Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Angry Birds [PS3/PSP minis]

Vastaus: Angry Birds [PS3/PSP minis]

Vähän OT, mutta sekin päivä näköjään tuli, että Roviolta kysytään edes asteen tiukempia kyssäreitä..

GDC: Angry Birds? More Like Awkward Birds - iPhone News at IGN

Työkaveri (tekee kotona jotain pientä ohjelmointia tms) puhui juuri siitä, että AB käyttää jotain open source -pelimoottoria (eli kai tuo "Box2D"). Onhan se tietenkin mielenkiintoista, että Rovio käärii leijonanosan rahoista (nyt siis puhutaan jo miljoonista euroista), mutta Box2D:n kehittäjä ei kai saa mitään.. Mutta toisaalta, eipä Rovion pakko ole tuosta maksaa.

Ehkä Rovion pitäisi vain kylmästi "ostaa" (vai onko se edes mahdollista?) tuo pelimoottori pelkästään omaan käyttöönsä ja sitä kautta Box2D:n kehittäjäkin saisi hiukan hyötyä tuosta..

EDIT: Täällä itse pelimoottorin kehittäjän vastine/näkemys, eli ei niin dramaattinen uutinen lopulta..
Just to be clear, I did not declare that Angry Birds uses Box2D or demand that they give me credit.

The Q&A went something like this:
Erin: "Hi Peter, could you tell me which physics engine Angy Birds uses?"
Peter: "Box2D"
Erin: "Great. Would you consider giving credit to Box2D in your game?"
Peter: "Yes, of course"
Erin: "Thank you! By the way, I am Erin Catto the creator of Box2D"
Peter: "Great! I would like to talk to you after the session"

So I really tried to ask this in the nicest way possible and Peter was very friendly. Angry Birds is a great game and I have a lot of respect for Rovio.

Sometimes credit for Box2D slips through the cracks and I do not have any bad feelings towards Rovio. I am proud that my work could be part of such a successful game.

The question has come up about the Box2D license, which is zlib. The license requests credit, but it is not required. Thus Rovio did not do anything wrong. So why doesn't Box2D use the MIT license which requires credit? The reason is that some game companies are really touchy about using open source software for legal reasons. So I've been told that some companies will not use any open source software that is more restrictive than zlib. So I try to meet this requirement because I would like to make it easy to use Box2D.

So I want to encourage developers to give credit to Box2D, but at an absolute level it is not required. Yes, the world is not perfect.

Finally, the success of Box2D is not due to me alone. Box2D has a great community that has given me valuable feedback over the years to steadily improve Box2D. And of course, Box2D would be nothing without all the great games you folks have made with it. Thank you!

( http://www.box2d.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=6462 )

Viimeksi muokannut moderaattori:

no niin tulihan noi kaikki kentät pelattua läpi tossa PSN MINI versiossa ja kyllähän ton parissa tunteja palo niin sanotusti

Angry Birds kyllä pomppaa esille siellä sun täällä maailman medioita seuratessa. Tänään BBC:n Click-ohjelmassa taas näkyi äkäisiä lintuja pelattavan. Taitaa olla jo noussut synonyymiksi mobiilipelaamiselle. "Matkijoitakin" näkyi olevan liikenteessä, tässä eräs esimerkki, Space Wolves: YouTube - Space Wolves iPhone/iPod Gameplay - The Game Trail

Ainakin Jenkki-Storessa Angry Birdsin Minis-versio on kesän aikana aika vaivihkaa korvattu uudemmalla versiolla, joka on Rovion omaa käsialaa. Tämä uudempi versio korjaa joitain Chillingon julkaisun ongelmia.

Rovio reclaimed the publishing rights, and as such put a new version on the store, feature a whole host of notable performance increases. Unfortunately, previous purchasers of the game weren’t able to download this new version, and were unfortunately stuck with their significantly worse version of the game.

Käyttäjän kannalta homman tekee kuitenkin mutkikkaaksi juuri tuo julkaisijan vaihtuminen. Paremman version saadakseen pitää olla yhteydessä PlayStation-asiakaspalveluun. Sieltä tarjotaan sitten latauskoodi uusille vihaisille linnuille.

Ville Heijari, VP of Franchise Development for Rovio told us that; "… anyone who purchased the older version can contact PSN customer service directly. PSN customer service will check your account to verify the purchase, and provide you with a voucher to download the new version."
Pitäisikin selvittää, onko tilanne sama myös Euroopassa.

Lähde: PSN Stores

Multa löyty toi Rovion versio ladattujen listasta päiväyksellä 12.6. Joskus huhtikuun kieppeillä tuon Chillingon version hommasin enkä sitä sen jälkeen ole ladannut uusiksi joten jollain taikuudella se on sinne ujutettu. Latasin ton Rovion version äsken "uudestaan" eikä maksanut mitään. :B

Ylös Bottom