Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anime

Leo Stenbuck

Active Member
Ajattelin pistää pystyy anime-aiheisen threadin, kun täällä uudessa bbs:ssä kun ei vielä sellaista löydy. Joten kysyisimpä tässä, että mitä anime-elokuvia suosittelisitte, kun pitäisi joululahjaksi pyytää muutama. Hyllystä löytyy vasta NGE Col 0:1 ja Ghost in the Shell DVD:llä, mutta ajattelin pyytää joululahjaksi Akiran, Princess Mononoken, ja Transformers - The Movien (DVD). Jälkimmäinen on ainakin aivan loistava ja sarjaa tuli katsottua paljonkin joskus kymmenen vuotta sitten. :D Myös Slayer kävi mielessä, senkin voisi ostaa jossain vaiheessa. Mutta jos Hopeanuoli (Silver Fang) löytyisi kokonaisuudessaan kaikki jaksot DVD:llä, niin ostaisin sen heti, aivan mahtava!
 
animeakin on monentyylistä se vähän riippuu millasesta tykkää :)

näitä ainakin itse suosittelisin: Ruroni Kenshin OAV (ei tv-series mikä on aika saippuaa tohon verrattuna:)), FLCL (gainaxin aika sekava mutta hyvä anime), Genocyber (kunnon goretusta:)), Kite, Vandread (kevyttä huumoripitoista mechamättöä) ja Tenchi Myo (hauska ja hyvä)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan darkven

näitä ainakin itse suosittelisin: Ruroni Kenshin OAV (ei tv-series mikä on aika saippuaa tohon verrattuna:))

OAVia en ole nähnyt kaikkia, mutta minusta itse sarja on kyllä rautaa. Elokuvapituinen Samurai X oli kyllä vähän laimeampi kuin odotin.
 
Princess Mononoke on leffoista ihan suositeltava(omasta mielestäni paras animeleffa), sarjoista Slayers on laatukamaa, mutta sitä ei varmaan juuri löydy suomesta DVD:ellä. Itse en ole kaupoissa nähnyt kuin toisen OVA-sarjan ja ensimmäisen niistä leffoista. NGE:in voit loppuun keräillä, jos kerran mecha-actionista diggaat. Akira myöskin taitaa olla jo yleissivistykseen kuuluva eepos ja jos et muuta keksi niin pyydä Ninja Scroll, niin ei varmana ole veripaltusta puutetta pariin viikkoon. :)
 
Jostakin luin, että joku ruotsalainen yhtiö saattaa julkaista kaikki hopeanuolet leikkaamattomana dvd:llä.

edit: tässä vähän tarkemmin

Ruotsalainen Ozonmedia, jolla on oikeudet Hopeanuoleen Ruotsissa, on aikeissa julkaista Hopeanuolen leikkaamattomana VHS:llä sekä DVD:llä.
Ajankohta sijoittuisi alustavasti 12.2001-3.2002
Aluksi ilmestyisivät VHS nauhat ja sitten hieman myöhemmin DVD:t.....nytkin se siis olisi useammalla nauhalla ja DVD:llä.
Puhekieli tulisi olemaan japani ja VHS:n tekstit ruotsiksi, DVD:llä olisi luultavimmin ruotsi/englanti vaihtoehdot.
Koska Ruotsissa ei enää leikata ollenkaan elokuvia, olisi Hopeanuoli nyt lasten elokuvan sijasta aikuisille suunnattu ja näin ollen ikäraja K-18.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kannattaisi hankkia KOKO Studio Ghibli-leffasarjat ja Robotechin Macross Saga! Toi koko Macross Saga Maksaa n. 100 USD eli ei mikään paha! Laputa Castle in the Sky on sata kertaa parempi kuin Mononoke Hime, suosittelen sitä enemmän!

Itse oon tällainen TV-sarja friikki;) tulee yleensä kalliiksi kerätä koko sarja! Suosittelen näitä sarjoja:

- Vision of Escaflowne : Fantasia ajan hyvyyden ja pahuuden mättöä!

- Macross sarjat: Macross plus ja alkuperäinen Macross ovat must!

- Maison Ikkoku: ei voi muuta sanoa et se on #1 animeni:D

- Orange Road: tunnettiin Suomessa myös "Super Perheenä":rolleyes: Koululaispoika rakastuu yhteen tyttöön! poika ei pysty kertomaan hänelle et hänen perheellä ja hänellä on "ESP" , sen jälkeen seikkailu/sekoilu vasta alkaa...


BTW onx kukaan nähny "Avalon"nimistä leffaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Eltsi
Princess Mononoke on leffoista ihan suositeltava(omasta mielestäni paras animeleffa), sarjoista Slayers on laatukamaa, mutta sitä ei varmaan juuri löydy suomesta DVD:ellä. Itse en ole kaupoissa nähnyt kuin toisen OVA-sarjan ja ensimmäisen niistä leffoista. NGE:in voit loppuun keräillä, jos kerran mecha-actionista diggaat. Akira myöskin taitaa olla jo yleissivistykseen kuuluva eepos ja jos et muuta keksi niin pyydä Ninja Scroll, niin ei varmana ole veripaltusta puutetta pariin viikkoon. :)

Hyvin pitkälti samoilla linjoilla olen kanssasi.

Mononoke Hime on todellakin suorastaan loistava pätkä, jota ei pitäisi missata. Akirastakin pidin.
Jos et vielä omista kaikkia NGE:n jaksoja, tai sinulta puuttuu jompikumpi end of evangelioneista, niin suosittelen hommaamaan. Onhan tuo loppua kohden hieman sekava sarja, mutta silti ehdottomasti katsomisen arvoinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly


OAVia en ole nähnyt kaikkia, mutta minusta itse sarja on kyllä rautaa. Elokuvapituinen Samurai X oli kyllä vähän laimeampi kuin odotin.

kannattaa ihmeessä hankkia jostain toi OAV jos et ole nähnyt vielä ja tykkäät tv-seriestäkin. toi oav alkaa ihan kenshinin lapsuudesta ja perustuu aikaan ennenkun kenshin takoi miekkansa terän nurinpäin, tämä anime on minun alltime top3:ssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hutbug
Jostakin luin, että joku ruotsalainen yhtiö saattaa julkaista kaikki hopeanuolet leikkaamattomana dvd:llä.

edit: tässä vähän tarkemmin

Ruotsalainen Ozonmedia, jolla on oikeudet Hopeanuoleen Ruotsissa, on aikeissa julkaista Hopeanuolen leikkaamattomana VHS:llä sekä DVD:llä.
Ajankohta sijoittuisi alustavasti 12.2001-3.2002
Aluksi ilmestyisivät VHS nauhat ja sitten hieman myöhemmin DVD:t.....nytkin se siis olisi useammalla nauhalla ja DVD:llä.
Puhekieli tulisi olemaan japani ja VHS:n tekstit ruotsiksi, DVD:llä olisi luultavimmin ruotsi/englanti vaihtoehdot.
Koska Ruotsissa ei enää leikata ollenkaan elokuvia, olisi Hopeanuoli nyt lasten elokuvan sijasta aikuisille suunnattu ja näin ollen ikäraja K-18.

Joo nuo Hopeanuolet on kyllä rautaa:p
Pitää heti hankkia nuo leikkaamattomat dvd:t jos ne nyt tulee. Menkää www.hopeanuoli.cjb.net siellä oli jotain siitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Joo nuo Hopeanuolet on kyllä rautaa:p
Pitää heti hankkia nuo leikkaamattomat dvd:t jos ne nyt tulee. Menkää www.hopeanuoli.cjb.net siellä oli jotain siitä.
Joo, mistäköhän ton Hopeanuolen leikkaamattoman DVD:n sitten löytäis, kun se julkaistaan, Filmifriikissä voi ehkä olla. Kävin tuolla http://www.hopeanuoli.cjb.net ja heti tuli helvetin nostalginen fiilis, kun joskus 5-vuotiaana on lainannut ne monen monta kertaa jostain videovuokraamosta. Ei helvetti ne karhut on oikeesti pelottavia, vieläkin nous karvat pystyyn kun katto niitä kuvia, varsinkin Akakabooto! :( :D

Edit. Täällä on myöskin juttua Hopeanuolesta ja sen leikkaamattomasta versiosta:
http://www.expage.com/hopeahammas
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Joo, mistäköhän ton Hopeanuolen leikkaamattoman DVD:n sitten löytäis, kun se julkaistaan, Filmifriikissä voi ehkä olla. Kävin tuolla http://www.hopeanuoli.cjb.net ja heti tuli helvetin nostalginen fiilis, kun joskus 5-vuotiaana on lainannut ne monen monta kertaa jostain videovuokraamosta. Ei helvetti ne karhut on oikeesti pelottavia, vieläkin nous karvat pystyyn kun katto niitä kuvia, varsinkin Akakabooto! :(

Edit. Täällä on myöskin juttua Hopeanuolesta ja sen leikkaamattomasta versiosta:
http://www.expage.com/hopeahammas

Joo sehän tuossa on hauskaa että ne on "lasten" piirrettyjä täällä suomessa. Iteki eka kerran katoin sen joskus 5-vuotiaana ja on syöpyny syvälle, syvälle mieleen:)
Nyt katoin ne pari viikkoa sitten uudestaan ja pisti korvaan aika pahasti tuo dubbaus. Onkohan niillä ollu ehkä 3 eri ihmistä dubbaamassa. Ja kuten me kaikki tiedämme, japanilaisissa animaatioissa on yleensä aika kirjava joukko eri henkilöhahmoja. Siinä meni tosissaan sekasin ne äänet niillä ja oli tosi paljo samoja ääniä. Ihan hulluu:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Joo sehän tuossa on hauskaa että ne on "lasten" piirrettyjä täällä suomessa. Iteki eka kerran katoin sen joskus 5-vuotiaana ja on syöpyny syvälle, syvälle mieleen:)
Nyt katoin ne pari viikkoa sitten uudestaan ja pisti korvaan aika pahasti tuo dubbaus. Onkohan niillä ollu ehkä 3 eri ihmistä dubbaamassa. Ja kuten me kaikki tiedämme, japanilaisissa animaatioissa on yleensä aika kirjava joukko eri henkilöhahmoja. Siinä meni tosissaan sekasin ne äänet niillä ja oli tosi paljo samoja ääniä. Ihan hulluu:p

Heh, heh. Korkeintaan kolme, tai kaksi : mies- ja naisääni. Meinaa jossain kohti kieltämättä häiritä, kun kolme koiraa juttelee ja suut liikkuu eri tahtiin puheen kanssa ja kaikilla on suunnilleen samanlainen ääni. Mutta sekin on yksi tunnelman luoja.

Tulee mieleen lihava mies, joka on saanut jostain halvalla julkaisuoikeudet, ja antaa nyt ohjeita kahdelle mansikkapellolta palkkaamalleen henkilölle suuren pöydän takaa sikaria poltellen.
 
Animea? Nyt päästin asiaan. Itse suosittele Excel sagaa... Hauska ja parhaimpia. Inu Yashaa tulee katottua välillä, loistava myös. Record of Lodoss War on LOTR:in kaltainen, mutta animea, hyvää silmille jos piti LOTR:ista. Neon Genesis Evangelion, ZOE:n robotit sun muut vermeiden ideat on lähtöisin tästä, Neon on sekava, enkä usko että kaikki pitävät tästä. Jos ei ole aikomustakaan katsoa noita sarjoja, katso edes Excel Sagan kolmas jakso. "They're... So CUTE!"
 
onko muuten anime leffoille olemassa samanlaista database-sivustoa kun normileffoille on www.imdb.com? (tiedän että imdb:ssäkin on animet mutta aika karkeasti arvosteltu/esitetty)
 
No mutta.

Eikö kukaan täällä harrasta animen piirtämistä? Omasta mielestäni se olisi ainakin mukava oppia, se taito.
 
Re: No mutta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Legomancer
Eikö kukaan täällä harrasta animen piirtämistä? Omasta mielestäni se olisi ainakin mukava oppia, se taito.
Mä harrastan jonkun verran aina silloin tällöin. En ole mikään hirveän hyvä, mutta on se mukavaa ajan vietettä.
 
Joo eli sain joululahjaksi Princess Mononoken ja Akiran. Princess Mononoke aikakin on paras anime, mitä oon ikinä nähnyt, Hopenuolen jälkeen. Akiraa, en vielä oo kattonut, mutta sekin pitää tsiigaa tän päivän aikana.
 
Arvakkaapa kuka katto joululomalla Slayersin 1. tuotantokauden, kaikki Trigunin 26 osaa, 6 jaksoo Love Hinaa, 3 jaksoa Cowboy Beboppia, ja parhaita jaksoja Neo Genesis Evangelionista ja Ayashi No Ceresistä... maistuis varmaan teillekkin...:D
 
Ylös Bottom