Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Armeijassa

Työnantajalta anomaan lappua, ettei firma pyöri ilman sinua, niin ei tarvitse päätään makkaranpaistoreissulla vaivata. ;)
Opiskelupaikoissa samainen järjestely ei mahda toimia.

edit: ohhoh, lukihärö iski, makkaranpaistofesteille ylempi kommentti siis.
 
Vastaus: Armeijassa

Työnantajalta anomaan lappua, ettei firma pyöri ilman sinua, niin ei tarvitse päätään makkaranpaistoreissulla vaivata. ;)
Opiskelupaikoissa samainen järjestely ei mahda toimia.
Ei taida kutsuntoihin paljoa auttaa liput ja laput, joskus mentävä on. Kertaukset on sitten asia aivan erikseen.
 
Vastaus: Armeijassa

Kesäkuussa pitää lähteä kymmeneksi päiväksi kertausharjoituksiin. Reserviinhän pääsin heinäkuussa 2006, niin eivät turhan pitkään anna vapaalla olla.. :p
 
Vastaus: Armeijassa

Kesäkuussa pitää lähteä kymmeneksi päiväksi kertausharjoituksiin. Reserviinhän pääsin heinäkuussa 2006, niin eivät turhan pitkään anna vapaalla olla.. :p

Itse olen II/04 saapumiserää, joten "mielenkiinnolla" saa tälläkin suunnalla odotella kertauskutsun saapumista:D.
 
Vastaus: Armeijassa

Itse olen II/04 saapumiserää, joten "mielenkiinnolla" saa tälläkin suunnalla odotella kertauskutsun saapumista:D.
Saapumiserää I/03, mutta vieläkään ei ole kertausharjoituksiin kutsua kuulunut. Meidän vänskien piti kuulemma joutua 2v sisällä kotiutumisesta kertaamaan.

Mutta niinhän se on, että lahjattomat harjoittelee :D
 
Vastaus: Armeijassa

Itse kuulun saapumiserään 2/04 eikä myöskään ole tarvinut lähteä uudestaan leikkimään. Tosin eihän jääkäreitä tarvitsekaan opettaa kuolemaan kuin kerran :D
 
Vastaus: Armeijassa

Heh, mukava huomata, että täällä on muitakin kohtalon tovereita. Kyllä se tosiaan taitaa niin olla, että lahjattomat ne vaan harjoittelee:D. Ei varmaan tartte ressata omasta kertauskutsusta enää tämän enempää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Armeijassa

Itse menin tammikuussa 09 ja olihan se ihan hirveetä :) Illat oli ihan kivaa mutta aika hajottavaa noin aamusin ja päivisin, varsinkin kun helvetin kylmä. No viikko tuli vekaralla ryvettyä, tuli vähän puhuttuu ohi suun lekurissa niin tuli seulat. Nyt ei ainakaan motivaatiota käydä kun on "palveluskelvoton". Olinpa mä kyllä sen viikon aika helkutin palveluskelvollinen.
 
Vastaus: Armeijassa

Ei varmaan tartte ressata omasta kertauskutsusta enää tämän enempää.
Mä oikeasti haluaisin päästä kertaamaan. Mikäs siinä olisi viikko (tms.) viettää metsässä verestäen muistoja vanhojen kaverien kanssa.

aleksi61 sanoi:
No viikko tuli vekaralla ryvettyä, tuli vähän puhuttuu ohi suun lekurissaniin tuli seulat
Nää on just näitä. Parempi vain pitää suu supussa, niin ei tule sanomista... Toivottavasti puhuit edes asiaa.:rolleyes:
 
Vastaus: Armeijassa

Mä oikeasti haluaisin päästä kertaamaan. Mikäs siinä olisi viikko (tms.) viettää metsässä verestäen muistoja vanhojen kaverien kanssa.

No juu, eipä tuo loppujen lopuksi kovin kauheaa olisi, vaikka kutsu postilaatikkoon napsahtaisikin. Varmaankin loppujen lopuksi ihan rentoa puhaa nuo kertaushommat.

Viime vuonna tuli tosin kutsua intin vapaaehtoisiin pelastusjoukkoihin, jolloin olisi joutunut vuositasolla osallistumaan harjoituksiin noin kymmenisen päivää. Ei tosin napannut mitenkään erityisesti, joten jätin hakemuksen täyttämättä. Tuonnekin olisi ollut vielä testit erikseen, joiden mukaan joukot olisi siis valittu.
 
Vastaus: Armeijassa

No juu, eipä tuo loppujen lopuksi kovin kauheaa olisi, vaikka kutsu postilaatikkoon napsahtaisikin. Varmaankin loppujen lopuksi ihan rentoa puhaa nuo kertaushommat.

Viime vuonna tuli tosin kutsua intin vapaaehtoisiin pelastusjoukkoihin, jolloin olisi joutunut vuositasolla osallistumaan harjoituksiin noin kymmenisen päivää. Ei tosin napannut mitenkään erityisesti, joten jätin hakemuksen täyttämättä. Tuonnekin olisi ollut vielä testit erikseen, joiden mukaan joukot olisi siis valittu.

Eiköhän nuo kertausharjoitukset kävisi melkein lomasta, kun ei tarvitsisi miettiä mitään arkipäivän asioita ja kaikki olisi vielä valmiiksi ohjattua ja käskettyä! Nollat tauluun ja menoksi vaan näin kärjistäen:p
 
Vastaus: Armeijassa

1/99 ja viime keväänä kävin vasta ekakerran kertaamassa 5 päivää. Oli kyllä mukava reissu, ku suurin osa ryhmästä oli saman spolletuvan kavereita. Kauan kesti ennenku kutsu kävi. Nyt uutta odotellessa..
 
Vastaus: Armeijassa

Taisi tulla 2004 päätös, että kertauspäiviä rajoitetaan merkittävästi perusjoukoilta. Koski myös varusmiesjohtajien kertauspäiviä. Eniten kertauspäiviä napsahtelee laskuvarjo-, sukellus- ja hävittäjäjoukkojen tyypeille arvoa katsomatta.

Ite kävin kanssa 2004 intin ja kuuluin muistaakseni viime vuoden loppuun asti ensimmäisten joukossa rintamalle nostettaviin reserviin.

Kyllä ainakin ite tykkäsin intistä suht paljon, aivot narikkaan ja sopivasti yrittämistä niin ei nakki heilunut. Harmittaa hieman, että en jäänyt AUK:iin ku olisin päässyt RUK:iinkin. En jäänyt ku oli työpaikka takataskussa, kovasti kapu kyllä yritti puhua ympäri:D

Paikkana oli siis SavPr, PKM:n kanssa heiluin metissä ja silakkapurkilla(BTR-60) liikuttiin.
On muuten kiva ase tiheässä pensaikossa tuo PKM, ei jää kun joka oksaan kii:D
 
Oletko intissä tällä hetkellä?

INTTIVIDEO2009-kilpailu

Puolustusvoimat kieltää kännykkäkameralla kuvaamisen puolustusvoimien palveluksessa olevilta henkilöiltä. Tämä uuden palvelusohjesäännön säädös astuu voimaan kesäkuussa 2009.

Jos olet tällä hetkellä intissä, kuulut siihen historialliseen palveluserään, joka vielä pääsee laillisesti tallentamaan kasarmin henkeä videolle. Onkin sääli, millainen pala kulttuurihistoriaa menetetään, kun kännykkäkameroiden tuomat mahdollisuudet kulttuuria tallentaviin inttivideoihin menetetään.

Kesäkuuhun 2009 asti on siis aikaa kerätä tätä kulttuurihistoriallisesti mittaamattoman arvokasta materiaalia. Siksi julistetaankin INTTIVIDEO 2009-kilpailu alkaneeksi tästä päivästä, 21.2.2009, lähtien. Kilpailu käydään Youtubessa inttivideoiden kesken, ja siihen voi osallistua jokainen, joka puolustusvoimissa palvelee tänä vuonna. Kilpailussa on vain yksi sääntö: se, kuka saa isoimman katsojamäärän Youtube-videolleen päivämäärään 21.2.2010 mennessä, voittaa kilpailun. Voit siis osallistua kilpailuun äärimmäisen helposti. Nauhoitat vain palvelusaikanasi mielenkiintoiseksi kokemaasi materiaalia, ja laitat videon Youtubeen. Jotta ihmisten olisi helpompi etsiä kilpailuun osallistuvia videoita, kannattaa niihin merkata keywordiksi INTTIVIDEO2009.

Voittajalle on luvassa mainetta, kunniaa ja 72 neitsyttä taivaassa! Kilpailu alkaa nyt, laittakaa kamerat ja kamerakännykät kuvausvalmiuteen!
 
Vastaus: Armeijassa

Kesäkuussa pitää lähteä kymmeneksi päiväksi kertausharjoituksiin. Reserviinhän pääsin heinäkuussa 2006, niin eivät turhan pitkään anna vapaalla olla.. :p

Palvelus loppui itsellä 2003 ja kertaukset oli samana vuonna :)
Valmiusjoukkoon tosin kuuluinkin.
 
Vastaus: Armeijassa

Oujee terkka uhkas tänää vaupautusta armeijasta jos en pudota hieman painoa. Nyt lähti pannaan mässyt, suolaset, viinakset (auts) ja sun muut mömmöt. Vois lähtee tästä pyörälenkille.
 
Vastaus: Armeijassa

Oujee terkka uhkas tänää vaupautusta armeijasta jos en pudota hieman painoa. Nyt lähti pannaan mässyt, suolaset, viinakset (auts) ja sun muut mömmöt. Vois lähtee tästä pyörälenkille.

Itselläni oli tänään kutsuntatarkastus. A-papereilla mennään. Ainoa "valittamisen" aihe oli värinäön heikkous. Sen takia en voi mennä minnekkään merihommeliin, vaikka en kyllä ollut menossakaan.

Ihan positiivisin mielin olen inttiin lähdössä n. vuoden päästä. :)
 
Vastaus: Armeijassa

Itselläni oli tänään kutsuntatarkastus. A-papereilla mennään. Ainoa "valittamisen" aihe oli värinäön heikkous. Sen takia en voi mennä minnekkään merihommeliin, vaikka en kyllä ollut menossakaan.

Ihan positiivisin mielin olen inttiin lähdössä n. vuoden päästä. :)


Kyllähän itsekkin sinne inttii menisin, mutta kattoo mitä lääkäri sanoo. Katsovat nykyään suhteellisen tarkasti painoindeksi juttuja, vaikka keho olisi millainen. Siis itsehän olen melko lyhyt (174cm) , leveet hartiat ja muutenkin roteva. Onhan tota mahaakin, mutta sitä tässä nyt piennetetään päivä päivältä :) Eikä kuntoni mikään huono mielestäni ole. Kyllä pitäs se päälle 2000m mennä coopperissa ja lihasvoimaa on.

Oon nyt katsellut mitä suuhunkin panen. Levitettä en enään käytä ja muutenkin turhat mässyttely jää sikseen. Työmaalle menee se päälle 10km pyörällä (saatanan lahti kun on mäkinen kaupunki) eli 20km päivässä ainakin tulee fillaroitua. Kesäkuussa varmaan sitten pari kertaa ainakin puntille ja jotain muuta missä saisi edes hien otsaan.
 
Vastaus: Armeijassa

Kyllähän itsekkin sinne inttii menisin, mutta kattoo mitä lääkäri sanoo. Katsovat nykyään suhteellisen tarkasti painoindeksi juttuja, vaikka keho olisi millainen. Siis itsehän olen melko lyhyt (174cm) , leveet hartiat ja muutenkin roteva. Onhan tota mahaakin, mutta sitä tässä nyt piennetetään päivä päivältä :) Eikä kuntoni mikään huono mielestäni ole. Kyllä pitäs se päälle 2000m mennä coopperissa ja lihasvoimaa on.

Oon nyt katsellut mitä suuhunkin panen. Levitettä en enään käytä ja muutenkin turhat mässyttely jää sikseen. Työmaalle menee se päälle 10km pyörällä (saatanan lahti kun on mäkinen kaupunki) eli 20km päivässä ainakin tulee fillaroitua. Kesäkuussa varmaan sitten pari kertaa ainakin puntille ja jotain muuta missä saisi edes hien otsaan.

No johan on muuttunut arvioinnit siellä. Ite olin,öö, vissiin 2 vuotta sitten kutsunnoissa noin 185cm ja painoin 95 kg paikkeilla. Lihasta jonnin verran, mutta läskiä senkin edestä. Lääkäri kyllä valitteli painosta ja kyseli kaikkea typerää. Sitten ku menin ite herrojen kanssa juttelee ja sanoin siellä työntäväni kuulaa, nii lähti merkinnät ylipainostaki pois.

Enkä muuten saanu intissä juostua coopperissa edes 2000m :D
Kyllä siellä tällainen läskiki pärjää fyysisyyden puolesta, jos on pohjalla edes jotain, mulla oli voimaa vähän enemmän ku normi jampalla.
Jouduin kyllä hakee E-paperit reilun 2 kuukauden jälkeen, mutta takas oon vielä ainakin menossa ku selviän.

En usko, että T4izuunilla on vaikeuksia saada niitä A-papereita. Hyvillä mielen menet sinne ja pyrit 6 kk suorittaa:D
(itellä vielä 10 kk jälellä)
 
Vastaus: Armeijassa

Kyllähän itsekkin sinne inttii menisin, mutta kattoo mitä lääkäri sanoo. Katsovat nykyään suhteellisen tarkasti painoindeksi juttuja, vaikka keho olisi millainen. Siis itsehän olen melko lyhyt (174cm) , leveet hartiat ja muutenkin roteva. Onhan tota mahaakin, mutta sitä tässä nyt piennetetään päivä päivältä :) Eikä kuntoni mikään huono mielestäni ole. Kyllä pitäs se päälle 2000m mennä coopperissa ja lihasvoimaa on.

Oon nyt katsellut mitä suuhunkin panen. Levitettä en enään käytä ja muutenkin turhat mässyttely jää sikseen. Työmaalle menee se päälle 10km pyörällä (saatanan lahti kun on mäkinen kaupunki) eli 20km päivässä ainakin tulee fillaroitua. Kesäkuussa varmaan sitten pari kertaa ainakin puntille ja jotain muuta missä saisi edes hien otsaan.

Onnea vaan tuohon! Ite olin viime kesän raksalla, kävin puntilla 2- 3 krt viikossa ja 2-3 krt viikossa fudisreeneissä. Ryyppäsin kyllä sitten noin joka viikonloppu ja tais niistä puolet olla vielä kakkosia.. jokatapauksessa painon tiputus 112 kg-->96 kg kesän aikana ja siinä olen nyt pysynyt. Ei ole nyt tarkoitus masentaa, mutta päälle 2000 m on cooperin mittarilla muistaakseni keskinkertainen ja 2400 sitten hyvä. Mutta kunhan kuria löytyy, niin kyllä se onnistuu. Monta pientä ateriaa päivässä oli myös itselleni hyvä keino tiputtaa painoa.

Tämä nyt siis heittona noiden juttujesi perusteella. Eri asia, jos olet sellainen jääkaapin-kokoinen punttihirmu, niin silloin sitä painoa kyllä löytyy...
 
Ylös Bottom