Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Atomfall

Latasin, kokeilin ja ensimmäisen 10 minuutin aikana peli bugasi niin että kaikki äänet katosi. Piti käynnistää uusiksi.
 
Pari tuntia PS5 Pro:lla pelattu. Ihan hyvältä vaikuttaa, pieniä bugeja siellä täällä, ei mitään vakavaa. Kuvittelin et olis ollut eri graffamoodeja, mut näillä mennään. Joku 120fps-tila olis ollu ihan jees.
 
Pari tuntia PS5 Pro:lla pelattu. Ihan hyvältä vaikuttaa, pieniä bugeja siellä täällä, ei mitään vakavaa. Kuvittelin et olis ollut eri graffamoodeja, mut näillä mennään. Joku 120fps-tila olis ollu ihan jees.
Jonkun pätkän katsoin jossa joku xsx:llä oli mukamas vilkuillut fps lukemia (rajoittamaton, vrr päällä) niin oli pyörinyt 90..120fps... en nyt itse kyllä löytänyt mitään vsync asetusta ja vrr päällä boxilla näyttää telkku 120fps 120hz tilassa... joka ei nyt normaalisti tarkoita mitään muuta kuin 60fps ns. 120hz kuvamoodissa.. mikä lie klitsi ollut tuon tubettajan pätkä.
 
Tämä on kyllä jänskä peli, alkuun on melko ulalla kun ei oikein mitään osaa, ei oikein resursseja tai aseita sada reppuun ja ihan ite joutuu pähkäilemään asioita. Taistelut ei ole ns. helppoja monessakaan tilanteessa.. saa miettiä aluetta ettei jostain takaa porukkaa ala tulemaan, kestävyys hyytyy jos liikaa huitoo, aseissa joutuu miettimään niin vähäistä ammus määrä kuin lataus aikojakin jos kimppuun alkaa kerralla vaikka 3 tyyppiä tulla. Stealth toki mukana mutta kun nitistys alkaa niin et ole näkymätön.

Sanoisin että perinteinen alue kerrallaan siivoamis tapa ei tässä ehkä paras ole kun vihjeet ripoteltu eri kenttiin eikä tehtävät ole aina vain yhdellä ratkaisulla.. keräämällä riittävät vihjeet saattaa löytyä hyödyt monista eri ratkaisu malleista joissa on suurempaa juonta helpottavia lopputuloksia.

Itsellä on pelikellossa n. 15h ja tuntuu että ihan nyyppä vielä tässä.
 
Sanoisin että perinteinen alue kerrallaan siivoamis tapa ei tässä ehkä paras ole kun vihjeet ripoteltu eri kenttiin eikä tehtävät ole aina vain yhdellä ratkaisulla..
Kenttiin? Luulin videoiden perusteella että olisi avoin/yhteneväinen maailma? Tarkoittaako eri kentät siis lataustaukoja alueiden välillä vai mitä?
 
Kenttiin? Luulin videoiden perusteella että olisi avoin/yhteneväinen maailma? Tarkoittaako eri kentät siis lataustaukoja alueiden välillä vai mitä?
Juu, tämä on ns. vanhalla tyylillä toteutettu (tästä lienee edellis genin versiotkin), nimettyjä, luonnon rajaamia kenttiä ja tähän päälle vielä kentissä tiettyjä rakennuksia, bunkkereita jne ladataan erikseen. Latausajat ei toki mitään älyttömiä.
 
Joo, tässä on vähän samalla tavoin "avoin" maailma kuin Avowedissa, joskin tässä on mittakaava selvästi pienempi. Eli on avoimia alueita, jossa saa mennä ihan vapaasti miten tykkää ja edetä tehtävissä miten haluaa. Nämä alueet ovat sitten toisistaan erossa erilaisilla siirtymillä, kuten bunkkerin läpi, panssariovesta ja niin edelleen. Siirtymiin kuuluu aina latausikkuna, joskin kuten @Jogi sanoi ei tässä älyttömiä joudu odottelemaan.

En toki ole kovin pitkällä, mutta mielestäni tässä on saavutettu silti yhtenäisen tuntuinen maailma, vaikka lataustaukoja onkin. Ainakin alkuun pelaajaa viedään tarinan mukana sopivan dynaamisesti alueilta toisille tehtävien perässä. Alun mysteeri tuntuu mielenkiintoiselta, peli näyttää hyvältä ja pyöriikin ihan kivasti. Falloutin tunnelmaa brittimausteella ja samalla selviytymistä hieman kevyemmällä otteella STALKERin pelimekaniikasta. Hyvältä vaikuttaa alun perusteella.
 
Jos olette pelanneet Preytä, niin onko siis vastaavanlainen meno eli omia alueitaan mutta samassa maailmassa? Ja nimenomaan asioita pitää tai voi hakea eri alueilta että pääsee taas toisessa paikkaa etenemään? Tuotahan oli myös System Shockissa, ilmeisesti jopa siinä ensimmäisessä, mikä siis yllätti meikäläisen pelaamassani remakessa.

Ratkaisu on ainakin itselle ihan mieleen. Pelit on monesti eheämpiä kokonaisuuksia kuin ne, joissa ensin juostaan 20 tuntia ympäriinsä, kunnes mennään jatkamaan pääjuonta (terveisiä vain mm. Kingdom Comelle, niin hyvä peli kuin onkin).
 
Jos olette pelanneet Preytä, niin onko siis vastaavanlainen meno eli omia alueitaan mutta samassa maailmassa? Ja nimenomaan asioita pitää tai voi hakea eri alueilta että pääsee taas toisessa paikkaa etenemään? Tuotahan oli myös System Shockissa, ilmeisesti jopa siinä ensimmäisessä, mikä siis yllätti meikäläisen pelaamassani remakessa.

Ratkaisu on ainakin itselle ihan mieleen. Pelit on monesti eheämpiä kokonaisuuksia kuin ne, joissa ensin juostaan 20 tuntia ympäriinsä, kunnes mennään jatkamaan pääjuonta (terveisiä vain mm. Kingdom Comelle, niin hyvä peli kuin onkin).
Juuri näin. Sama maailma, vaikka on useampi alue ja ainakin alun perusteella ihan fiksusti jäsennelty jopa niin että toisistaan erotetut alueet käy pelin kerronnallisessakin mielessä järkeen.

Ja kyllä, eri alueilta tehdään juttuja ja sitten palataankin alueelle, jossa ollaan oltu jo aikaisemmin.
 
Ylös Bottom