Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apua TV:n hankintaan?

Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Sony on Sony niin ku mersu on mersu.. Siihen on kai turha lisätä muuta. Niin se vain on!

Itse jos tällä hetkellä ostaisin tölpää se olis joko Sony Z tai X-sarja. Itselläni on juuri toi (X-sarjalainen).. Eikä ihan heti tule parempaa tv:tä mieleen.. W-sarja on vissiin myös ihan hyvä hintasekseen. V-sarja on sitten karvalakkimallia, mutta ilmeisesti ihan pätevä kone myös.. Maksaahan X-sarjalainen rahaa, mutta hei laatuhan maksaa aina.. Eikä elämää pidä elää sen mukaan, että jos sattuu säästämään jokusen euron niin ottaa halvempaa ja huonompaa.. Se on ainakin oma periaatteeni.. Haudassa sitten ehtii säästää rahaa :)
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Sony on Sony niin ku mersu on mersu.. Siihen on kai turha lisätä muuta. Niin se vain on!

Tällä vertauksella varmaan haetaan sitä, että mersu on autojen aatelia? Siinä tapauksessa kyseinen titteli menee ilman mitään tarvetta selitellä yksinoikeudella Pioneerille.

Sony on pirkkamersu.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Tällä vertauksella varmaan haetaan sitä, että mersu on autojen aatelia? Siinä tapauksessa kyseinen titteli menee ilman mitään tarvetta selitellä yksinoikeudella Pioneerille.

Sony on pirkkamersu.

Sanoisin silti että Sonyn X-sarja voittaa Pioneerin parhaan.. Sonyn Z-sarjassa myös jäätävän hyvä kuva. Eikös Pioneer ollut joskus 80-luvulla hyvä, mutta nyt "vähän" aikansa elänyt..
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itse tein valintani lopulta Sonyn W5500 ja V5500 mallien 40 tuumaisen televisioiden välillä. DVDPlazaa ja muutamia arvosteluja lukiessani sain sellaisen käsityksen, että ero mallien välillä on hyvin pieni. V-malli ilmeisesti olisi pelaamiseen hieman parempi vaihtoehto, sillä W-mallissa on Game Modessakin huomattavissa pienehköä lagia useiden pelien kohdalla. Siispä en viitsinyt sijoittaa 200 euroa lisää televisioon, jossa erona V-malliin taitaa olla vain tuo 100 hertsin motion flow -systeemi.

Verkkokaupasta taitaapi olla vähän telkkarit loppu, joten saapi nähdä milloin tuo saapuu :).

Hyvin valinnan teit. Tänne tuli kyseinen töllö eilen ja aivan loistavahan tuo taas on. Kaikki pelittää out-of-the-box jne : ))

http://img151.imageshack.us/img151/3449/28082009113.jpg

Gigantista löytyy, toivat kotiin.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Tietysti ymmärrän, että aina telkkarin ulkonäkö ei ole se suurin kriteeri kaikille (vaikka sitä joutuukin katsomaan aika monta tuntia siitä ajasta minkä taloudessa viettää), mutta ääneni menisi silti Samsungin töllöille. Ne on hienoja, ominaisuutta löytyy ja HintaLisä™ puuttuu - toisin kuin Sonyssa.

Sony tekee hyviä telkkareita peruskäyttöön, kuten jokainen suurempi firma. Sokkotestinä jos on jokainen paneeli viritetty ja kuvanhuononnuspiirit otettu pois päältä jne. ei moni huomaisi Blu-ray referenssimatskuissa mitään eroa. Sony, Samsung, LG, Pioneer jopa Philips. Takuut hoituu ja laatua saa. Nuo valmistajat myös joissain malleissa käyttää ristiin paneeleitakin. Eli vain kuoret määrää merkin.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Tietysti ymmärrän, että aina telkkarin ulkonäkö ei ole se suurin kriteeri kaikille (vaikka sitä joutuukin katsomaan aika monta tuntia siitä ajasta minkä taloudessa viettää), mutta ääneni menisi silti Samsungin töllöille. Ne on hienoja, ominaisuutta löytyy ja HintaLisä™ puuttuu - toisin kuin Sonyssa.

Sony tekee hyviä telkkareita peruskäyttöön, kuten jokainen suurempi firma. Sokkotestinä jos on jokainen paneeli viritetty ja kuvanhuononnuspiirit otettu pois päältä jne. ei moni huomaisi Blu-ray referenssimatskuissa mitään eroa. Sony, Samsung, LG, Pioneer jopa Philips. Takuut hoituu ja laatua saa. Nuo valmistajat myös joissain malleissa käyttää ristiin paneeleitakin. Eli vain kuoret määrää merkin.

Itse olen kuullut, että noita Samsungin televisioita menee aika paljon takuukorjaukseen.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Hyvin valinnan teit. Tänne tuli kyseinen töllö eilen ja aivan loistavahan tuo taas on. Kaikki pelittää out-of-the-box jne : ))

http://img151.imageshack.us/img151/3449/28082009113.jpg

Gigantista löytyy, toivat kotiin.
Itselleni tuli telkkari myöskin eilen ja todella helpottavaa nähdä, että olet saanut vehkeen toimimaan PC:n kakkos(?)näyttönä. Itse nimittäin liitin tietokoneen ja telkkarin toisiinsa DVI-HDMI kaapelilla ja telkkari näyttää vain mustaa. Tietokoneeni kyllä tunnistaa, että nyt on liitetty telkkari kakkosnäytöksi, mutta mitään ei tapahdu. Mitä kaapelia itse käytät?

Kaikin puolin olen ollut toistaiseksi todella tyytyväinen telkkariin, vaikka hirveästi en ole vielä kerennyt paneutua. Digikuva yllätti positiivisesti ja paljon parjatut valovuodot loistivat poissaolollaan. The Dark Knightin avauskohtaus Blu-rayltä toi lievähkön hymyn naamalle, tänään sitten testailemaan kuinka telkkari pelittää X360:n kanssa.

Nämä asetukset syötin telkkariin. Ehkä omaan makuuni hieman liian tummaa ja haaleaa tuli kuvasta, joten täytynee hieman muokkailla.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Minä sain ainakin mielestäni parhaan kuvan oman Sonyn PC-liitännästä VGA kaapelilla.
HDMI lläkin sain kuvan kovan taistelun jälkeen mutta ei ollut mielestäni yhtä hyvä kun VGA kaapelilla.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Noniin, VGA:lla sain itsekin kuvan näkymään ja hyvältä näyttää. 1080p .mkv videotkin näyttivät rullaavan VGA:n välityksellä oikein mukavasti. Luulisin silti, että DVI-HDMI-kaapelilla kuva olisi vielä pari pykälää tarkempaa ja sulavampaa?

Mutta eipä siinä, tämä VGA:kin riittää hyvin :). Todella tyytyväinen olen kuvanlaatuun.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itselleni tuli telkkari myöskin eilen ja todella helpottavaa nähdä, että olet saanut vehkeen toimimaan PC:n kakkos(?)näyttönä. Itse nimittäin liitin tietokoneen ja telkkarin toisiinsa DVI-HDMI kaapelilla ja telkkari näyttää vain mustaa. Tietokoneeni kyllä tunnistaa, että nyt on liitetty telkkari kakkosnäytöksi, mutta mitään ei tapahdu. Mitä kaapelia itse käytät?

Kaikin puolin olen ollut toistaiseksi todella tyytyväinen telkkariin, vaikka hirveästi en ole vielä kerennyt paneutua. Digikuva yllätti positiivisesti ja paljon parjatut valovuodot loistivat poissaolollaan. The Dark Knightin avauskohtaus Blu-rayltä toi lievähkön hymyn naamalle, tänään sitten testailemaan kuinka telkkari pelittää X360:n kanssa.

Nämä asetukset syötin telkkariin. Ehkä omaan makuuni hieman liian tummaa ja haaleaa tuli kuvasta, joten täytynee hieman muokkailla.
Ykkösnäyttönä tämä toimii :b Minulla oli jo aikasemmin kone kiinni 40" FHD:ssä ja näytönohjaimen säädöt oli asetettu 1080p. Korttina Atin HD4670 ja DVI-HDMI-dongle on kiinni, josta menee normaali HDMI-piuha töllöön.

Kuva on täydellinen, ei mitään moitittavaa. Antaako VGA:n kautta täyden 1080p/60-reson?

En tiedä vaikuttaako, mutta oletko vaihtanut HDMI-portin "PC":ksi? Home -> perusasetukset -> AV-esivalinnat, ja sieltä.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Kuva on täydellinen, ei mitään moitittavaa. Antaako VGA:n kautta täyden 1080p/60-reson?

En tiedä vaikuttaako, mutta oletko vaihtanut HDMI-portin "PC":ksi? Home -> perusasetukset -> AV-esivalinnat, ja sieltä.
VGA antaa 1080p/60-reson juu. Täytyy koittaa tuota HDMI-portin vaihtamista PC:ksi ja samalla täytyy hakea tuollainen DVI-HDMI adapteripalikka ja koittaa kiinnittää telkku ja kone toisiinsa HDMI-kaapelilla. Itselläni on Atin HD3650-näyttis, eli pitäisi kyllä hommien pelittää.

Toisaalta tämä VGA tarjoaa erittäin mainion kuvan, eli maailmani ei kaadu vaikka pitäisi sitä käyttää jatkossakin :).
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Onpa tuskaista 5500:n ja PC:n liittäminen toisinsa. Kuten tuossa aiemmin mainitsin, niin VGA:lla pelitti hyvin. Otin tänään käyttöön uuden hieman pidemmän VGA-kaapelin ja se jotenkin sekoitti palikat aivan täysin. Enää en saa edes vanhalla VGA-kaapelillani 1080p/60 kuvaa ulos, vaan telkkari herjaa "Tuntematon signaali. Säädä PC-lähtö". Ja kun HDMI-DVI liitännällä ei myöskään toiminut, niin tässähän alkaa hieman kiristämään. Olisiko kenelläkään neuvoja tilanteeseen? Kiinnostaisi tietää, miten ihmeessä telkkari ei osaa enää yhtäkkiä näyttää VGA-liitännän kautta 1080p resoluutiota oikein?

Näiden ongelmien keskellä voin kuitenkin varauksetta suositella 40V5500 telkkaria jokaiselle. Sillä voi olla osuutta asiaan, että edelliset telkkarini ovat olleet halpoja rotiskoja, mutta tämä 5500 säväyttää kuvanlaadullaan aina kun päälle pistää. Musta toistuu hienosti ja etenkin liiketoisto on todella sulavaa SD-kuvallakin.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Ykkösnäyttönä tämä toimii :b Minulla oli jo aikasemmin kone kiinni 40" FHD:ssä ja näytönohjaimen säädöt oli asetettu 1080p. Korttina Atin HD4670 ja DVI-HDMI-dongle on kiinni, josta menee normaali HDMI-piuha töllöön.

Kuva on täydellinen, ei mitään moitittavaa.
Näkyykö sinulla tuo 1080p resoluutio ihan täydellisesti? Ainakin tuon screenshottisi perusteella vaikuttaisi siltä.

Itse sain läppärillä 1080p resoluution pelittämään DVI-HDMI kaapelilla, mutta ruudun ympärille jää mustat reunat eikä kuva muutenkaan ihan parhaimmalta mahdolliselta näytä. Sama ongelma, eli mustat reunat löytyy myös eräältä toiselta tuntemaltani tyypiltä. Overscanilla taitaapi tosin saada mustat reunat poies. En ole ihan varma, sillä en pääse testailemaan juuri nyt.

MrBeach: 1080p resoluutio on siis toiminut VGA:lla ilman ongelmia? Mikähän näytönohjain sinulla on? Voisi ostaa samanlaisen, niin kenties pääsisi näistä ongelmista eroon...
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itse olen kuullut, että noita Samsungin televisioita menee aika paljon takuukorjaukseen.

Kyllä ainakin meille duunissa tulee huomattavasti enemmän sonyn telkkareita huoltoon kun samsungeja. Lisäksi samsungin takuutoiminnot on suomessa hoidettu huomattavasti paremmin kun sonylla. Lisäksi sampoissahan on vielä tuo 2v takuu sonyn 1v verrattuna.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

on minulla ainakin x-sarjalaisessa 2 vuoden takuu! noissa v5500 ja w5500 suurin ero kai on se että toinen on kymmenen bittisellä paneelilla ja toinen 8 bittisellä! eli näin ollen w olisi parempi ostos ja samalla saa myös 100hz! eli ei tarvitsisi kauan miettiä kumpi ostaa jos hinta ero on vaan 200 euroa
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Nostellaas vanhaa joten telkkarigurut hoi! Kahden välillä eri masiinan välillä olen arponut, hintaeroa ei kuitenkaan ole juuri mitään. LG:n koneita molemmat siis, 50PS3000 (plasma) ja 47LH3010 (lcd.) Töllö tulisi lähinnä peli/leffakäyttöön (blu-ray, DVD:kin joskus) ja pitäisi kestää kyllä myös monen tunnin yhtämittaiset pelisessiot perättäisinäkin päivinäkin (kun kunnolla no-laiffataan), jolloin alkaa mietityttää onko plasmassa haamukuva/kuvanpalamisefekti vielä tänä päivänä yhtä todellinen ilmiö kuin silloin joskus. Leffakäytössähän plasma taas olisi varmasti parempi.

Kyllähän ne jotkut väittävät ettei tänä päivänä pelikäytössä plasmassa kuva enää pala tai haamukuvia ilmesty häiritsevästi mutta kun puhutaan kunnon HC-pelaamisesta (juurikin nuo hirveät sessiot monena päivänä) niin mitenköhän on todellisuudessa.. netistäkin löytyy molempien puolesta- ja vastaanpuhuvaa jengiä niin paljon ettei tässä paljoa ole viisastunut.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Nostellaas vanhaa joten telkkarigurut hoi! Kahden välillä eri masiinan välillä olen arponut, hintaeroa ei kuitenkaan ole juuri mitään. LG:n koneita molemmat siis, 50PS3000 (plasma) ja 47LH3010 (lcd.) Töllö tulisi lähinnä peli/leffakäyttöön (blu-ray, DVD:kin joskus) ja pitäisi kestää kyllä myös monen tunnin yhtämittaiset pelisessiot perättäisinäkin päivinäkin (kun kunnolla no-laiffataan), jolloin alkaa mietityttää onko plasmassa haamukuva/kuvanpalamisefekti vielä tänä päivänä yhtä todellinen ilmiö kuin silloin joskus. Leffakäytössähän plasma taas olisi varmasti parempi.

Kyllähän ne jotkut väittävät ettei tänä päivänä pelikäytössä plasmassa kuva enää pala tai haamukuvia ilmesty häiritsevästi mutta kun puhutaan kunnon HC-pelaamisesta (juurikin nuo hirveät sessiot monena päivänä) niin mitenköhän on todellisuudessa.. netistäkin löytyy molempien puolesta- ja vastaanpuhuvaa jengiä niin paljon ettei tässä paljoa ole viisastunut.

Eivät nuo uudet plasmat enää pala kiinni. G10 selviytyy hyvin vuorokauden mittaisista pelisessioista. Malleissa voi toki olla eroja, mutta yleisesti ottaen palamis ongelmaa ei esiinny uusissa malleissa.

Jotkut on pyörittänyt alussa niitä rasituslevyjä joilla heikennetään plasman valoisuutta alussa. Itse en jaksanut ruveta moiseen. En nähnyt tarvetta moiseen, eikä edelleenkään ole näkynyt.

Jos joku sanoo, että palaa, niin ei nyt tarvitse ihan paikalle todistetta kiikuttaa. Mutta kertokoot edes mallin, iän ja tilanteen. Paljon nimittäin kuulee juttuja kuinka monilla on palanut uusi plasma piloille. Toisaalta taas kukaan ei henkilökohtaisesti tunnu tuntevan yhtäkään jolla näin olisi käynyt.

PS.1080p liikereso. Nam!
 
Täällä näköjään kaksi ketjua töllöille.
Nykyisin käytössä oleva ultimaattisen pelitelkun metsästys ja tämä joku ikivanha.
 
Ylös Bottom