Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assetto Corsa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juhana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assetto Corsa

Luistonesto toimii päinvastoin ku luulin..esim ferrari 599:ssä on off-9 asteikko. 9:llä renkaat sutivat kaikista eniten,jos ei oteta offia huomioon.:)
Luulin,ett 1 rajoittaa vähiten..1 tai off,niillä vain ajellu.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Oli aivain mahtavaa ajaa urassa T3 Formula Abarth Trofeo Championship sarjaa ja autona on Tatuus FA01. 4kisaa ajoi ja 4 on jälellä. Tatuus taitaa olla gulf pcarsissa?

Sit ajoin AT3 Ferrari 599xx Evo Advanced Trofeo Championship sarjaa pari kisaa. Ajoin ilman tc:tä ja on kyl hauska ajettava ilman sitä. Täytyy ottaa myös absit veke,jos ajonautinto/hauskuus kasvais lisää.:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assetto Corsa

Tykkäsin itsekin kovasti noista pikkuvormuloista.Ainoa mikä vähän ihmetyttää on imuapujen puute,tuntuu ettei pelissä saa juuri mitään apuja vaikka vetää ihan kontissa kiinni.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Minkätakia practicessa on listattu sama rata useamman kerran ? Aluksi mietin että toinen ajetaan eri suuntaan mutta kyllä nämä molemmat menee clockwise ? Tämä sama tapahtuu neljän radan kohdalla.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Minkätakia practicessa on listattu sama rata useamman kerran ? Aluksi mietin että toinen ajetaan eri suuntaan mutta kyllä nämä molemmat menee clockwise ? Tämä sama tapahtuu neljän radan kohdalla.
Bugiltahan tuo vähän haiskahtaa. Sellainen hatara muistikuva, että olisin nähnyt pelin omilla foorumeillakin jonkun viestin asiaan liittyen, mutta ei kyllä varmasti pysty sanomaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assetto Corsa

Mä ymmärrän että oikaisemisesta tulee joku aika rangaistus mutta en sitä että jos yks mutka yks kaks menee pahasti leveäks ja siitäkin saa rangaistuksen. Kierros menee muutenki pieleen niin pitäis olla 5 sekuntia lähes paikallaan...
 
Vastaus: Assetto Corsa

Ajelin special eventsejä..oli helppo voitto tulossa,mut sit tuli muutama virhe ja Al otti mut kiinni ja pääsi rinnalle..lopputulos on täs..yritin kyl työntää sen pois radalta.:Dhttps://youtu.be/j6ftaOeAOp8


Sit yritin parantaa aikaani ferrarin 312T/zandvoort,mut ei se enää ollutkaan ni helppoo ajaa. En pysyny radalla,äkkiä olin jarrupaikat unohtanut.:D
Täs viime viikkoinen hotlappini..https://youtu.be/RhZtTItKDVA
 
Vastaus: Assetto Corsa

Uutta päivitystä tulossa toivon mukaan tämän kuun puolella. Japanese Pack DLC, Black Cat County ja Maserati Levante myös tulossa ladattavaksi "very soon". Kunoksen Marco Massarutton fb:stä poimittua:
A short preview on [some of] the things you will find in next update for Assetto Corsa on PS4 and XB1. Tearing issues have been solved, and the graphics is much more smooth in any situation. The smoothness also gives a better perception of visuals, and allows to feel a better car handling. Definetely a great step ahead, that will allow you to enjoy AC much more. The new build will feature 2 additional difficult levels, very easy and alien, and btw, all the AI levels have been balanced, that means that also the existing AI levels have been improved. Controllers: the issues with Thrustmaster T80, T100 and TH shifters have been fixed; gamepad speed sensitivity and steering gamma now work much better (we can't wait to receive your feedback), and a "reset to default" command has been added (where default means recommended). When you launch the game, now it recognizes and consider as default the device you use when you press X/A to start it (as it was designed, and it didn't work due to a bug of the very last minute..). This is the JUST the FIRST pass of improvements for the controller section, but not the LAST. We are already working to include new configurations and options for all the controllers and, BTW, thank you for your kind suggestions. Visual steering wheel rotation: as you might know, Assetto Corsa performs a full rotation of the steering wheel, depending by the car you choose, that actually helps to understand if you are steering too much, since the visual rotation matches the physical one. Said that, we recognize that gamepad users are not used to this kind of approach, and actually it can be weird by an aesthetical point of view. We added the option to lock the visual steering wheel, that will be setted by default at 360 degrees, and it works from 240 to 1080 degrees, so it can please any kind of user. Most important, we allow you to make your favorite choice.

As said before, this is just a quick update of SOME OF the things you will find in the next build. As you might know (but much probably not), the workflow needed to update a game on console is hugely different than on Steam with the PC version: is much more complex, slow and less dynamic. Also, it's something that - as developers - we are experimenting on console for the first time, since Assetto Corsa is our first porting, and believe me, Assetto Corsa is a very complex software. This is not meant to be a justification, but just a simple fact. Therefore I thank you in advance for your patience and passion, but you can be sure that Assetto Corsa 1.0 on PS4/XB1 is just the start. And, btw, the Japanese Pack DLC, the Black Cat County and Maserati Levante will be available very soon! Hopefully the new build will be available during this month: fingers crossed! Thank you very much for the awesome way you are supporting us.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Hyviä päivityksiä, mutta lisää tarvitaan vielä ihan perustason juttujenkin osalta. Toivottavasti tuo TH shifteri ongelma tarkoittaa sitä, kun se pitää vetää omalla johdolla pleikkaan. Pieni ongelma sinänsä, mutta ärsyttää irroitella tuota ja vetää toinenkin jatkopiuha konsoliin.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Uutta päivitystä tulossa toivon mukaan tämän kuun puolella. Japanese Pack DLC, Black Cat County ja Maserati Levante myös tulossa ladattavaksi "very soon". Kunoksen Marco Massarutton fb:stä poimittua.
Mikäs kaveri tämä Marco on? :)
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tein semmosen testin että ajoin SPA:ssa ferrari 458 gt2, ensin konsolilla ja heti vaihdoin PC:versioon, yritin pitää kaikki samana.
PC-versiossa oli varikolta lähdettäessä paljon vähemmän pitoa, heti ku meni kaasulle niin yritti lähteä alta, konsoliversio antoi painaa kaasua huomattavasti enemmän.

Rupesin sitten miettimään että johtuuko tämä siitä että PC version rengas ei ole lämmössä, ajon molemmilla renkailla 1 ulostulo kierroksen ja iskin tallan pohjaan, sen jälkeen molemmilla pystyi vetään eau rouge täysillä.
Niissä pienissä tilanteissa missä konsoliversio pitää, niin PC versio käy vähän irti.

Lopputulema on se että konsoli versiossa on vähän vanhempi rengasmalli. Se on tosi lähellä mutta ne pienet tilanteet paljastaa sen, veikkaan kuitenkin että myös konsoliversio saa uuden rengasmallin.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tein semmosen testin että ajoin SPA:ssa ferrari 458 gt2, ensin konsolilla ja heti vaihdoin PC:versioon, yritin pitää kaikki samana.
PC-versiossa oli varikolta lähdettäessä paljon vähemmän pitoa, heti ku meni kaasulle niin yritti lähteä alta, konsoliversio antoi painaa kaasua huomattavasti enemmän.

Rupesin sitten miettimään että johtuuko tämä siitä että PC version rengas ei ole lämmössä, ajon molemmilla renkailla 1 ulostulo kierroksen ja iskin tallan pohjaan, sen jälkeen molemmilla pystyi vetään eau rouge täysillä.
Niissä pienissä tilanteissa missä konsoliversio pitää, niin PC versio käy vähän irti.

Lopputulema on se että konsoli versiossa on vähän vanhempi rengasmalli. Se on tosi lähellä mutta ne pienet tilanteet paljastaa sen, veikkaan kuitenkin että myös konsoliversio saa uuden rengasmallin.
Ero voi tulla siitä,jos yrityksestä huolimatta,ei ollu aivan identtiset asetukset..esim radan/ilmanlämpötila/sääolot. On hyvä,ett sä ja Ohjeah testailette pc:n ja konsoliversion eroja.:)


Viime aikoina ajanu vain special eventsejä ja uraa. Jotkut hotlapit todella vaikeita mulle,ei meinaa ees päästä pronssiaikaan. Mut kyl se sit ku vain jaxaa yrittää ja oppii kyseisen auton/radan metkut
Erityisen vaikea oli Chasing Victory Monza1966-Road Course/Ford GT40.
Sit ku sai "onnistuneen" kiekan ja sai alitettua pronssiajan ja totes,ett hopea/kultaaikaki on ehkä mahollinen lisätreenillä/auton säätämisellä,oli fiilis katossa.:)
 
Vastaus: Assetto Corsa

Konsoliversiossahan taitaa tällä hetkellä myös olla radan pito koko ajan 100%, kun taas pc:llä pystyy ajamaan liukkaammalla/likaisemmallakin radalla. Tosin vanhempi rengasmalli kyllä vaikuttaa varmasti myös.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Konsoliversiossahan taitaa tällä hetkellä myös olla radan pito koko ajan 100%, kun taas pc:llä pystyy ajamaan liukkaammalla/likaisemmallakin radalla. Tosin vanhempi rengasmalli kyllä vaikuttaa varmasti myös.

Ei oo aina 100% ,jos on luottamista sessioninfoon.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Oon 99% varma että konsoli versiossa on asteen vanhempi rengasmalli. Sillon kun molemmilla renkaat on lämmöissä niin se ero ei oo suuri, mutta sen huomaa kuitenkin heti.
Voi se tietenkin olla että default säädöt on erinlaiset, mutta se tuntui siltä että renkaan pito on eri.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Ehkä jopa tarkotuksella on konsoleilla parempi pito,enemmän kaasuaali ja pädi kuskeja,ku pc:llä.:)
 
Vastaus: Assetto Corsa

Oliko molemmissa renkaanlämmittimet pois/käytössä? Peliä optimoidaan vielä pleikalle, joten tiettyjä kompromisseja joudutaan varmasti tekemään.

Mitä enemmän tätä pelaa, sitä enemmän tästä alkaa tykätä. Helppo lähestyttävyys on mukavaa, ajamaan voi oikeastaan hypätä tuosta vain ja valikot ovat riittävän jouheat. Noilla muutaman forcejen säädöllä saa tuntuman just eikä melkein kohdalleen. Autojen välillä on myös kivasti eroa, joku voi tuntua yllättävän kevyeltä ohjata, mutta seuraavaksi kun ajaa vanhaa kisavehjettä, missä ei ole ohjaustehostinta, niin voimaa on ihan reilusti.

Vanhasta kisavehkeestä puheen ollen, Sauber C9 on vielä kesyttämättä. Kovin on vikura peli ja perä tykkää heittää ihan väkisin eteen. Ehkä on sädöistäkin kiinni, kun pito tuntuu karkaavan tosi helposti.
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tämä johtuu siitä että PS4 versio tulee jäljessä, PC versio on myös koko ajan kehityksessä.
Kyse on pienestä pidon erilaisuudesta tietyissä tilanteissa, pää ajaminen on ihan sama ku PC:llä
 
Vastaus: Assetto Corsa

Tuleva päivitys vissiin korjaa tohon "shifteriongelman",ett joutuu kytkeä shifterin pleikkaan,jos haluaa ajaa kaaviolla. Toivottavasti myös säilyy pleikkakytkentäki,jos ei,sit joutuu vaihella taas kaavio/sekventaalilevyjä ees taas. Nyt mul on sekventaalishifteri ratissa ja kaavioshifteri pleikassa. Ja t500:n kans ei vois käyttää shifteriä ollenkaan,ku ei voi rattiin kytkeä.

Toivottavasti pian tulee red pack paketti,mielenkiintoista verrata tän ja f1 sarjan formuloita.
 
Ylös Bottom