Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Aliens vs Predator leffa vihdoin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teccrom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Aliens vs Predator leffa vihdoin!

Zanis Dust sanoi:
Minusta on surullista, että tämäkin elokuva on huonoudestaan huolimatta suosittu.

Meinaatko, että Teppo Tavallisen, normaalin elokuvissakävijän pitäisi jättää katsomatta elokuva jos se on saanut huonot arvostelut jo viikkoja etukäteen ennen ensi-iltaa. Monet ihmiset eivät edes lue elokuva-arvosteluita tai eivät usko niihin.

Niin ja elokuvathan ovat loppujen lopuksi makuasia. :cool:

gefilus A sanoi:
Niin ja elokuvathan ovat loppujen lopuksi makuasia. :cool:
Vaikka onkin makuasia, niin huono leffa on huono leffa, sen jopa Teppo Tavallinenkin tajuaa (toivottavasti).

Elokuvahan on tehtykin ihan upeaa kuvaa ja päätöntä mäiskettä silmällä pitäen. Suuria sivujuonia, henkilöhahmoja tai taustalla vellovaa "jotain suurempaa" on siis turha odottaa. Lisäksi raihnan nimi, niin sarjakuva- kuin pelihistoriakin kertoo siitä, että ihmisillä ei ole tässä hommassa paljoa jakoa.

Itse olen kahden vaiheilla - menenkö katsomaan nyt vai odotanko leikkaamattoman version julkaisua dvd:lle. PG13 kertoo sinällään jo kaiken - smurffitasoista hammastelua.

Sami Turunen sanoi:
Itse olen kahden vaiheilla - menenkö katsomaan nyt vai odotanko leikkaamattoman version julkaisua dvd:lle. PG13 kertoo sinällään jo kaiken - smurffitasoista hammastelua.
Kannattaa jättää menemättä, kaverit kävi katsomassa leffan alkuviikosta ja en ole kuullut koskaan sellaista haukkumista kuin tämä leffa sai.

Sarine sanoi:
Kannattaa jättää menemättä, kaverit kävi katsomassa leffan alkuviikosta ja en ole kuullut koskaan sellaista haukkumista kuin tämä leffa sai.

Et sattunut kysymään, että miten hän vertaisi tasoa toiseen varsin verrattomaan elokuvaan: Resident Evil 2?

Sami Turunen sanoi:
Et sattunut kysymään, että miten hän vertaisi tasoa toiseen varsin verrattomaan elokuvaan: Resident Evil 2?
Kyllä jopa Resident Evil 2 on parempi kuin AvP sillä pelkkä gore nostaa Ressan ylemmälle tasolle kuin AvP:n, näin siis kuulin häneltä kuin kysyin tuossa äsken. Mutta aivan karmeata kuraa Ressakin on..

Ihan överi loistava pätkä kun meinas kuolla nauruun kun oli niin letkeitä tappoja ja visuaalinen ilme täydellinen. Mutta tottahan se on että ei kukaan Tavallinen Tattiainen tai leffasnobi ymmärrä aivan selkeästi Alien ja Predator sarjojen faneille tarkoitettua leffaa. Näin loistavia hahmoja syntyy tasan kaksi 80-luvussa. Esim. Jason X ja Freddy vs. Jason ovat mielestäni pieniä esikuvia AvP:lle vaikka ne onkin tehty reilusti pienemmällä budjetilla.

Joo, elokuva oli just mukava ja hyvä "aivot narikkaan" rymistely cooleilla hahmoilla (en puhu elokuvan ihmishahmoista).

Ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti! :D

Jarmo Hänninen sanoi:
Meinaatko, että Teppo Tavallisen, normaalin elokuvissakävijän pitäisi jättää katsomatta elokuva jos se on saanut huonot arvostelut jo viikkoja etukäteen ennen ensi-iltaa. Monet ihmiset eivät edes lue elokuva-arvosteluita tai eivät usko niihin.

En toki meinannut ihan sitä, vaan mielestäni ensinnäkin Hollywoodissa isojen pomojen pitäisi olla vähän kriittisempiä siitä, kenen käsiin tulevat "varmat hitit" antavat ja toiseksi tuon Teppo Tavallisenkin pitäisi olla hieman vaativampi, sillä hän tuntuu kovin harvoin kyseenalaistavan sitä mitä hänelle syötetään. Esimerkiksi minä huomasin jo Andersonin edellisten elokuvien huonouden, minkä jälkeen en ole itse maksanut senttiäkään hänelle tekeleistään, eikä tämä tarkoita, että katsoisin piraattiversioita. Kyllähän sitä roskaa meille suolletaan minkä ehditään, kun se tuntuu kelpaavan. Tunnen lukemattomia ihmisiä, jotka valittavat ettei tv:stä tule mitään järkevää, mutta eivät siltikään protestiksi esim. sammuta tv:tä huonojen ohjelmien aikana.
Minä itse asiassa nykyään katson paljon mieluummin hömppäelokuvia kuin elämää suurempia ranskalaisia draamoja, mutta viihdyttävän elokuvan ei automaattisesti tarvitse olla täyttä skeidaa, vaikka se sinänsä roskaa olisikin. Valitettavasti Anderson ei osaa tehdä edes viihdyttävää roskaa, ainoastaan järjetöntä ja tylsää, jossa edes näyttävyydestä ei ole apua. Ja tällä kertaa valitettavasti katsojien mukana uhreiksi joutu myös yksi elokuvahistorian upeimpia hirviöitä. Mitä seuraavaksi? Jospa vaikka Anderson tekisi uuden matrix-tyylisen version Blade Runnerista?

Jumala sanoi:
Joo, elokuva oli just mukava ja hyvä "aivot narikkaan" rymistely cooleilla hahmoilla (en puhu elokuvan ihmishahmoista).

Ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti! :D
Ette te oikeasti voi luulla noin, kuka teidät on aivopessyt sanomaan noin? Leffassa ei ole mitään tekemistä Alienien ja Predatorin loiston kanssa, missä on se gore jota AvP:hen kaivataan?!

Sarine sanoi:
Ette te oikeasti voi luulla noin, kuka teidät on aivopessyt sanomaan noin? Leffassa ei ole mitään tekemistä Alienien ja Predatorin loiston kanssa, missä on se gore jota AvP:hen kaivataan?!

Ei kukaan. Ja olet oikeassa jos tarkoitat että leffalla ei ole mitään tekemistä Alien ja Predator leffojen legendaarisuuden kanssa. Mutta väärässä jos väität että hahmot eivät ole juuri täydellisiä kohtaamaan toisensa. Eikä gorella tee mitään kun oli niin letkeitä tappoja eli jos tappo on hieno niin gore on sivuseikka. Oletan että olet nähnyt Jason Xn ja/tai Freddy vs. Jasonin kun Kt ei riitä ja niissä leffoissa nauretaan enemmän kuin katsotaan naama vakavana.

Yager sanoi:
Mutta väärässä jos väität että hahmot eivät ole juuri täydellisiä kohtaamaan toisensa. Eikä gorella tee mitään kun oli niin letkeitä tappoja eli jos tappo on hieno niin gore on sivuseikka.
Hahmot ovat kyllä tehty kohtaamaan toisensa, se on fakta. Mutta kun katsoo esim. Predator leffoja niin kyllä se gore on se asia joka teki niistä leffoista niin suositun ja kenties "pelottavan/kauhistuttavan" sekä mielenkiintoisen. Jos haluan nähdä mukavaa ja goretonta komediaa katson mielummin Jim Carreyn leffoja, pointti on vaan se että silloin kuin mainitaan Alien tai Predator odotan saavani jonkunlaista kunnon räimettä leffaan niin että veri lentää ja tapot komistuu.

No niin, tulihan tuo nyt sitten vihdoin nähtyä. Joskus muinoin tuli toki odotettua hyvää elokuvaa, mutta pikkuhiljaa nuo ennakko-odotukset ovat laantuneet semmoiselle "toivotaan, toivotaan" tasolle ja siitä ne vain laskivat kun näki elokuvan vastaanoton teattereissa.

Paskahan se oli, varsinkin jos sitä erehtyy vertaamaan klassikkostatusta nauttiviin Alieniin, Aliensiin tai Predatoriin. Resurrectionin kanssa tämä on juuri ja juuri samalla tasolla, turpaan tosin taitaa tulla sieläkin. Marginaailisesti mutta naamaan kuitenkin. Pistän nyt ihan ranskalaisilla viivoilla asioita jotka häiritsi ja mikä ei:

• Yksikään henkilöistä, Weylandia lukuun ottamatta, ei ollut millään tasolla kiinnostava. Hänkin vain siksi, että oli ollut mukana edellisissä Alien -elokuvissa.
  • Elokuva alkaa ihan lupaavasti ja kaikki menee ihan kohtuullisesti siihen saakka kunnes mennään pyramidiin. Eli siinä vaiheessa kun tunnelman pitäisi olla nousemassa, alkaa se sitten kuitenkin laskea
  • Olen tässä asiassa sen verran konservatiivi että en erityisesti välittänyt Predatorin "muokkaamisesta", ne piikit oli paljon tyylikkäämät normaalimpana eikä se itsemurhalaite ole mikään irrotettava pommi, vaan predatorin tekniikkalelun lisäksi ns. kunnian pelastamislaite.
  • Predatorin ja sen akan kaveeraaminen oli aivan hirveää
  • Visuaalisesti yritystä kyllä riitti mutta kun ei osata niin ei osata. Hidastukset äärimmäisen mauttomia ja muutenkin toiminnasta puuttui räväkkyys.
  • Ja se ikäraja. Gorea ei ollut missään ja vaikka nyt en mitään mässäilyä kaivannutkaan niin silti, kun kaksi kovinta avaruusjönttiä ottaa yhteen, pitää sen myös näkyä muutenkin kuin lisääntyneenä kuolan määränä.
  • Muuttuva labyrintti oli jokseenkin perseestä.
  • AvP ei ollut millään tasolla jännittävä
  • Pitkään aikaan en ole nähnyt näin katsojaa aliarvioivaa elokuvaa, kakki väännetään rautalangasta ja varmuuden vuoksi vielä selitetään pariin kertaan, että se isukin 12v poikakin ymmärtää että "mix noi Alienit on tuola"
  • Parasta oli Alienin ja Predatorin ensimmäinen yhteenotto vaikka vähän ylipitkä olikin.

Alien: 5 / 5
Aliens: 5 / 5
Alien 3: 4 / 5
Alien: Resurrection: 2½ / 5
Predator: 4½ / 5
Predator 2: 3½ / 5
Alien vs. Predator: 2 / 5

Mjoo, ei leffa kyllä ollu mikään hyvä. Omasta mielestäni ihan keskivertoa, mutta toisaalta en mä lähtenyt sinne kun kattomaan predatoria :p Ihan sama mitä se alieni tai ihmiset siinä säheltää. Kuhan saa oman Predator-fetissin tyydytettyä niin hyvä.

Kyllä siinä aivot mureni kun akka ja predator alko kaveeraan, ois vaan suolestanu sen akan ja ripustanu jalosta kattoon.

Mutta itse tosiaan kun olen fanaattinen Predatorin kannustaja niin leffa oli sinällää ihan mielenkiintoista katsottavaa. Katsoa kun predatorit leikkii leluillaan ja mättää porukkaa kumoon. Eipä siinä muuta. Predatorien loistoo mä sinne menin kattomaan ja sain.. Ehkä sitä mitä odotinkin.

Kyllä tässä istutaan ja odotellaa innolla uutta Predatorin tähdittämää leffaa. Predator 2 kyllä kuuluu laihoista aineksistaan huolittamatta yhteen parhaista leffoista mitä olen kattonut, mutta tosiaan tämäkin perustuu laihalti vain siihen miten paljon predatori kiinnostaa hahmona ja innostus sen "vermeitä" kohtaan.

Tietysti peli AvP2 on antanut jatkuvaa iloa multiplayerinä LANeissa. Oi sitä iloa predatorilla vs. läjä immeisiä.

Leffana AvP2 hmm... 2- / 5

- Kaikki... Paitsi hienot tehosteet.
+ Mutta sainpahan sentää nähdä janoamaani predatorin mättöä.

Yager sanoi:
Nyt ei voi enää sanoa muuta kuin Snobi. :rolleyes:

Tämä nyt on paljolti vastaus alkuperäiseen postaukseesi tässä threadissa jossa kehut mm. elokuvan visuaalista ilmettä.

Itse en henkilökohtaisesti jaksa ymmärtää kuinka umpikliiniset ympäristöt, b-loukan hidastukset ja gorettomat, mitään näyttämättömät taistelukohtaukset voidaan nähdä loistavaksi visuaaliseksi tykitykseksi? Leffasnobiksi mua ei ole vielä kukaan sanonut, joten sinällään uutta tämmöinenkin vertaus. Kai elokuviakin vasta oikestaan DVD:n tulon jälkeen seuraamaan alkanutta immeistä voidaan sitten snobiksi sanoa. heh.

Ja tämäkö fanituote? No ehkä sille 13 vuotiaalle teinille. Voiko joku oikeasti väittää, että tämä pärjäisi millään tavalla esim. Aliensille joka on kuitenkin vähän vastaava elokuva?

Jouko Luhtala sanoi:
Voiko joku oikeasti väittää, että tämä pärjäisi millään tavalla esim. Aliensille joka on kuitenkin vähän vastaava elokuva?

Ei. Mielestäni noita kahta elokuvaa ei saisi edes mainita samassa lauseessa.

Karu totuus. Täyttä paskaa koko leffa. ei missään vaiheessa tuonut mitään jännitystä tai mitään odotusta että tuleekohan se nyt tuolta ja voittaakohan tuo.

Kaikki risut spoilerissa:
-Predator oli pilattu ihan liian hifiksi
-Predator ei paljoakaan päästänyt sitä legendaa kehräämis ääntä
- Predator ei käyttänyt kuin sitä punaista goglea.
- Alienit oli jotenkin tehty liian fiksuiksi eikä ollenkaan juonikkaiksi
-Taistelukohtauksista ei saanut mitään selvää.
-Predatorilla ei ollu niitä olkapää mutkia? miks ei ? kaikilla muilla kyllä on ollut

1/5

Älkää ottako liian vakavasti sitä leffaa. Itselleni ainakin jäi positiivinen fiilis sen repeilyn jälkeen. Ei kaikki yritä katsoa leffaa todella kriittisesti vaan etsivät siitä jotain uutta. Niin ja jokaisella on tietenkin oma käsityksensä mikä on hyvää läppää.

Ylös Bottom