Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arcade Stick PS2:lle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remform
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
3 tikkua = 3x39$ = 117$
postitus 70,10$

117$ + 70,10$ = 187,1$

187,1$ = 167 (valuuttakurssit)

Tulli 3,5% = 5,85
ALV 22% = 0,22x(167+5,85) = 38

Eli kolmen tikun yhteistilaus maksais:

167 + 5,85 + 38 = 210,85

Per nuppi...70,30. Plus postitukset Suomessa.

Edit: toi tullimaksu voi olla jotain muutakin kun 3,5%...CD-levyistä menee sen verran, mut stickit ei oo CD-levyjä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
voi olla väärässä (ja todennäkösesti olenkin), mutta luulisin että tullimaksut ja verot on stickeistä 22%. muistaakseni olin ainakin itse varautunut maksamaan parikytä euroa tullia... tosin ystävälliset ihmiset toysnjoysissa suostuivat laittamaan pakettiin tarran, jossa luki "gift items value $15".. tai jotain siihen suuntaan.. säästyin näin tulleilta.. :D

ALV on sen 22%, mut en usko että tullit niin paljoa on...

Ja ainahan sitä voi yrittää lahjatemppua, mistä tahansa tilaakin.

jesh, mutta alv (VAT) pitää maksaa unionin ulkopuolelta tilatuista tuotteista. tullimaksuista mulla ei oo tietoa, kun en oo niitä ikinä joutunut maksamaan, mutta tullin kotisivuilta nekin varmaan löytyy, sinne oli jossain faqissa linkki...

mutta tälläsen löysin myöskin: gamechoice. Siellä oli varsin monenlaisia stickejä varastossa ja aika halvalla, esim tuo SC2- tikku maksoi 39.99USD ja 2vko:n toimituksella oli hintaa 38USD. näytti vaan siltä, että ne haluavat rahansa Western Unionilla, pankkisiirrolla tms, eikä esim luottokortilla...

Niin...tossa pari viestiä aiemmin laskin jo ne verot ja tullit mukaan.

Ainoa epävarma juttu siinä siis on se tulliprosentti. Mut tuskin se hirveesti heittää mihinkään suuntaan.

Tuolla gamechoice.comissa halvin toimitusvaihtoehto kolmelle tikulle on $98.51, kun play-asia.comissa vastaavan tilauksen postikulut oli 70,10$. Ja kun ei Hong Kong kuulu EU:hun niin samat lisämaksut joutuis tullille pulittamaan joka tapauksessa. Höh.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Mulla on Ostopalstalla (hirveä mainostus) Namco Arcade Stickin haku päällä. Ei sitä taida kaupoista löytyä, kun on kuulemma tuotanto jo lopetettu. Vai oletko nähnyt jossain?
Pidä silmällä Gamesmix.com'ia. Sen Suomi-osasto on lopetettu, mutta Norja ja Ruotsi ovat jäljellä kuitenkin. Tuolta siis oman Namco Arcade Stickini tilasin joskus, mutta tosiaan vuosia sitten. Tosin, jos tuotanto on muka lopetettu niin en tiedä jaksaako saitti yllättää. Kunhan vain.

Edit://
Pienellä googlettamisella löytyi vastaavaa: Dabbadoo.dk, Tuttoconsole (mistä en kyllä takuuseen mene, mutta kuitenkin) ja ICE-Systems (ei selvästi verkkokauppa, mutta mikäpäs sitä tiedustellessa lähettävätkö muihin maihin tuotteita). Ja en muuten sen tarkempaa katsonut tilausehtoja tai yleensä sitä onko pulju edes toiminnassa, mutta ihan infopohjalta vain. Voi hyvin olla, että ovat yhtä tyhjän kanssa ja itse melkein suosisin tilaamista jostakin isommasta puljusta, ihan ymmärrettävistä syistä.

Niin, niitä DC tikkuja saa saksan Amazonista. Ja postikulutkaan eivät päätä huimaa. Tosin konvertointi maksaa ehkä 20 euroo. ( Tai miten halvalla saa ps-padin.

Itselläni on ASCII tikku sekä juuri tuollanen DC-tikku. ASCII:tä en menisi suosittelemaan, ainakaan omien kokemusten pohjalta. Napit ovat ok, mutta tikku on vähän niin ja näin, eli ainakin minun kappaleeni juuttuu välillä eikä palaudu keskelle itsestään. Pitäisi varmaan jostain saada tiukemmat jouset.

muuten, olisiko kenelläkään tietoa mistä saisi halvalla ohjaimen jatkojohtoja? tossa mun stickissä kun on tota piuhaa massiiviset puolitoistametriä... halvimmillaan oon nähnyt joissain nettikaupoissa noin 8.50e hintaan, mut se tuntuu aika paljolta yhdestä kaapelista..

Jos on todella kysyntää niin Konsolinet saisi mahdollisesti Horin tikkuja myyntiin hintaan 69e (about), ja Haisin tikkuja n. 29e. Kumpiakaan ei saa tukkumyynnistä mistään, sen takia hieman korkeahko hinta. Silti halvemmaksi tulisi kuin ulkomailta itse tilaaminen...

Ilmoitelkaas kiinnostuksesta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Jos on todella kysyntää niin Konsolinet saisi mahdollisesti Horin tikkuja myyntiin hintaan 69e (about), ja Haisin tikkuja n. 29e. Kumpiakaan ei saa tukkumyynnistä mistään, sen takia hieman korkeahko hinta. Silti halvemmaksi tulisi kuin ulkomailta itse tilaaminen...
Nyt kaikki tikkua kaipaavat liikekannalle! Hintahan on ihan siedettävä. Ostasin heti yhden Horin.

Edit: Onhan kyse Horin SCII tikuista?

Eiköhän se SC2-tikku ole kyseessä kun kerran VF4Evo-tikut on sen verran sisäsiittoiset. Varma en tosin ole, voihan se olla että molempia saisi... :confused:

Nyt kannattaa tosiaan keräillä tänne niitä nimiä jos kiinnostaa oikeasti saada sticki Suomesta.

Itse olen PS2:lla hyvän tiku tarpeessa. Pelattavina peleinä olisi ainakin VF4 ja GG2X plus tietysti tulevat pelit. VF4-tikku olisi tietysti hieno, mutta sitä ei ole hirveästi järkeä ostaa, koska rajoittunut nappivalikoima estää sen käytön monessa pelissä. SCII-tikku olisi varmasti hyvä, joskin tuntuu vähän hassulta ostaa Soul Calibur -ohjain, kun itse pelin aion hankkia Xboxille tai Cubelle.

Joka tapauksessa, jos ja kun tikun ostan, ostaisin sen tietysti mieluummin Suomesta, jos hinta ei ole Kauko-Idästä tilaamiseen verrattuna juurikaan korkeampi. Luulisin, että nuo menisivät kohtalaisen hyvin kaupaksi Suomessakin, koska niiden maine on kova ja se varmasti kasvaisi entisestään. Hintakaan tuskin olisi mikään ongelma, kun pelaajat muutenkin ostavat ratteja, wavebirdeja, yms., jotka ovat nekin hintavia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Itse olen PS2:lla hyvän tiku tarpeessa. Pelattavina peleinä olisi ainakin VF4 ja GG2X plus tietysti tulevat pelit. VF4-tikku olisi tietysti hieno, mutta sitä ei ole hirveästi järkeä ostaa, koska rajoittunut nappivalikoima estää sen käytön monessa pelissä. SCII-tikku olisi varmasti hyvä, joskin tuntuu vähän hassulta ostaa Soul Calibur -ohjain, kun itse pelin aion hankkia Xboxille tai Cubelle.

Melkein pitää harkita itekin tikun ostoa jos niitä Suomesta olisi mahdollista saada. Mullakin peleinä olis VF4 Evolution ja Guilty Gear X2. Mahdollisesti SC2 kunhan se ilmestyy. Tekkeneitä en varmaan rupeaisi uudestaan opettelemaan tikulla, mutta joka tapauksessa se SC2-tikku olis se yleispätevin. VF4-tikussa on periaatteessa vain ne 3 nappulaa (+ tietysti ne 2 pientä siinä vieressä), eli toimivuus muiden pelien kanssa olis lievästi sanottuna kyseenalaista. SC2-tikun layout näyttäis hyvin pitkälti samalta kun Horin T4-tikussa.

Horin omien sivujen SCII esittely Tuo tuntuis oikealta valinnalta, näppäimien sijoittelu tuntuu luonnolliselta. Itsellä ainakin pääasiallinen käyttö tulis luultavasti kohdistumaan Soul Calibur 2:seen, kunhan se aikanaan julkaistaan. Sitä ennen varmaan VF4 evoa, Guilty Gear X2:stakin vois harkita, koska niin nopeatempoisessa pelissä luultavasti tottuis hyvin tikun käyttämiseen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
SCII-tikku olisi varmasti hyvä, joskin tuntuu vähän hassulta ostaa Soul Calibur -ohjain, kun itse pelin aion hankkia Xboxille tai Cubelle.
Jep, Cubelle olen itsekin ajatellut Caliburin hankkia, mutta kuitenkin ostaa stickin PS2:lle, sillä muille konsoleilehan löytyy adaptereita, joilla PS2:n ohjaimet saa kiinni.
Verkkokauppa.com diilaa tämmöistä Thrustmasterin adapteria Cubelle hintaan 8,40.

<edit>
Ja ilmoittaudun tuohon listaan, jotka ovat valmiita hommaamaan SCII-tikun Konsolinetistä jos niitä saavat.

PS. Illun Babelfish käännöksestä tuli mieleeni, että japanilaisista kirjaimistahan Babelfish kääntää Playstationin muotoon "Place T Shaun"
</edit>

Ja samalla tavallahan noi vasemmanpuoleiset napit tossa on kun VF4-stickissä ne kolme.

Edit: Heh, pakko taas laittaa Babelfishin hyvä käännös tuolta Horin viralliselta sivulta:

"The Seoul caliber II " it is to do it is the necessary item because of the male.

Ilmoitelkaas kiinnostuksesta.

Ilmoittelen kiinnostuksesta. SC2-tikku tuolla hinnalla ei olisi paha.

Edit: Heh, pakko taas laittaa Babelfishin hyvä käännös tuolta Horin viralliselta sivulta:

"The Seoul caliber II " it is to do it is the necessary item because of the male.

:D Itsekin ihmettelin tuota aika pitkään.

Ylös Bottom