Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Aseet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suokukko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä ketjussa keskustelemme aseista, sekä asepolitiikasta. :cool:

Omistatko aseita? - Jos omistat, niin kerro millaisia ja mihin tarkoitukseen ne ovat.
Itse en vielä tällä hetkellä omista, mutta tarkoituksena olisi hankkia pistooli tarkkuusammuntaa varten. Myös kiikarikiväärin hankkiminen kiinnostaisi.

Mielestäni Suomen asepolitiikka on täynnä turhaa byrokratiaa, kiitos turhien poliitikkojen kuten Matti Vanhasen. :mad: Aseiden hinnatkin ovat törkeän korkeita, verrattuna USA:n hintoihin.

Tosin toisaalta aseiden kauppaamista ja hankkimista pitää jollain rajoittaa. Mikä on sinun kantasi asiaan?
 
Vastaus: Aseet

Mielestäni Suomen asepolitiikka on täynnä turhaa byrokratiaa, kiitos turhien poliitikkojen kuten Matti Vanhasen. :mad: Aseiden hinnatkin ovat törkeän korkeita, verrattuna USA:n hintoihin.

Tosin toisaalta aseiden kauppaamista ja hankkimista pitää jollain rajoittaa. Mikä on sinun kantasi asiaan?

Kantani on että hyvin on suomessa asia ton suhteen, senhän saamme lukea uutisista mitä saa aikaan esim. USA:n monissa osavaltioissa käytössä oleva vapaa aseenkantolupa(yhdyssana..?)
Toki mäkin haluaisin oikean M16, sellasen mustan. Tosi hieno!! Mutta..:)
P.S.Viestini sivuaa aihetta josta sori. Harmi kun kaverini OPA FIN ei (kai) lue tätä foorumia...-vielä ;)
 
Vastaus: Aseet

Huvittais omistaa ns. klassikot. Magnum 44, 357, vanhoja Coltteja (Wild Bill) ja ehkä kommari/terroristi/vallankumous/harvaparta-klassikko AK-47.
 
Vastaus: Aseet

Huvittais omistaa ns. klassikot. Magnum 44, 357, vanhoja Coltteja (Wild Bill) ja ehkä kommari/terroristi/vallankumous/harvaparta-klassikko AK-47.

Jos jonkin aseen omistaisin, olisi se viimeksi mainitsemasi kesämökin verannalla jalustalla ja kiikarilla kohti porttia...:D Ja tietysti se ainoa ja oikea venäläisvalmisteinen:cool:
 
Vastaus: Aseet

Silloin tällöin tulee lainattua jompaa kumpaa isäni pulttilukkoisista 308 custom kivääreistä. Pitäisi hankkia vielä äänenvaimennin noille niin tulisi käytettyä niitä useammin, eli käyttömukavuus lisääntyisi sen vaimennuksen myötä. Muinoin on tullut ammuskeltua myös haulikoilla ja revolverilla mutta ne on jääneet pois.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Aseet

Isoisoisälläni oli muuten Parabellum-pistooli kun hän oli suojeluskunnassa. Harmi kyllä hän kadotti sen haavoituttuaan sodan aikana... Harmi.

Jokin suojeluskuntakivääri tms. pistimineen olisi kyllä hieno, parabellum ja ukko-mauser olisivat myös jotain. Yritin ostaa syksyllä Suomi-konepistoolia dekona mutta ne myytiin loppuun ja hinnat kohosivat pilviin. :mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Aseet

Asetta ei ole eikä varmaan ikinä tule olemaan.
Koristeena joku desert eagle voisi olla hieno...mutta ei tollasille oikeesti mitään käyttöä ole. :)
 
Vastaus: Aseet

Mökillä on ilmakivääri. Sen kummemmin en ole aseihin koskenut (Paitsi peleissä :D), mutta muutaman kerran olen ampunut pienoiskiväärillä, 9mm pistoolilla ja haulikolla.
 
Vastaus: Aseet

en omista enkä nää mitään syytä et miks pitäs? ampunu oon haulikolla ja sit intissä rynkyllä ja kevyellä ja raskaallaa kranaatinheittimellä... hmm vaikka tollanen raskas kranunheitin ois kyllä ihan kiva kotona :rolleyes:
 
Vastaus: Aseet

Njaah, olen kasvanut metsästysaseiden parissa, koska metsästys oli isäni harraste. Erilaisia pumppuhaulikoita, kiväärejä jne. on tullut kokeiltua. Ilmakivääri (vaikka voiko tuota aseeksi sanoa edes) oli itsellä jo polvekorkuisena ja siihenpä se sitten melkein kaatuikin. Vasta nyt on tullut kiinnostus takaisin, ei niinkään metsästys mielessä, vaan ihan muuten vain. Tekisi mieli hankkia ase, mutta pitäisi ensin liittyä johonkin ampumaseuraan ja harjoitella ennen kuin saa edes pienikaliipeerista ostaa. Kuitenkin polttelee pirusti, mutta on vasta suunnitteluasteella. Clock olisi kiva, tai joku uudempi S&M. Tai sitten revolverina Magnumin 357, aah. Mutta senpä näkee tulevaisuudessa.
 
Vastaus: Aseet

Itsekin olen tuliasesita ollut kiinnostunut koko pienen ikäni, ja hyvin rajoitetusti kokemusta ja hiukan enemmän tieto näiden käsittelystä omaan. Nyt kun päivä päivältä lähestyy tuo maaginen ikäraja (joka ei olisi aivan yhta maaginen, mikäli äitini suhtautuisi näihin vempeleisiin - aseista puhe siis - hiukan vähemmän nihkeästi) alkaa aseen hankinta, tai ainakin käyttö olla ihan realistinen ajatus. Ikävä kyllä lukuisista yrityksistäni huolimatta olen onnistunut haalimaan kasaan hiukan nihkeänlaisesti tietoa harrastuksen aloittamisesta.

Aseen hankintaluvan pitäsi hellitä mikäli omaa asianmukaisen syyn ja paikan ampumiselle. Jos sanotaan, että valitsisin syyksi ampumaurheilun, pitäisiilmeisesti sopivaan seuraan kuulumisen täyttää loputkin vaatimukset. Luin jostakin, että harrastuksensa olemassaolon voi todistaa vaikkapa ampumaratapäiväkirjoilla. Tästä tulee mieleeni, että ampumaan pääsee jo ennen kuin aseen omistaa. Jotenkin tulee kuitenkin mieleen, etteivät ampumaseurat pidä sivussa aseita lainatakseen niitä jäsenilleen, vaan joku aseen jo omistava kaveri tulisi koettaa haalia, jotta tämä voisi luodikkoaan lainata. Onko näin, vai olenko missanut jotakin?

Entä sitten, kun tulee aika hankkia ensimmöinen om ase? Luvanhakuprosessista olen nähdäkseni aika hyvin selvillä, mutta tämä kysymys soveltuvasta ensiaseesta on jäänyt askarruttaamaan. Itse olen kinnostunut lähinnä kivääreistä, mutta miten lie luvan saaminen? Kivääreitä on toki erilaisia, mutta voiko luottaa/ toivoa, että jonkinlaiseen sellaiseen saa luvan, vai kannattaisiko ensin hankkia vaikkapa jonkinlainen pistooli?
 
Vastaus: Aseet

Itsekin olen tuliasesita ollut kiinnostunut koko pienen ikäni, ja hyvin rajoitetusti kokemusta ja hiukan enemmän tieto näiden käsittelystä omaan. Nyt kun päivä päivältä lähestyy tuo maaginen ikäraja (joka ei olisi aivan yhta maaginen, mikäli äitini suhtautuisi näihin vempeleisiin - aseista puhe siis - hiukan vähemmän nihkeästi) alkaa aseen hankinta, tai ainakin käyttö olla ihan realistinen ajatus. Ikävä kyllä lukuisista yrityksistäni huolimatta olen onnistunut haalimaan kasaan hiukan nihkeänlaisesti tietoa harrastuksen aloittamisesta.

Aseen hankintaluvan pitäsi hellitä mikäli omaa asianmukaisen syyn ja paikan ampumiselle. Jos sanotaan, että valitsisin syyksi ampumaurheilun, pitäisiilmeisesti sopivaan seuraan kuulumisen täyttää loputkin vaatimukset. Luin jostakin, että harrastuksensa olemassaolon voi todistaa vaikkapa ampumaratapäiväkirjoilla. Tästä tulee mieleeni, että ampumaan pääsee jo ennen kuin aseen omistaa. Jotenkin tulee kuitenkin mieleen, etteivät ampumaseurat pidä sivussa aseita lainatakseen niitä jäsenilleen, vaan joku aseen jo omistava kaveri tulisi koettaa haalia, jotta tämä voisi luodikkoaan lainata. Onko näin, vai olenko missanut jotakin?

Entä sitten, kun tulee aika hankkia ensimmöinen om ase? Luvanhakuprosessista olen nähdäkseni aika hyvin selvillä, mutta tämä kysymys soveltuvasta ensiaseesta on jäänyt askarruttaamaan. Itse olen kinnostunut lähinnä kivääreistä, mutta miten lie luvan saaminen? Kivääreitä on toki erilaisia, mutta voiko luottaa/ toivoa, että jonkinlaiseen sellaiseen saa luvan, vai kannattaisiko ensin hankkia vaikkapa jonkinlainen pistooli?

Pari pointtia. Kivääriin saa aina helpommin luvan kun pistooliin. Ja pienempikaliiberiseen aseeseen saa samoin helpommin kuin isompaan.

Eli lähinnä pitää olla tiedossa mitä haluat ampua ja missä.
Helpoiten irtoaa alkuun varmaan lupa esim. pienoiskivääriin.
 
Ylös Bottom