Ärsyttävä ongelma

[SixPack]Wagner

New Member
Xboxini on viime aikoina alkanut hylkimään sekä DVD-levyjä että pelejä (!) alati kiihtyvällä tahdilla.

Kyseessä on siis suuri määrä DVD-leffoja, jotka ovat aiemmin toimineet aivan moitteettomasti laitteessa sekä hieman vanhempia pelejä (mm. Halo, Rallisport Challenge, MechAssault...), jotka ovat kyllä aiemmin toimineet ilman ongelmia. Levyt ovat naarmuttomia ja kuten sanottu, aiemmin toimineet täysin moitteettomasti. Tätä nykyä leffan tai vanhemman pelin tyrkkääminen Xboxiin on verrannollista venäläiseen rulettiin - hyvällä lykyllä onnistuu. Suurimman osan aikaa Xbox kuitenkin jää lueskelemaan levyä toviksi, kunnes ruutuun lätkähtää vikailmoitus.

Xboxini alkoi "menkkailemaan" eri levyjen kanssa noin vuoden käytön jälkeen. Aiemmin oli joitain ongelmalevyjä (Amores Perros, Ilmestyskirja nyt jne.) jotka nekin sain toimimaan muutamalla yrityksellä, mutta tätä nykyä noin 60% DVD-leffoistani ei suostu toimimaan Xboxissa. En ole modannut boksiani tai kohdellut laitetta mitenkään kaltion. Se yksinkertaisesti alkoi kuin itsestään hylkimään levyjä ja toimimattomien levyjen lista sen kun kasvaa.

Mikä siis eteen? Veisinkö huoltoon - jos kyllä, niin minne? Eikö Suomesta tosiaan löydy Xbox-huoltoa vaan laatikko on kiikutettava Saksaan asti? Pitäisikö yrittää korjata ongelma omatoimisesti - jos kyllä, miten? Jne. Apua kaivataan. Pahoittelen jos toistan jo aiemmin tällä foorumilla puituja ongelmia, mutten ole oikein varma mistä lähteä etsimään ratkaisua.

Sivuhuomautuksena on huokaistava, että tällaistako se konsolimaailman(kin) tulevaisuus on - kökköjä komponentteja ja epävakaata toimivuutta? Ikiwanha Pleikkarini toimii edelleen kuin uusi, mutta Xboxini alkoi temppuilemaan alle vuoden käytön jälkeen. Huoh.

Ensimmäinen boxini oli yhtä kenkku; ei syönyt juuri mitään levyjä vaan itsepintaisesti väitti levyjä likaisiksi. Vein koneen ostopaikkaan, josta he toimittivat koneen Toptronicsille. Toppuralla kone vaihdettiin uuteen ja end of story. :)

Joo, mulla on kanssa nyt kolmas boxi menossa, kun on aiemmat toiminut miten sattuu. Jollain jenkkien xbox sivustolla sanottiin musta mainiosti "xbox on vähän kuin vanha jenkki auto, näyttää hyvältä ja kulkee hyvin, silloin kun se käynnistyy" Noh kuitenkin ,eli jos sulla on kuitit jäljellä kiikuta myyjälle takaisin ja kysy heidän mielipidettä. itse olen hankkinut lootani netanttilasta ja laitoin ne yksinkertaisesti takaisin anttilaan postitse siihen huolto osoitteeseen. mukaan pakkauslista joka on takuutodistus. Meni 2 viikkoa ja tilalle tuli toptronicsilta uusi boxi (olivat vaihtaneet vielä ohjaimenkin uuteen kun vanhan johto oli aivan solmussa) Voit myös ottaa yhteyttä suoraan toptronicsiin ja kertoa ongelmistasi. Varmasti auttavat, eli ei tarvinne lähettää saksaan. Boxillahan on kahden vuoden takuu, joten jos kuitit on tallessa ei ole mitään hätää. Tota konsolien tulevaisuutta itsekkin olen miettinyt. Vaimo pelailee cubella, ja kaikki pelit toimii mainiosti kone ei tilttaile jne. Tuntuu siistiltä sen jälkeen käynnistää toi boxi ja pistää kädet ristiin ja toivoa parasta... (kirotut tietokone komponentit)

Ylös Bottom