Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alienation

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Dead nation oli aika keskinkertainen tekele, aika sitä ja samaa näytti tämäkin olevan videoiden perusteella mutta nyt näyttäisi että ovat sekottaneet soppaa entisestään lisäämällä levelointi grindauksen :( Tämä ei ole coopeissa koskaan oikein hyvä kun tulee helposti tilanne että pelaajat on keinotekoisesti eri leveleillä eli tuhovoimalla, kokeneella pelaajalla on joko helppoa tai sitten vähemmän kokeneella vaikeaa hernepyssyillä kovempi tasoisia leveloituneita vihuja vastaan.
Toki aseiden ja osien keräily on ok kunhan tuhoero pysyy maltiilisena eikä erottele pelaajia liikaa ja pelaaminen olisi taito + maltillinen asekehitys painotteinen.
Mutta kai se nykypäivän trendi on leveleitä levelien vuoksi..
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Eilen illalla otin nopeat Alienation-ensityypitykset Vitalla Remote Playn yli. Tutorialia enempää en silti kyennyt pelaamaan, koska ainakaan tässä julkaisuversiossa ei oltu ajateltu RP-kontrolleja varmaan lainkaan. Normaalisti R2:sta tapahtuva räiskiminen oli mäpätty kosketusnäytön oikeaan yläkulmaan, ja ainakaan omat sormet eivät taipuneet liikuttelemaan molempia tatteja ja sit vielä hiplaamaan näyttöä. Toki itse pelistä voi muuttaa kontrollit millaisiksi haluaa, mutta takaisin PS4:lle siirtyessä pitäisi taas konffata napit uusiksi. PSTV:llä tai tietokoneella Remote Play -pelaaminenkin varmasti onnistuu paremmin, kunhan käyttää DS4-ohjainta.

Ja kun sitä joku varmasti kysyy: peli on tekstitetty mutta ei puhuttu suomeksi. Kieli vaihtuu pelin omista valikoista, eli ei tarvitse PS4:n käyttöjärjestelmäkieleen edes koskea.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Pelatessani ensimmäistä tehtävää, peliini liittyi eräs suomalainen pelaaja ja välillä touhuttiin ihan eri suunnilla, joten hyvin toimii. Samalta sohvalta pelattaessa en osaa sanoa näkymää, mutta voisi olettaa sen olevan jaettu ruutu.

Mutta Diablo 3:ssa sellainen juttu että samalla konsolilla pelaavat ovat samalla kameran ruudulla ja verkon kautta sitten omat kamerat per konsoli.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Dead nation oli aika keskinkertainen tekele, aika sitä ja samaa näytti tämäkin olevan videoiden perusteella mutta nyt näyttäisi että ovat sekottaneet soppaa entisestään lisäämällä levelointi grindauksen :( Tämä ei ole coopeissa koskaan oikein hyvä kun tulee helposti tilanne että pelaajat on keinotekoisesti eri leveleillä eli tuhovoimalla, kokeneella pelaajalla on joko helppoa tai sitten vähemmän kokeneella vaikeaa hernepyssyillä kovempi tasoisia leveloituneita vihuja vastaan.
Toki aseiden ja osien keräily on ok kunhan tuhoero pysyy maltiilisena eikä erottele pelaajia liikaa ja pelaaminen olisi taito + maltillinen asekehitys painotteinen.
Mutta kai se nykypäivän trendi on leveleitä levelien vuoksi..

Tämä onkin erittäin hyvä pointti. Joskus beta-aikoina satuin liittymään erään kaverini peliin ja hän oli tahkoamassa jo ties kuinka monennetta tehtävää ja oma ase oli todellakin kuin hernepyssy vihollisia vastaan, juoksin vain karkuun ja pysyttelin pelikaverin selän takana ja viholliset tappoivat yhdellä osumalla. No okei, leveleitä paukahti hurjalla tahdilla ylöspäin, koska vihollisista sai niin paljon kokemusta, mutta tällainen kaverin "siivellä" ratsastaminen vei pois sen ilon, että olisi itse kehittänyt hahmoaan omaan tahtiin. Sitä en katsonutkaan, onko tässä tallennuspaikkoja myös co-op-peliä varten, koska yksinkin pärjää ja moninpeliä varten voisi olla eri pelihahmo, jossa eteneminen tapahtuisi kaverin tai kavereiden kanssa samaan tahtiin.

Mutta Diablo 3:ssa sellainen juttu että samalla konsolilla pelaavat ovat samalla kameran ruudulla ja verkon kautta sitten omat kamerat per konsoli.

Juuri näin, eli jaettu ruutu mahdollistaa sen, ettei tarvitse kyntää "kuplan" sisällä, porukka voi touhuta samalta konsolilta isommallakin alueella.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Ostin tämän heräteostoksena ja kannattaakseni suomalaista peliteollisuutta. Toki tiesin, että firmalta on lupa odottaa laatukamaa, mutta yllätyinpähän todella. Todella rautainen ja näyttävä shootteri kyseessä ja melkein joutui repimään ohjaimen irti kädestä. Singlenä menin, mutta jossain vaiheessa pakko kokeilla myös monipeliä.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Ostin tämän heräteostoksena ja kannattaakseni suomalaista peliteollisuutta. Toki tiesin, että firmalta on lupa odottaa laatukamaa, mutta yllätyinpähän todella. Todella rautainen ja näyttävä shootteri kyseessä ja melkein joutui repimään ohjaimen irti kädestä. Singlenä menin, mutta jossain vaiheessa pakko kokeilla myös monipeliä.

Itseäni ei juurikaan co-op kiinnosta, eli ilmeisesti tätä voi myös dead nationin tyyliin pelata täysin yksinäänkin?
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Itseäni ei juurikaan co-op kiinnosta, eli ilmeisesti tätä voi myös dead nationin tyyliin pelata täysin yksinäänkin?

Kyllä pystyy pelaamaan yksin. Mutta cooppikin oli kiva kokemus. Luulen, että ne jotka normaalisti eivät cooppaa, pitävät tämän pelin coopista. Mikkiähän ei ole pakko käyttää eli pakko ei ole seurustella. Saat vaan lisää tulitukea ja random encountereita, joita ilmeisesti muuten ei tule. Saat myös hiilausapuja, jos otat pahasti hittiä.

SUOMI tällä hetkellä maailmanlistan kakkosena. Nyt kaikki ostamaan tämä :)
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Onko tämä 60fps.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

KonsoliFINin maagiset striimailee parhaillaan: https://youtu.be/Bs3OS5V_4lg
Siinä meni vajaa kolme tuntia siivillä ainakin pelatessa. Mikään pelaamisen taidonnäyte tuo ei varmasti ollut, mutta mukavaa ainakin oli. Tuo oli siis ensikosketus peliin, joten siinäkin mielessä pientä hakemista saattoi olla havaittavissa. Pelikaveri ei ollut myöskään vääntänyt ennen näitä twin stick -shoottereita, joten siinäkin suhteessa oli pientä totuttelua.

Erittäin hyvän näköinen peli tuo kuitenkin on ja pyörii erittäin sulavasti. Äänimaailma on myös laadukasta jälkeä, joten kyllä tätä kelpaa pelailla.

Lisäksi Suomi oli maailmanlistan kärjessä ainakin siinä vaiheessa kun itse lopettelin session. Pidetään Suomi ykkösenä. :)
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Ensimmäinen pelipäivä takana ja kyllähän siinä tuli taas sama, hyvä fiilis kuin aiemmin peliä testatessa. Porukalla ollessa on jotenkin sekavaa, yksin tuo oli paljon selkeämpi pelata - mutta kyllähän se ryhmä turvaa tuo, kun kyvyt täydentävät toisiaan ja on aina kaveri nostamassa jos kuolema korjaa. Yksin täytyy kyllä hallita kaikki kyvyt, aseet, nopea lataaminen, melee-iskut ja ryntäykset ainakin veteran-tasolla todella hyvin, muuten ei pärjää. Tasolla 14 kesti äsken reilun tunnin päästä yksi veteraanitason tehtävä läpi, kun yksin pelasin :). Se hyvä puoli siinä tietty on, että jos vain jaksaa viedä tehtävän loppuun asti, niin kokemusta tulee hurja määrä pitkään kestäneessä tehtävässä.

Monesti ahneuskin saa vallan, kun kerättävää tulee jatkuvalla syötöllä ja toisinaan ei malta tappaa vihollisia ennen kuin on jo loottien kimpussa. Oransseja tavaroita - niitä parhaita siis - ei kertynyt vielä, mutta violetteja on löytynyt jo muutamia.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Tuttua Housemarqueta tuntuu olevan. Pulkkiselta musiikit ja partikkelia ilma sakeana.

Parasta oli kuitenkin nähdä miten netin yli kolmen cooppi ei vaikuttanut ruudunpäivitykseen, vaan peli rullasi tasaisen hienosti kaiken aikaa. Hahmoluokat (tankki, hiileri ja sniikki) täydentävät toisiaan. Tankkina löin hädän tullen jokaiselle personal shieldin, loimuttelin liekinheittäjällä ja huutelin hiileriltä apuja. Pelaamme hard corella, jolloin respausta ei ole vaan hahmonkehitys alkaa nollista kuolon koittaessa, ensin kuitenkin vaaditaan kutsu tovereilta takaisin peliin. Ylsin tasolle kuusi, tiimitoverit aina ysiin asti.

Se mikä tästä jää puuttumaan ainakin yhteistyötä pelattaessa, on se mainion pelimusiikin ja pelaamisen synergia, joka erityisesti Super Stardust HD:ssa pääsee oikeuksiinsa.

Hinta noin 20€ ja suomenkieliset valikot sekä tekstitys.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Torstaina olisi tarkoitus striimailla peliä noin klo 18 aikoihin KonsoliFINin YouTube kanavalla. Jatketaan siitä mihin viime kerralla jäätiin. Jos tällä kertaa näppäimet olisivat hieman paremmin hyppysissä ja muistaisin käyttää esim. nopeaa aseen lataamista. Ensimmäisellä kerralla puskin niin innoissani tämän maailmaan, että tälläisiä perusasioita pääsi unohtumaan.

Eli jos kiinnostaa katsella suomenkielistä lähetystä pelistä, niin tulkaa ihmeessä katsomaan. Video näkyy myös etusivulla.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Toinen pelipäivä ja on kiva huomata, että "jos nyt vielä yksi" -fiilis on jatkuvasti päällä, vaikka muutakin elämää kuulemma olisi. Kolmannen "vielä yhden" jälkeen oli pakko pistää pelit poikki, muuten alkaisi verottaa jo yöuniakin.

Tasolle 18 tuli ehdittyä ja tarinatehtäviä on läpäisty noin puolet, kymmenen kappaletta. Eräs kaverilistan heppu oli ehtinyt paukuttamaan jo kaikki tehtävät läpi, jolloin käynnistyi vaihe "Maa 2" ja tämä tarkoittaa sitä, että muut eivät voineet enää liittyä peliin, paitsi jos ovat samalla tasolla, kaikki tarinatehtävät suoritettuna.

Onneksi tässä on vaihtoehtona tehdä uusi hahmo valittavina olevista kolmesta ja eikun kavereiden tehtäviin mukaan. Kierrätimme myös hostia aina silloin tällöin, että saimme vihollisten tasoa muutettua, koska on aika ikävä juosta pelkkänä tykinruokana liian korkealevelisten vihollisten keskellä ja ainakin itsestäni on mukavaa dominoida kentän kurkona helpommissa tehtävissä ja tällöin on helppo pitää kokemuskerroin korkealla ja jatkuvasti saa loottina tason 2 -voimaytimiä ja muuta kivaa.

Tähän mennessä olen kokeillut vain tankkia, jolla on kovat melee-iskut, nopeasti ampuva sähköase, kakkosaseena joko erittäin hyvin pienempiä vihollisia kyntävä haulikko, tehokas snaipperi tai revolveri ja raskaana aseena minigun, liekinheitin tai sinko. Varusteista oma suosikkini on bumerangi, joka läpäisee myös suojia käyttävät viholliset ja toisaalta sillä on mukava kyntää heikompia vihollislaumoja kerralla kumoon, etenkin "lauman" lähestyessä.

Erikoiskykyinä taas toimivat kaikille laitettava kilpi, joka on erityisen käyttökelpoinen paljon ampuvia vihollisia ja etenkin snaippereita vastaan, nuo osaavat olla toisinaan erittäin rasittavia - ja toisena vakiokykynä mukana on ollut eräänlainen kolmesti laukeava plasma-tykki, jolla saa kovaa vahinkoa pomoja vastaan ja sillä voi pyyhkäistä kokonaisen suoran puhtaaksi vihollisista niin pitkälle kuin näkymää piisaa.

Kertakaikkisen koukuttava peli!
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Kyllä. Todella sulavaa ja näyttävää räimettä.

Hmm,.. tietsikalla joskus youtube voi pätkiä mutta mitä nyt yritin etsiä 60fps matskua niin ei kyllä siltä näyttänyt että olisi 60fps peli... pitää tarkistaa tilanne paremmin illemmalla. Kuvittelin kyllä itsekin katsoneeni joskus jonkun trailerin että olisi ollut 60fps peli mutta tiedä nyt sitten.
 
Vastaus: Alienation - Housemarquen uutukainen pihalla 26.4.

Hmm,.. tietsikalla joskus youtube voi pätkiä mutta mitä nyt yritin etsiä 60fps matskua niin ei kyllä siltä näyttänyt että olisi 60fps peli...
Useissa arvosteluissa sanotaan, että Alienation on 30 fps, ja Housemarquen YouTube-kommentti viime joulukuulta vaikuttaisi vahvistavan asian.

Näytä liitetiedosto 15679

Lähde: Twitter (@seriously__mad)
 
Vastaus: Alienation

Yhteistyönä viety peliä jo kertaalleen ympäri. Ero tiimin kärkeen on omien kuolemien takia kasvanut sitä luokkaa suureksi, jotta elinaika voidaan laskea sekunneissa. Trophyja ei tule jos kuolet tehtävän aikana. Läpäisyn kohdalla muut saavat pokaalin, sinä jäät ilman vaikka olit kuolemaa lukuunottamatta mukana kaikissa käänteissä. Ei hyvä.

Kamera toimii hyvin kunnes käännytään kohti ruudun alalaitaa. Sieltä pääsee läheltä iskemään näkymättömistä täysin yllättäen. Vihu näkee sinut, sinä et näe häntä. Ei hyvä.

Ruutu täytetään kerta toisensa jälkeen samalla informaatiolla. Teksti peittää ruutua samaan aikaan kun olisi tärkeää nähdä kaikki mitä siellä tapahtuu. Perusasiat ampumisnäppäintä myöten kerrataan joka kuoleman jälkeen. Ei hyvä.

Pelitalo Housemarquen tavaramerkeistä Ari Pulkkisen musiikki on merkittävin, yhdessä partikkelien kanssa. Pelissä et kuitenkaan pääse nauttikaa tämän säveltäjävelhon luomuksista oikeastaan muualla kuin valikoissa ja sielläkin loopista. Musiikki olisi pitänyt ilman muuta tuoda eturiviin luomaa tunnelmaa. Periaatteessa synkroniin ruudun tapahtumien kanssa. Asetuksissa pelimusiikille pitäisi voida antaa yli 100% tason. Nyt musiikki jää täysin merkityksettömäksi. Hukkaan heitettyä potenttiaalia. Ei hyvä.

Ihmettelen suuresti miten periaatteessa hyvin toimiva pelirunko on onnistuttu sössimään käyttäjäkokemuksena alle keskiarvon. Hyvää tässä ei ole kuin vain se kovin ydinpelaaminen. Vinkkinä pelifirmalle: vaihtakaa alpha-tason ulkopuoliset testaajat. Heidän olisi jo pitänyt huomata nämä mainitut puutteet.

6-
 
Vastaus: Alienation

Yhteistyönä viety peliä jo kertaalleen ympäri. Ero tiimin kärkeen on omien kuolemien takia kasvanut sitä luokkaa suureksi, jotta elinaika voidaan laskea sekunneissa. Trophyja ei tule jos kuolet tehtävän aikana. Läpäisyn kohdalla muut saavat pokaalin, sinä jäät ilman vaikka olit kuolemaa lukuunottamatta mukana kaikissa käänteissä. Ei hyvä.

Kamera toimii hyvin kunnes käännytään kohti ruudun alalaitaa. Sieltä pääsee läheltä iskemään näkymättömistä täysin yllättäen. Vihu näkee sinut, sinä et näe häntä. Ei hyvä.

Ruutu täytetään kerta toisensa jälkeen samalla informaatiolla. Teksti peittää ruutua samaan aikaan kun olisi tärkeää nähdä kaikki mitä siellä tapahtuu. Perusasiat ampumisnäppäintä myöten kerrataan joka kuoleman jälkeen. Ei hyvä.

Pelitalo Housemarquen tavaramerkeistä Ari Pulkkisen musiikki on merkittävin, yhdessä partikkelien kanssa. Pelissä et kuitenkaan pääse nauttikaa tämän säveltäjävelhon luomuksista oikeastaan muualla kuin valikoissa ja sielläkin loopista. Musiikki olisi pitänyt ilman muuta tuoda eturiviin luomaa tunnelmaa. Periaatteessa synkroniin ruudun tapahtumien kanssa. Asetuksissa pelimusiikille pitäisi voida antaa yli 100% tason. Nyt musiikki jää täysin merkityksettömäksi. Hukkaan heitettyä potenttiaalia. Ei hyvä.

Ihmettelen suuresti miten periaatteessa hyvin toimiva pelirunko on onnistuttu sössimään käyttäjäkokemuksena alle keskiarvon. Hyvää tässä ei ole kuin vain se kovin ydinpelaaminen. Vinkkinä pelifirmalle: vaihtakaa alpha-tason ulkopuoliset testaajat. Heidän olisi jo pitänyt huomata nämä mainitut puutteet.

6-

Tähän haluan vastata ja käytän vertailussa myös Housemarquen edellistä vastaavaa peliä, Dead Nationia.

Tarkoitat varmaankin viimeistä tehtävää, emäalusta? Soolona olen koettanut sitä mennä, vielä ei ole onnistunut. Täällä on erityisen hankalaa, koska resursseja löytyy kovin vähän ja käytännössä ilman hyvää pitkän matkan asetta ei pärjää, mutta itse otan sen hyvänä haasteena, että trophy pitää ansaita omalla pelillä loppuun asti. Toisaalta on siinä varjopuolensakin, jos on suurena apuna tehtävässä ja jää ilman kirkkainta mitalia.

Tämäntyyppisten pelien veteraanina koen, että ei mitään ongelmaa jos edetään suoraan kohti alalaitaa, paitsi "Loikkaaja"-nimisen vihollisen kohdalla. Se hyppää niin nopeasti ja kovalla vauhdilla, että siihen reaktiot eivät riitä jos se pääsee yllättämään "puskista", mutta tämä on monessa tilanteessa nimenomaan reaktiopeli ja siihen pitää mukautua.

Ne ruudulle pomppaavat ohjeet häviävät, kun pelaa niin kuin on tarkoitettu. Esimerkkinä: Kun ase ladataan, niin kovimmista tilanteista selviää vain käyttämällä pikalatausta, eli R3:lla käynnistetään aseen lataus, R3:sta uudestaan palkin puolivälissä ja ase on ladattu. Hankalan tästä tosin tekee se seikka, että eri hahmoilla on eri (pika)latausajat aseissa. Mainittakoon Biospesialisti, jolla pikalataus on mahdollista tehdä puolta nopeammin kuin esim. Tankilla. Oikea-aikaiset spurtit ja/tai melee-iskut niiden aikana taas ovat niin merkittävä osa selviytymistä, että tottakai peli ohjeistaa niihin, jos ne loistavat poissaolollaan. Sitä toki ihmettelen, että niitä ei voi kytkeä ollenkaan pois, paitsi "Lauma lähestyy" -teksti saa toki tulla aina. Itseäni häiritsevät eniten ne muut pelaajat ja heidän erikoiskykynsä, kun pelataan useammalla :).

Ari Pulkkisen musiikista täysin samaa mieltä. Dead Nationissa tässä onnistuttiin kerrassaan mahtavasti ja musiikki paisui oikeilla hetkillä ja vei täysin mukanaan. Suurella lämmöllä muistelen etenkin viimeisen kentän lopputaistelua ja sen mahtavaa tunnelmamusiikkia. Hienon kuuloista se on tässäkin, mutta jää pimentoon, vaikka kuinka koettaisi säätää äänivalikoita.
 
Ylös Bottom