Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Syndicate

Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate [Hype]

Syndicatessa on kiehtovasti toteutetun Lontoon ohella myös syvempi yhteiskunnallinen tausta kuin aikaisemmissa osissa. Peli on täysin todenmukainen kuvaus 1800-luvun loppupuoliskon Englannista, joka oli taloudellinen, teollinen ja sotilaallinen supervalta. Yhteiskunnallisesti täysin kahtia jakautunut maa, jonka kuumissa terästehtaissa ja synkissä kaivoksissa lukemattomat orjatyöhön painostetut lapsetkin päättivät päivänsä, mutta tehtaanjohtaja voi hyvin ja lihoi.

Olin trailereista aistivani jonkinlaista luokkataistelun henkeä, löytyykö sitä tästä alun kokemuksien pohjalta?
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate [Hype]

Olin trailereista aistivani jonkinlaista luokkataistelun henkeä, löytyykö sitä tästä alun kokemuksien pohjalta?

Kyllä juonen asetelma sellainen vahvasti on. Joku voi nähdä protagonistiparin suorastaan työväestön vasemmistolaisina vapaustaistelijoina. Historiaa tuntevat tosin tietävät, että vaikka Karl Marx kirjoitti juuri samoihin aikoihin Lontoossa Pääomaansa, ei mitään sosialismia ollut vielä edes olemassa. Pelaaja perustaa oman katujengin (halusi tai ei) ja alkaa haalia siihen jäseniä muista katujengeistä (mikä tietysti tapahtuu vapauttamalla alueita temppeliherrojen kätyrien vallasta). Lapsiorjien vapauttaminen tehtaista on yksi vakiotehtävämuoto, samoin kuin ilkeän tehdassatraapin murhaaminen.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Mulla olis tässä yhden pelin mentävä aukko ennen Fallout4:sta, Tales of Zestirian ostin tuossa viikko sitten mutta se oli itselle massiivinen pettymys ja nyt ei ole mitään pelattavaa. Netissä väki on rankannut tämän johonkin ACII:n ja Black Flagin väliin, molemmista pidin paljonkin. Hmm, täytyy katsoa vielä, Fallouttiin ei kyllä pitkä aika ole.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Ensivaikutelmat aika vaisut mitä nyt tässä pelaillu jonkin aikaa.Hirveästi ei panostettu juonen rakentamiseen alussa vaan hypättiin suoraan asiaan. Liikkuminen samaa kuin ennen muutamia hyviäkin asioita saatoin huomatakkin, kamera edelleen kuitenkin perseestä.

Päähenkilön ulkonäkö ja ääninäyttelijä ei olleet minun makuun,vaikkei sillä pelillisesti mitään merkitystä olekkaan.
iso miinus omalta osalta siitä että target-lockia ei ole, varsinkin monta vihua vastaan tapellessa joutuu kameraa pyörittelemään niin hemmetisti.. Kaiken kaikkiaan enemmän positiivinen kuin negatiivinen fiilis. Tai sitten se on vain se uuden pelin viehätys.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Jännää, että porukoiden mielipiteet jakautuvat näin rajusti. En viittaa tähän ketjuun yksistään vaan noihin ensiarviohinkin. AC liikkuu nyt lähempänä nykyaikaa kuin koskaan aikaisemmin ja ehkä se vaikuttaa joillakin fiilikseen. Höyryveturit, rullarevolverit ja teollisuuslaitokset ovat jotain, mitä ei olla totuttu näkemään. Minusta Syndicate toimii ympäristön osalta erinomaisesti. Tuntuu todella siltä, kuin olisi menneiden aikojen Lontoossa.

Mitäköhän Ubisoft seuraavaksi keksii? Assasiinit Berliinissä 1943? Oma unelmieni täyttymys olisi 1700-luvun Irlanti, kun britit (eli ilkeät temppeliherrat) miehittivät maata ja irkkujen kansallisuusaate alkoi nostaa päätään. Musiikkiraita vielä irkkumeininkiä, niin ei tulisi nukuttua ainakaan viikkoon.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Itselle AC:BH oli se mikä itselle oli se paras pelikokemus koko sarjassa, siinä oli kaikki mitä kaipasikin. Sen jälkeen sellanen fiilis että liian nopeasti halutaan edetä aikajanalla eteenpäin.Olisin toivonut että olisivat tunkeneet Japanin samurait ja muut johonkin väliin,eikö se juurikin olisi ollut täydellinen kattaus pelisarjalle.

Mitä lueskellut niin WW2,Egypti ja Japani olisivat juurikin ne toivotuimmat mutta niin tunnetut ja ylikäytetyt että niissä ei olisi mitään uutta kerrottavaa pelaajille. Huhuja kyllä liikkunut että seuraava AC matkaisi Japanin maaperälle 2016.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Tulin tässä pohtineeksi, että onko Assassin's Creed vähiten mihinkään seitsemässä osassa (jos otetaan huomioon vain lippulaivapelit, ei käsikonsoliväännöksiä jne.) edennyt pelisarja, joka perustuu pääasiassa yksinpeliin?
Kuten ehkä mun muiden topikkien valituksista on voinut huomata, niin mä olen tämän sarjan suhteen jo luovuttanut toivoni ACIII:n jälkeen, mutta voiko joku Ubin kelkassa pysynyt kertoa onko pelimoottoriin, pelattavuuteen, tehtäviin ja muuhun tehty isompia päivityksiä viimeisimmissä osissa? Pelivideoiden perusteella näyttää hyyyyvin samanlaiselta.
No, toki joku voi väittää että Legend of Zeldojenkin perusidea on pysynyt hyvin samanlaisena aikojen saatossa :D
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Tulin tässä pohtineeksi, että onko Assassin's Creed vähiten mihinkään seitsemässä osassa (jos otetaan huomioon vain lippulaivapelit, ei käsikonsoliväännöksiä jne.) edennyt pelisarja, joka perustuu pääasiassa yksinpeliin?
Kuten ehkä mun muiden topikkien valituksista on voinut huomata, niin mä olen tämän sarjan suhteen jo luovuttanut toivoni ACIII:n jälkeen, mutta voiko joku Ubin kelkassa pysynyt kertoa onko pelimoottoriin, pelattavuuteen, tehtäviin ja muuhun tehty isompia päivityksiä viimeisimmissä osissa? Pelivideoiden perusteella näyttää hyyyyvin samanlaiselta.
No, toki joku voi väittää että Legend of Zeldojenkin perusidea on pysynyt hyvin samanlaisena aikojen saatossa :D

Eipä tää tarina hirveesti ole mihinkää mennyt. Pelillisesti samaa kuin aikaisemmatkin versiot, aina tulee muutama uusi asia mitä pystyy tehdä mutta siinäpä se. Ei ole omat odotukset hirveän korkealla ollut pitkään aikaan mutta pakko silti koittaa hoitaa kunnialla läpi kun kerran jo aloitettu.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Muutama tunti takana ja on kyllä nannaa. Vaikka en tappeluista ja murhaamisesta niin välitäkkään, niin ne vähät tehtävät jotka olen tehnyt on ollut kyllä paljon hauskempia tehdä kuin ennen. En tiedä miksi.

Ennakkoon (ennen kuin hype iski muhun) todella tylsä kohde (Lontoo) on osoittautunut kevyesti upeimmaksi avoimen maailman kaupungiksi jossa olen ollut. Grafiikka on nättiä, paikat tunnistettavia, fiilis uskomaton, ajan henki läsnä todella hyvin.

Tehtäviä tein todella vähän tarkoituksella, sillä pakko oli päästä muunmuassa Thamesilla käymään jne. Sen verran tein, että sen ekan kaupunginosan valtasin. Muutoinhan tuolla ei voi liikkua ollenkaan vapaasti.
-Mites muuten, kun vihuja on joka kadunkulmassa, niin voinko kävellä jengiläisten kanssa teurastamassa kaikki, vai tuleeko niitä loputtomiin lisää?

-Onko kaikki kaupunginosat vastaavilla tehtävillä vallattava itselleen, jolloin alueella on enemmistö sitä vihreätakkista omaa jengiä?

-Miten pitkälle pelattava, että jostain saa sen vaijeri jutun, nyt on turha kiivetä katolle, kun ei voi hypätä seuraavalle kadun yli kuten unityssä. Vai voiko sen heti jostain ostaa? En ainakaan löytänyt

On kyllä ollut hienoa huomata pikku juttuja joita on korjattu. Esim lukittu arkku ei näy kartalla ennen kuin on lukkopihdit taidoissa.
Hevosilla ajo on kyllä nannaa ja sainpa aluksi poliisihepat takaa-ajoon. On kyllä siistiä vetää GTA ja RDR sekoitusta Lontoon kaduilla!

PSTV yli pelasin ekat 2h ja se ei ollut mitään nannaa. Pelata pystyin muuten ihan suht ok, mutta kameran liikuttelu oli niin tahmeaa, ettei se ikinä mennyt minne halusi.

Kaiken kaikkiaan fiilis on hypestä huolimatta positiivisesti yllättynyt. Ei meinannut malttaa lopettaa pelaamista millään.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Aloitin pelaamaan viideltä, pelannu tähän asti :D Onnkyllä niin mukaansa tempaava peli että. Muutoin lähes täydellinen omaan makuun, paitsi hevosvaunuilla taisteleminen aivan liian helppoa ja tarinan lyhyys. Taitaa olla noita sequenceja 9 (korjatkaa jos oon vääräs) ja ite vetäny niist jo 5. Sitten miten pääsen tollasee jengitaisteluun. Oonnollu vast siin ekas millä vallattiin toi eka paikka. Ja onko alue vallattu jos se punanen lähtee. Mulla se lähtee jos teen yhe temppeliherrajhin tai vapautan lapsia tehtaista.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

http://youtu.be/Fn9ppr28k-E

Siinä hieman fps vertailua. Ei liene yllätys et ps4 vie voiton ja onella laskee selkeästi useammin fps.

Sen unohdin illalla sanoa bugeista, et kun joka paikassa sanotaan ettei niitä ole juurikaan, niin mulla on parin ekan tehtävän aikana jo kolmesti tapettava vihu muuttunut nyrkkitappelussa näkymättömäksi, eikä oma äijä sen jälkeen meinaa suostua lyömään sitä.
Kaksi kertaa olen myös jäänyt rakenteisiin jumiin, kunnes venkoilun jälkeen kuolee sinne. Jne.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

-Miten pitkälle pelattava, että jostain saa sen vaijeri jutun, nyt on turha kiivetä katolle, kun ei voi hypätä seuraavalle kadun yli kuten unityssä. Vai voiko sen heti jostain ostaa? En ainakaan löytänyt

Tarinaa ei tarvii pelata kovinkaan kauaksi, että saat sen käyttöösi.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Aika pahasti droppaili onella jopa 23fps tuossa testissä, varmasti sen saa vielä alemmaksikki vaativimmissa tilanteissa...

Ite pelailin kolmisen tuntia eilen PS4:llä. Ei mitään ihmeellistä wow-factoria tullut, mutta mukavaa perusvarmaa assasinointia, josta olen aina pitänyt. Heti aluksi piti tietty iskea Ezion valkoinen asu päälle, se vakioasu ja ne hemmetin lakit on ihan kauheita. :D Sen saa päälle, kun loggaa vaan Uplay-tunnareilla sinne Ubisoft clubiin. Olen pelannu kaikki AC:t läpi. Kontrollit toimii hyvin, kuten ovat toimineet mielestäni jo pitkää. Pitää vain itse osata vähän tähdätä sillä ukolla, että mihin se lähtee kiipeämään. Liian jyrkkä kulma juostessa seinään aloittaa kiipeämisen, kuten odottaa saattaa.

Multiplayerin puuttuminen haittasi vähän, koska itse nautin siitä kovasti. Kaipaan myös vähän jotain Assasin clubia, jossa pääsisi siihen lahkohenkeen enemmän mukaan. Tällä hetkellä on vain semmoinen olo, että päähenkilöt on jotai katurosvoja, joilla sattuu kaavut olemaan päällä. Varsinkin niiden alun hattujen kanssa... Ärsyttää myös se, että mieshenkilöstä on tehty tarinan kautta hieman tyhmä ja äkkipikainen, kun taas naisesta viisas. Mieluummin sillä miehellä metsästäisin niitä Edenin palasia, katsotaan onko se edes mahdollista... Aiemmin kaikki ovat olleet viisaita, jos ystäväämme merirosvoa ei oteta huomioon.

Mutta hyvä fiilis on.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Kyllähän tämä parin tunnin jälkeen uppoaa hyvin. Alkufiiliksenä tuli mieleen että tämmöinen sen unityn olisi pitänyt olla julkaisuhetkellä, kukaan ei halua muistella millaista se oli... bugisoftilla on vuodessa opittu sentäin jotain. Kontrollit toimii tarkasti kun osaa ohjata. Kaupunkia on paljon tutkittavana ja vaijeri on siihen oiva apu. Jokaisen katon ja seinän koluaminen riitti jo edellisessä. Tarinasta ei oikein osaa sanoa mitään, varjosta henkilöä x ja sitä rataa.

Lockpick sekoilusta on päästy eroon? unityssä oli rasittavaa etsiä kaikki arkut ja menettää hermonsa kun avaimet loppuvat.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Mistä sai ostettua sen "taidon", että katujengistä sai napattua mukaansa enemmän kuin kaksi kaveria. Näin jossain vaiheessa sen edistymispalkin, jossa tämä eka taso oli kaksi ja myöhemmin voi kehittää viiteen (?) asti sen? Nyt en löydä sitä enää mistään.

Huomasimpa senkin, että jos koko kaupungin aikoo vallata kartalla, niin kiitä "pikku"tehtäviä on jotain 65-70kpl. Eli aivan tuhoton määrä, varsinkin kun niitä on periaatteessa vain kolmea erilaista ja kaikki kolme kuitenkin tehtävänä hyvin samanlaista tehdä. Toistaiseksi jaksan, mutta kauanko, se on toinen juttu.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Mistä sai ostettua sen "taidon", että katujengistä sai napattua mukaansa enemmän kuin kaksi kaveria. Näin jossain vaiheessa sen edistymispalkin, jossa tämä eka taso oli kaksi ja myöhemmin voi kehittää viiteen (?) asti sen? Nyt en löydä sitä enää mistään.

Huomasimpa senkin, että jos koko kaupungin aikoo vallata kartalla, niin kiitä "pikku"tehtäviä on jotain 65-70kpl. Eli aivan tuhoton määrä, varsinkin kun niitä on periaatteessa vain kolmea erilaista ja kaikki kolme kuitenkin tehtävänä hyvin samanlaista tehdä. Toistaiseksi jaksan, mutta kauanko, se on toinen juttu.

Menu -> skills ->ecosystem ja aseen kohdalta kattelet alaspäin niin löytyy Leadership III, eli pitää skill pointseja käyttää että saa unlockattua (ja lvl 5).

Niillä tehtävillä on ilmeisesti tarkotus vaan antaa XP ja nostaa tasoa,myös pitäisi punanuttujen ja templarien määrä kaduilla vähentyä kun valtaa alueen.
Tietenkin vihujen riidan haastamisenkin saa veke kun käyttää vähä resursseja gang upgrades valikossa,mutta mitä hauskaa siinä oikein olisi :D

Olin vähän skeptinen sen rope launcherin suhteen...eikö ideana perimmillään juurikin ole se kiipeily ja hyppely eikä vain ampua itseänsä katolle.
Mutta näin kaikkien AC pelien jälkeen pakko olla kyllä tyytyväinen että ovat laittaneet juurikin tuollaisen välineen tähän,nopeuttaa pelin kulkua mukavasti.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Itsellä peli kaatuu vähintäänkin viiden minuutin välein, kuva jumittuu ja täytyy käynnistää uudelleen, ei ole merkitystä mitä tekee. Tätä tapahtuu kaikissa tilanteissa pelatessa ja välivideoilla. Onko muilla vastaavanlaista ongelmaa? Itsellä Ps4.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate

Tasan kerran on kaatunut, oletko koittanut asentaa uusiksi?

On muuten kiva, kun mukana on "sherloc holmes" tyyppistä murhan tutkintaakin. Yksinkertaista toki, mutta kivaa vaihtelua.
 
Ylös Bottom