Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

mixer

New Member
Päivää, hyvät naiset ja herrat! :)

Lyhyesti: olemme kehittämässä addon-ia (lisälevyä) RTS-pelille Blitzkrieg 2. Mikä mielenkiintoisinta, ainakin suomalaisten silmissä, - tämän projektin on tarkoitus käsitellä Suomen ja Neuvostoliiton keskinnäisiä taisteluita toisessa maailmansodassa ja sitä ennen. Mutta meidän porukka koostuu venäläisistä, mikä tarkoittaa sitä että suomalaisten repliikien äänittäminen ominpäin on liki mahdotonta. Juuri tässä tarvitsemmekin teidän apua...

http://mixer.hotbox.ru/talvisota/index.html
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Tuli tuossa mieleen noita selatessa, että olisi hyvä, jos sotilaat puhuisivat eri murteilla. Esim. Tuntemattomassa Sotilaassa oli mukava kuunnella kuinka eri puolilta Suomea kotoisin olevat sotilaat puhuivat eri murteilla.
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Lloope sanoi:
Tuli tuossa mieleen noita selatessa, että olisi hyvä, jos sotilaat puhuisivat eri murteilla. Esim. Tuntemattomassa Sotilaassa oli mukava kuunnella kuinka eri puolilta Suomea kotoisin olevat sotilaat puhuivat eri murteilla.
Minun oli ihan turhaa yrittää saada murteita sinne tekstiin. Se olisi ollut koomista, vähintäänkin... Joten päätin kirjoittaa mahdollisimman hyvää (heh-heh) kirjakieltä (paitsi ne fraasit, joista olin varma), ja sitten pyytää kaikkia improvisoimaan ja lisäämään murteita sinne tänne sekaan. Se lista on vain yleisenä suunnannäyttäjänä, mutta muuten äänittäjien kädet ovat vapaat! ;-)
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Se ei muuten ole mikään joukkohauta, vaan juoksuhauta. Ellei tuossa nyt sitten tavoitella jotain mustaa huumoria ja synkkää ironiaa. :rolleyes:
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

feldon sanoi:
Se ei muuten ole mikään joukkohauta, vaan juoksuhauta. Ellei tuossa nyt sitten tavoitella jotain mustaa huumoria ja synkkää ironiaa. :rolleyes:
Kappas vaan! Nauroin oikein kunnolla... :D Korjattu on. Kiitti! :eek:
 
Lisätietoa pelistä

Moikka! Minä taas täällä!

Olen päivittänyt sen ylhäällä näkyvän sivun. Ensinnäkin lisäsin sinne vähän kuvia Talvisota-demosta, joka siis tehdään Blitzkrieg-pelirungolla. Lisäsin myöskin jonkun verran hienoja kuvia "Blitzkrieg 2" pelistä, jotta saisitte vähän esimakua ja voisitte jo etukäteen kuvitella miten hieno meidänkin pelistä tulee, kun me kerran tullaan käyttämään samaa kakkosversion enginea siinä lopullisessa (ei-demo) pelissä. Mutta olisi myöskin kivaa saada porukkaa äänittämään niitä fraaseja!..

Ja vielä tiedoitus niille ihmisille, joiden mielestä äänittäminen kuulosti hyvältä idealta juuri siihen mennessä kun he näkivät sen suhtkohtsuuren fraasi-listan... Haluan toistaa teille, että kaikkien fraasien nauhoittaminen ei ole tarpeellista tai pakollista. Tietenkin, mitä enemmän - sitä parempi, mutta pienikin määrä äänitettyjä fraaseja auttaa meitä kummasti! Nauhoittakaa niin kauan kun hauskaa ja intoa on, lähettäkää minulle ja tehkää minut onnelliseksi! :)

Sivun osoite oli siis: http://mixer.hotbox.ru/talvisota/index.html

Kiitti etukäteen! ;-)

P.S. Jos teillä on kysymyksiä niin kysykää - minä vastaan kyllä! :)
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Haluaisin ensinnäkin muistuttaa kaikkia tästä projektista :) ja myöskin ilmoittaa, että demon tekeminen on jo loppusuoralla. Tämä tarkoittaa sitä että jos haluatte omien äänien ehtivän demo-peliin, niin niitä on lähetettävä minulle viimeistään ensi viikon alussa (ma 18.10 - ti 19.10). Tämä ei tietenkään koske vielä sitä "täydellistä peliä", joka julkaistaan vasta ensi vuoden puolella!

Pyydän myöskin anteeksi sitä popup-banneria siinä sivulla - se ilmestyi sinne vasta sivun tekemisen ja siitä kertomisen jälkeen, jolloin vaihtaminen on ollut mahdotonta. Siitä bannerista pääsee eroon klikkaamalla oikeassa alalaidassa olevaa tekstiä.

Cheers! :)
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Äänittelin tuossa ääniä, mutta en löydä sivuilta lainkaan yhteystietoja. Kannattaisi pistää eri sivuille noita juttuja ja parannella sivujen ulkoasua, kun aika sekavat ovat. Ja ajan mittaan tauhkaa kerääntyy tuonne varmasti enemmänkin.
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Viimeisimmästä viestistä näyttäisi olevan aikaa... Onko projekti vielä käynnissä, vai onko se valmis vai kuopattu?:confused:
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

laurilp sanoi:
Viimeisimmästä viestistä näyttäisi olevan aikaa... Onko projekti vielä käynnissä, vai onko se valmis vai kuopattu?:confused:
Jostakin lehdestä juuri luin, että tämä olisi saatu valmiiksi. Toivottavasti en nyt sekoita johonkin toiseen.
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Tämä kiinnostaisi minuakin. Sattuuko kenelläkään olemaan kyseistä lehtijuttua tai linkkiä?
 
Vastaus: Anna oma äänesi Talvisota-pelille!

Jahas, saapa nähdä kuuleeko pelaava kansa perkeleitäni modissa. En nimittäin saanut toisen äänisatsin lähettämisen jälkeen enää mitään vastausta.

Suomen kuvalehden artikkelissa on muuten aika paha moka.

Turkulainen Mikko Vedru teki suomenkieliset äänet - suomalaiset sotilaat puhuvat pelissä suomea --

Muokkaus

Sitten pitäisi vielä saada jostain Blitzkrieg 2. Kotisivuilla olisi myös kiva saada edes vähän tietoa suomalaisten kannalta sytyttävämmällä kielellä.
 
Ylös Bottom