Tiimillä tuntuu olevan isoja vaikeuksia hanskata fysiikkamallinnuksen laskeminen konsoleilla, kun viivalla on useampi auto. Pelistä tekee Pcarsia merkittävästi raskaammaan se, että myös AI autojen käyttäytyminen lasketaan täysillä fysiikoilla, eikä omalla kevennetyllä mallillaan. Tämä on vähän kaksiteräinen miekka, sillä ainakin konsoleilla tämä aiheuttaa rajuakin fps droppia ja muutenkin tekoäly tuntuu bugaavan ajoittain aika pahasti. Täydellä gridillä on aika turha edes kokeilla, lähdöt menevät pipariksi, vaikka siinäkin on vain 16 autoa. Etuna on tietysti se, että myös AI kärsii pidon menetyksestä kylmillä renkailla tai hakiessaan sorat kumeihin. Samoin pidemmissä kisoissa olettaisi varikkostoppien toimivan loogisesti toisin kuin Pcarsissa, missä AI ei kärsi rengaskulumasta.
Kaikki nämä puutteet ymmärtää hyvin, kun tietää mistä lähtökohdista peli ponnistaa. Tämän piti alun perin olla tyyliin pelkkä hotlap simulaattori Ferrareilla ja muutamilla italialaisilla radoilla. No, yleisö innostui ja aika pitkä matka on kuljettu. Kannattaa tosiaan pitää mielessä, että tekijöiden prioriteetti oli ja on koko ajan ajamisessa. Online sun muut ovat tekijöille toissijaista sisältöä, eikä tämä välttämättä ole oikea peli sellaiselle, joka haluaa ajopeliltään nettiliigoja, leaderboardeja, kattavan uramoodin tms.
Olennaisin kysymys ehkä onkin, ovatko konsolit oikea tai järkevä alusta tällaiselle niche tuotteelle. Itse en valita. Kuten todettua, tämä on ainakin ratilla 45€ arvoinen, vaikka ajaisi vain tyhjillä radoilla.