Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arcade-pelien toimiminen konsolin takuuvaihdon jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jupasa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jupasa

New Member
Tuli eteen tällainen harmi: Kiintolevylle on ladattu maksullisia arcade-pelejä. Tämän jälkeen konsoli (ei kiintolevy) on hajonnut ja MS on toimittanut takuuna uuden. Nyt sitten konsolin muilla profiileilla ei enää pystykään pelaamaan näitä maksettuja, kiintolevyllä olevia arcade-pelejä. Sillä profiililla, jolla peli on ostettu, pystyy, edellyttäen, että on livessä.

Tämä johtuu piratismisuojauksesta, joka kontrolloi sekä pelaajatunnusta että sitä, mille konsolille arcade-peli (ja muukin maksullinen sisältö) on -ensimmäisen- kerran ladattu. Asiaa koskeva selostus löytyy muuten siinä kohdin livessä, jossa esitellään ladattavaa, maksullista peliä.

Tämä ei tietenkään ole hyväksyttävää, eihän se minun vikani ole, että konsoli on vaihtunut. Pitää huomenna soittaa MS:lle. Saa nähdä, minkälainen politiikka sillä tässä on. Asia on taatusti sielläkin tiedossa. Jollain ulkomaisella forumilla olevan tiedon mukaan seuraa vaivalloinen prosessi, jossa asiakkaan pitää todistaa, että konsoli on vaihtunut takuuvaihdon seurauksena ja toimittaa kaikenlaisia selvityksiä.

Onkohan kellään omakohtaisia kokemuksia asiasta? Piratisminvastaisessa sodassa siviiliuhreilta ei voi välttyä :(
 
Vastaus: Arcade-pelien toimiminen konsolin takuuvaihdon jälkeen

jupasa sanoi:
Onkohan kellään omakohtaisia kokemuksia asiasta?
Oma konsoli meni huoltoon viime syksynä ja takaisin tuli uusi konsoli. Ja sama odotettavissa oleva ongelma ilmeni.

Pähkäilimme asiaa tuen kanssa kolmisen kertaa, ja viimeisellä kerralla löytyi tukihenkilö, joka tiesi mistä on kyse ja osasi auttaa. Tein listan ostamistani arcade-peleistä ja niiden hinnasta. Sitten tein uuden silver-tunnuksen. Näillä tiedoilla tuki teki vain tuolle uudelle silver-tunnukselle toimivia ms-points-koodeja. Syötin points-koodit silver-tunnukselle ja pystyin ostamaan kaikki pelit uudelleen. Tuli vähän ylimääräistäkin samalla (joku 500 pistettä)

Ja nyt toimii taas arcade niin kuin pitääkin.

Joitakin huomioita:
- Jos ostoksen tehnyt tunnus on kirjautunut liveen, voi toisella ohjaimella kirjautua toisella tunnuksella ja pelata arcadeja. Kieltämättä hankalaa, mutta ainakin toimii.
- MS kirjanpito on ilmeisesti tarkka vain 12kk ajalta. Tuen voi olla vaikeaa tai mahdotonta tarkistaa vanhemmat ostokset.
- Kaikki tukihenkilöt eivät tunteneet tuota prosessia. Mainitse, että prosessi on varmasti olemassa.
- Major Nelson mainitsi viimeisimmässä podcastissa, että tälle ollaan tekemässä jotain parannuksia. Mutta eivät maininneet, milloin ja millainen parannus olisi.
 
Vastaus: Arcade-pelien toimiminen konsolin takuuvaihdon jälkeen

Soitin ms-tukeen ja asia oli siellä hyvin tiedossa. Sain asialliset ohjeet siitä, mitä pitää tehdä. Menemättä yksityiskohtiin voin kertoa, että homma hoituu system-valikon kautta tietynlaisella maintenance-prosessin ajamisella, pelien deletoimisella ja uudelleen lataamisella. Pitäisi hoitua ilmaiseksi eli ei tarvitse käyttää pointseja ollenkaan. Prosessi näyttää siis olevan aikaisemman postaajan ilmoittamaa automatisoidumpi.

Kokeilen tänään illalla, miten onnistuu ja ilmoittelen sitten.
 
Vastaus: Arcade-pelien toimiminen konsolin takuuvaihdon jälkeen

Ei se nyt sitten onnistunutkaan niin kuin edellä kerroin. Kuulemma tuo menetelmä ei toimi kaikilla konsoleilla. Eli homma meni samalla tavalla kuin Owl70 kertoi. Ms:n tukihenkilö antoi minulle pisteitä, joilla saatoin ostaa pelit uudestaan. Uudelleenostot pitää tosiaan tehdä jollain muulla tunnuksella kuin sillä, jolla peli alunperin ostettiin. Ja niin kuin Owl70 mainitsi, kaikki tukihenkilöt eivät tunteneet tätä ongelmaa lainkaan.
 
Ylös Bottom