Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apua Xbox 360 HD-TV

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FT-Mac
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

FT-Mac

New Member
Elikkä kysymys saattaa vaikuttaa helpolle mutta kysyn kuitenkin.

Minulla on HD valmis TV (eli HD-ready) ja olen liittänyt konsolin TV:seen HD Av-kaapelilla, joka tuli koneen mukana. Kaapelissa on näppäinvaihtoehdot HDTV ja TV ja minulla on valittuna näistä HDTV. Konsolin valikoista olen valinnut käytettäväksi 720p.

Kysymys kuuluukin että voiko HD-valmiissa televisiossa käyttää 720p formaattia HD AV-kaapelin välityksellä vai tarviiko tällöin olla täysi HD-TV (eli full-HD)?? Kysyn koska noin muutama kuukausi sitten konsoli antoi vikakoodin E74. Sain uuden konsolin korjauksessa ja sekin on alkanut antamaan näyttöongelmia, vielä ei ole tullut vikakoodeja. Olisin kiitollinen jos joku voisi vastata kyseiseen asiaan. Kiitos!

Vastaus: Apua Xbox 360 HD-TV

Juh, HD ready -lätkällä varustetussa televisiossasi voit huoleti käyttää 720p-asetusta konsolisi ulostuloasetuksena. Tämä syystä että HD ready -standardissa juurikin tuo 720p (1280 x 720 pikseliä) on näyttöresoluution minimivaatimus. Eli onnistuu kyllä ja pitäisi aikas komialle näyttääkin. :)

Niin olen ajatellutkin mutta kun noita ongelmia tuntuu tulevan. Varmistus vielä että eikös tuo nappula HD AV-kaapelissa kuulu HD valmiissa tv:ssä olla juurikin HDTV kohdassa eikä TV kohdassa?

Varmistus vielä että eikös tuo nappula HD AV-kaapelissa kuulu HD valmiissa tv:ssä olla juurikin HDTV kohdassa eikä TV kohdassa?
Kyllä, nappula HD AV-kaapelissasi kuuluu olla HDTV-kohdassa, kun sinulla on käytössäsi HD-resoluutiota tukeva näyttölaite. TV-kohta on tarkoitettu perinteisille kuvaputkitelevisioille tai muille näyttölaitteille, jotka eivät tue minimissään tuota 720p-resoluution ulostuloasetusta. Eli ihan oikea namiska-asetus on sinulla päällä.

PS. Ongelmia ei siis pitäisi olla jos televisiosi osaa lennosta ymmärtää 720p-materiaalia, jota sille syötetään. Jos ei automaattisesti ymmärrä, niin katsopa televisiosi video/näyttöasetuksia ja napsaise päälle 720p-optio tai vastaava näyttötila (en ole perehtynyt littutelevisioiden asetuksiin kun itsellä on tykki käytössä, mutta uskoisin että tämä mahdollisuus pitäisi olla). Tämän pitäisi viimeistään laittaa molemmat laitokset kättelemään onnistuneesti toisiaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ajattelin jos saisi vielä kuvaa parannettua. Mulla on ollut XO:lla näyttöasetuksista käytössä Optimal Resolution. Kannattaako se pitää sillä vai vaihtaa esim. 720p/1080i/1080p?

Telkkarina 42LG2000 HD Ready, kiinni XO:ssa HDMI-kaapelilla.

Entäs sitten nuo Reference Level ja HDMI Color Space. Kannattaako niitä muutella?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kannattaa ottaa asetuksista käyttöön pelkästään 720p. Ruksaa pois moodit 1080i ja 1080p.

Ylös Bottom