Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anime

Vastaus: Anime

Itse myös suosittelen lämpimästi kyseistä animea. Olen saanut jopa vanhemmat seuraamaan minun kanssa tätä animea. :D

Hyvin jännittävä ja olen pystynyt tarinan aikana ainoastaan muutaman kerran arvaamaan oikein mitä seuraavaksi tapahtuu.

Näissä hyvissä animeissa tulee vaan harvasenpäivä vastaan aina se sama harmillinen asia. Eivät seuraa mangaa 100%, sivuuttavat mangan juonen jossai loppu vaiheessa ja keksivät jonkun ihan päättömän lopun.
 
Vastaus: Anime

Animewatcher-profiili

Mielipiteitä en ole vielä jaksanut kirjoittaa oikein mistään, mutta arvosanat olen antanut. Tällä hetkellä oma suosikki on Monster, joka sopii varmasti kenelle tahansa vähän aikuisemmalle, hyvää juonta ja hahmokehitystä arvostavalle. Etenee aika hitaasti etenkin alussa, mutta kannattaa ehdottomasti katsoa. Psykologinen trilleri on ehkä paras tapa kuvata tuota. Monsteria on vaikea ajatella edes animena, kun siitä puuttuu kaikki ne perinteiset anime-jutut ja se on selvästi kypsemmille katsojille suunnattu.

Toinen selvästi muiden yli nouseva on Code Geass. Lelouch on hahmona yksi parhaimpia ikinä. Juonen- ja hahmonkehitys on tässäkin omaa luokkaansa ja sarjan tapa yllättää niin tapahtuma kuin henkilötasollakin vetoaa vahvasti minuun. Monet kohtaukset jäivät vahvasti mieleen loistavaa loppua myöten esim.
Kun Lelouch käyttää Geassia vahingossa Euphemiaan ja käskee tätä tappamaan kaikki "elevenit". Itsekseni ajattelin että "ei ei ei näin saa käydä".

Shirleyn kuolema on toinen tosi koskettava hetki etenkin kun Roloa ei taposta voi suoralta kädeltä edes tuomita, kun kaveri yrittää vain auttaa "veljeään". Lelouchin tuntema syyllisyys koko jutusta on myös jotenkin niin ihmismäistä, että täytyy olla henkisesti kuollut, jos ei tunne sympatiaa.

Lopetuksesta en jaksa hehkuttaa, en olisi parempaa tapaa keksinyt vaikka se tavallaan tuntui vaikealta omalla tavallaan.
Geass on viihdyttävä toiminnaltaan ja varmasti nuoremmatkin tyypit pitävät, mutta minusta tärkeintä sarjassa tai sen vetovoimassa on moraaliset valinnat, motiivit ja henkilöiden väliset suhteet.

Muita hyviä animeja, joita voin suositella ovat Full Metal Alchemist: Brotherhood, K-ON!, Elfen Lied ja Hajime no Ippo.
 
Vastaus: Anime

Meikäläisen animeen tutustutti veljet ja sisko. Tiesti se ensikosketus tuli jo penskana muumien ja Hopeanuolen seurassa. Myöhemmin sitten aloitin seuraamaan Narutoa ja Bleachia (ne tutut jokapojan ekat) josta sitten laajensin repertuaaria vähä laajemmalle. Laitetaas tähän nyt ne omat suosikki sarjat ja pienet perustelut ja turinat vielä kastikkeeksi.

Ehdoton oma suosikki niin animena kuin mangana on One Piece. Mielestäni erittäin hauska sarja jossa tuo huumori kolahtaa meikäläiseen kuin kärpänen keittoon. Hahmot on koko sarjan sielu ja sarjan ääninäyttelijät mielestäni parhaat ikinä. Luffyn, Zoron ja Usoppin äänet suosikkeina. OP on ainoa sarja mitä tällä hetkellä seuraan aktiivisesti. Ja ne musiikit, ne musiikit..

Hyvänä kakkosena tulee sitten Death Note, jota veljeni minulle joskus suositteli ja johon hullaannuin täysin. Olen sarjan katsonut läpi jo varmaan 6 kertaa ja ikinä en kyllästy. Tietyt juonenkäänteet hieman hillitsivät intoa, mutta varsinkin sarjan alku on erittäin hyvin tehty ja tarina imee mukaansa. Suosittelen ehdottomasti kaikille jotka hakevat vastapainoa Naruton kaltaiselle mätölle.

Samurai Champloohon tutustuin oikeastaan vahingossa kun tuli ostettua koko sarja boxina CDONista kun halvalla sai (joku 20 e). Ja lopullinen varmistus ostopäätökselle tuli kun sarjan päähahmoista löytyy tuttu suosikki ääninäyttelijä Kazuya Nakai. Sarjaa en ole vielä katsonut loppuun, mutta vaikuttaa erittäin hyvältä ja vakavammalta mätöltä kuin OP tai Naruto. Ja piirrosjälki miellyttää.

Muita hyviä sarjoja ja helmiä joita olen katsellut/katson:

- Soul Eater
Uppoaa varmasti kaikille Bleach-faneille.
- Bleach
Hyvät musiikit, hyvä piirrosjälki, mielenkiintoiset hahmot..
- Ginga Densetsu Weed
Jos katsoit Hopeanuolta niin tämä kannattaa tsekata. Ei vejä vertoja alkuperäiselle mutta..
- Naruto
Itse seuraan mieluummin mangana, koska Narutosta tuppaa noita fillereitä tulemaan koko ajan ja ne ovat suoraan sanoen täyttä kuraa.
- Ginga Nagareboshi Gin / Hopeanuoli
Jaappaniks ja alkuperäinen versio erittäin hyvää viihdettä. Suomidubit tiesti on kans legendaarisia..
- Trigun
Hitaasta alusta huolimatta erittäin hyvä anime tunnelmaltaan. Ehkä vähä länkkärin ja scifin sekoitusta löytyy.

Kyllähän noita muitakin sarjoja on tullu katsottua vaan tuossa nuo mielestäni parhaimmat. Fulmetal Alchemist kiinnostaa myös mutta en ole ekaa jaksoa pitemmälle vielä katsonut. Myös Cowboy Bebopia minulle suositeltiin mutta sekin vielä odottaa ..
 
Vastaus: Anime

Meikäläisen animeen tutustutti veljet ja sisko....

Suositteluna voin antaa animut: Ergo Proxy, Witch Hunter Robin jotka ovat kummatki samalta tekijöiltä kun Samurai Champloo. En muista tarkalleen kuuluiko myös Paranoia Agent samaan porukkaan, ei varmaankaan. Mutta sekin erittäin suositeltava. Jokainen noista hieman aikuisempaan makuun ehkä.

En lähde nyt muita listaamaan koska ne on kaikki melko yleistä soppaa. Jos tosiaan One Piece yms jokapojan sarjat kiinostaa niin kokeile myös lyhyt 24jaksoinen: Needless
 
Vastaus: Anime

Suositteluna voin antaa animut: Ergo Proxy, Witch Hunter Robin jotka ovat kummatki samalta tekijöiltä kun Samurai Champloo. En muista tarkalleen kuuluiko myös Paranoia Agent samaan porukkaan, ei varmaankaan. Mutta sekin erittäin suositeltava. Jokainen noista hieman aikuisempaan makuun ehkä.

Miiistähän tekijöistä nyt puhutaan? Animointistudiosta, vai? Shinichirō Watanabe, joka on siis luonut ja ohjannut Samurai Champloon ei ole (tietääkseni) mitään tekemistä noissa muissa mainituissa sarjoissa. Sen sijaan Cowboy Bebopin parissa mies on työstänyt, ja molemmat (Bebop ja Champloo) ovat aivan tajuttoman loistavia sarjoja.

Paranoia Agentin lisukkeena kannattaa nautiskella myös Serial Experiment: Lain. Samankaltaista mindfuckia.
 
Vastaus: Anime

Harvoin katson kovin uusia sarjoja, kun katsottavaa löytyy niin paljon vanhoistakin, mutta mutta Kore wa zombie des ka? vaikutti ihan lupaavalta. Ekat 3 jaksoa oli vähän kömpelöä huumoria, hahmojen tuomista mukaan ja kaiketi puitteiden luomista oikealle juonelle ja hahmon kehitykselle. 4-jaksossa jo alkoi selviämään syvempiäkin juttuja, lopetus jätti silti aika paljon arvailun varaan; Mikä hitto se valasjuttu edes oli?

Harmillisesti tätä ei voi oikein zombie-genreen laskea, vaikka päähenkilö onkin sellainen. Highschool of the Deadin jälkeen olisin halunnut katsoa hyvän zombie-animen (saa suositella). Semi-lupaavalta näyttää, katsotaan.
 
Vastaus: Anime

Onkohan Hunter x Hunterille tulossa animena jatkoa? Anime/mangahan oli tauolla vissiin mastermindin sairastaessa, mutta ilmeisesti on nyt ainakin piirtänyt jatkoa mangalle. Vielä kun saisi animenkin jatkumaan niin olisi hyvä. Siinä on nimittäin yksi erittäin hyvä sarja, vaikka piirrosjälki aika vanhahkoa onkin.
 
Ylös Bottom