Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alone in the Dark - peliapuketju

maagiset

KonsoliFIN Alumni
Noin eli luodaan tänne tälläinen, kun ei näytä aiempaa ketjua löytyvän. Eli tänne voi vapaasti postailla omia ongelmiaan aiheeseen liittyen. Peliä pelanneet voivat sitten parhaansa mukaan koittaa auttaa hädässä olevia.

Itse voisin aloittaa seuraavanlaisella ongelmalla. Olen siinä kakkos chapterin loppupuolella, jossa täytyisi käydä kulkupeli etsimässä. Ensimäinen auto on siis tässä vaiheessa sen hyppyrikohdan jälkeen tuhannen muussina. Mukana on siis se tummahiuksinen nainen ja vanhempi mieshahmo, joka on hiukkasen heikossa hapessa. Puhuu kovasti haluavansa keskuspuistoon. Tämän kohdan alussa löytää myös sytkärin.

Ongelma tulee eteen siis siinä kohdassa, kun olen päässyt etenemään sinne ovelle jossa on joitain puunpaloja edessä menoa tukkimassa. Ne olen saanut sytytettyä tuleen sillä maasta löytyvällä harjanvarrella, mutta tämän jälkeen kimpuun hyökkää semmoinen maan alla luikerteleva mörkö, joka saa meikäläisen joka kerta hengiltä. Mitäköhän tossa kohdassa olisi oikein tarkoitus tehdä? En saa väistettyä kyseistä öttiäistä millään, vaan se repii meikäläisen aina maan alle. Tossa useamman kerran kokeilin, mutta mitään mahdollisuuksia ei ollut tilanteesta selvitä. Oli pakko otaa pientä hermotaukoa. Saattaa johtua myös omasta kädettömyydestä. Avusta olisin kuitenkin erittäin kiitollinen.

Oma hahmokin on tosin todella heikossa hapessa, joka saattaa niin ikään vaikeuttaa tilannetta. En nimittäin ole löytänyt varmaan kuin yhden kylmäsprayn koko pelistä tähän mennessä ja osumaa olen ottanut kuitenkin ihan kohtuullisesti. Olenko ollut vaan todellinen puusilmä vai jaetaanko niitä vain todella harvakseltaan?

Mahtoikohan kukaan saada tilanteenkuvauksestani mitään selvää? No jos sait selvää, että missä olen menossa ja olet tilanteesta selvinnyt, niin apua otetaan avosylin vastaan:).
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Pelaan Wii-versiota, mutta tämä lienee siis se pohjakerros ja ehkäpä sama tepsii myös X0-peliin. Kun mörkö vetäisee maan alle ja lähtee viemään mukanaan, näkyy sivuilla tolppien ja autojen kohdalla merkki (Wiillä A, en tiedä mikä X0:lla) jolloin voi tarrautua kiinni näihin, ja sitten pitäisi vetää itsensä pois johon varmaan löytyy ohjeet.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Ite taisin vaan juoksennella ympäriinsä ja pomppia armottomasti niin siitä selvittiin. Tais olla kyllä että kerran jouduttiin mörön matkaan, silloinhan näkyy se tatti joka kertoo mihin suuntaan pitää painaa ja sitten vaan painetaan aata kun niin käsketään niin äijä tarttuu johonkin tolppaan tms ja kiskoo itsensä ylös halkeamasta. Ja mikäli muistan oikein niin siellä kopissa minne se naikkonen ja kääpä menevät pitäisi olla lääkekaappi.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Pelaan Wii-versiota, mutta tämä lienee siis se pohjakerros ja ehkäpä sama tepsii myös X0-peliin. Kun mörkö vetäisee maan alle ja lähtee viemään mukanaan, näkyy sivuilla tolppien ja autojen kohdalla merkki (Wiillä A, en tiedä mikä X0:lla) jolloin voi tarrautua kiinni näihin, ja sitten pitäisi vetää itsensä pois johon varmaan löytyy ohjeet.

Hmm... juu samasta kohdasta varmasti puhumme. Harmi vaan, että oma häiskä taitaa olla sen verran heikossa hapessa, että ei kestä vetämistä edes noille tolpille tai minnekään muuallekaan, niin ei pysty minnekään tarraamaankaan.Taitaa kuolla melkein heti, kun mörkö vetää jannun puolittain maan alle, jos nyt oikein muistan. Täytyy varmaan koittaa pelata paremmalla menestyksellä toi kakkos chapteri uudestaan läpitte. Muu ei ilmeisesti tässä tilanteessa auta? No juu, mutta suuret kiitokset kuitenkin avusta.

Niin ja sitten piti vielä kysäistä noista healtti tarvikkeista. Eli onko tosiaan niin, että noita ei oikein raaskita pelissä paljon ollenkaan jaella? Tähän mennessä varmaan juurikin sen yhden kylmäsprayn löytänyt.

Edit: Ok, täytyy tarkistaa, jos lääkekaappi löytyisi. Itse onnistuin löytämään vaan sen sytkärin ja muutaman vaivaisen pariston siitä kopista. Itse koin ton väistelyn kyllä todella haasteelliseksi, kun pikkasen on kuitenkin kankeanpuoleiset kontrollit. Niin ja kiitokset kummallekin avusta.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Mulla meni kyseinen kohta ihan vahingossa läpi. Kokeile ottaa palava tuoli käteen ja kun se olio sitten hyökkää ja yrittää vetää maan alle, käsissä oleva palava tuoli polttaa sitä sen verran, että se joko kuoleee tai lähtee karkuun. Mulla toimi noin ja sain siitä vielä jonkun ätsiivmentin:)
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Ongelma tulee eteen siis siinä kohdassa, kun olen päässyt etenemään sinne ovelle jossa on joitain puunpaloja edessä menoa tukkimassa. Ne olen saanut sytytettyä tuleen sillä maasta löytyvällä harjanvarrella, mutta tämän jälkeen kimpuun hyökkää semmoinen maan alla luikerteleva mörkö, joka saa meikäläisen joka kerta hengiltä. Mitäköhän tossa kohdassa olisi oikein tarkoitus tehdä? En saa väistettyä kyseistä öttiäistä millään, vaan se repii meikäläisen aina maan alle. Tossa useamman kerran kokeilin, mutta mitään mahdollisuuksia ei ollut tilanteesta selvitä. Oli pakko otaa pientä hermotaukoa. Saattaa johtua myös omasta kädettömyydestä. Avusta olisin kuitenkin erittäin kiitollinen.

Polttamalla noista selviää helpoiten jos vaan löytyy jotain palavaa rompetta. Ne pätkät, missä otus on jo saanut kiinni, alkaa retuuttaa pelaajaa ja minipelimuotoisesti pitäisi sitten seurata liikkeitä, ovat monesti niin hankalia, että itse pyrin posauttamaan madon hengiltä välittömästi kun sellainen tulee vastaan (ja niitähän myöhemmin nimittäin tulee). Eli palavaa pulloa kohti ja luoti perään. Ahtaissa tiloissa tällä tekniikalla kyllä tuppaa itsekin ottamaan vähän iskua, joten jos henki on herkässä, ko. tempusta ei välttämättä ole suuresti apua. ;) Saati, jos takista ei löydy sopivaa putelia.

Palavalla kepukalla, tuolilla tms. sitä voi myös huitoa, kuten jo edellä todettiinkin, mutta se vaatii kertaluontoista räjäyttämistä enemmän taitoja ja kärsivällisyyttä.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Ok, tämä on aika alussa. En vain keksi millään, miten kohta ratkaistaan, eli:

Toisessa episodissa on kohta, jossa palava betonin palanen keinuu heilurimaisesti edestakaisin. Tämän jälkeen tiputtaudutaan alas käytävälle, josta kuuluu naisen avunhuutoja. Vierellä on ovi, jota ei saa edes väkivalloin auki (eikö niin?) ja kulmassa lähellä on vaahtosammutin. Edessä tulta, joka leviää kohti.

Yritys on ollut kova vaahtosammuttimella suihkuttaa tulta sammuksiin, mutta se leviää nopeasti myös taakse. En siis pääse eteenpäin. Saan kyllä tulen pidettyä pidettyä loitolla vaivalla, mutta eteenpäin en pääse.

Autattehan, kiitos!

EDIT: Eipä hätää, keksin jo ratkaisun :) Ja nyt tuntuu typerältä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Ite oon semmoses kohas jossa lentelee lepakoita taivaalla ja pakenen niitä lähellä olevaan vessaan...Mitä sen jälkeen pitäis tehä...? Ukkoni on hapoilla ja on vain pari minsaa aikaa päästä sairaalaan tai jotain...
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Ite oon semmoses kohas jossa lentelee lepakoita taivaalla ja pakenen niitä lähellä olevaan vessaan...Mitä sen jälkeen pitäis tehä...? Ukkoni on hapoilla ja on vain pari minsaa aikaa päästä sairaalaan tai jotain...

Tähän on se kohta missä juoksee se timeri? Siellä vessassa on lääkekaappi jossa on sideharsoa. Sillä on sitten tarkoitus sitoa se vuotava avohaava.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Itselläni on pieni ongelma bossin kanssa. Olen siellä museossa eli onko se nyt chapter 3 silloin. Noh mutta keskivaiheella tuota chapteria tulee sellanen iso hämähäkintapanen zombi joka heittelee noita piikkejä. Pari kertaa saan tehtyä damagee pelkällä pistoolilla ja suojautumaa siltä erikoishyökkäykseltä, mutta sen jälkeen ei ota enään damagea. Joku kohta varmaan pitäisi löytää mistä ottaisi osumia, mutta mistä?
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Itselläni on pieni ongelma bossin kanssa. Olen siellä museossa eli onko se nyt chapter 3 silloin. Noh mutta keskivaiheella tuota chapteria tulee sellanen iso hämähäkintapanen zombi joka heittelee noita piikkejä. Pari kertaa saan tehtyä damagee pelkällä pistoolilla ja suojautumaa siltä erikoishyökkäykseltä, mutta sen jälkeen ei ota enään damagea. Joku kohta varmaan pitäisi löytää mistä ottaisi osumia, mutta mistä?

Siinä alussahan pitää ampua ne 3 punaista kohtaakos ne oli? noh kuitenki.. sitten ku ne on ammuttu niin heittelet vain räjähtäviä pulloja .. esim: Molotov Cocktaileja sitä päin.. niitä pulloja löytyy lisää parista kaatuneesta roskiksesta jotka ovat huoneen parissa nurkassa...
Eli siinä ei ole tiettyä kohtaa enää silloin.. kunhan vain räjäyttelet niitä pulloja sitä päin...
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Siinä alussahan pitää ampua ne 3 punaista kohtaakos ne oli? noh kuitenki.. sitten ku ne on ammuttu niin heittelet vain räjähtäviä pulloja .. esim: Molotov Cocktaileja sitä päin.. niitä pulloja löytyy lisää parista kaatuneesta roskiksesta jotka ovat huoneen parissa nurkassa...
Eli siinä ei ole tiettyä kohtaa enää silloin.. kunhan vain räjäyttelet niitä pulloja sitä päin...

Aah ok. Ei vaan ollu mitään pulloa mukana, enkä löytännyt niitä sieltä, mutta pitänee tarkemmin katsoa. Kiitoksia tiedosta.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Jumissa ollaan episodissa 8. Eli miten pääsen sen "suojamuurin" ohi salaiselle sisäänkäynnille. Ilmeisesti muuri pitää tuhota..... miten? Vision tällä hetkellä 65, pitääkö evil rootseja vielä metsästää, päästäkseen sisään?
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Jumissa ollaan episodissa 8. Eli miten pääsen sen "suojamuurin" ohi salaiselle sisäänkäynnille. Ilmeisesti muuri pitää tuhota..... miten? Vision tällä hetkellä 65, pitääkö evil rootseja vielä metsästää, päästäkseen sisään?

Pitää polttaa se iso rootti joka on sen muurin toisella puolella. Pulloa vaan nakkelemaan. Juurten palaessa muuri häviää.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

65'della taitaa olla tuo 'muuri' hieman liian korkea, se laskee sitä mukaa mitä niitä juuria tuhoaa. Suosittelen ainakin hankkimaan 80.
 
Vastaus: Alone in the Dark - peliapuketju

Tuhosin juuria niin että vision oli 75 ja sitten olikin jo helppo heittää polttopullo muurin yli, kun muuri oli huomattavasti matalampi. Kiitokset vaan neuvoista.

P.S. tuli pelattua peli samalla loppuun asti :)
 
Ylös Bottom