Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed IV: Black Flag

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilpuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag [Hype]

En usko että hirveitä eroja tulee grafiikassa olemaan, sama peli eri paketissahan se vain on. Ainakin yksi asia mitä tosiaan saisivat tulevissa AC peleissä muuttaa, olisi tuon animushöpöhöpön poistaminen .. Sen verran turhauttavaa se on vedellä ensin jotain keskiaika/1800?-luvun tehtäviä ja kohta ollaan heiluttamassa puukkoa laboratorioissa .. :/

Pyöriiköhän Black Flag sulavasti myös vanhemmilla konsoleilla eli onko avoin maailma vai tuleeko siirtyessä toiselle alueelle että haluatko varmasti siirtyä alueelle X?

Mielenkiintoista kuinka tuo Animus jakaa pelaajat kahtia. Osa tykkää siitä kun taas osa ei. Ainakin omalla kohdalla juurikin tuo nykypäivän juoni sai minut ostamaan aina seuraavan osan. Toki aikakausikin hieman vaikutti tuohon hankintaan.

Pyöriiköhän Black Flag sulavasti myös vanhemmilla konsoleilla eli onko avoin maailma vai tuleeko siirtyessä toiselle alueelle että haluatko varmasti siirtyä alueelle X?

Mielenkiintoista kuinka tuo Animus jakaa pelaajat kahtia. Osa tykkää siitä kun taas osa ei. Ainakin omalla kohdalla juurikin tuo nykypäivän juoni sai minut ostamaan aina seuraavan osan. Toki aikakausikin hieman vaikutti tuohon hankintaan.

Varmaan tuota kysellään samaan tyyliin kuin ac3:ssa, mutta itse kyllä luulisin että ne pelit ovat näitä vanhan sukupolvenpelejä vielä, eli enemmänkin X1:llä / ps4:llä peli vain näyttää mahdollisesti huonommalta.

Ja tosiaan siinäpä tuon animuksen pitämiseen onkin syy kun puolet siitä pitävät :D Puolet taas olisivat tyytyväisiä kun häviäisi pois :D

Itse diggaan kovasti tästä Ancient Astronaut- ja New World Order-meiningistä. Kaikkein eniten odotan nykypäivään sijoittuvaa Assassin's Creediä (Watch Dogs?).

Itse diggaan kovasti tästä Ancient Astronaut- ja New World Order-meiningistä. Kaikkein eniten odotan nykypäivään sijoittuvaa Assassin's Creediä (Watch Dogs?).

Ubisoftin tyypit on sanonut että puhtaasti moderniin maailmaan sijoittuvaa AC:ta ei varmaan koskaan nähdä, ei ainakaan lähitulevaisuudessa. Tämä siksi koska pelien takana olevan tiimin mielestä osa sitä hienoutta ja pelin ns. suolaa on se että pyöritään historiallisissa maisemissa. Watch Dogs ei myöskään ole nykypäivän AC, vaan siinä on omat jipponsa ja juonensa eikä ole millään tavalla liittyväinen AC-peleihin. Joku siis oikein kysyi tätä ComicConin paneelissa ja näin siihen vastattiin.

Itse myös diggaan Animuksesta, ja siitä että pompitaan nykypäivän ja historian välillä. En pahemmin ollut vielä aiemmin tutustunut AC-universumin juoneen, mutta nyt kun on taas pelaillut AC1:stä AC3:een (Reveletations ja Brotherhood jäi tosin välistä) oikein ajatuksen kanssa niin tuo juoni imaisi mukaansa ihan kympillä, varsinkin tuo Ancient Aliens -teema jonka Januskin mainitsi.

Pelasin tuossa lämmittelynä Risen 2:sen (merirosva-teema, aika tylsä toteutus) kun halvalla Steamista sai. Merirosvo-teema on sinänsä ok, riippuen toteutuksesta, mutta kyllä olen pettynyt siihen, että kaikista historiallistisista teemoista ja aikakausista joita valita, niin merirosvo-teema, oikeasti? Eiköhän nuo Johnny Depp-leffat jo kuluttunut genren loppuun viimeistään. Aikaisempien osien teemat/aikakaudet ovat olleet ok, mutta tosiaan, merirosvot, really? Ja historia ei tarjoaisi parempia vaihtoehtoja? Pankaa vaikka Venäjän vallankumous, jos ette muuta keksi...:(

Ubisoftilla taisivat itse innostua Assassin's Creed III:a tehdessään laivaosuuksista niin paljon, että päättivät sitten laittaa sen ihan pääosaan seuraavassa pelissä.

Ja niin pääsi käymään, että saatiin uutta pelikuvaa. Ja kyllä Edwardilla sit on hyvät keuhkot voi juma! :D

[video=youtube;kXSaqyChZ_E]http://www.youtube.com/watch?v=kXSaqyChZ_E[/video]

Hyvältä tosiaan näytti, ihan kiva että AC3:n syyssateisen Kontulan jälkeen ollaan palattu taas korkeisiin kivitaloihin ja väreihin - vaikka kuinka olisi ollut historiallisesti (kohtuullisen) realistinen Boston, niin näin eeppiseen sarjaan kuuluu kyllä eeppiset maisemat.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Hyvältä tosiaan näytti, ihan kiva että AC3:n syyssateisen Kontulan jälkeen

Tässä tuli äärimmäisen hyvä huomio johon todella kaivataan parannusta! Anvil Next toi siis sarjaan nämä muuttuvat sääolot. Sääolot kuitenkin olivat 98% kaatosadetta ja 2% kaunista auringopaistetta. Jos vaikka 75% aurinkoo ja 25% sadetta niin olisin tyytyväinen.

Perhander, tuo videokuvahan näytti ihan hyvältä. Ensimmäinen kosketukseni koko tähän sarjaan oli tuo III, joka paljastui aika pukeliksi. Omaan makuun ainakin. Tuo on vielä kesken, eikä ihan mahdottomia innosta ajatus sen pelaamisesta. Mutta nyt tekisi melkein mieli antaa pelisarjalle uusi mahdollisuus ihan vain tuon klipin perusteella. Pelikeskustelua en ole paljoa seurannut, mutta jos vaikka sellainen uudistus kuin mene-kyykkyyn-nappia-painamalla olisi tässä pelissä mukana, niin voisi ihan jopa harkita ostamista. Mutta ei näemmä ole.

Joka tapauksessa näyttää aikas hienolta.

Pari kuukautta enään ja päätinkin tulla täältä katsomaan jos löytyisi kysymykseeni vastaus täältä ja sehän löytyi. Mielenkiinnolla odottelemaan kuka on tässä pelisarjassa nykyajan päähahmo. Pisti kyllä itseäni mietityttämään tuo, että voi valita kumman puolelle kääntyy enemmän, temppeliritareiden vaiko assasiinien. Onko tässä sitten mahdollisuus tehdä ns. Haythamit? Toisi mielestäni monipuolisuutta kun kerrankin voisi vähän enemmän päättää itse minne päin haluaa kääntyä. Mutta jos tässä on kuitenkin Animus-vekottimessa pomppiminen niin näin järjellä ajatellen eikö sitten tämä nykyajan päähahmo ole joko Desmond vai Desmondin isä? Koska mikäli muistan ihan oikein niin Animushan herättää esi-isien muistot?

Vähän taukki olo kysyä tällaista mutta onko tuossa mun logiikassa sitten minkäänlaista pohjaa? Jos on irronnut yhtään tietoa uudesta nykyajan päähahmosta niin kertokaa! Mä en meinaa pysyä housuissani kun on jo tilannut pelin maaliskuussa ja vielä on pari kuukautta jäljellä :D

Mutta jos tässä on kuitenkin Animus-vekottimessa pomppiminen niin näin järjellä ajatellen eikö sitten tämä nykyajan päähahmo ole joko Desmond vai Desmondin isä? Koska mikäli muistan ihan oikein niin Animushan herättää esi-isien muistot?

No tuota, tietääkseni Abstergo on löytänyt keinon jolla kuka tahansa voi palata kenen tahansa esi-isän muistoihin. Se mitä tällä haavaa tiedetään on että päähahmo olet sinä itse :) Abstergo palkkaa juuri sut heidän tytäryhtiöön Abstergo Entertainmenttiin (jos muistan oikein) testaamaan uuden sukupolven pelikokemusta. Eli Animusta tutkitaan ikäänkuin viihdemuotona, mutta kun loikkaat Haythamin isän saappaisiin, tulet löytämään jotain joka herättää niin assassiinien mielenkiinnon, kuin myös Abstergon mielenkiinnon.

Joten mä luulen että jos tässä on jotain sellaista että voit päättää kumpaan suuntaan se vaaka heilahtaa, assassiinien vaiko Abstergon suuntaan, se tapahtunee oikeassa maailmassa Animuksen ulkopuolella, sulla kun ei ole mitään veri-perintöä Assassiinien suuntaan saatikka Templareihin, niin voit käytännössä päättää kumpaa avustat oman moraalisi perusteella :)

En usko että Edward pelissä kääntyisi Templarien puolelle koska se jossain määrin tuhoaisi sen loren mitä esim. Edwardin perheelle tapahtuu historiassa yms, ja se puolestaan romuttaisi mahdollisesti AC3:n tapahtumat.

No tuota, tietääkseni Abstergo on löytänyt keinon jolla kuka tahansa voi palata kenen tahansa esi-isän muistoihin. Se mitä tällä haavaa tiedetään on että päähahmo olet sinä itse :) Abstergo palkkaa juuri sut heidän tytäryhtiöön Abstergo Entertainmenttiin (jos muistan oikein) testaamaan uuden sukupolven pelikokemusta. Eli Animusta tutkitaan ikäänkuin viihdemuotona, mutta kun loikkaat Haythamin isän saappaisiin, tulet löytämään jotain joka herättää niin assassiinien mielenkiinnon, kuin myös Abstergon mielenkiinnon.

Joten mä luulen että jos tässä on jotain sellaista että voit päättää kumpaan suuntaan se vaaka heilahtaa, assassiinien vaiko Abstergon suuntaan, se tapahtunee oikeassa maailmassa Animuksen ulkopuolella, sulla kun ei ole mitään veri-perintöä Assassiinien suuntaan saatikka Templareihin, niin voit käytännössä päättää kumpaa avustat oman moraalisi perusteella :)

En usko että Edward pelissä kääntyisi Templarien puolelle koska se jossain määrin tuhoaisi sen loren mitä esim. Edwardin perheelle tapahtuu historiassa yms, ja se puolestaan romuttaisi mahdollisesti AC3:n tapahtumat.

Kiitoksia tästä! Onneksi on nyt enemmän valinnan varaa kun aikaisemmissa!

Olisi vielä hyvä jos olisi samanlainen systeemi kun BH:ssa eli voi tienata rahaa kunnostamisella.

Kiitoksia tästä! Onneksi on nyt enemmän valinnan varaa kun aikaisemmissa!

Olisi vielä hyvä jos olisi samanlainen systeemi kun BH:ssa eli voi tienata rahaa kunnostamisella.

Joku vastaava systeemi ainakin on :) Muistaakseni ainakin sellainen on varmistettu että voit myydä muilta laivoilta ryöstämäsi roinat satamissa, joten varmasti jonkin sortin kauppareittitoimintaa on luvassa. Pelissä pitäisi olla myös oma tukikohta jossa on varmaan jotain mikromanagerointia, sekä tietysti sun alla on se Jackdaw -laiva, jonka on sanottu olevan pelin toinen "päähenkilö" :) Tätä laivaa voi ainakin päivitellä joten kaiken tuon kun ottaa huomioon niin rahaa on pakko saada tienattua jotenkin.

Itse odotan tätä peliä kuin kuuta nousevaa, ja ilmeisesti lokakuussa paukahtaa kauppojen hyllyille, mutta odotan PS4-versiota ennen kuin ostan.

PS4:sen Black Flag näyttää aikas hyvältä, luultavasti myös Xbonen versio. On meriengineä ja sääsysteemiä, unohtamatta valolla kikkailua ja heijastuksia. Linkin takaa löytyy visuaalista tarkastelua videon kera.

Assassin’s Creed IV on PS4: A Truly Next-Gen Experience - PlayStation.Blog
Omasta mielestä taas hyvinkin pieni ulkoasupäivitys nykysukupolvesta. Siis tietenkin valaistukset ja heijastukset tulee aikalailla oletuksena näyttämään realistisemmilta jo pelkän näytönohjaimen ansiosta, mutta kaikki aluskasvillisuudet yms. tuntuu enemmän vain korvattu laadun sijaan määrällä. Aluskasvillisuus oli videossa vielä jotenkin silmiinpistävää, eikä näyttänyt "luonnolliselta", vaan pomppasi maastosta silmään. Näytti että samaa "isolehtistä" varpua olisi vaan monistettu moninkertaisesti.

Olisi kiva nähdä jonkinlainen grafiikka vertailu esim. PS4-PS3 verisoiden välillä, sillä ihan heti en kuitenkaan ole uutta pleikkaria ostamassa. (opiskelijabudjetti)
Pelattavuudessahan ei pitäisi mitään eroa olla. Toivottavasti. -__-

Vähän kyllä jäi kaivelemaan tuo uusi Multiplayer traileri...
Ei niin minkään näköistä uudistusta näyttänyt olevan, jopa tappoanimaatiot ovat suurimmalta osalta samoja ja ne perkeleen savupommit. Harmi, sillä yleisesti ottaen AC multiplayer on ollut ihan mukavaa vaihtelua BF tyylisiin räiskintöihin.

Ylös Bottom