Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armored Core VI: Fires of Rubicon

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin muutaman tehtävän verran tuli tätä kokeiltua eilen. Vaikeustaso on tähän mennessä ollut yllättävän helppo, tuo täälläkin mainittu tutoriaalibossi meni toisella yrityksellä läpi. Rivivihollisista nyt ei tunnu olevan mitään haastetta, ne kun kuolee noin parista osumasta. Muuten peli vaikuttaa varsin lupaavalta. Taistelu on hauskaa ja mechan rakentelun/kustomoinnin mahdollisuudet ovat hyvinkin kattavan oloiset. Aika yksityiskohtaisesti saa oman mechan ulkoasun säätää mieleisekseen. Tästä on hyvä jatkaa.
 
No perkele, pitiki mennä vouhottaan helppoudesta. Aika pian edellisen postauksen jälkeen tuliki sitten eka jumi, eli tuo chapter 1 loppupomo. Kylmää kyytiä, voi morjes :D No kyllä tämä tästä vielä... Toivottavasti
 
Nyt olisi edessä chapter 1 viimeinen tehtävä joten edessä ilmeisesti haastava taisto. Hyvin on peli edelleen maistunut ja kokoajan aukeaa uusia ominaisuuksia, viimeisimpänä areena taistelut jossa voi nousta rankkeja ylöspäin. Voitin ne kaikki 3 jotka on aluksi tarjolla ja eivät olleet kovin haastavia, eiköhän sieltäkin haastetta vielä löydy.
 
Kävin yrittämässä ykkös chapterin loppupomoa muutaman kerran ja ei mitään jakoa, sormet ei vaan riitä. Siinä vaiheessa kun saa puolet helasta pois niin meno muuttuu mahdottomaks. Voi olla että tähän tyssää oma matka. :D
 
Kävin yrittämässä ykkös chapterin loppupomoa muutaman kerran ja ei mitään jakoa, sormet ei vaan riitä. Siinä vaiheessa kun saa puolet helasta pois niin meno muuttuu mahdottomaks. Voi olla että tähän tyssää oma matka. :D
Niin hienolta kuin peli näyttääkin, niin kyllä tällaiset viestit saa jarruttamaan ostoaikeiden kanssa. En ole Souls peleissäkään koskaan niin innoissani siitä että peli on vaikea, joten antaapa olla. :D

Voiko tässä jotenkin grindata hahmoaan paremmaksi, jotta voisi sitten "ylilevelisenä" käydä vaikeiden pomojen kimppuun?
 
Niin hienolta kuin peli näyttääkin, niin kyllä tällaiset viestit saa jarruttamaan ostoaikeiden kanssa. En ole Souls peleissäkään koskaan niin innoissani siitä että peli on vaikea, joten antaapa olla. :D

Voiko tässä jotenkin grindata hahmoaan paremmaksi, jotta voisi sitten "ylilevelisenä" käydä vaikeiden pomojen kimppuun?

Ei voi grindata koska uudet armorit on aina lukittu jonkun tehtävän taakse. Toki voit ostaa kaikkea mitä nyt on saatavillla ja kokeilla jos löytyy hyvä combo mutta ei tässä paremmaksi tule kuin pelaamalla. Täytyy nyt vielä käydä vielä kattoo mitä siellä kaupassa on myynnissä ja kokeilla eri juttuja kun miljoona rahaakin. Kaikkea kun voi vielä kokeilla ja myydä takaisin samalla rahalla jos ei tarvi joten sen suhteen huomattavasti helpompaa kuin edellisissä sarjan peleissä.
 
Kävin yrittämässä ykkös chapterin loppupomoa muutaman kerran ja ei mitään jakoa, sormet ei vaan riitä. Siinä vaiheessa kun saa puolet helasta pois niin meno muuttuu mahdottomaks. Voi olla että tähän tyssää oma matka. :D
Joo tuo toinen phase on kyllä aikamoinen :D äsken pääsin jo melko lähelle voittoa, mutta sain sitten yksittäisestä ohjuksesta naamaan ja sain jälleen kerran kuulla tuon "i'm sorry raven". Saatana. Noh, ei saa luovuttaa!
 
Voiko tässä jotenkin grindata hahmoaan paremmaksi, jotta voisi sitten "ylilevelisenä" käydä vaikeiden pomojen kimppuun?
Ei oikeastaan, mutta pystyt pelaamaan edellisiä tehtäviä uudestaan rahan perässä. Joten pystyt kokeilemaan erilaisia buildeja, koska ostetut osat voi myydä samalla hinnalla.

Itse pääsin 3 chapteriin. Chapter 1 sekä 2 loppu pomot on ollut ne jotka on eniten aiheuttanut ärräpäitä ja hikisiä kainaloita. Muuten aika kivutonta menoa ollut. Päätin maksimoida melee damageen, kun OS upgradet aukes. Pomo staggeriin, syöksyyn ja nyrkillä naamaan.
 
Noniin menihän se chapter 1 loppupomo lopulta läpi. Oli kyllä ehdottomasti vaikein bossi missään pitkään aikaan, aivan kamala :D ja jotenkin tuntuu että tuon pelin hit detection tolla meleeaseella on välillä vähintäänkin omituinen
 
Noniin eiköhän tässä ollut oma AC 6 pelailut tältä erää. Ei vaan pääse tota bossia. Muutenkin jo odotukset perjantaissa ettei huvita hakata päätä seinään. Loistava peli mutta bossit on aivan liian vaikeita. Mikään souls peli edes tuota näin paljon ongelmia. Palataan sitten myöhemmin kun Starfieldiä pelailtu tarpeeksi.
 
Kolmatta chapteria nyt pari tehtävää takana ja on tässä mukavasti tullu haastetta noissa tehtävissä. Vähintään pari kertaa joutuu jokaista yrittään. Niin ja tehtävät on myös saaneet pituutta, kestää vähän pidepään ku sen kaks minuuttia. Chapter kakkosen loppubossi oli kyllä pirun tiukka taistelu, sormet kramppaa vieläki :D
 
Noniin eiköhän tässä ollut oma AC 6 pelailut tältä erää. Ei vaan pääse tota bossia. Muutenkin jo odotukset perjantaissa ettei huvita hakata päätä seinään. Loistava peli mutta bossit on aivan liian vaikeita. Mikään souls peli edes tuota näin paljon ongelmia. Palataan sitten myöhemmin kun Starfieldiä pelailtu tarpeeksi.

Pelistä en mitään tiedä, enkä ole vielä kokeillut. Mutta hivenen hymyilytti tämä video aiheesta. Ei pidä luovuttaa! :D

 
Ilmeisesti myynyt Steamissä pelkästään 1.2 miljoonaa. Yksikään sarjan peli ei ole myynyt yli miljoonaa joten tähän kun isketään konsoli lukemat päälle niin kyllä se näkyy että FromSoft nyky laatu on kaikkien tiedossa.

 
Ilmeisesti myynyt Steamissä pelkästään 1.2 miljoonaa. Yksikään sarjan peli ei ole myynyt yli miljoonaa joten tähän kun isketään konsoli lukemat päälle niin kyllä se näkyy että FromSoft nyky laatu on kaikkien tiedossa.


Tuo on muuten kohtalaisen hyvä suorite kun ei nämä Mekki-pelit ihan kaikkien juttu ole. Itselläkin polttelisi, mutta näin Game Pass tilaajana kun ei ole enää tottunut peleistä maksamaan ensinkään + BackLog tursuaa, niin ei ole vielä päätynyt ostoskoriin. Ensimmäisestä kunnon Rabatista saattaa kylläkin tulla kauppa. Eihän tuo "Very Positive" käyttäjäarvioihin Steamissä yleensä tuurilla tule, varmasti on aikas hyvä peli jos tuon tyyppinen yleisesti ottaen vain omalle kohdalle kolahtelee.
 
Kaksi vuotta ja pari kuukautta sitten olen tämän aikonut ostaa sillä ajatuksella että voisin pelata "faijers of rubikonnia" ja tietysti unohdin tuon todella megahienon vitsin sanoa kun aloin pelaamaan.

Peli on ihan jees mutta ei ole mitään isompia tulipaloja sytytellyt. Mieluusti kyllä pelaa mutta tuntuu että menee vähän puoliksi tuurilla ja sillä että laukoo vain kaikki aseet jatkuvasti vihulaisia päin. Ja tietysti syöksyilee puolelta toisella ettei ottaisi ihan jokaista osumaa. Melko kaaosta siis on.

Ensin ajattelin että tekisin vikkelän ja kevyen robon mutta nyt on alla neljä jalkaa ja isommat kädet. Viime kerralla löin vielä ne gatlingit molempiin käsiin koska testikentässä tuntuivat sulattavan kivasti vihulaisia. Selässä sitten jotain ohjuksia mitä sai ilman että meni rajat yli.

Gatlingien kanssa tosin vähän epäröin kun olen saanut panokset loppumaan jo kertaalleen kesken tehtävän muillakin aseistuksilla. Yritin myös selailla että saako panoksille isomman säilön tai jotain mutta en sellaista löytänyt. Saapa siis nähdä tekeekö noilla lopulta "mitään" jos ne syövät myös panoksia yhtä ahnaasti mitä tekevät vahinkoa.

Ihan täysin en ole sisäistänyt että mikä se EN esimerkiksi on: energia? Miksei se teksti voi lukea suoraan niin ei tarvitse päätellä. Ja toki se enemmän tai vähemmän opetettiin mutta eipä sitä enää muista eikä jaksaisi alkaa mitään sulkeisia käymään. Näitä vastaavia lyhenteitä oli muitakin ja jotenkin ei tässä ole jaksanut alkaa niitä opiskelemaan kun olisi kaivannut suoraviivaisempaa meininkiä. Joku souls tai vastaava roolipeli olisi helppo noiden suhteen kun ymmärtää heti mitä ne termit suunnilleen meinaa. Ja pitkälti nuo silti lienee samoja tai samansuuntaisia asioita kaiken huipuksi: jos on EN liian vähän niin et huido niin kauaa ja kestää palautua tms.

Robotin rakentelu on kivan monipuolista mutta ei ole silti jaksanut juurikaan testailla mitään. Ehkä pieni ähky on kun valikoima on heti niin laaja. Itselleni olisikin sopinut enemmän sellainen että osia saa hiljalleen ja voi rauhassa testailla. Nyt osia tulee päiviteltyä lähinnä kun tuntuu että alkaa menemään liian vaikeaksi.

Useampi pomokin on tietysti tullut vastaan. Ensimmäinen kunnollinen vaati useamman yrityksen mutta koska pääsin usein ja jatkuvasti vain lähemmäs voittoa niin tiesin että se menee sillä buildilla ja menikin lopulta. Myöhemmin tullut "siivoja" oli vaikuttava mutta sen pieksin parin yrityksen jälkeen. Joku pomo tai minipomo tai vastaava kai siinä välissäkin oli kun osa vastuksista on selvästi haastavampia.

Tarinakin tässä tietty on mutta ehkä Fromin kannattaisi pysyä soulsien tapaisessa vihjailussa kun ei tuo ole ainakaan itselle napannut. Tosin juoni on vasta pääsemässä käyntiin, joten ehkä se yllättää. En tosin odota ihmeitä sen osalta, sillä ei tätä nyt sen takia tullut ostettuakaan.

Jotenkin olen ehkä jäänyt silti kaipaamaan vielä massiivisemmalta tuntuvaa roboilua, sillä ei tässä näiden koneiden koko ja massakaan tunnu. Muistaakseni Mechwarrioreissa taitaa olla vähän raskaampi meno. Tosin onhan ne ihan eri tyylisuunnista kun toinen on tätä japanin lentely- ja sinkoilumechaa ja toinen sellaista kävelevää tankkia. Tämän kautta tulikin pieni kipinä että voisi testata jotain Mechwarrioria. Taisi olla kolmonen ainoa, mitä olen joskus pelannut ja siinä juuri se tankkimaisuus vakuutti.

Ei tämä välttämättä ihan meikäläiselle sopisimpia pelejä ole mutta ihan mukava pelata vähän erilaisempaa. Toisaalta tässä on vauhtia sen verran että toivoisin sitä olevan enemmän, jonka kautta aatteet menee siihen suuntaan että voisi pelata sitten tyyliin Vanquishia. :D
 
Ääh. Ei tämä ole missään kohtaa oikein sytyttänyt, kuten jo kirjoittelinkin mutta lisäksi kiinnostuskin vain laskenut sitä mukaa mitä pelaa. Pelin pariin myös saa vähän yrittää muistaa palata kun helposti unohtuu koko teos.

Päällimmäisin ikävyys pelissä on se, että ympäristöt on niin staattisia: ikään kuin oltaisiin koko ajan jossain simulaatiossa, missä kaikki on vain kulissia. Pelin maisemat ei kauheasti eroa siitä mitä on tarjolla harjoitussimulaatioissa: harmaata palikkamaisemaa. Ainoat värit maisemissa tuntuu olevan joko punainen (coral?) tai valkoinen (lumi).

Tähän sitten päälle se hoksaus että kyseessä todellakin on Fromin peli, eli siellä tuli nyt ihan kunnolla myös se "git gut" vastaan chapter 3:n lopussa. Eikä siinä, yleensä jaksan vääntää, mutta tässä tuntuu että pitäisi olla jatkuvasti säätämässä sopivia aseita ja varusteita sekä lukemassa statseja että pärjää. Sitten taas menee hetki kun edessä on uusi seinä, johon pitää säätää asioita eri tavalla. Minä olisin halunnut tehdä omantyylisen robottiruttusen ja vetää sillä menemään. Nyt tuntuu että pitäisi vähän puolipakolla tehdä juuri tietynlainen vehje että selviää joistain kohdin.

Siitäkin taisin kirjoitella että ei ole vielä klikannut pelaaminenkaan. Tuntuu että se on vain vihujen pitämistä tähtäimessä ja kaikkien aseiden laukomista niin kauan että ne kuolee ja vaihdetaan seuraavaan kohteeseen. Ja toki tiedän että siellä on vaikka ja mitä eri aseita mutta en oikeasti pysty siinä puolenkymmenen robotin kahakassa kunnolla hahmottamaan että mitä on vastassa tai että mitä kaikkea sontaa siellä ilmassa lentää meikäläisen roboottia kohti. Väistelynkin kanssa homma tuntuu olevan enemmän tai vähemmän turhaa kun ohjuksia on kymmeniä koko ajan tulossa eri ilmansuunnista. Isoimmat jytkyt sentään näkee ja on tyydyttävä väistää mutta se 90 % on sellaista ettei ehdi edes kunnolla tajuta mistä tulee ja mitä. Joten väistely on sitä että väistelee ja suihkii vain joka suuntaan ADHD-meiningillä. Puuttuu kaikki taktisuus tms.

Toisaalta sitten roboteilla on kaikenlaisia ylikuumenemisia ja vastaavia, joiden vuoksi pitäisi hillitä meno ja ampumista mutta en oikein tiedä mitä tässä voi tai kannattaa tehdä kun ilma on täynnä ohjuksia. No, ehkä suojat onkin joku sellainen juttu, joka pitää pakosta ottaa käyttöön? Olisin vain halunnut olla nopea ja väistelevä mechi - vähän mitä usein muissakin peleissä pelaan: kevyttä hahmoa, joka iskee kriittisiä iskuja ja väistelee selustaan tms.

Tällä hetkellä sellainen fiilis että pakko pitää hieman taukoa. Sitten varmaan palaan takaisin omaan buildiin kun testailin jotain tankkisysteemiä, jossa olisi iso kestävyys ja järeät aseet mutta eipä siitäkään ollut hyötyä. Tuohon omaan buildiin voisin sitten kokeilla jotain erilaista aseistusta tai ehkä niitä suojia. Vielä en siis ole täysin luovuttanut mutta vähän tympeäksi on tämä pelaaminen mennyt Rubiconnissa.
 
Jaahas. Kannattaa valittaa netissä, sillä nyt se meni sitten läpi. Fries of Rubiconnan selätys siis jatkuu.

Ei toki sillä että olisi kauhean helposti nytkään mennyt; luulin kuolevani kunnes tuli hidastuskuva, jossa vihu räjähtää atomeiksi. Aika hyvät fiilikset oli. Tosin myös vähän turhautuneet kun ei se itse taistelu ollut kuin sitä kaikkien nappien hakkaamista ja suhimista ympäriinsä - taas.

Testasin myös useampaa erilaista kokoonpanoa ennen kuin pääsin läpi. Lähdin nyt sillä, mitä kirjoitin, eli kevyellä väistelyvehkeellä, jossa mahdollisimman kovaa vahinkoa tekevät aseet. Eihän niihin kevyisiin raskaimpia, saati varsinkaan useampaa kunnon asetta saa mutta kaikki sellaiset, joiden speksit näyttää parhaat luvut ilman että menee yli rajojen.

Haulikkoa testasin ekaa kertaa. Näytti lupaavalta spekseiltään mutta käytännössä paska. Ilmeisesti se ei edes ammu jos ei ole tarpeeksi lähellä, sillä ihmettelin että miten se ei laukea, että ei voi olla näin pitkä latausaika jossain haulikossa. Tai ehkä se tarkennusmoduuli ei ollut oikea sen kanssa vaikka pyrin ottamaan lähi- ja keskietäisyyttä painottavan osan siihen. No, haulikon jätin sitten pois.

Lopulta aseiksi palautui alun miekka: se on oikeasti tehokas vielä tässäkin vaiheessa. Sen kaverina oli plasmaohjukset tai mitä ovatkaan, jotka tekevät vahinkopalleroita mihin osuvat. Toisessa kädessä taas joku sinko, jonka panos räjähtää isosti. Niillä se sitten meni.

Tärkeinhän tässä tuntuu olevan se että saa stunnattua vihun, jonka jälkeen se ottaa vasta kunnolla vahinkoa. Usein vain siinä kohtaa on aseet latautumassa ja pahimmillaan vihu ilmassa ja itsellä boosti loppu. Tai on juuri takonut myös miekalla, joten sitäkään ei voi heti käyttää. Pitäisi siis sekä pistää kunnolla vahinkoa että saa vihulle stunnit ja heti stunnin alussa pistää yhtä lailla kunnolla vahinkoa.

Vaikean tuosta taistelusta teki se, että vihulla oli sellainen ase, joka ampui kerran stunnaten ja perään toisen, joka vei 70-90 prosenttia robootin kestosta. Ja tuo oli sen raskaiten panssaroidun vehkeen kanssa. Kevyemmällä robolla meni jopa paremmin koska rajat ei paukkuneet muuten niin helposti ja sitä onnistui väistämään aina jomman kumman niistä panoksista koska stunnaus ei kestänyt niin kauaa kuin raskaammalla pelatessa.

Olisi pitänyt siis ehkä alunperinkin pysyä siinä pelityylissä, millä ajattelin peliä pelaavani jo ennen aloittamista: kevyt ja nopea robo, joka iskee kovaa. Jonkinlainen "lasikanuuna" siis. High risk, high rewards, tai jotain.

Saa nyt nähdä miten tämä tästä eteenpäin menee. On tuolla nykyisellä vauhtivehkeellä mukavampi pelata. Ainoastaan "hämisjaloista" jää kaipaamaan sen lukittautumista leijuntaan. Jos siellä joku vastaa kevytjalka on, joka tekee saman, niin täytyy ostaa ja rakentaa robotti sen pohjalle.
 
Tänään aukesi B-rankin virtuaalitaistelut vai mitä ne nyt onkaan ja nehän sujahti siitä vain läpi. En oikein tajua kun siellä on ollut D ja C rankissa pahempia vastuksia. :D Vaikeustaso tuntuu siis heittelevän kovasti. Tai no, ei sinänsä vaikeustaso vaan ehkä enemmänkin se, että millaisilla aseilla tai meiningillä pärjää eli mitä on vastassa.

Sen aiemman jumituskohdan vastus tuli nyt käytännössä kahtena vastaan mutta toki itselläkin oli siinä tehtävässä kaveri. Isoin merkitys taisi olla sillä että nyt taisteliin ulkoilmoissa, missä on enemmän tilaa väistellä ja piipahtaa kamojen takana piilossa jos tarvetta.

Jonkinlaisen taktiikan olen kehittänyt myös, sillä nuo plasmaohjukset kannattaa ampua yläpuolelta suoraan alla olevaan vihuun, jolloin on todennäköistä että se jää siihen "plasmapilveen" ottamaan vahinkoa. Sieltä sitten pikaisesti miekalla mätkimään kun vastus on simahdustilassa.

Maistuu nyt taas ihan eri tavalla ja nyt alla on sellainen robotti, jollaisena etukäteen ajattelin että tätä peliä pelattaisiin. Tai että ainakin minä pelaisin. Pahin vastus B-rankin porukassa oli robotti, joka oli melkein identtinen: nopea ja ampui plasmaa tai vastaavaa sekä yritti aina iholle takomaan, varsinkin jos se onnistui stunnaamaan. Samoin se onnistui todella paljon väistelemään eikä senkään stunnaus kestänyt kovin kauaa.

Nyt tuntuu että mitä raskaampi vastus, niin sitä helpompi se on voittaa kun ei ne oikein tunnu osuvan. Siinä ei haittaa vaikka kestävyys on mitä on kun ei vain ota osumaa.
 
Ylös Bottom