Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

APUA, xboxi ei lue kunnolla levyjä

Mad Cat 9

New Member
Moi

nyt on tullu tommonen oireyhtymä että boxi ei lue kunnolla levyjä. Tommonen täysin virheetön pelilevy toimii siten että avaan aseman ja suljen niin sitten mutta ei jos käynnistän boxin levy sen sisällä... Asema on se paska Thompson ja boxi on varmaan aivan ensimmäisiä suomessa myytyjä.

Auttaako joku semmonen lukupäänpuhdistus DVD tämmöseen/ onko niillä mitään virkaa. Muuten on laite toiminut moitteettomasti ja maannut ilman kolhuja pöydällä...

APUA

livekin tulossa...
 
Joo!
Mulla on kans oireilua tuon boxin levyjen luvussa, mutta tuntuu olevan peli/levy kohtaista, sillä osa mun peleistä ei ole koskaan nikotellut, mutta pari peliä nikottelee lähes aina. Ja levyt ovat täysin naarmuttomia.
 
Mullaki on thomsonin asema ja se heittelee aina sillon tällöin sitä "cant recognize disc". Sehän on jo ohjeissa että peliä ei sais säilyttää sisällä asemassa ku xbox on suljettu, mutta en ole koskaan totellu mitään sääntöjä.
 
Kyllä niitä ohjeita on yleensä hyvä noudattaa. Ei sen levyn poisottaminen niin aikaavievää voi olla, etteikö sitä vois tehdä.

Ilmeisesti ongelma korjaantuu kun noudattaa "sääntöjä"! Vai mitä "Mad Cat 9"?

Itsellä on myös tuo Thompsonin asema. Pelien kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta joidenki DVD ja CD levyjen kohdalla ei voi sanoa samaa.

Jaksas vain lähettää huoltoon, ku kuulemma "syyt" riittää lähettämään takuuhuoltoon, vaikka takuuaika onkin mennyt! Ilmeisesti Microsoftilla tämä ongelma tiedostetaan kun pelkän puhelinsoiton perusteella sanovat, että voit lähettää takuuhuoltoon! Hyvin kyllä pelaavat kuluttajien pillin mukaan.
Iso kynnys on vaan se, että miten tyydyttää n. 4 viikkoa peli ja DVD tarpeensa, kun kosoli on huollossa. argh...!
 
Puhuuko ne siellä microsoftin asiakaspalvelussa pelkästään englantia? On meinaan vähän kehno toi englanti mulla. Jos jollain olis kokemuksia xboxin lähettämisestä takuuhuoltoon (ilman että lähettää ostoliikkeen kautta) ,niin miten kauan siinä kestää ja mitä se ihminen siellä puhelimessa kyselee? Vois kattoo joitain sanoja valmiiks sanakirjasta. Mulla on just se THOMSONIN dvd asema. Yks xbox mulla on jo aiemmin mennyt rikki, mut sen lähetin liikkeen kautta huoltoon. No nyt on se ostokaupan vuoden takuu mennyt umpeen, mut kuulin että microsoftilla olis vielä oma toinen vuoden takuu, eli saisin korjautettua xboxini ilmaiseksi? Xboxissa on alkanut pikkuhiljaa ilmenemään ongelmia: esim. jos kattoo jotain pelivideota, niin välillä video pätkii ja jos kattoo sen uudestaan niin ei enään pätkikään, sitten se valittelee vähän väliä likasta levyä ja heittää välillä tiltit ja äänet jää surraamaan. Sitten pitää semmosta ihme ääntä, et välillä hurisee ja yhtäkkiä se loppuu ja meinaa heittää tiltit, mut sitten se silti jatkuu se pelin pyörittäminen. No kaikki nää mun ongelmat on ainakin lukemani mukaan "tavallista" Thomsonin asemalle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tero.nuppi
Puhuuko ne siellä microsoftin asiakaspalvelussa pelkästään englantia?

Joo, kyllä ne Englantia siellä raataa. Ei se auta ku sönköttää, jos ei muuta. Tosin tuo Anttila, josta ostin, lupas sen silti lähettää vaikka takuuaika olikin ummessa. Ne vaan pyys ensin soittamaan sinne Microsoftille.
Koettaa vaan kuvailla niitä vikoja, ni kyllä ne tajuu. Ei mullakaan siellä puhelimen toisessapäässä ollu mikään umpi Englantilainen, minkä puheesta ei mitään tajua. Vahvalla Saksalaisella aksentilla se jutteli.

Mitä aikaisemmista jutuista olen lukenut, niin sieltä Microsoftilta lähetetään joku kuljetus laatikko, missä se Xbox pitää laittaa menemään. Eli varmaan osoitetta ainaki kysyvät.
Noin 4 viikkoa varmaan vierähtää, ennenku pääsee taas pelaamaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Mitenhän tuo DVD:n sisälle jättäminen vaikuttaa sitten?:eek:

Mielestäni levyn sisällejättäminen on juuri parempi ratkaisu, silloin riskit levyn naarmuuntumiselle ja likaantumiselle pienenevät. Haluaisin kuulla hyvän selityksen sille, miksi ei levyä sais koneeseen jättää. Laitteiden ohjekirjoista nyt aina löytyy kaikkia kummia sääntöjä, jotka on keksitty ihan vain varalta, jos jotain sattuu, niin ei voi valmistajaa syyttää.
 
Haluaisin kuulla hyvän selityksen sille, miksi ei levyä sais koneeseen jättää.[/B]


Koska jos jätät levyn koneeseen kun sammutat sen ja myöhemmin päätät viedä boxin vaikka toiseen huoneeseen etkä enää muista että levy on siellä, saattaa levy kärsiä kun et kuitenkaan kanna sitä suorassa ja tasaisesti.
 
Taas tuli toimimaton levy vastaan. Nyt audio cd, Iron Maidenin uusin levy.

Nyt suivainnuin, ja soitin tukeen.
Tästä kirjoitin "Xboxissa toimimattomat DVD-elokuvat" -palstalla. Käy lukaseen.

Jatkan raportoimista vaikka täällä, jos kiinnostaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble
Taas tuli toimimaton levy vastaan. Nyt audio cd, Iron Maidenin uusin levy.

Nyt suivainnuin, ja soitin tukeen.
Tästä kirjoitin "Xboxissa toimimattomat DVD-elokuvat" -palstalla. Käy lukaseen.

Jatkan raportoimista vaikka täällä, jos kiinnostaa?

Iron Maidenin uusin levy? Eih! Perskuta rallaa... riippunee xboxin asemasta? Tänään jo levyä kovin himoiten katselin anttilassa
 
Joo, niin luulisin, että on Xbox kohtainen tuo ongelma.

Tänään lähtee Xbox -paketti Saksaan korjattavaksi.
Saa sitten nährä tuleeko muutosta.

Kaveri kävi kylässä oman Xboxin kanssa (linkkipelailua). Sillä oli uusi, vastikäänostettu konsoli (valmistettu 5.5.2003), jonka dvd-lukimena tais olla se philipsi. (lähteenä Grez: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=13086)

Siinä toimi ainaki Iron Maiden Rock in Rio -DVD sekä Sapattivuosi -cd. Tai toimi ainaki paremmin ku mulla (lue = mulla ei laisinkaan).
 
Oma Xboxini on kanssa ensimmäisiä Suomessa ostettuja ja siinähän on juuri tuo Thompsonin asema.
Itselläni ei pahemmin ole ongelmia ollut mutta pari kertaa joku peli on tietysti jumiutunut mutta yleensä n. 6 tunnin pelaamisen jälkeen. xD
Mutta niin piti kysymäni että mitäköhän Xbox sanoisi jos hommaisi sellaisen puhdistussetin jolla sitten voisi puhdistaa tuon aseman ? Jokkut ihmiset ovat sanoneet että heillä se on auttanut erilaisissa jämähdyksissä ja dirty disc erroreissa jne. mutta haluaisin kysyä nyt teidän mielipidettä, onko kukaan teistä kokeillut sitä ?
 
Alkaa näköjään mullakin toi xbox sanomaan sopimustaan irti, kun täysin naarmuton pgr2:kin jää tosi monesti lataamaan pitkäksi aikaa siihen kohtaan kun pääsee kisan läpi. Se pitää sellasta ihme ääntä (naks naks) ja peli saattaa sitten kuitenkin jatkua, mutta monesti se heittää naksumisen jälkeen disc read errorin. Halokaan mulla ei OIKEIN toimi normaalisti kun aina kentän läpäistyään peli jumittaa uuden kentän latauskohtaan. On sitä haloa joutunut joskus kolmeenkin kertaan käynnistelemään. Halokin on suht. naarmuton. Asemanahan mulla on kuten varmaan arvata voi Thomson. Onhan toi xbox mulla jo 1.5vuotta ollutkin. Jostain ps2 korjaus sivulta luin, et se naks ääni johtuu yleensä siitä, että dvd-asemassa olevaa "laser silmää" liikuttava kiskon muovikappale on joko likaantunut tai löystynyt. Ja siitä sitten johtuu naks ääni kun se jumittaa se muovikappale ,vaikka sen pitäisi liikkua vapaasti sen kiskon päällä. No ei sitä purkaakaan viitti kun on vielä puol vuotta takuutakin. Ennen mulla myös toimi puhallettu 60s. mut nykyään sekään ei toimi (dre). Tosin toisella kerralla oli eri dvd. Riittääköhän noi syyt jo lähettämään takuu huoltoon saksaan?
 
No nyt tuli soitettua microsoftin tukinumeroon ja yllätyksenä tuli että ennen kuin ups voi hakea paketin, pitää microsoftin lähettää joku lappu? Eikös?
Sitten vaan soitan ups:lle ja varaan ajan jolloin ne tulevat hakemaan paketin kotoa. Sit ups tuo sen takaisin saksasta. Mut soittaako ups sitten mulle kun se on tulossa vai pistääkö mikkisofti sähköpostia/ soittaa?
 
Ylös Bottom