Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Athens 2004

Oliver

KonsoliFIN Alumni
Pistetääs tälle ketju, kun kyllähän näitten yleisurheilupelienkin perään on kyselty.

Ateenan olympialaiset myös PS2:lle 28.02.2004

Vuoden 2004 olympialaisten virallinen peli saapuu PlayStation 2:lle heinäkuussa, sopivasti ennen elokuussa Ateenassa alkavia kisoja. Peliä kehittää Eurocom yhdessä Kansainvälisen Olympiakomitean lisenssin omistavan International Sports Multimedian kanssa ja peli käännetään kokonaan myös suomenkielelle.

Athens 2004 sisältää seitsemän tapahtumapaikkaa, jotka on tarkasti mallinnettu valokuvista ja arkkitehtuuripiirroksista. Yleisurheilulajeista mukana ovat korkeus-, seiväs- ja pituushyppy, kolmiloikka, kiekon-, moukarin-, kuulan- ja keihäänheitto, 100:n, 200:n, 400:n, 800:n, 1500:n juoksut, sekä 100:n ja 110:n metrin aidat. Moniottelulajeja ovat kymmen- ja seitsenottelu.

Pelattavia uintilajeja ovat 100 metrin selkäuinti, 100 metrin rintauinti, 100 metrin perhosuinti, sekä 100 metrin vapaauinti. Voimistelulajeja ovat permanto, rengasvoimistelu, sekä hypyt ja muita urheilulajeja ovat jousiammunta (70 metriä), esteratsastus, skeet-ammunta, sekä painonnostosta työntö- ja tempaus.
 
Sidney 2000 (PC) ja Atlethics (PC) peliä pelanneena voi sanoa että yleisurheilupelit ovat olleet ihan ok. Sidney 2000 lajeja olivat aina kuulasta sataseen. Ihan mukava. Atheltics on sitten hiukkasen yksinkertaisempi, tuo DOS-pohjaisen paras ominaisuus on totta kai doping.
 
Hienoa, uus yleisurheilupeli, on tullukin tota PS1:n track & fieldiä ihan tarpeeks hakattua ;) Tossa näyttäs noita lajejakin sit olevan kunnolla..
 
Saisivat siirtää noita jo netti aikaan. mikäs sen mukavempaa kuin pelailla verkossa tälläisiäkin pelejä :)
 
NewsFlash

Uusia kuvia Ateenasta 11.06.2004

Ateenan olympialaisten virallisen pelin, Athens 2004:n, kesäkuun 30. päivä tapahtuvan julkaisun lähestyessä on Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) julkaissut siitä muutamia uusia kuvia.

Athens 2004:ssä pääsee kisailemaan yli 25:ssä eri olympialajissa uinnista esteratsastukseen ja kisapaikoiksi on mallinnettu seitsemän tämän vuotisten olympialaisten tapahtumapaikkaa. Jo muinaisista urheilupelistä tuttuja sormien ja käsien rasitusvammoja on ennakkotietojen mukaan odotettavissa, mutta party-pelimuodossa pääsee taitojaan kokeilemaan myös tanssimatolla esimerkiksi permantovoimistelussa, pituushypyssä ja tietysti juoksulajeissa.


Kuvia uutisissa ja täällä.
 
Onko joku jo hankkinut ko. pelin? Miltä vaikuttaa ensituntumalta? Näin tänään pelin Sokoksen hyllyssä 59 eur hintaan ja varmaankin tämä pitää hankkia ihan Suomesta eikä esim. Play.comista kun peli on sentään lokalisoitu selostuksineen päivineen.
 
Yleisurheilupelinä ihan näppärä ja luulisin Track & Fieldeistä pitäneille kelpaavan. Vaikeahan tähän genreen on ympätä muodikasta epälineaarista juonta ja suuria, vapaasti liikuttavia ympäristöjä.

Kontrollit ovat pääasiassa tarkkuutta tai nopeutta tai molempia vaativaa ja sormet murskaavaa nappuloiden hakkaamista, mutta tattienkin kanssa pääsee mm. tähtäilemään skeet-ammunnassa. Ulkoisesti peli voisi mielestäni näyttää vähän "flashymmältä", mutta kaipa tuo olympia-lisenssi vaatii tiettyä asiallisuutta.

Selostus alkaa aika nopeasti toistamaan itseään, mikä alkaa pidemmissä sessioissa ärsyttämään. Laajakuvalle ei ole tukea, mutta 60 hertsille ja jonkinlaisille surround-äänille tukea löytyy.

Tanssimatollahan pelin hauskuus vähintäänkin tuplaantuu.:cool:
 
Tulipa tätäkin testattua,
alkutuntumalta (2 iltaa ja muutama mäyräkoira) ihan hauskan tuntuinen peli. Mukavasti toteutettuja lajeja ja ihan uusiakin ideoita. Lajeista pelatuimmiksi nousi skeet, kuula ja 800m. Porukalla kun pelaa niin 4 ohjainta on aivan pakollinen. Aika heikosti toteutettu, ettei saa tehtyä kisaa esim. 3 :lle pelaajalle, ellei kiinni ole 3 ohjainta (tai sitten ei vaan osannut) Pakkohan se lisäohjainporttijakaja-härdelli nyt on ostaa.. Tanssimatolla täytyy vielä testata.
 
Eikö olekin niin, että ränkkäyslajeja on vain muutama? Jos niin, ei kovin paljoa kiinnosta. Miksi ränkkäyspeleistä tuli niin epäsuosittuja?:(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cyrus1
Eikö olekin niin, että ränkkäyslajeja on vain muutama? Jos niin, ei kovin paljoa kiinnosta. Miksi ränkkäyspeleistä tuli niin epäsuosittuja?:(

Quickshot II:sen autofire tappoi tuon lajin...:(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jenssode
Quickshot II:sen autofire tappoi tuon lajin...:(
Tappoiko? En tiedä kyseistä turbo-padia, mutta ainakin ne joita olen kokeillut, eivät ole toimineet kovinkaan hyvin. Ainakaan niissä ohjaimissa ei saanut kahta nappia samaan aikaa turbolle, joten ei toiminut ainakaan T&F-peleissä.
Enkä tiedä onko turbo-ohjaimet nopeampia kuin ihmiskädet. Track&Field ykkösessä PS1:llä sain näpytettyä ruutuun jatkuvasti näkyväksi tekstin: "Are you cheating?" tai joitain vastaavaa:D Ennätysaika oli muistaakseni 6,85 sekuntia satasella(jossain epävirallisella maailmanennätys-sivulla oli jotain 6,5 sekkaa, mutta tulokset olivat luottamukseen perustuvia, en tiedä oliko joukossa huijaustuloksia, ainakin joissain lajeissa tuntui sille) . Aika realistinen peli:D Onko täällä muuten kukaan pelannut PSonen T&F 1:stä tai T&F 2000? Jos on ja muistaa ennätyksiä, niin laittakaa näkyviin. Haastan tuloksenne:D
 
T&F:ssä oli kyllä tehokas se kaljapullonkorkki taktiikka, millä sai ihan uskomattomia aikoja ja keihäski lens toista sataa metriä :D

Tosin kyllähän se tossa Athensissakin toimisi, mutta ei se kovin hyvää ohjasimille tehny.
 
Joo, jotkut ovat käyttäneet myös kynää sun muita apuvälineitä.
En kuitenkaan saanut niitä toimimaan niin hyvin kuin mitä kahdella peukalolla sain aikaan. No laitan tulokseni näkyviin tähän, vaikka vähän off-topicia onkin. Haastakoon ken pystyy:D Enkä mä nyt mitään kehuskele:D

T&F 1 PSonella:

100m: 6,79s
Pituushyppy: 11,89m
Kuula: 29,28m
100m uinti: 37,68s
110m Aidat: 8,16s
Korkeushyppy: 2,81m (ei vaan pääse ylempää, siellä maailmanennätys-sivulla oli joku hypännyt 287 ja kakkos- ja kolmostulos oli 281, en tajua miten voi hypätä yli 281, tuntuu että siinä tulee raja. Täysvauhti ja täydellinen ponnistus, mutta silti rima tippuu aina)
Moukari: 108,96m
Kolmiloikka: 21,63m
Keihäs: 114,73m
Seiväs: 7,7m
Kiekko: 92,39m

T&F 2000 PSonella:

100m: 7,5
Pituus: 11,4
Seiväs: 8,85
Moukari: 106,25
Painonnosto: 337,5
Keihäs: 106,94
Uimahyppy: 399,85
50m uinti: 16,78
1km pyöräily: 56,326
Melonta: 1,18,864
Hevosessa oli aina ihan huono, en ole edes laittanut mitään tulosta ylös.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cyrus1

T&F 1 PSonella:

100m: 6,79s
Kuula: 29,28m
110m Aidat: 8,16s

T&F 2000 PSonella:

Pituus: 11,4

Aika jees tuloksia :rolleyes: Kuulaa melkein 30 metriä, kun suomalaisilla on vaikeuksia päästä 20 metrin yli. 110 metrin aitojenkin maailmanennätys rikkoo kevyesti satasen voimassaolevan ennätyksen. :D

Minä en oikein ole ikinä pärjännyt hyvin näissä rämppäyspeleissä. Ei niitä nappuloita saa yksinkertaisesti taouttua tarpeeksi lujaa. Paras taktiikka, jolla olen saanut hyviä tuloksia, on jännittää lihaksia, ja jotenkin sormet vaan alkaa sopivasti täristä nappuloiden päällä. Minkälaista taktiikkaa sinä Cyrus käytät, vai pystytkö yksinkertaisesti painamaan nappuloita niin nopeasti?
 
Periaatteessa juuri tuolla lihastenjännitystekniikalla. Eli en liikuta käsiäni edestakaisin lähes lainkaan, vaan sormet ovat nappuloilla ja jännitän lihaksia(siis mitä lihaksia?:D ) rytmissä vuorotellen, joka toinen jännitys oikealla ja joka toinen vasemmalla. Lisäksi pidän peukaloita aivan nappuloiden ulkoreunalla ja niin, että peukalon päädyt osuvat nappulaan, eivät peukalon "latteat" osat. Yhtä paljon tekniikkaa kuin tahtoa ja taistelua nuo huipputulokset. Lisäksi huomasin, että suurin osa ennätyksistäni(valehtelematta 90% tuloksista) syntyi yöllä kello 2-4. En tiedä mistä tämä johtui ja muutenkin olen tehnyt monissa muissakin peleissä juuri yöllä ennätyksiäni, tosin en niin paljon kuin T&F-peleissä.
 
Tulipa tämä Athens 2004 sitten hankittua. Muutama peli-ilta on takana ja tässä kommenttejani. Lajeja on vähintäänkin riittävästi ja osa niistä nousee toisia mieleisimmiksi. Siksi onkin hyvä että pelissä on mahdollista koota omia max. 10 lajista koostuvia otteluita jos ei jaksa koko 25 lajin karkeloita käydä läpi.

Pääasiassa kaksinpeliä emännän kanssa olemme pelanneet taikka sitten yhdessä lajeja harjoitelleet. Tämä peli on kyllä selvästi parhaimmillaan kaksin taikka vielä suuremmassa porukassa pelattuna. Onneksi multi-tappia tuetaan.

Suosituimmiksi lajeiksi ovat nousseet 100 m, 100 m aidat, pituushyppy, korkeushyppy, kuula, keihäs, esteratsastus ja jousiammunta. Uintilajit vaikuttavat puisevilta ainakin näin ensialkuun.

Osaan lajeista tuntuu olevan vaikea päästä sisälle eli eniten totuttelua vaativat vielä seiväs, kiekonheitto ja voimistelun eri lajit.

Selostus on kohtuullisen nopeasti itseään toistavaa, tosin on hauska kuulla tv:n urheilulähetyksistä tutun Mauri Myllymäen kommentteja omista suorituksista. Kumpa niitä vain olisi runsaammin ja ne osuisivat paremmin tilanteisiin.
 
Onko pelissä nopeusmittaria, jossa näkyisi ihan monta metriä sekunnissa ukko juoksee? Vai onko vain mittari joka täyttyy? Puhan arvostelun mukaan pelissä on maksimivauhti ja kone jotenkin arpoo tuloksia silloin tällöin. Hölmöä jos kone arpoo, ja hölmöä myös jos on maksimivauhti.
Nykyisissä urheilupeleissä on valloillaan tämä maksimivauhti juttu, joka juuri on se suurin vika nykypeleissä. Kuka jaksaa pelata tuloslajeja, joissa saa täydelliset tulokset naurettavan helposti. Sama vika oli esim. PS2 T&F:ssä. PSonen T&F-peleissähän mittarin täyttymisen jälkeen pystyi vielä kasvattamaan vauhtiaan, joka teki kehittymisestä lähes loppumatonta. Koko ajan pystyi parantamaan tuloksiaan ja tämä oli se koukku, joka sai pelejä pelaamaan lähes loputtomiin.
 
The Joker: Kyllä peli mielestäni kannattaa hankkia jos pitää urheilupeleistä ja on peliseuraa saatavilla. Jos tarkoitus on pelata pääasiassa yksin niin silloin ehkä miettisin hankintaa toisenkin kerran.

Cyrus1: Pelissä on täyttyvä nopeusmittari eli siis vasemmalta oikealle täyttävä sininen palkki joka kasvaa raivokkaan naputtelun ansiosta. En sitten tiedä olenko vain surkea naputtelija taikka säästänkö vaistomaisesti ohjaimen nappuloita mutta itse en ole saanut montaakaan kertaa palkkia lähelle täyttä nopeutta saatikka sitä pysymään siellä.
 
Ylös Bottom