipä niitä kerkeä lukea tai tehdä kun kuolo tulee kaapissa.

Noh, nyt 2h pään seinään hakkaamisen kohdalla tuli sopiva randon luku lottooni niin alieni oli sellaisissa kohdin että pääsin seuraavaan talletuspisteeseen (eli yli 2h kulutin aikaa n.5..10 min pelissä etenemiseen) Ja sitten taas kuolema parissa minuutissa hiippailemalla.. alien vaan tulee 10m säteellä johonkin ympärillesi ja jos et ole jo parin metrin päässä piilopaikasta niin kuolo tulee. Ja edelleen...helpoimmalla vaikeustasolla...

Noh, nyt 2h pään seinään hakkaamisen kohdalla tuli sopiva randon luku lottooni niin alieni oli sellaisissa kohdin että pääsin seuraavaan talletuspisteeseen (eli yli 2h kulutin aikaa n.5..10 min pelissä etenemiseen) Ja sitten taas kuolema parissa minuutissa hiippailemalla.. alien vaan tulee 10m säteellä johonkin ympärillesi ja jos et ole jo parin metrin päässä piilopaikasta niin kuolo tulee. Ja edelleen...helpoimmalla vaikeustasolla...

Tämä ei tietenkään auta asiaa, mutta ilmeisesti pelaat jotenkin toisin kuin tekijät ovat ajatelleet. Itse olen Normal-tasolla Chapterissa 14 eikä moista turhautumaa ole tullut vastaan sitten Chapter 5:n, jossa sai lopulta achievementin siitä, kun alien ei kertaakaan saanut syödyksi.

Kun sopivasti käyttää tutkaa ja kuuntelee ääniä, niin hyvin ehtii piiloon mennä. Tässä pelissä vain ei sovi ryntäillä ja kuuntelulla on suuri merkitys etenemisessä. Aseita en ole vielä käyttänyt kertaakaan, kun niilläkin houkutellaan Alien paikalle. Tämä peli vaatii kärsivällisyyttä, eikä tämä ole aseilla leikkimistä. Tulenheittimellä voi hyvin joskus häätää Alienin jos sattuu siihen törmäämään. Mielestäni viime vuoden paras peli ja juuri sen takia, ettei tätä juosta läpi räisken vaan vaatii mm. erittäin paljon kuuntelua ja hitaasti etenemistä.

Tämä ei tietenkään auta asiaa, mutta ilmeisesti pelaat jotenkin toisin kuin tekijät ovat ajatelleet. Itse olen Normal-tasolla Chapterissa 14 eikä moista turhautumaa ole tullut vastaan sitten Chapter 5:n, jossa sai lopulta achievementin siitä, kun alien ei kertaakaan saanut syödyksi.

Sen kun tietäisi millä säännöillä pelintekijät on ajatelleet... olen ilmeisesti sitten chapter 5:ssä,.. jotain lääkejuttua kai hakemassa (kentän tavoite ei enää muistissa, yritän vaan päästä seuraavalle palluralle..)

Onko tässä siis mitään sääntöjä, huomaako alien tai muut jos olen kaapissa ja nojaa taaksepäin tai kun olen sängyn alle, onko paljastuminen random generaattorin tekemää vai minun "moka"? Jos minun moka niin miksi?

Itse pidän itseäni ns. nysvääjänä näissä stealth peleissä, etenen hitaammin kuin keskiverto pelaaja ja tässä tuntuu että ei vaan pääse tässä eteenpäin, ikinä ei ole tarpeeksi aikaa mihinkään kun se alien ramppaa kokoajan siellä 10m säteellä..

Sinänsä hassua että kerrankin oli talletus siten että varoitti että vihu lähellä niin tein varmaan 20x erilaisia kokeiluja. Menin heti viereiseen kaappiin ja aina tuli minuutin parin sisään ihmis vihu tai alien haahuilemaan huoneeseen (ja tappoi minut) ja sitten kun menin 3m päähän oven viereen kyyryyn (eli ei täydellistä näkösuojaa) niin samassa ajassa ehkä joka neljäs kerta alien tuli huoneeseen mutta ihmistä ei näkynyt (oli nimittäin tarkoituksena kokeilla että kuula kaloon ihmiselle oven suussa ja sitten kaappiin piiloon alienia jonka kaiketi pitäisi tulla salamana paikalle aseen äänestä..)

Kannattaa muistaa että Alien oppii nopeasti tavoille. Jatkuva kaapissa kyttäily ei edistä asioita ja Allu hoksaa nopeasti suosituimmat piilopaikat. Siinä vaiheessa hengityksen pitäminenkään ei enään auta.

Unohda videopelilogiikka hetkeksi. Alien on arvaamaton, se oppii ja tekee aivan kaiken saadakseen sinut sämpylän väliin. Luota enemmän omiin aisteihisi. Eikä pelinkehittäjien olettamuksiin liikkeistäsi.

Kun sopivasti käyttää tutkaa ja kuuntelee ääniä, niin hyvin ehtii piiloon mennä. Tässä pelissä vain ei sovi ryntäillä ja kuuntelulla on suuri merkitys etenemisessä.
Juurikin näin. Luurit korvilla ja käyttöön sääntö numero 1: 99% peliajasta kuluu kontaten.

Kappale 5 on kuitenkin melkoinen tulikoe. Peli helpottuu huomattavasti sen jälkeen. Mutta ei sen missään nimessä pitäisi olla mahdoton... Etenkään helpoimmalla.

Hmm, kaiketi se oli sitten vain minä joka kuvitteli että vastaamalla 'ei' kysymykseen "haluatko tallentaa edellisen tallenteen päälle?", peli tekee uuden tallenteen ja vastaamalla 'kyllä' tallennetaan edellisen päälle. Joko vastaamalla 'ei', ei tehdä tallennetta ollenkaan tai jotain on jossain vialla. Nimimerkillä 3 tuntia katosi bittitaivaiseen.

Joo kyllä helpottuu eli alko tulla tallennuspaikkoja huomattavasti tiheämpään.

Yhtä juttua olen ihmetellyt, miten minä oikein isken sillä jakarilla? Tänäänkin hiivin ihmisen taakse ja koitin 'tähdätä' ja lyödä L2 + R2 ja eihän tuo tee mitään, ei heilauta tai näy jakaria...sitten kun vihu ampu niin kerran lähti lyönti... en tajua, videoilla näkyy että pelaaja voi lyödä vaikka ketään ei olisi 'tähtäimessä'.
Jakariahan ei saa edes valittua aseeksi normaalisti???

Jäin muuten jumiin..liekkarin oton jälkeen, talletuspisteen oikealla puolella oleva ovi on lukossa ja huoneosion ainut lattialuukkukin lukossa että mikäs juttu tää on? En löytänyt mitään ulospääsyä...

Jäin muuten jumiin..liekkarin oton jälkeen, talletuspisteen oikealla puolella oleva ovi on lukossa ja huoneosion ainut lattialuukkukin lukossa että mikäs juttu tää on? En löytänyt mitään ulospääsyä...

Ei millään pahalla. Eikä tämä varsinaisesti kai? hirveästi mitään paljasta, mutta olisi ihan mukavaa jos käytettäisiin spoilereita. Itse esimerkiksi en ole vielä niin pitkällä, että olisin liekinheitintä nähnyt pelissä....

Ei millään pahalla. Eikä tämä varsinaisesti kai? hirveästi mitään paljasta, mutta olisi ihan mukavaa jos käytettäisiin spoilereita. Itse esimerkiksi en ole vielä niin pitkällä, että olisin liekinheitintä nähnyt pelissä....

Pahoittelut tästä, kirjoitin niin epämääräisesti kuin pystyin kun tässä Tapatalkissa ei noita tageja kauheasti ole niin en sitten jaksanut kaivella minkä formaatin spoilertagi tässä foorumisoftassa on.
Liekkari ei nyt varmaan spoilaus ole kun se on esiintynyt varmaan kaikissa arvosteluissa, kuvissa ja videoissa ja elokuvissakin.

Pelin jatkaminen talletuksesta sai jantterin avaamaan oven...ihme bugailua... noh vähän tuon jälkeen palattiin taas talletuspaikkojen harvakseltaan oloon, jo on perkele tämän pelin kanssa!! 25min peliä meni taas, menet 4 etappia pelissä eteenpäin niin ei voi vaan olla niitä tallennuspisteitä..huoh. siinä meni taas maku pelaamiseen, tässä ei kyllä tule että wau, kokeilempa vielä kerran!!

Ylös Bottom